Scudo Sports

dt swıss fulcrum

Şerif Şentürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2008
Mesaj
1.128
Tepki
749
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
dt swıss X1800 bide fulcrum red metal 5 jant seti ikisi arasındaki fiyat farkına gelirsek dt swıss daha pahalı ama sadece 5 gr daha hafif aradaki farka değermi fiyat bakımından bide fulcrum jantları nasıldır bide iki teker setide rulmanlımıdır

dt swıss 28 telli fulcrum 24 tellidir tel sayısı fazlalığı dahamı iyidir
 
Scudo
İsviçreli DT Swiss in kalitesi tartışılmayacak olsa da, İtalyan Fulcrum jantlar dünyada yarı prof yada prof takımlar arasında daha ön planda. Fulcrum jantlarda CAMPAGNOLO un imzası var. Campagnolo bu jantları kendi marka değerini düşürmeden dünyadaki pazar payı pastasından daha kalın bir dilim alabilmek için üretiyor. Yani Fulcrum lar aslında bildiğimiz Campagnolo. Ana ismi taşıyan jantlarla olan tek farkları en ucuzundan en pahalısına her serisinde campy yada shimano uyumlu olarak tercih edebiliyor oluşumuz:)
 
Fulcrum'un güzel bir marka olduğunu biliyordum ama bu kadar olabileceğini düşünmemiştim.Tel sayısı olarak da 24 telli jantlar daha çok yarış amaçlı olsa gerek,fakat günümüzde de üst model jantların yavaş yavaş 32 telden 28 tele geçtiğini söylemekte fayda var.
 
@sPinErGy_26

Evet, yukarda da söylediğim gibi Campagnolo marka değerini bozmadan daha geniş pazarlara yayılmak için Fulcrum ları üretiyor. Fulcrum markası ile sadece jant değil çok üst seviye yol ve mtb aynakollarıda üretiyorlar aynı zamanda.

Bilindiği gibi Campagnolo markası sadece yol bisikleti kompenantları üretiyor ve Campagnolo yol bisikleti pazarındaki sarsılmaz imajından dolayı bu ismin başka bir branşla anılmasını istemiyor. Kıssa dan hisse gerek MTB gerek Yol olsun, Dt Swiss ve Fulcrum arasında benim tercihim herzaman İtalyandan yana olurdu:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kron_xc4000 esk
Tel sayısı düştükçe benim fikrim tabiki kasnağın esnemeye olan direnci düşüyor, ama tel sayısı düştükçe jantın ağırlığıda düşüyor. Jantın ve lastiklerin ağırlığının kadronun yada diğer sabit parçaların ağırlığından çok daha önemli olduğunu düşünürsek bu bir tercih meselesi. Birde az tel sayısı olan jantlarda genelde yüklenilecek maksimum ağırlık limiti vardır, üreticinin verdiği bu değerlere dikkat etmek gerekir. Mesela bir jant için maksimum sürücü ağırlığı 80kg diyorsa 90 kiloluk bi adamın altında pek ömrü olmayacak demektir bu jantın.:)
 
Herkese merhabalar,

Fulcrum RM 5 ile DT 1800 kıyaslamasında kullanım alanınız, jant setinden beklentileriniz de etken olacaktır:

Teknik kullanımlarda ya da çok yüksek torklu kullanımı gereken yerlerde Fulcrum RM5 tercih edilmesinin daha iyi olacağı düşüncesindeyim.

DT X 1800:

DT yıllardır parça üretmekte ve kalitesiyle de haklı bir konuma sahip olmakta. Ancak her iki firmanın giriş seviyesi ve üst modelleri de dahil olmak üzere pekçok ürünün kullanmış ve halen iki firmanın da ürününü kullanmakta biri olarak Fulcrum'un ataklık, esnemezlik, çok daha üstün olduğunu söyleyebilirim.



Avantajları:

1. Parça sorunun bulunmaması
2. İstenildiği zaman hafifletme imkanının olması
3. Sessiz Freebody
4. Uzun ömürlü

Dezavantajları:

1. Geç Pawls kavraması


Fulcrum:

RM5 daha çok All Mountain olarak ta kullanbilecek bir set.
Ancak 24 telli olması tel başına düşen gerginliğin artmasına sebep olacaktır.


Avantajları:

1. 20mm Oversize aks, dolayısıyla çap olarak daha büyük rulmanlar,Rulman sıkılığı ayarı
2. Müthiş Freebody sistemi, tırnak sayısı epey fazla, 3 PAWLS ile anında neredeyse kavrama, freebody için yüksek ve tiz bir sese sahip.
3. Dikkat çekici, istenildiği zaman jant yanağındaki 'Fulcrum stickerları' sökülebilir, ayrıca üzerinde Jant bandı ve quick releaseler ile gelir.
4. Yanal esnememe
5. Aero teller
6. Uzun ömür

Dezavantajları:

1. Türkiye distribütörünün bulunmaması
 
Geri