Haluk Eke
Daimi Üye
- Kayıt
- 20 Şubat 2014
- Mesaj
- 347
- Tepki
- 1.291
- Yaş
- 76
- Şehir
- Muğla/Datça
- İsim
- Haluk Eke
- Başlangıç
- 1956—57
- Bisiklet
- Specialized
Sevgili Forumdaşlar,
Artık buradaki konularımızı gözden geçirmemizin zamanı geldi
:
Yeni çıkan modeller üzerinde incelemeler yazmak yerine 5-10 yıl eski modeller üzerinde konuşmalıyız. Örneğin, en az çürük hangilerinde vardır, kırık çıkık durumları ve max ömürleri ne olabilir?
Kırılmış bir fren kolu nasıl düzeltilebilir, kaynak yapma ve yapıştırma imkanları nelerdir?
Balon yapmış dış lastikler içten nasıl yamanır, bozuk olan hangi tür sübaplar sökülüp yenileri yapıştırılabilir? Ne tür bir siliksiyon kullanmak gerekir?
Aşınmış bilyeli göbek yatakları kaynak ile doldurulup yeniden tornalanabilir mi? Bunu iyi yapacak istanbulde bir tornacı bilen var mı?
Kilitli pedal kalleri sert ağaçtan imal edilebilir mi? Bunu tornacıya mı yoksa marangoza mı yaptırmalıyız?
Tayt pedleri yıpranıp eridiğinde silinkon ile tamır edilebilir mi? Bunun için özel silikon mu almak lazım?
Eski iç lastiklerden nasıl elcik yapılır?
Sele yırtıkları nasıl dikilir?
Kopuk fren ve vites telleri bağlanıp tekrar tekrar kullanılabilir mi?
Eski kırık kasklardan nasıl yeni bir kask imal edilir?
Eldiven kullanmasak olmaz mı?
Yalama jant tellerine pafta ile diş çekilir mi?
Kadro kırıkları onarılırken hangi kaynak türü kullanılmalıdır: Asetilen,Oxypropan,Elektrod,Gazaltı,Tozaltı,Kalburüstü,Kadayıfaltı?
On sene bisiklet kullanmaya ara verirsek hayatta kalabilir miyiz?
Türk lirasını dolara çevirip, daha sonra oyraya dönsek, ne kadar süre sonra Türk Liramız eski değerine kavuşur ve eskisi kadar sağlam olur?
Sekiz jantlar için doğrultma standı nasıl yapılır?
Dış lastiklerin içine çapıt doldurarak iç lastik olmadan yeterli basınç elde etmek ve sürtünme direncini düşürmek mümkün müdür?
Benim aklıma gelenler şu anda bunlar, ama hep birlikte bulacağımız çözümlerle bu dolar 8 lira felaketini aşacağımızı umuyorum.
Her halükarda bisikletsiz kalmayın. İmkanlar sonsuz, Sevgiler ve saygılar...


Artık buradaki konularımızı gözden geçirmemizin zamanı geldi
Yeni çıkan modeller üzerinde incelemeler yazmak yerine 5-10 yıl eski modeller üzerinde konuşmalıyız. Örneğin, en az çürük hangilerinde vardır, kırık çıkık durumları ve max ömürleri ne olabilir?
Kırılmış bir fren kolu nasıl düzeltilebilir, kaynak yapma ve yapıştırma imkanları nelerdir?
Balon yapmış dış lastikler içten nasıl yamanır, bozuk olan hangi tür sübaplar sökülüp yenileri yapıştırılabilir? Ne tür bir siliksiyon kullanmak gerekir?
Aşınmış bilyeli göbek yatakları kaynak ile doldurulup yeniden tornalanabilir mi? Bunu iyi yapacak istanbulde bir tornacı bilen var mı?
Kilitli pedal kalleri sert ağaçtan imal edilebilir mi? Bunu tornacıya mı yoksa marangoza mı yaptırmalıyız?
Tayt pedleri yıpranıp eridiğinde silinkon ile tamır edilebilir mi? Bunun için özel silikon mu almak lazım?
Eski iç lastiklerden nasıl elcik yapılır?
Sele yırtıkları nasıl dikilir?
Kopuk fren ve vites telleri bağlanıp tekrar tekrar kullanılabilir mi?
Eski kırık kasklardan nasıl yeni bir kask imal edilir?
Eldiven kullanmasak olmaz mı?
Yalama jant tellerine pafta ile diş çekilir mi?
Kadro kırıkları onarılırken hangi kaynak türü kullanılmalıdır: Asetilen,Oxypropan,Elektrod,Gazaltı,Tozaltı,Kalburüstü,Kadayıfaltı?
On sene bisiklet kullanmaya ara verirsek hayatta kalabilir miyiz?
Türk lirasını dolara çevirip, daha sonra oyraya dönsek, ne kadar süre sonra Türk Liramız eski değerine kavuşur ve eskisi kadar sağlam olur?
Sekiz jantlar için doğrultma standı nasıl yapılır?
Dış lastiklerin içine çapıt doldurarak iç lastik olmadan yeterli basınç elde etmek ve sürtünme direncini düşürmek mümkün müdür?
Benim aklıma gelenler şu anda bunlar, ama hep birlikte bulacağımız çözümlerle bu dolar 8 lira felaketini aşacağımızı umuyorum.
Her halükarda bisikletsiz kalmayın. İmkanlar sonsuz, Sevgiler ve saygılar...






