Scudo Sports

Dura Ace mi? Sram Force mu?

Scudo
@Ahmet TOPAL Yılların verdiği tecrübe en önemli husustur bence. Mesela şöyle düşünelim: Herhangi bir işi yapmaya başladığınız ilk gün yarım yamalak yaparsınız. Daha sonraki gün ise biraz daha geliştirirsiniz. Bu işi devamlı yaparsanız işi iyi şekilde yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Ahmet TOPAL Yılların verdiği tecrübe en önemli husustur bence. Mesela şöyle düşünelim: Herhangi bir işi yapmaya başladığınız ilk gün yarım yamalak yaparsınız. Daha sonraki gün ise biraz daha geliştirirsiniz. Bu işi devamlı yaparsanız işi iyi şekilde yapabilirsiniz.
İşte somut olarak bu kazanımlar nelerdir? 😇
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
İşte somut olarak bu kazanımlar nelerdir? 😇
Somut olarak bir kazanım görmeniz için yarışcı olmanız gerekiyor. Normal bir kullanıcı için gereksiz bir harcama olur, en fazla marka takıntınızı gidermiş olursunuz.
 
@yavuzkosar Campagnolo gerçekten en beğendiğim grupset. O günkü sürüşü spor ayakkabı, şort ve tişörtle mangal tadında, dümdüz bir rotada 20 ortalamayla, aylardır sürmemiş ham halimle yapmış olsam da vites kararlılığının çok iyi olduğunu hatırlattı bana yine de :cool: Campagnolo'nun STI kol ergonomosini de kendime daha uygun buluyorum normal ebatlarda ele sahip biri olarak :D Ayrıca vites arttırma mekanizması (baş parçağımızla basılan Campagnolo'ya özel sistem) da en çok hoşuma giden sistem, çünkü çok rahat. Shimano'nun STI koluna göre çook daha kullanışlı buluyorum :harika: Geri kalan parçalarla ilgili (Rubleden aynakola, fren kaliperine kadar) uzun kullanım ve güç gerektiren sürüşlerle yorum yapmak daha mantıklı olur.

Uzun zaman sonra, en ham halimle üstelik SPD bile olmadan deneyimlediğim, pek aşina olmadığım bir kadro, grupset, sele ve lastik ile karşı karşıyaydım o gün, hissiyatlarım elbet var ama onların tamamını grupsete atfetmek pek doğru olmayabilir o_O
 
İlk adam akıllı yol bisikletimin üzerinde (CAAD10) Campagnolo'nun en giriş seviye grupseti olan Veloce vardı. Şu an kullandığım GRX sistem de dahil olmak üzere denediğim hiçbir kolda o ergonomiye ulaşamadım.

O zaman ne işin var, git al bir Ekar grupsetli Specialized Diverge, rahatla diyecek olan arkadaşlarıma da selam ederim. :)

Bu konuyu görünce nedense satır arasında okuduğum bu mesajınız geldi aklıma, ufak bir aramayla buldum, buradaki mesajınızı da görünce paylaşmadan geçemedim :)
1620028462494.png
 

Bu mekanik grupset fiyatı abi sen bir de elektroniklerin fiyatını görsen duraman. 🤣🤣🤣🤣🤣
Fixie için ürettikleri pista aynakolu Türkiye'de ikinci elde satsan giriş seviyesi yol bisikletini komple satın alabiliyorsun. Komple pista grupset aldığımızı varsayalım, araba parası...
 
shimano wireless çıkardığı anda sramlar tahttan iner.
 
@yavuzkosar Campagnolo gerçekten en beğendiğim grupset. O günkü sürüşü spor ayakkabı, şort ve tişörtle mangal tadında, dümdüz bir rotada 20 ortalamayla, aylardır sürmemiş ham halimle yapmış olsam da vites kararlılığının çok iyi olduğunu hatırlattı bana yine de :cool: Campagnolo'nun STI kol ergonomosini de kendime daha uygun buluyorum normal ebatlarda ele sahip biri olarak :D Ayrıca vites arttırma mekanizması (baş parçağımızla basılan Campagnolo'ya özel sistem) da en çok hoşuma giden sistem, çünkü çok rahat. Shimano'nun STI koluna göre çook daha kullanışlı buluyorum :harika: Geri kalan parçalarla ilgili (Rubleden aynakola, fren kaliperine kadar) uzun kullanım ve güç gerektiren sürüşlerle yorum yapmak daha mantıklı olur.

Uzun zaman sonra, en ham halimle üstelik SPD bile olmadan deneyimlediğim, pek aşina olmadığım bir kadro, grupset, sele ve lastik ile karşı karşıyaydım o gün, hissiyatlarım elbet var ama onların tamamını grupsete atfetmek pek doğru olmayabilir o_O
:harika::harika::harika:

Peki nedir bu üçü arasında sıralamayı belirleyen özellikler?
Üstün ve ya kötü yanları?
@Serkan Mıstınoğlu yukarida cok güzel özetlemis, benim diyecek bir seyim kalmadi artik. Buna bir de ek olarak Ergopowerin plastik kiliflari digerlerine göre daha kaliteli ve en güzeli de sahsen 4 sene vites ayari bozulmadan kullanan kisiler taniyorum. Yani demek istedigim bu ücü arasinda her hangi bir karsilastirma yapilmaz, Shimano ve Sram arasinda evet ama Campagnolo bunlarla karsilastirilmaz Campagnolo da kalite konusur.

Somut olarak bir kazanım görmeniz için yarışcı olmanız gerekiyor. Normal bir kullanıcı için gereksiz bir harcama olur, en fazla marka takıntınızı gidermiş olursunuz.

Bunlarin arasindaki farki his etmek icin yarisci olmaya gerek yok, iyi bir yol bisikletcisi aradaki farki rahatlikla fark eder. Campagnolonun farkini ise normal kullanan bir yol bisikletcisi de fark eder.
 
Son düzenleme:
Kısaca özetlemek gerekirse
1. Shimano, atın olmadığı yerdeki eşektir.
2. Sram, atın olmadığı yerdeki katırdır.
3. Campagnolo, atın ta kendisidir.
 
@Murat Cömez ve @Serkan Mıstınoğlu çok teşekkür ederim değerli tecrübeleriniz için. Sizin sözlerinizin üstüne söz söylememe gerek yok aslında.

Ama bildiğim kadarıyla, belirli sebeplerden ötürü İtalya dışında üretim yapmayı reddediyordu Campagnolo. O yazıyı bulamadım ama yanlış hatırlıyorsam düzeltin lütfen, Lorenzo Taxis'in; "kalitemizi ve standartlarımızı korumak için yurtdışı (italya dışını kast ediyor) üretim yatırımlarını hiç düşünmedik, düşünmeyeceğiz..." ifadesi vardı.

Bu detay bile, deneyimlemesek de bir fikir oluşturacaktır campagnolo hakkında.. :okyrm:o_O
 
Son düzenleme:
@Murat Cömez ve @Serkan Mıstınoğlu çok teşekkür ederim değerli tecrübeleriniz için. Sizin sözlerinizin üstüne söz söylememe gerek yok aslında.

Ama bildiğim kadarıyla, belirli sebeplerden ötürü İtalya dışında üretim yapmayı reddediyordu Campagnolo. O yazıyı bulamadım ama yanlış hatırlıyorsam düzeltin lütfen, Lorenzo Taxis'in; "kalitemizi ve standartlarımızı korumak için yurtdışı (italya dışını kast ediyor) üretim yatırımlarını hiç düşünmedik, düşünmeyeceğiz..." ifadesi vardı.

Bu detay bile, deneyimlemek de bir fikir oluşturacaktır campagnolo hakkında.. :okyrm:o_O

Kısaca şöyle demiş sinyor, alem buysa kral biziz :)
 
@Murat Cömez ve @Serkan Mıstınoğlu çok teşekkür ederim değerli tecrübeleriniz için. Sizin sözlerinizin üstüne söz söylememe gerek yok aslında.

Ama bildiğim kadarıyla, belirli sebeplerden ötürü İtalya dışında üretim yapmayı reddediyordu Campagnolo. O yazıyı bulamadım ama yanlış hatırlıyorsam düzeltin lütfen, Lorenzo Taxis'in; "kalitemizi ve standartlarımızı korumak için yurtdışı (italya dışını kast ediyor) üretim yatırımlarını hiç düşünmedik, düşünmeyeceğiz..." ifadesi vardı.

Bu detay bile, deneyimlemek de bir fikir oluşturacaktır campagnolo hakkında.. :okyrm:o_O
Campagnolo, İtalya dışında üretim yapmayı reddetmiyor. Yanlış bilmiyorsam 3 fabrikası var; biri İtalya'da, ikisi Romanya'da. Sanırım Campagnolo'nun asıl reddettiği; fason üretim, yani aslında başka bir firmanın ürettiği ürüne kendi logosunu basmak. En bariz örnek: Zipp marka lastik var ama Zipp'in lastik fabrikası olmadığına göre bunu aslında başkası üretiyor...
 
Epeyce bir süre Campagnolo 10 ve 11 sistem kullanmış sonradan Shimano'ya geçmiştim. Şu ara bisikletler üzerinde DA9100 ve Ultegra 6800 set var.
Güzel bir kutu içine de kopamadığım Campagnolo 10lu Chorus seti yerleştirdim. Benim gözümde mücevher gibi bir set olur. Gün geldiğinde bir bisiklete takılacak yeniden.
Campagnolo güzeldir.
Özellikle giriş seviyesinde başka her şeye fark atar ama bence en çarpıcı yanı muazzam dayanıklı ruble ve zinciridir. Yeter ki bakımlarını güzelce yapın neredeyse ölümsüz. Shimano'nun saçma sapan zincirleri o kadar kilo ve güç kaybetmeme rağmen bana 2-3 bin km. gidiyor. SRAM daha da felaket. Sadece 3 antremanda zincir uzar mı derseniz cevabı bende arkadaşlar.
Campagnolo'nun vites geçişleri de güzeldir sert ve keskin Sram gibi. Vitesleri de zamanla gevşemez, ayarı bozulmaz. Tek ciddi sıkıntım fren/vites kollarının ergonomisi olmasına karşın tek seferde 5 vites indirmek gibi acayip bir özelliği vardı.
Shimano'ya gelince
gerçek manada mühendisliği ve kalitesini konuşturduğu tek model Dura Ace bence gerisi kocaman hikaye...
DA9100'ün kol ergonomisi harika. Az eforla harika geçişler yapıyor. Droplardan tutarken tam kontrol hissi veriyor, kullanımı harika. Aynakolu çok güzel, rublesi güzel ama zincir ı ııı...
Arka vitesi hafif ve şimdilik süper çalışıyor ama nedense bana günün birinde ölecekmiş gibi geliyor. Ön vites tasarımı ise epeyce takla atmış ama halen bir Chorus gibi olamamış.
Özetle ergonomiye daha fazla kıymet verdiğim için benim oyum hafiften 9100 den yana oluyor. Ama kalite derseniz tartışmasız Campagnolo.
 
Geri