Scudo Sports

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Yanıt için teşekkür ederim herkese.. Gerçekten bazen teferruatlara takılmamak gerekiyor ama bazen de o detaylar sayesinde hayatta kalıyoruz ya da ölüyoruz 😅 ben çok aşırı pro bir vites grup seti ihtiyacı hissetmiyorum ama düzde ya da yokuş inerken boşa pedal çevirecek kadar düşük hız yüksek kadans ya da yokuş çıkarken yokuş eğimi ve menzili doğru orantıda ise beni mahçup etmeyecek aralıkları düşününce aslında 50 den 46 ya düşmek Arkda da 30/32/36 ya çıkmak faydalı olacak.. Çok teknik yaklaştığınız ama bir o kadar da basit şekilde anlatımınıza teşekkür ederim.. 👍 Teşekkürler 🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
Neden 34/50 değil de 36/46 ben onu anlayamadım. Arka rubledeki dar aralıkların avantajını biliyorum da önde ne gibi bir avantajı var da onu kullanmak istiyorsunuz?
 
11-34, 34-50 kullanıyorum. 11-30 ve ya 32 kullansam büyük ihtimal 34ü arardım ama keşke 34 olmasaymış hiç demedim. İyi ki 34 ler var :)
Son 3 dişlinin geçişleri sert yokuşlarda can sıkmıyor mu? Ben 34e geçerken düşecek gibi oluyordum bazen.
 
39-52 aynakol 11-25 ruble kullanıyorum, düz yolda harika. Eskiden oturarak sürmeyi severdim ancak bu oranlar sayesinde özelliklede bayırlarda ayakta sürmeyide sever oldum bu süreyi uzatmaya çalışıyorum hala. Çok dik yokuşlarda ve aşırı sıcaksa çıkamadığım oldu, soluklanıp devam ettim ancak bacak kas hacmimde arttı. Uludağa tırmandım çok aşırı eğim olmadığı için sorun oluşmadı ama kadans düşüyor haliyle. Açıkcası değiştirmeyi düşünmüyorum bence sıkı bir öğretmen 🤣
 
Son 3 dişlinin geçişleri sert yokuşlarda can sıkmıyor mu? Ben 34e geçerken düşecek gibi oluyordum bazen.
Genelde kadansı arttırıp yumuşak geçmesini sağlıyorum. Hiç problem yaşamadım :)
 
11/28 - 52/36 kullanıyorum. Yokuşlarda aynakol küçük ruble ortalarda düşük kadans ayakta sürmekten hoşlanıyorum.
 
50 34 11 30 yada 11 32 . Bunlar ideal. İzmir gf de bile 50 34 11 32 ile hiç sorun yaşamadım 35/39 yaş da 3 genelde 30 oldum. Hiç yavaş hissettirmedi. Tek sorun uzun dik inişlerde 4 5 km yavaş kalıyor. Onun dışında çok iyi oranlar. Çoğu zaman büyük aynada bile çıkabilirsin.
Büyük aynakollar ufacık rubleler pro lar için bizim gibi faniler için çok gereksiz. Kaldiki yüksek kadans her zaman kazandırır.
 
50 34 11 30 yada 11 32 . Bunlar ideal. İzmir gf de bile 50 34 11 32 ile hiç sorun yaşamadım 35/39 yaş da 3 genelde 30 oldum. Hiç yavaş hissettirmedi. Tek sorun uzun dik inişlerde 4 5 km yavaş kalıyor. Onun dışında çok iyi oranlar. Çoğu zaman büyük aynada bile çıkabilirsin.
Büyük aynakollar ufacık rubleler pro lar için bizim gibi faniler için çok gereksiz. Kaldiki yüksek kadans her zaman kazandırır.
Dikkat! Reklam içerir. 😉
 
Neden 34/50 değil de 36/46 ben onu anlayamadım. Arka rubledeki dar aralıkların avantajını biliyorum da önde ne gibi bir avantajı var da onu kullanmak istiyorsunuz?
Benim bir bisikletim de böyle. Vites çok rahat geçiyor, kadans tarafında da büyük dişliye alırken atlama daha az oluyor kadansı ayarlamak kolaylaşıyor.
39-52 aynakol 11-25 ruble kullanıyorum, düz yolda harika. Eskiden oturarak sürmeyi severdim ancak bu oranlar sayesinde özelliklede bayırlarda ayakta sürmeyide sever oldum bu süreyi uzatmaya çalışıyorum hala. Çok dik yokuşlarda ve aşırı sıcaksa çıkamadığım oldu, soluklanıp devam ettim ancak bacak kas hacmimde arttı. Uludağa tırmandım çok aşırı eğim olmadığı için sorun oluşmadı ama kadans düşüyor haliyle. Açıkcası değiştirmeyi düşünmüyorum bence sıkı bir öğretmen 🤣
Ben de bazen tırmanırken daha yüksek orana alıp ayakta kilitli pedalı yukarı çekerek çıkmayı seviyorum, dizlerimin arkası epey çalışıyor gibi geliyor. Fixieden kalma bir alışkanlık. Umarım dizlere olumsuz bir etkisi olmuyordur.
 
52-36'ya 11-30 kullanıyorum. oldukça memnunum, yokuşlarda beni patlatmıyor.
 
Selamlar, aslında şöyle bir bilgi daha açıklayıcı olabilir. Arka ruble için ort. 5-10km sürekli yokuşlar ve eğim de en fazlayi gösterecek şekilde, 28-%4, 30-%6, 32-%8, 34-%10 gibi bir ifade.

Aksi halde sürdüğümüz rotalar farkli olduğu için ruble oranları anlaşılır olmuyor.

Mesela ben en fazla %3 ile sürekli 8km mesafe için 52-36, 12-25 ve 11-28 kullandim. Gayet yeterli geliyor. Daha büyüğü arka ruble için gereksiz olacaktır bu kadar egim için. Hatta %6-8 sürekli çıkış için ara ara ayakta sürerek bile tırmanmak mümkün.

Ön için ise 52-36 ideal diye düşünüyorum. Zira 50-34 daha çok sürekli tırmanış rotaları için sanki.
 
Selamlar, aslında şöyle bir bilgi daha açıklayıcı olabilir. Arka ruble için ort. 5-10km sürekli yokuşlar ve eğim de en fazlayi gösterecek şekilde, 28-%4, 30-%6, 32-%8, 34-%10 gibi bir ifade.

Aksi halde sürdüğümüz rotalar farkli olduğu için ruble oranları anlaşılır olmuyor.

Mesela ben en fazla %3 ile sürekli 8km mesafe için 52-36, 12-25 ve 11-28 kullandim. Gayet yeterli geliyor. Daha büyüğü arka ruble için gereksiz olacaktır bu kadar egim için. Hatta %6-8 sürekli çıkış için ara ara ayakta sürerek bile tırmanmak mümkün.

Ön için ise 52-36 ideal diye düşünüyorum. Zira 50-34 daha çok sürekli tırmanış rotaları için sanki.
Ortalama hızınız genelde kaç km oluyor.
 
Ortalama hızınız genelde kaç km oluyor.
Selam, en fazla %3, kısa süreli %6 olan düz sayilabilecek rotada, rüzgara da bagli olarak 27-29 arası benim ortalama hızım.

Ayni güzergahta ortalamasi 30-36 olan arkadaşlar var, benimki biraz yavaş. Bisiklet, dolu matara ile 10kg bu arada.
 
Selam, en fazla %3, kısa süreli %6 olan düz sayilabilecek rotada, rüzgara da bagli olarak 27-29 arası benim ortalama hızım.

Ayni güzergahta ortalamasi 30-36 olan arkadaşlar var, benimki biraz yavaş. Bisiklet, dolu matara ile 10kg bu arada.
Demek istediğim de bu aslında 30 36 km ortalama bile ufak aynakol ile rahatça yapılıyor.
Elbette kişisel tercih fakat tavsiye niteliğinde ki yorumlar beni korkutuyor.
Yeni başlayan biri için 53/39 52/36 Bunlar gereksiz çünkü hakkını verebilmesi zor. Özellikle bizim gibi 30 40 50 yaş aralığındaki insanlar için.
50 34 ile kadanslı çıkmak emin olun hem daha sağlıklı hemde hızlı olacak.
 
Dizlerimizde sorun yaşamak istemiyorsak, belirli yaş aralığından itibaren rublenin en büyük dişlisini bir tane bir tane arttırmamız mantıklı gibi görünüyor. Buraya kadar okuduklarımdan bunu anladım. Şu an 48 yaşımı doldurmak üzereyim, hiç pro sürücü olmadım, hiç uzun soluklu ve antrenmanlı olamadım. 50-34 / 11-32 kullanıyorum. Bazı yokuşlarda acaba 11-34 olsa mıydı diyorum? :D Peki arkadaşlar Arkayı 32'den 34'e çıkartmanın (Grand Tour Eco) en pratik ve uyumlu yolu nedir? Ne yapmalıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yenikasiyer
Dizlerimizde sorun yaşamak istemiyorsak, belirli yaş aralığından itibaren rublenin en büyük dişlisini bir tane bir tane arttırmamız mantıklı gibi görünüyor. Buraya kadar okuduklarımdan bunu anladım. Şu an 48 yaşımı doldurmak üzereyim, hiç pro sürücü olmadım, hiç uzun soluklu ve antrenmanlı olamadım. 50-34 / 11-32 kullanıyorum. Bazı yokuşlarda acaba 11-34 olsa mıydı diyorum? :D Peki arkadaşlar Arkayı 32'den 34'e çıkartmanın (Grand Tour Eco) en pratik ve uyumlu yolu nedir? Ne yapmalıyım?
Sadece rubleyi değiştireceksin. Zaten uzun bacak aktarıcın.
 
Demek istediğim de bu aslında 30 36 km ortalama bile ufak aynakol ile rahatça yapılıyor.
Elbette kişisel tercih fakat tavsiye niteliğinde ki yorumlar beni korkutuyor.
Yeni başlayan biri için 53/39 52/36 Bunlar gereksiz çünkü hakkını verebilmesi zor. Özellikle bizim gibi 30 40 50 yaş aralığındaki insanlar için.
50 34 ile kadanslı çıkmak emin olun hem daha sağlıklı hemde hızlı olacak.

Selim bey, öncelikle Izmir GranFondo başarınız için sizi tebrik ediyorum 👏 Çok güzel bir başarı...

Bu açıdan da tavsiyeriniz degerli.

Kadans konusunda size katılıyorum. Kadansım ort. 90 üstüdür her zaman. Zaman zaman da 95 üstü hedeflerim. (Trainerda da 1 saat ort. 107-113 olup sabit en yuksek vites oraninda kullanırım.) Yani, çoğunlukla küçük dişlide kullanırım. 52 yokuş aşağı oluyor genelde, o da hız keyfinden. O yüzden de ort hızım düşüktür.

52-36 benim gibi düz rota sürücüleri için ideal yazmak istedim. 36 ile yüksek kadans alabildigim için 34'e ihtiyaç duymuyorum şu an. (Ileride ihtiyaç duyabilirim tabii) 52'yi de gerektiğinde hız için kullanıyorum.

1 yıl gibi az bir süredir yol bisikleti kullanıyorum. Bu oranları bilmeden bisikleti 52-36, 12-25 ile aldım. Başlangıç için biraz korkutucu olmasına rağmen düz rota ve yüksek kadans ile sürdüğüm için olsa gerek bir rahatsızlık hissetmedim.

Kendim için 50-34 düşünmüyordum. Ta ki sizin son cümlenizi okuyana kadar. 50-34 nasil bir hız ve kadans artışı sağlayacaktır benim için. Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Selim bey, öncelikle Izmir GranFondo başarınız için sizi tebrik ediyorum 👏 Çok güzel bir başarı...

Bu açıdan da tavsiyeriniz degerli.

Kadans konusunda size katılıyorum. Kadans ort. 90 üstüdür her zaman. Zaman zaman da 95 üstü hedeflerim. (Trainerda da 1 saat ort. 107-113 olup sabit en yuksek vites oraninda kullanırım.) Yani, çoğunlukla küçük dişlide kullanırım. 52 yokuş aşağı oluyor genelde, o da hız keyfinden. O yüzden de ort hızım düşüktür.

52-36 benim gibi düz rota sürücüleri için ideal yazmak istedim. 36 ile yüksek kadans alabildigim için 34'e ihtiyaç duymuyorum şu an. (Ileride ihtiyaç duyabilirim tabii) 52'yi de gerektiğinde hız için kullanıyorum.

1 yıl gibi az bir süredir yol bisikleti kullanıyorum. Bu oranları bilmeden bisikleti 52-36, 12-25 ile aldım. Başlangıç için biraz korkutucu olmasına rağmen düz rota ve yüksek kadans ile sürdüğüm için olsa gerek bir rahatsızlık hissetmedim.

Kendim için 50-34 düşünmüyordum. Ta ki sizin son cümlenizi okuyana kadar. 50-34 nasil bir hız ve kadans artışı sağlayacaktır benim için. Teşekkürler
(link) buradan dilediğiniz değerleri girerek farkları görebilirsiniz.
 
(link) buradan dilediğiniz değerleri girerek farkları görebilirsiniz.
Çetin bey, selamlar. Yine farkınızı ortaya koyuyorsunuz :) teşekkürler.

Tablodaki kombinasyonları 50-34 ve 52-36 için inceledikten sonra sonuçları yazmaya çalışacağım:harika:
 
Geri