Scudo Sports

Dünyada tek: Kolan jantlı balon bisiklet, 1x9, 195 mm aynakol vs...

@Ouz Deniz

Bu şekliyle tabi ki kullanabilirsiniz.Kıllığım için anlayışınıza sığınıyorum tekrar:)
 
Scudo
@Ozan Akçay

Estağfurullah ne kıllığı. Bisikleti bende sizin gibi kişisel bir araç olarak görüyorum.Araçta kişisel olunca insan ayarlarına dokunmak istemiyor tabii ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
Gerçekten çok çok ve çok orjinal bir bisiklet olmuş. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle kazasız, belasız, nazarsız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
(link)

böyle bir anynakolu bende edinmek isterim. kadro boyu bana bi parça küçük geldiği için, uzayacak aynakol mesafesinin, beni bir nebze kadromla uyumlu hale getireceğini düşünüyorum.

Sele borusunu yükseltip, ağırlık merkezinden uzaklaşmaktansa, aynakol boyunu uzatıp ağırlık merkezine yakın durmak, daha agresif sehir içi sürüşlerinin önünü açacaktır.

bir diğer husus, ayağı büyük kimselerin (48numara spd giyiyorum) daha uzun aynakollarda daha yüksek başarım elde edebilceği gibi bir varsayım içerisindeyim. bilmem doğrumudur bu düşüncem?
 
Ayrıca bir bisikletin baloon bisiklet olabilmesi için, bazı özel hususlar olduğunu düşünüyorum.

bence böyle bir bisiklet, cro-molly bir kadro üzerinde kurgulanmalıdır. bir ikincisi, tercih edilecek maşa, düz rijit türden seçilmelidir; lastiğin gerçek manada süspansiyon etkisini gösterebilmesi adına bunun gerekli olduğunu düşünüyorum; Klasik, yani öne doğru hafif kıvrılan maşaların, ideal süspansiyon etkisine katkıdan çok zarar vereceği görüşündeyim.

ayrıca gerçek manada baloon bisiklet etkisinin oluşabilmesi için, sadece ön fren kullanılması bana da oldukça mantıklı geldi.
 
Çok güzel bi bisiklet olmuş enteresan duruyor ilk defa böyle bir çeyle karşılaştım çok başarılı :)
 
hocam sizdeki ya da benzer şekilde bir ayarlanabilir pedal sistemini nereden ne şekilde sipariş geçebiliriz? sizdekini ikinci el olarak satın almak olası mıdır?
 
(link)

örneğin bu ürün neden bu kadar ucuzken, firmanın ürün gamındaki diğer modeller aşırı derecede pahalı? sanırım bu uzun süre kullanıma olanak tanımayan, daha çok size en uygun ölçüyü denemeniz adına üretilmiş, basit alaşımlı bir model?
 
@SametAksuoğlu

Uzayacak aynakol mesafesinin sizi kadronuzla daha uyumlu hale getirme olasılığı var.Nitekim, ben dediğiniz şeyi bizzat yaşadım.175 ten 195 e 2 cm uzamadan sonra sele borusu yaklaşık 2 cm aşşağı, 2 cm öne kaydı.Ancak, aynakol seçiminde tek kriter, size en rahat gelen, gücünüzü pedala maksimum olarak verebildiğinizi hissettiğiniz uzunluğu bulmaktır.Kadroya uyumlu hale gelmek diye bir kriter yoktur.Tam tersi de olabilir(kadroya uyumunuz seçtiğiniz uzunluğa bağlı olarak eskiye göre bozulabilir. (o zaman kadro değiştirmeniz gerekebilir).Yani kadroya uyum durumu sadece bir yan etkidir.

Agresif şehir içi sürüş için de yukarıda yazdıklarım geçerli.Eğer çevirmeniz gereken uzunluk 180 ise siz 190 ile inanın daha yavaş (dolayısıyla daha az agresif) gidersiniz.Her ne kadar ağırlık merkezi aşşağı kayacak olsa da.Çünkü burada esas olan, maksimum gücü verebileceğiniz uzunlukta çevirmektir.Sizi hızlandıracak olan, özellikle yokuşta canavara dönüştürecek olan budur, kendinize özgü o sihirli uzunluğu bulmanız.

Ayağı büyükler için dediğiniz gibi düşünceler/iddialar var.Ancak hangi uzunluğun size uygun olduğunu anlamanın TEK yolu, denemek.Aynakol uzunluğu seçimi çok kişiseldir.
 
@SametAksuoğlu

Çelik kadrodan da çok güzel ve özel balon bisikletler üretiliyor.Ancak, çelik kadronun esneme özelliğine belki de en az ihtiyaç duyulacak olan bisikletler balon bisikletler olsa gerek.Kocaman big apple lar bütün darbeleri emiyor zira.Gene de çeliğin kendine özgü sürüş dinamiklerinden vazgeçemeyenler için çelik bir balon bisiklet harika olacaktır.

Öne doğru kıvrılan maşaların süspansiyon etkisine zarar vereceği hususunda ise bir fikrim yok, sebebini paylaşırsanız sevinirim.

Benim bilgime/görgüme göre şu anda dünyanın en iyi balon bisikleti olan 29er Storck Multitask ta kıvrılan bir maşa kullanılıyor.Kadro alu:

(link) Bikes&objekt3=Multitask

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: SametAksuoğlu
@Serhat Aktas

Evet, 26 ların kıralıydı benim için.Şu an Salcano 29er a geçiş yaptığım için parçalandı.Şunu anladım, eli yüzü acık düzgün bir 29er bütün 26 lardan daha üstün benim için.
 
@SametAksuoğlu

Bu ürün kiralık.2 haftalık ücreti 50 dolar.Ben yeni sabit 195 mm siparişi verdim.Umarım sorunsuz elime ulaşır.O zaman benden alma ihtimaliniz olur ayarlanabilir olanı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SametAksuoğlu
Öne doğru kıvrılan maşaların süspansiyon etkisine zarar vereceği hususunda ise bir fikrim yok, sebebini paylaşırsanız sevinirim.


kıvrılan ve dolayısıyla kadrodan uzaklaşan maşa, düz yolda sürüş konforu getirecek, ancak ani engebe, çukur gibi faktörlerle karşılaştığında, big apple ın daha kontrolsüz, daha başına buyruk yaylanmasının da önünü açacaktır gibi bir düşünceye kapıldım.

gidonu kavrayan ellerin tam altında, doğrudal olarak inen bir çizgi üzerine konumlanan bir tekerin kontrolü daha kolay oluyor, kıvrımlı cromoly maşadan, mosso alu düz maşaya geçtiğimden beri böyle bir izlenime kapıldım, tamamen kendi kişisel deneyimim, ne derece doğruluk payı var bilemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
@SametAksuoğlu

Genel bir kural olarak, rigid maşanın kıvrımı (fork rake) arttığı zaman yüksek hızlarda daha stabil ama dönüşlerde daha az kıvrak bir bisiklet elde etmiş oluyoruz.O zaman şu açıdan haklısınız; big apple lar nisbeten ağır ve çapları geniş lastikler olduğu için jiroskopik etki sebebiyle düz gitmeye daha meğilliler.Düz/düze yakın maşa kullanımı kıvraklığı biraz arttırarak kıvraklık-düz yol stabilitesi dengesini daha mantıklı hale getirebilir.Burada şu sıkıntı var yanlız, düz maşa kullandığınızda big apple ların dönüşlerde ayakların ucuna çarpma ihtimali var.

Kıvrımlı cromoly maşanızın milden taca kadar olan yüksekliği (ecnebilerin axle to crown dedikleri, teker milinin girdiği yerden kadroda headsete kadar olan kısmın uzunluğu)) neydi?Bildiğim kadarıyla Mossoların bu ölçüsü çok kısa.Bu ölçü kısalırsa tekerin kontrolü kolaylaşacaktır.Hatta bunun etkisi kıvrımlı/kıvrımsız maşa etkisinden daha çok olacaktır.
 
Bisiklet hoş görünüyor. Çıkış yolu da, fikir de mükemmel.
Şehir içinde çok fazla süspansiyon gerekmediğinden schwalbenin elmaları çok mantıklı bir seçim olmuş.
Ancak kafama takılanlar şunlar.
Böylesine esnek süspansiyon sağlayacak lastikleri seçerken niye bu kadar sert ve esnemesi neredeyse sıfır olan bir jant seçtiniz?
Lastiklerin çok ağır olduğu bu kadar belli iken, bir de iyice ağır bu jantları seçmek, bisikletinizin atalet momentine tavan yaptırmaz mı?
Böyle ağır bir tekerlek seti ile kalkış yapmak daha fazla güç sarfettirecektir. Şehir içinde dur-kalkların da çok olduğunu düşünürseniz bu bir dezavantaj değil midir?

Bence daha hafif bir jant seçin. Bakın göreceksiniz ehliyetinizi 3 gün içinde kırıp atacaksınız :D
 
@Ahmet Turan BABACAN

Jantı seçme sebebim sağlam ve ayar gerektirmiyor olmasıydı.Dedikleriniz doğru; atalet momenti fazlaydı, kalkışlar ve hızlanmalar daha zordu.29er bisiklete geçmeden önce bi denemek istedim.İyi ki denemişim, bu tecrubeden çok şey öğrendim.

Şimdiki bisikletim bir 29er:

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=84400&page=2

Beyaz Niner karbon rigid maşa, 2,35 tubeless big apple lar ve "uygun" fiyatlı bir tubeless jant seti (29er XT olabilir) takınca bu bisikleti de koyacağım bu bölüme.

Ehliyet konusuna gelince, aylaaar önce kırıp attım ben onu zaten.Bisiklet dururken...
 
mükemmelllllllll harika olmuşşşş.... sele altı çantadan ve kadro çantsından memnun musunuz? baktıkça bakıyorum bu bisiklete:D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
@halil fatih akbaş

Çantalardan çok memnunum.

Kadro çantasına alyan takımı, cüzdan, telefon, ön-arka farlar ve birkaç ufak eşya daha sığıyor.Yük taşımayacağım zaman arkayı takmıyorum zaten.

Arka çanta ise çok kullanışlı tasarlanmış.Körüklü ve körüğünü açtığınızda bir basket topu sığıyor içine.Hacim olarak çok başarılı, ağırlık kapasitesi 4,5 kg ile sınırlı olsa da bana hemen her durumda yetti.Yüklediğiniz eşyaların ağırlığının klasik bagaj sistemlerinde olduğu gibi arka göbeğin hemen üstüne değil de sele borusuna binmesi yükü daha az hissetmenize sebep oluyor.Buna kıyasla klasik tip bagajlar yüklü halde arka göbeği çevirmeyi zorlaştırıyorlar.

Arka çantayı sele borusuna bağlamak için kullanılan parça biraz nazik yanlız.Dikkatli monte etmezseniz ve uygun torkta sıkmazsanız sorun çıkartabiliyor.İlk aparatı çok sıkmaktan parçaladım, ikincisi 1,5 yıl kullanım sonucu uç kısmından hafif çatladı, şu an 3. aparatla kullanıyorum.Bereket o parça harici olarak satılıyor ve ucuz.
 
jantlar hoş değil bence bu jantlar bana çamaşır makinası tamburunu anımsatıyor

http://img396.imageshack.us/img396/2747/dsc03302gn1.jpg
 
jantlar beni götürdü:)arkdaşlar gazelleler nasıl bisikletler önerirmisiniz?
 
Geri