Scudo Sports

Dropbar ve Tur Bisikleti

@Ismaildmr para ve zaman kaybınızı mimimum tutmak için bol bol araştırın, bol bol okuyun, bol bol sorun. kolay gelsin
 
Scudo
Düz gidonu drop bara çevirebilmek için neredeyse 1 bisiklet parası daha gidiyor. Uyum sorunları falan derken riskli ve pahalı bir iş bence. Direk drop bar almak daha mantıklı. Fuji touring almayı düşünüyorum bende bu yaz kısmetse. Çünkü tur bisikletinde drop bar seviyorum ve drop barlı tur bisikleti olarak fazla çeşit yok sanırım ülkemizde. Varsa önerisi olan max. 4 bin bütçeme uygun drop barlı tur bisikleti tavsiyesi alabilirim.
 
@trabzonlu ozan tesekkur ederim..en asgari sekilde donusumu saglayabilirsem yapacagim.,zaten kullandigim bisiklete ultra luks malzemeler gereksiz..ise ilk olarak ucuz yollu ikinci el uygun 420, 440.mm lik bir gidon bulmakla baslayacagim.
 
@Ismaildmr
1-neden 420-440?
2-boğaza uyması için alacağınız gidonun çapı kaç mm olmalı? boğazı da değiştirmek gibi alternatif senaryoyu hesapladınız mı?
3-gidonu aldıktan sonra, şu anki mtb tipi gidonunuzda hali hazırdaki fren kollarının, vites kollarının hatta bisiklet zilinizin bile o gidona muhtemelen uymayacağını biliyor musunuz?
 
@trabzonlu ozan gidon bogazi 31,8 mm.
Uzunlugu 110 mm.
Yani degistirmeye gerek yok.
Su anda Fren ve vites kolunun kullanim ergonomisini dusunmekteyim..kesin projeyi daha netlestiremedim..elimden uydurma seyler gelir..goze nahos gorunecek seyleri dusunmekten ziyade ergonomi ve ihtiyaca cevap verecek projeyi gerceklestirmeyi hedeflemekteyim.
Neden 440 420 mm..omuz genisligim okadar..hatta 700.luk kelebek gidondan sonra 420mm cok dar hissettirecek
 
20130626_164923_1.jpg Arkadaşlar, bende yeni konu açacaktım ki bu konuyu gördüm. Giant escape 2 kullanıcısıyım ve benim de aklımda riser gidonumu dropbara çevirmek var ve çok fazla araştırdım ama hala geometrik açıları sebebiyle uygun bir hareket tarzı olacağından şüpheliyim. Örneğin dropbarlı tur bisikleti olarak fuji touring'e baktığımda top tube giant escape serisine göre biraz daha kısaydı doğal olarak reach mesafeside biraz daha kısaydı sizce bu durum bir sıkıntıya sebep olur mu? Birde maliyet hesaplamasınıda aşağıdaki gibi çıkardım.
Dropbar: 150TL
Dura-Ace bar-end shifter:280TL
V fren uyumlu Dropbar fren kolu: 80TL
Toplam: 510TL
Eğer yurt dışından 50 dolara microshift bar-end shifter bulabilirsem fiyat tahmini 450 TL'ye falan düşer
Not: Türkiye'de bulabildiğim tek bar-end shifter dura-ace modeliydi yurt dışından 50 dolar altında microshift bar-end shifter bulabilirsem onu alırım.
Kısaca sizce bu işleme değer mi ? İsterseniz hem fuji'nin hem giant'ın kadro geometrilerini buraya ekleyebilirim.
Yukarıda başka biri tarafından dropbar takılmış giant escape 2'yi de koydum fikir vermesi amacıyla.
 
Ben de bir Fuji Touring kullanıcısıyım ve eski tur bisikletimden Dropbar'a geçişte pek zorlanmadım. 125 km ve üzeri günlük uzun turlarda da zorluk çekmedim şuana kadar. Özellikle yurt dışında ve yeni nesil tur bisikletlerinde sıkça kullanılıyor. Tabi her şeyde olduğu gibi gidonda da durum kişinin tercihe ,beklentilerine göre değişir.
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan
(link)

Fujinin böyle bir modeli de varmış. Disk frenli sora setli tur bisikleti.
 
Merhaba pedaldaşlar :) Giant escape1 2013 model karbon maşalı tur bisikleti kullanmaktayım. Haftasonları turlara ve hafta içi işe bisikletle gidip geliyorum. Üzerinde alivio donanım mevcut ve sıkıntım gidonun çok fazla uzun olması 66cm. Uzun turlarda 60-70 kmden sonra bileklerime yük binerek daha dar tutmaya başlıyorum gidonu, vites attırıcılara mesela. O zaman rahatlamaya başlıyorum, bu gidon dag bisikleti gidonu değilmi?

66cm barla trafikte arabaların arasından bile geçmekle zorlanıyorum bi yandan :) Drop bar düşünmeye başladım tutuş şekli çeşitliliği ve dar olması nedeniyle kollarıma daha az yük biniceği düşünüyorum. Aramızda 66cm gibi uzun bardan 40-42cm drop bara geçiş yapan varmıdır? memnunmusunuz?

alivio donanım 3x9 sistemli ve buna uygun STİ varmıdır? Varsa uygun fiyatlı marka model ve uygun fiyatlı drop bar önerebilirmisiniz?

NOT: Lastiklerim 700x32c :)
 
Geri