Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Boran Selçuk

Daimi Üye
Kayıt
29 Eylül 2015
Mesaj
261
Tepki
352
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
@Gökhan Kuş Bende 53-39'a 11-25 kullanıyorum. 25 ile 28 arasında ihmal edilmeyecek bir kolaylık var. 7-10% lük yerlerde oldukça sıkıntı veriyor. Bu nedenle 12-30 a çıkartmayı düşünüyorum(Eğer 12-30 tiagra dişli bulabilirsem tabii). 100 km den sonra bu sıkıntı normal gibi geliyor ki benzer bir durumdan bende müzdaribim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
Scudo

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Mesaj
246
Tepki
544
Şehir
İstanbul/Avcılar
İsim
Gökhan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Cyclocross
Anladım. Şimdi aklımda şu var, uzun yollar için ya 50-39 alıp sök tak yapacağım. ya da arka rubleyi büyüteceğim., ya da 10. viteslere çok inmeyeceğim, kafamda deli sorular :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: Boran Selçuk

Boran Selçuk

Daimi Üye
Kayıt
29 Eylül 2015
Mesaj
261
Tepki
352
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
@Gökhan Kuş Aslında 53-39 ile mucizeler yaratıyoruz gibime geliyor. Grup sürüşlerinde dikkat ediyorum, böyle bir ayna kol ile çok az insan başa çıkabiliyor hatta bazı rampalarda çıkışın mümkün olamayacağını iddia edenler bile olabiliyor. Her ne kadar Ayna kol ve arka dişli hesabı net olsa da pedal basmadan bunun fiziki anlamını kavramak zor oluyor(En azından benim için). Benimse merak ettiğim şu, aynakol sabit kaldığında arka dişli'yi 12-30 a çıkartır isem 10% lara tırmanmam ne kadar kolaylaşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Mesaj
246
Tepki
544
Şehir
İstanbul/Avcılar
İsim
Gökhan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Cyclocross
11-25 ten sonra 12-30 bence ciddi bir fark yaratacaktır, çünkü bacaklar diğer orana alıştığı için yeniden yapılandıracağın revizyona daha çabuk ayak uydurabilir. Ama dediğin gibi 53-39 mucizevi bir oran :kptmya:
 
  • Beğen
Tepkiler: Boran Selçuk
Kayıt
18 Şubat 2011
Mesaj
35
Tepki
7
Şehir
..
Arkadaşlar yardımcı olurmusunuz.Benim klasik bisikletim var vitessiz ön dişliyi değiştirsek az dişli olanı alsak bize yokuş çıkmada biraz fayda sağlarmış öne kaç dişli önerirsiniz.
Arkada 18 dişli önde ise şuan 46 dişli var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
39-52 ile rampaya imkansız mı deniyor? Bence böyle düşünenler kondisyonu hafif olanlar.
Misal sürekli çıktığım bi rampayı örnek vereyim:
Elazığ'ın Harput rampası.
4 km uzunlukta % 7 ortalama ve maksimum % 43 eğim. Bu rampaya hangi aynakol lazım? 48-52, 42-52, 39-52, 36-50 ? En iyisi bi mtb ile dayanın :) Bana gelince ben o rampayı 42-52 aynakolla 13 kiloluk makineyle, 15 km/sa ortalamayla hiç durmadan çiğniyorum :)
Bence vücudunuz zorlayınca gelişyorsa yüksek oranlarla iyice gelişin, zorlayınca sağlık riskiniz oluyorsa deneyip bulmak grekecek uygun olanı. Benim kanaatim duvar tırmanışı yapmayacaksanız 39-52 süperdir, bacak kuvvetinize göre 36-50 aynakol, 14-28 rubleye kadar seçenek var. Daha düşük oranlar için çok küçük aynakol ve çok iri ruble olur, görüntü bozulur.
 

Özcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
2.084
Tepki
6.862
Yaş
50
Şehir
Bursa
İsim
Özcan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Specialized
Bir soru da benden olsun. Tiagra 4700 set var bisikletimde. 50-34 aynakol ve 11-34 ruble ile her tür rampaya dalıp durmaksızın tırmanabiliyorum.

34-34 ile en yumuşak oran çok güzel, yorgunken bile rampalardan korkmamamı sağlıyor. Ancak 50-11 en sert oran, antrenmanları çoğalttıkça daha sertini aratır olmaya başladı.

Sorum şu. Bu Tiagra aynakolun 50'lik büyük yaprağı çıkartılıp 52t (4700'de sadece 52t ve 50t var) veya 53t (diğer seriler uyumlu ise) bir yaprak takılabilir mi? Aktarıcılarda veya başka yerde bir sorun çıkar mı? Donanım uydurulsa bile 52-34 / 11-34 oranları saçma mı olur? Kullanımı rahatsız eder mi? Tecrübeli arkadaşların bilgi ve önerilerine talibim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş

Boran Selçuk

Daimi Üye
Kayıt
29 Eylül 2015
Mesaj
261
Tepki
352
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
@Özcan. Aynakol'u 53 ile değiştirdiğinizde 4700 den 4600'e yaklaşıyorsunuz.50 den 53'e çıktığınızda ayna kol sizi hissedilir oranda zorlar. 4700 bana göre Shimano'nun en güzel grup seti, yani bu kadar uyumlu başka bir yol seti yok diye biliyorum.(2015 modeller için sözüm). Tahminim o ki 53 de başka hiç bir değişime maruz kalmazsınız. Ama bence en iyisi Shimano sayfasına girin ve "compatible list'e (kalın bir PDF dosyası) bakın. Orada bu bilginin en doğrusu vardır. (Aslında siz upgrade değil downgrade yapmak istiyorsunuz, bu nedenle sorun çıkma olasılığı çok minimal)
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12

Yağız Gökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2014
Mesaj
815
Tepki
1.854
Şehir
İstanbul
İsim
Yağız GÖKMEN
Bisiklet
Focus
@Gökhan Kuş abi valla bende de aynı durumlar var o yüzden 11-28'den 11-32 ye terfi ettim geçmeden önce sağolsun bir riva turunda arkadaş ile arka jantları değiştik 11-32 nin tadını o zaman aldım

kaldıki prolar bile 11-32 kullanıyor benim gözümde max 11-28 dir ama standartlar artık yıkılıyor nasıl artık 23c den çok 25 c lastikler revaçtaysa aynı şekilde dişli oranlarında olcağına inanıyorum

@Özcan. sorun çıkmaz ama şöyle bir durum olacak küçük ve büyük dişli arasındaki fiziksel mesefe artacağından ön vites geçişleri biraz daha sert olabilir.Ön vitesi değiştirdikten sonra biraz yukarı almanız yeter
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan

Melih Çolak

Cyclist ♥
Kayıt
10 Ağustos 2013
Mesaj
2.541
Tepki
3.073
Şehir
Kocaeli-Kartepe
Bisiklet
Scott
benim yol bisikletinde önerim tırmanış için 34 yada 36 ön küçük dişli arka rublede 28, 32 de olabilir sürekli eğim çıkılacak ise 32 acil durum için kullanılabilir örneğin kartepe tırmanış :) 39 aşırı sert ve tırmanırken zevk vermiyor biraz yumşak olup tırmanmanın keyfi başka
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Mesaj
246
Tepki
544
Şehir
İstanbul/Avcılar
İsim
Gökhan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Cyclocross
@İsa Karagöl sizin değiştirmeniz çok işe yaramaz, o zaman oranlar bozulur.

@Özcan. 53-34 olmaz malesef, zorlamanın dışında vites geçişleri de saçma olur. Yaprak dişleri daha çabuk aşınır ve geçiş seriliği bozulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.206
Tepki
11.749
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Strava'da KOM kovalayan veya yarışlarda derece hedefinde olanlar dışında 50-34 aynakol 11-32 dişli kombinasyonunun cevap veremediği ihtiyaç yok neredeyse.

Biraz daha yüksek performans düşünenler için 52/36 aynakol, vaktini gram hesabıyla geçirenler için 11-23 dişli tatmin edici olabilir.
 

nuruasakir

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2015
Mesaj
703
Tepki
320
Yaş
33
Şehir
istanbul
İsim
recep
Bisiklet
Salcano
53-39 ayna 26-11ruble kullanıyorum ama en guzel oran bulanılırsenız 52-36 ayna 28-11 ruble tabi bulabılırsenız :) 50-34 kullandıgımda cok hafıf gelıyor sevmedım 52-39 kullandıktan sonra gıttım 53-39 lu aynakollu bısıklet aldım
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan

srtkmc

Aktif Üye
Kayıt
28 Haziran 2016
Mesaj
174
Tepki
472
Yaş
28
Şehir
Istanbul
İsim
Serhat
Şuan rublemın en küçük dişlisi 14 Aynakol da 42 dişli ve 30 dan yukarı sabit gidemiyorum düz yolda maksimum 40 km yapabiliyorum o da kısa süre ve pedalları çok hızlı çevirmem gerekiyor


Bisikleti değiştırıcem yeni bisiklette Aynakol 44 dişe çıkıyor ruble 11
Bu oran ne kadar fark eder maksimum düz yolda 50 ye çıkarmıyım ve 30 ortalama tabi


Elbetteki mtb ile çok hızlı gitme gibi derdim yok zaten ama şuanki Aynakol ruble cidden yetmiyor
 

Washanq

Üye
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
19
Tepki
38
Şehir
İstanbul
İsim
Muharrem D.
Bisiklet
Cannondale
Merhaba,

Bir soruda ben sorayım, Ultegra 6800'ün 50/34 Aynakol ve 11-28 rublesi var, kadans yapma sırasında çok hafif geliyor vites arttırınca da doğal olarak iş kadans'tan çıkıyor. Aynakol'u 52/36 ile değiştireceğim, bununla birlikte performansa da olumlu etki kısmı için 11/25'e düşürmeli miyim rubleyi yoksa 11-28'de kalması mı iyidir?
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Bendeki de 50/39, 11/28 ve çelik kadro kombinasyonu.
50 yaprak önümüzdeki ay (tamamen duygusal sebepler yüzünden:D) 130 BCD'lik 53 yaprak ile değişecek.

Bunlar yol bisikleti oranlarım. Single ve fixed gear oranlarımı da yazayım. Her ne kadar tek vitesli olsalar da onlar da bir road bike :)

52/16 single speed oranım. 52 aynakol Biopace, çelik kadro
Fixed gear ise şu an 50/16 oranında. Cog 14T ile değişecek 50/14 çelik kadro
 
  • Beğen
Tepkiler: vintage_cyclist

amoush00

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2015
Mesaj
1.319
Tepki
1.104
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Emrah Çetintaş
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Geotech
Uzun süreden beridir.. İlk yol bisikletimle birlikte gelen sora seti kullandım. Kadro değişmesine rağmen grup set aynı kaldı. Oranlar 50 / 34 e 11 25 .. Gayet tatminkardı bence.. Daha sonra bacaklarım güçlendikçe. Daha büyük oranlarda yokuş çıkmaya başladım. Yokuşun dikliğine göre de değişti tabii bu... Hani büyük aynakolda 50 11 de çevirirebiliyorsanız düz yolda ciddi bir güç zaten üretiyorsunuz. Yatarli kadansı yakalarsanız zaten 55 60 km/h bir hıza tekabül ediyor.. Büyük aynakol daha fazla güç demek. Bacağa kuvvet ne diyeyim ama arkadaşlarım 52/36 11 / 28 oranının bu işin orta seviyede hem de grand fondo koşan biri içi altın oran söylüyorlar.. Profesyoneller duruma göre etaba göre her türlü oran değiştiriyorlar.. walla duruma göre mtb ile 42 / 12 veya 11 zannettiğim oran bile zor geliyor hatta arazide 22 / 32 bile kastığı zamanlar oluyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan