Scudo Sports

Dünyanın en hafif bisikleti

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
6 Nisan 2011
Mesaj
2.033
Tepki
2.903
Yaş
43
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sizce kaç kg`dır?
Aklınızdan bu soruya tahmini cevap verirken buyrun fotoğraflar size biraz yardımcı olsun.
https://lh4.googleusercontent.com/-bsktdjPyprs/UOCREb0GGPI/AAAAAAAAExA/kjWkOT1W6Xo/s625/worlds-lightest-bike-1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-beNxBmHzgTQ/UOCREh-UiTI/AAAAAAAAEw8/rmFkcDygZYE/s512/worlds-lightest-bike-12.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-Pw5A7zS-vhw/UOCREvo155I/AAAAAAAAExE/Mc5qvTJ3LIM/s512/worlds-lightest-bike-13.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-hoiHQkE8Vaw/UOCRGoHQnmI/AAAAAAAAExU/kMgfNwz4FtM/s625/worlds-lightest-bike-3.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-LaZ_mowGN_o/UOCRHduMmwI/AAAAAAAAExc/DHDpJ4NM0qs/s625/worlds-lightest-bike-4.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-ekLIEUEA-1c/UOCRIAJdf8I/AAAAAAAAExk/hgT3bVwKQD0/s625/worlds-lightest-bike-5.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-4YuOj_YJ024/UOCRJsg6fiI/AAAAAAAAEx0/RCXixKKGZJI/s512/worlds-lightest-bike-8.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-aREVeQTlz38/UOCRHND01vI/AAAAAAAAExg/b08msVGKy6s/s625/worlds-lightest-bike-2.jpg
Birçok parça özel olarak üretilmiş ve sonuç olarak 6.28 lb yani 2,8 kg gibi şaşılası bir ağırlık çıkmış ortaya.
Birçok bisikletin kadro ve maşasının ağırlığında olan bir bisiklet.
Detaylı bilgiye (link) veya (link) ulaşabilirsiniz.
 
Scudo
dişlilere kadar karbon :D
ama aynakol karbon değil heralde
sürülmez bu bence, satar 6.8 lik bir bisiklet alırım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Ben binsem buna yamulur gider verdiğim paraya yazık olur :D Şaka bi yana yolda giderken dağılmasın:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Çoğu parça özel üretilmiş bile olsa hala bu ağırlık inanılır gibi değil. Her ne kadar vitrinlik bir bisiklet yaptıklarını söyleseler de 12.000-15.000 mil (tam anlayamadım o kısmı yaptılar mı tahmin mi) yapılabilir iddiası da oldukça iyi. Bu bisikletle hep %10 bile çıkmak eğlenceli gelir insana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet Koç
Nedendir bilmiyorum, kaskın ayakkabının cantın selenin kadronun vs parçaların aynı malzemeden carbondan yapılması beni rahatsız ediyor. Umarım yanılıyorumdur
 
"To those who prefer traditional tubing as reassuringly reliable, the fact that numerous pilots have accrued between 12,000 and 15,000 miles on this featherweight carbon fiber is a testament to the resilient nature of this material"

Gelenekles borulama sistemini (tubing) daha güvenilir bulanlar için; gerçek şudur ki bu tüy kadar hafif karbon materyalinin dayanıklılığı sayesinde birçok sürücü 12,000 - 15.000 mil e yakın yol katetmiştir.

Yani bu bisikletten değil karbonun güvenilirliğinden bahsetmiş.

Ayrıca karbon fiber i hala güvenilir bulmayan arkadaşlar, bu video yu izleyebilirler;
(link)

İngilizcesi olmayanlar için kısaca açıklayayım durumu; yapılan test de çelik 1300 Nm (newton metre) civarında deforme olurken karbonfiber 4700 Nm ye kadar dayanabiliyor. Bu sebeple F1 araçlarında karbon tercih ediliyor.
 
Bundan önceki 3,2 kg. agirligindaki Günter Mai' in rekor hafiflikteki bisikletinin parcalarini satin alip, ayni bisikleti gelistirmisler. Parcalarin bir kismini Formula 1 de kullanilan malzemelerden yaparak bu hafiflige ulasmislar. Bazi parcalari bisiklet malzemesi üreten firmalar projeye karki olarak özel üretmisler. 45000 $ a tekrar yapilmasi mümkünmüs. Binilebilir rekor bisikleti ortaya cikmis neticede. Binilemiyor olsa zaten bisiklet olmaz, rekor da olmaz, degil mi!:)
 
şaka gibi, hem bu kadar hafif hemde bu kadar sağlam :) bravo vallahi...
 
bu ne kardeşim..! bu kadar hafiflik çok iyi bişey değil,bazen ağır olmak gerekir..:) sanki bu binmelik değil sadece görsellik için üretilmiş gibi....
 
ilk halindeki parçaların ağırlıkları aşağıdaki şekilde
Daha sonra lastikler ve kadro biraz daha hafifletilmiş
Bisiklet ile 2 kez 100 km test sürüşü yapılmış
(link)

? Frame: SPIN Custom by Marc Siebert (677.5g)
? Fork: THM custom Scapula SP Tuned by Thomas Mertin (214.0g)
? Cranks (incl. BB): THM custom Clavicula by Thomas Mertin (366.7g)
? Headset: custom integrated headset (26.7g)
? Chain: KMC X10SL Silver (214.8g)
? Saddle/seatpost combination: Schmolke seatpost tube w/Speedneedle upper by Jürgen Mikus (the maker of the Tune Speedneedle) (77.0g)
? Cables: PowerCordz Derailleur Cordz (for the derailleurs as well as the brakes) / 4.5mm pneumatic hose for housing (15.6g)
? Brakes: AX-Lightness Orion, modified by Günter Mai (88.6g)
? Front derailleur: Campagnolo Record, customized with carbon parts by Bernhard Langerbein of Bike-Tuning-Parts (28.5g)
? Stem: Nordischer Rahmenbau by Oliver Grest (custom length and angle) 110mm x -8deg (53.8g)
? Bar: Schmolke custom TLO by Stefan Schmolke (111.3g)
? Brake levers: Campagnolo Record, modified by Günter Mai (86.5g)
? Chain rings: small ring carbon 36T, big ring alu 50T modified by Günter Mai (69.2g)
? Rear derailleur: Sachs Huret, customized with carbon parts by Bike-Tuning-Parts (48.3g)
? Skewers: Tune Skyline by Uli Fahl (16.3g)
? Chainring bolts: Tune (9.3g)
? Pedals: Aerolite Titan, tuned by Günter Mai (65.2g)
? Cassette: Recon Alu block 11-16 6speed, 11T sprocket steel – modified by Günter Mai (52.8g)
? Shifting levers: BTP carbon downtube shifters (9.0g)
? Wheels: Lew custom boron by Paul Lew, modified by Günter Mai (704.4g)
? Tires: Tufo Elite 110 (218.0g)
? Seat clamp: BTP carbon 34.9mm by Bernhard Langerbein (6.0g)
? BB cable guide: Campagnolo (2.7g)
? Bar tape: Veloplast (only on the top of the bars) (12.3g)
? Tire glue & air: (20.0g)

? Total:3194.5g
 
Geri