Scudo Sports

Disk frenler Katar Turu'nda denendi ve tartışmalar tekrar başladı...

@Sabih Bağcı

- Eskiden Cantilever frenler vardi bunlarin yerine V-Frenler artik kullaniliyor, genellikle Sehir,Tur ve MTB'lerde olur.
BR-M737RF03_m.JPG 2663H5.JPG


- Cyclocrosslarda hala Cantilever frenler kullaniliyor. Sadece eski Cantileveler dik duruken cyclocrosslarin cantileri yan durur.
18382_02_d.jpg


- Disk fren se bu devirde her bisikletde mevcutdur
avid-scheibenbremse.jpg


- Gelelim yol bisikletlerinin frenlerine, eskiden de olsa sidide olsa hep U-fren kullanmislardir (Bir baska adi ile yandan cekme fren)
V-Fren nasil yabanci dilde de V-Break/V-Bremse olarak geciyorsa U-Frende yabanci dilde U-Break/U-Fren diye geciyor. (Yandan cekmeli fren de Yabanci dil de aynen Seiten zug Bremse diye gecer).
fren.jpg

Saygilarimla
 
Scudo
Demek bu tartismalar sadece foruma ozel degilmis :D fakat su bi gercek ; Dijital saatlerde ilk ciktiginda tepki cekmisti ve " Çabuk bozulur laa olm onlar " gibisinden kave geyiklerine maruz kaliyorlardi... Zaman gosterdi ki ; Her teknolojik yenilik cabuk bozulmuyormus :D bence guvenlik riski bi sekil cozulebilir
 
Su an kullanimi serbest olmasina ragmen hic bir world tour takimi daha denemedi 2016da. Hafif olsun diye bisiklet boyasini kazitan prolardan tutun da, daha aero olsun diye kendine 2 beden kucuk skinsuit giyen prolar var. disk fren sistemi hem agir hem de aero kavramindandan fersah fersah uzak. Teker degisimini saymiyirum bile. Hadi genel klasman iddialilarina iki bisiklet tasidin diyelim, e domestiklerin bisikletleri nereye konulacak? Bence buyuklerden biri (froome, quintana, contador, dowsett, rohan dennis vs.) disk frenli bisikletin uzerinde gorulmedigi surece disk frenin pelotona girmesi cok zor. Ben girmemesi taraftariyim. Ki genel kanaat de bu yonde. Uci neden bu kadar israrci anlamadim :)
 
Yurtdışında'ki forumlarda bile v-fren veya kumpas fren diyalogları fazla disk tu kaka'dır dağ bisikleti yada şehir bisikletlerinde aman almayın yamulur,ağırdır şudur budur diyenler iş yola geldimi ortada yoklar:Dherhalde sadece dağ ve şehirde ağırlık yapıyor bu disk frenler yolda durum aynı değil galiba?
 
@Yusuf !!WOW!!

Kapalı sistem olmalı. Disk fren açık sistem olursa zaten birbirine sürtünme mesafesinde giden yarışçılar kazaya davetiye çıkarır. Başıma geldi oradan biliyorum. Birde bu diskin kasığa girdiğini düşünmek bile istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Murat Cömez

Hala eski sistem cyclolar var. örnek lapierre CX
 
@Sabih Bağcı

Bu kazanın disk frenlerle uzaktan yakından alakası yok, hatta kazaya karışan disk frenli bisiklet de yok. Attığınız linki okursanız eğer resimdeki yaraların aynakol yüzünden olduğu yazıyor. Disk frenin tehlikeleri mevcut doğru, fakat fazla abartildığını da düşünmüyor değilim. 50km/h hızla giderken yaptığınız bir kazada parmaklarınızın jant tellerine girmesi daha kötü bir sonuç doğurur diye düşünüyorum. Elbette koruma konulabilir motocrossta olduğu gibi, aşırı ısınmanın önüne geçilirse eğer takımların tercihi disk fren olacaktır.

Linkten alıntı yapıyorum:

Posted on Twitter by fellow Cannondale rider Alex Howes, the photo shows a nasty injury on the inside of Cardoso’s thigh where he had got tangled up with a chainring in a crash. However despite there being no disc brakes involved in the crash, a number of pro riders picked up on the photo as highlighting the possible dangers of disc brakes during mass pile-ups.
 
50 ile giderken disk fren kimseyi durdurmayacak zaten.Düzgün bir şekilde gitmek yerine teker kilitlenlenmiş olacağından siz de takla ata ata devam edeceksiniz yola.Adamlar neyin kafasını yaşıyorsa pro peloton'da bilmem kaç ile giden bisikletlere disk fren takmaya çalışıyorlar hala.Benim ön papuç Ultegra arka Dura-ace ve yemin ederim eski hidrolik diskli kron'u hiçbir şekilde aratmıyorlar.Hatta haddinden fazla iyi tutuyor ön fren.Sırf bakın profesyoneller kullanıyor, siz niye kullanmayasınız diyerek para kazanma taktiği bu disklerin yol bisikletlerinde kullanılması.Güvenlik falan filan değil yani.En azından kendi adıma, asla!
 
Diskler kucucuk ve merkeze yakin dolayisiyla ayni süratte seyrederken u feenlern janti sıktığı nokta cok hizli dönerken disk daha yavas dönüyor ve surucuye lastigin kilitlenmesi vs gibi olumsuzluklara daha kısa surede tepki vermesini sağlıyor ve dozlama kolaylasiyor. yagmurda vs net olarak daha kisa mesafede durduruyor.

Sonuc olarak disk frene karsi olanlar bile disk frenin totalde tum kosullar goz onune alindiginda daha iyi olduğu konusunda hemfikir.

Buradaki tartışma kazada guvenli olup olmadigi. Uci bir kaza olana kadar bekleyecek mi? Beklemeden şu disklere bir kapak yapsinlar diyor bisiklet suruculeri.

Bi tartismadan disk frenliler takla atar vs diye sonuca varmak cok yanlis. Biraz okursanız siz de görürsünüz. ..
 
@Uptown Cyclist
Abi adamlar amatör değil ki. Frenin dozajını ayarlarlar herhalde. Altlarında kaymak gibi zemin var. MTB lerde çift fren sistemi takılıyor artık. Onlar düşmüyorsa, yoldaki adamlar hiç düşmez herhalde :D Takla atmadan önce tekeri tamamen kitlemeden durduracak bir fren gücü olması bence güzel bir durum.

Gatorbrake-dual-hydraulic-front-disc-brakes-carbon-rotors01.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Eğer bu sistem yol bisikletlerinde kullanılırsa, montajla ilgili sıkıntılarında çözülmesi için çalışmalar başlar. Buda bizim lehimize olur gibi geliyor :)
 
@Yusuf !!WOW!! Güzel duruyor ve dendiği gibiyse iyiymiş.Ancak dediğim gibi benden uzak dursun diskler.Adamlar dozajı ayarlasalar ne olacak ki ayrıca? Üstteki video'da arabaya yandan çarpmamak için asılacaktı bisikletçi frene ve bence sonuç pek farklı olmayacaktı
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Aşırı fren sporcunun sarf ettiği enerjiyi boşa götürür, aşırı yavaşlayan sporcu o hıza gelmek için tekrar güç sarf etmesi gerekecek. Aşırı yavaşlamak yerine sadece yavaşlamak daha mantıklı değil mi?
 
@Uptown Cyclist
O kaza bir acayip ya. Yerde tümsek falan var bir de o yarışçı neden o kadar hızlı indi oradan anlam veremedim hala
 
@Hasan Saylık
Tek mesajla bütün mesajlarımı yalan ettin abi :harika:

@onur_özkan
Alt tarafa yarık şeklinde bir kısım yapılarak çözülebilir bence
 
  • Beğen
Tepkiler: NKurtuldu
Dağ bisikletindeki disk fren ile v fren arasındaki fark(özellikle dozajlamadaki) yol bisikletinde de olacaksa peletonda olmasa bile hobi kullanıcılarının güvenliği için bence güzel bir yenilik. Ama yol bisikletinde disk fren deneyimim olmadığı için kesin bir yargıda bulunamıyacağım. Mevcut frenlerimle bisikletimin durma performansındanda memnunum ayrıca, çok bir eksiklik hissetmedim. Peletonda ise toplu bir kazada birçok bisikletçinin ve bisikletin birbirine girdiği kazalar sıklıkla meydana geliyor. Bizim bu tarz kazaları hobi kullanımında yaşamamız düşük bir ihtimal. Bu durumda bisikletçilerin vücudunda kesik ve disk sıcak ise yanıklar ihtimali bence oldukça yüksek. Buna rağmen UCI'nin aceleciliğini, endüstrinin yeni ürünlerin önünü açma çabası olarak görüyorum. Zaman herşeyi gösterecek.
 
Şu an mtb bisikletimde hidrolik disk fren kullanmaktayım kesinlikle çok memnunum. Yol bisikletinde olurmu ? yol bisikletinde uzun sürüş tecrübelerim olmadığı için şu an için ona bir yorum yapamam. Lakin anlayamadığım şu ; disk frenli kazalardan bahsediyorsunuz. Adama dönen bir bıçak gibi felan girermiş, kesermiş. O disk fren o zincirleme kasada bize girene kadar daha neler girer bence onlarıda düşünmek lazım o zaman :) Gidon, sele, pedal, öndeki adamın ayağı v.s. Hadi hepsini atalım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak1355
Norm kullanıcı için çok büyük bir sorun değil fakat yarış esnasında teker değişimde zamanla yarıştıkları için dıskli jantı soküp takmak promlem çıkaracaktır takıldıktan sonra sürtme yapabilir ve yukardada belirtildigi gibi dönen bir bıçak zıncirleme kazalarda büyük hasarlar bırakabilir koruyucu kapak ise aerodimanık açıdan çok iyi geliştirmeli daha 3 4 senesi var bence çok hızlı ve pratik sökülüp takılması ve koruyucu ekipmanların geliştirilip pistlerede görülmesine
 
@Sabih Bağcı
Yaziyi bir daha okumani tavsiye ederim .Kazaya disk frenli bir bisiklet karismamis.
 
Geri