Scudo Sports

Disk frenler arasindaki fark (deore,slx,xt,xtr)

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
328
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
Arkadaslar bir markanin ürünleri arasındaki farklari merak ediyorum secerken neye gore secmeli.

Mesela on gobekte sikinti yasiyorum yenisini alayim dedim. Deore,slx,xt arasındaki ozelliklere bakinca sadece gramaj farki goruluyor. Geri kalan hersey ayni. Fiyat farki sirf agirliktan mi oluyor yani. Hepsi ayni isi mi yapıyor?

Tabi frende is farklıdir diye düşünüyorum. Yani fren olsun vites olsun genel bir soru aslinda fren kismina actim ama gebel bir yee bulamadim. Gene mesela ruble. Deore ile xt ruble arasında ne fsrk var dışardan bakınca hepsi aynı görünüyor?
 
Scudo
@Levent Kırça
Sorularınız biraz "Ferrari de araba tata da. ne fark var?" gibi olmuş. Her yükselttiğin parça akıcılık, sağlamlık, netlik hafiflik vs şeklinde geri döner. Bir yerden sonra verdiğin parayla aldığın verimin oranı azalmaya başlar. Örneğin 9'lu deore 100 liradır, 10'lusu 150 gibi gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Hocam belirli seviyeler arasındaki farkı anlamak için ciddi bir deneyim gerekiyor, mesela normal bir kullanıcının gözleri bağlansa yakın seriler arasındaki farkı hissiyat olarak ayırt edemez :)

Ağırlık konusuna gelince kapitalizm devreye giriyor, giriş seviyesinde hafif bir bisiklet bulmak gerçekten imkansız gibi birşey.

Mesela yüksek vites sayısına ait serilerde güç dağılımı daha iyi oluyor, bu da vitesler arasındaki açıklığı azaltıyor.
Mesela yüksek vites sayısına sahip setlerde tel çekme mesafeleri daha kısa ve kullanılan donanımlar daha ince oluyor, bu da daha rahat vites atmanı sağlıyor.
Bence normal bir kullanıcı için giriş seviyesi ürünler gerekli kullanımı sunuyor.

Ayrıca setler yükseldikçe kolay kullanım yönünde getiriler de geliyor, mesela bir hallowtech 2 aynakol göbeğini ve aynakolu söküp takması çok basit.
Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur :)
 
Fren konusunda, rotorlar da aynı seviyede yükseltilirse aslında verdiğin paraya değer bir fark alabiliyorsun. XTR serisi hafiflik bazlı üretildiği için verdiğin para kadar performans almamaya başlıyorsun artık. Sırf hafif olsun diye bunca para heba edilir mi düşündürüyor?
SLX ve üzerinde çok bariz olmasa da, söz konusu fren olunca fark hissediliyor yalan yok. SLX fren - XT rotor ile çok mutluyum ben şuan :)

Ancak aynakol gibi bileşenlerde SLX ile XTR arasındaki farkı hiçbir şekilde ayırt edemedim ben. XTR aynakolu söküp yerine SLX çaksalar, fark etmeden binerim mutlu mutlu :)
En çok vites kolu - ön arka aktarıcı gibi bileşenlerde fark yaratıyor bu XTR serisi. Yinede fahiş fiyatlar.
 
Tourney
Altus
Acera
Alivio
Deore
Deore lx
Deore slx
Deore xt
Deore xtr

Bu kadar seri neden var ? Hangi seri kime hitap ediyor ? Bence shimano bunu daha aciklanabilir şekilde piyasaya sunmali.Yada zaten öyle fakat biz bilmiyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Kırça
SLX-Deore-XT arasında hız olarak inanın ki hiçbir fark yok. Gündelik kullanımda Alivio-Acera bile Deore-SLX kadar hızlı çalışıyor. Hız farkını sadece Tourney'den daha yüksek seriye geçince anlıyorsunuz.

Bugün Malatya-Hatunsuyu-Atabey iskelesi-Battalgazi-Malatya turu yaptık arkadaşlarla, benim Kron'dan inip Merida Crossway 600'e binince ölümüne bastım pedala, düz yolda rahat 45-55 km arası hız yaptım, sonra benim Kron'a tekrar binince XT'nin değiştirme hızını özledim.

Tourney uygun fiyatlı giriş seviyesi değiştirici

Altus-Acera giriş-orta segment değiştirici. İkisi arasında hız farkını anlayamazsınız fakat dayanıklılık arasında fark var, janta giren Altus aktarıcıların sayısı fazla fakat Acera aktarıcı girdiğini hiç görmedim.

Deore-SLX aynı şekilde, değiştirme hızı farkı anlaşılmıyor fakat dayanıklılık olarak SLX bayağı ileride.

XT-XTR arasında hafiflikten başka fark yok, değiştirme hızları benzer. Sağlamlıkları konusunda bir bilgim yok.

Ben hız istemem, değiştirsin yeter diyorsanız Tourney, Param yok diyorsanız da Tourney. Derli toplu bir şey olsun, biraz hızlı değiştirsin ve isteklerime ani cevap versin diyorsanız Altus-Acera. Ben Araziye girerim, dayanıklı olsun ve hızlı olsun diyorsanız SLX, XT, XTR, Deore.
 
@onur_özkan
Hocam kendi görüşüm bu kadar detaylı bir seri bisiklet üreticileri için bir nimet değerinde :)
Mesela bizim ülkemizde ortalama giriş seviyesi tourney setli bir bisiklet 1000 TL iken ortalama bir deore setli bisiklet 2000 TL.
Fiyatlandırma konusunda kolaylık getirisi var firmalar için, bizim ülkemiz için düşünerek bakarsak seri sayılarının düşürülmesi fiyatlandırma politikası yaparken setler arasındaki fiyatların açılması zorluğunu getirir.

Mesela 3X9 set olarak günümüzde altus/acera/alivio/ var, parana göre istediğin 3X9'u alabiliyorsun. Ama sadece 1 tane alivio 3X9 set var farzedelim bu sefer paramız sınırdaysa 3X8'e binebiliriz ancak.

Bildiğim kadarıyla;
-xtr yarışlar için,
-xt üst düzey performans kullanımı için,
-slx xt ile aynı amaç için fakat biraz daha ekonomiği diyebiliriz
-lx tur bisikletçileri için
-deore orta seviye için iyi bir seçenek, ki turcular içinde birkaç tane deore parçaları var. Seri başlarında "T" kodu var.
-alivio, acera, altus, tourney ise bildiğimiz gibi :)

Tabi bunlar benim fikirlerim :D
 
Shimano'nun giriş seviyesi dışında fren setlerini kullanmadım, ancak AVID'in birçok modeli elimden geçti diyebilirim. Bu tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki, fren setlerinde model yükseldikçe ergonomi ve ince ayar konusundaki seçenekler de çoğalıyor. Mesela:

  • "Pad Contact Adjustment" özelliği sayesinde, balataların rotoru fren kolunun hareketinin hangi noktasında kavrayacağını ayarlayabiliyorsunuz.
  • Fren kolunun mesafesini ayarlayabiliyorsunuz. Parmak uzunluğunuza ya da tek parmak, çift parmak frenleme yapmanıza göre fren kolu mesafesinin ayarlanabilmesi önemli bir özellik.
  • Üst seviye setlerde fren kolları carbon-fiber malzemeden üretiliyor. Soğuk havalarda metal fren kolları buz gibi olur ve sizi rahatsız eder; carbon-fiber kollarda bunu yaşamıyorsunuz.
  • AVID'de Matchmaker, Shimano'da i-spec özelliği sayesinde, fren kolunun kelepçesine bu özelliği destekleyen vites kollarını da bağlayabiliyorsunuz. Bu size daha temiz ve sade bir gidon sunuyor.
  • Üst seviye setlerde kaliperin yapısı, balataları daha kolay değiştirmek üzere tasarlanmış oluyor. Giriş seviyesinde balata değişimi için kaliperi yerinden sökmek gerekirken, üst seviye setlerde tek bir sabitleme vidasını sökerek balata değişimi yapabiliyorsunuz.
  • Üst seviye setlerde kaliper tek bir parçadan (genellikle magnezyum döküm) ibaret oluyor. Böylece frenleme esnasında basınç kaybı ve olası sızdırmaların önüne geçiliyor.
  • Fren setinin belki de en önemli parçası olan rotorlar, üst seviye setlerde iki parçalı. İki parçalı yapının avantajları: Rotor daha rijit oluyor ve daha zor yamuluyor. Rotor daha çabuk soğuyor.
 
Bunların arasındaki farkı şu seçimi yaparsak herkes anlar , tourney kullanın ardından daha üstüne geçin . Farkı hissedeceksiniz . Tabi ki fiyatı da . 5 senedir tourney tz - 50 arka arttırıcı kullandım küçük bir hatam sonucu kırıldı . Yine gittim aynısını aldım 22,5 tl ye hemde para değil . Fiyatına göre çok kaliteli ve geçişleri de hızlı . Geçişleri hızlı olması bana göre tabiki en azından vites değiştirince en fazla 1-2 sn gecikiyor . O gecikmede her zaman değil . Her öğrenciye , yüksek para veremeyecek olana öneririm
 
Geri