Würt veya Förch marka yada bunlara benzer disk fren palata temizleyiciler işini görür sıkdıktan sonra bir yarım saat bisiklete bin frene basarak.Daha sonra 1-2 saate yakın bisiklet güneş alacak şekilde dışarada bırak burdaki amaç bir an önce sıktığımız kimyasalın buharlaşması biraz tehlikeli bir maddedir insan sağlığı için! Ben eğer evin içinde veya balkonumda kullanırsam bende alerji ve baş ağrısı yapıyor.
Hiç bişey yapamıyosan araziye gir üstüne toz toprak bulaşınca yağı atıyo yada uzun bi rampadan aşağıya in en az 3 4 Km olsun. Tabi bunlar son çare olarak yap.
Bide balatayı çıkarıp üstünü zımparalamayıda deneyebilirsin ama çok iyi yapman lazım çünkü zımparaladıktan sonra tam pürüzsüz olmuyo ve balatananın tekrar eski haline gelmeside uzun bi süre alır.
Bi arkadaşım cif de bu işi görür demişti ben daha denemedim belki işe yarayabilir.
Balataları söktükten sonra cifi üzerine döküp bi süre bekletikten sonra ovalayarak çıkartıyomusşun. Denemedim ama bidaha yağ bulaşırsa deniycem.
Ya bu kdar abartmaya gerek yok.Yeşil deterjanla yıka kalipiyerleriin arasına bezi sok çini de temiz.İş bitti inşaat paydos..O kadar zor değil.İyi forumlar.
ewet en ıyısı bulasık detarjanı kalıperı ve balatalara gıdıcek sekılde ıyıce sıka ve rotoruda sabunla ondan sonra 1 2 dk bın sonra onu durula ve aynı ıslemı bır kere daha yap sonra durula frenın tutmaya baslar
ben bunların hepsini denedim olmadı sana tavsiyem balatalarını değiştirmen gerek benimkilerde aynı durumda bana değişmesi gerektigini söylediler yoksa eskisi gibi olmuyor...
Hasan abi balataları değiştirip 20-50 tl arası masrafa gerek yok. Dağda ki toprağın tozundan balatalrın yüzeyine biraz serpiştir. Faydasını göreceksin.
benim arka diskede bulşmış galiba ancak işin garip yanı diskte ısınma yapıyoyor ve ne kadar ısınırsa fren o kadar az tutuyor sabunla yıkadım olmadı acaba başka bi sorun mu var teşekkürler
Aynı sorun benimde arka frenin başına geldi. 45 derece eğimli bir rampaya çıktım ve tekrar indim. İnerken arka freni sürekli basılı tutup diskin iyice ısınmasını ve pad ler üzerindeki yağı yakıp buharlaştırmasını sağladım. Rampadan indikten sonra frenler eskisi gibi tutmaya başladı.
( Bunu denerken ön freninizde sorun olmaması gerekiyor )
modeline göre değişir,üstten veya iç kısımdan içeri doğru çekilmesi ile olur,bazıları ise klipsli veya yaylı sistemler var. bilmiyorsanız sakın zorlamayın,biyerleri zedelerseniz kötü olabilir.
Eğer yağ bulaşır bulaşmaz fazla zaman geçmeden yağ sökücü deterjanla bol bol köpükleyip (balata ve rotör kısmını ) yarım frenle düz ve trafiğe kapalı bir alanda gidip ( yarım lt su şişesi ve deterjanla bi parka gidilebilir) daha sonra güzelce durularsanız kuruduktan bir süre sonra eski haline gelecektir.
Fakat uzun süre o şekilde kalmışsa balatalar o yağı emiyor ve deterjanla temizlemek işe yaramıyor değişmesi gerek..
Not: zinciri yağlarken rotöra poşet geçirmek çok faydalı bi yöntem.. rubleyide pırıl pırıl yapmak istiyorsanız arka lastiği söküp öyle temizleyin...
Daha önenmli not : Az tutan yada tutmayan frenle sakın trafiğe çıkmayın
her rotor isinir. dh ciler surekli frene bastiklari icin ve surekli soguma gerektigi icin 203mm rotor kullanmaktadirlar. yani dh cilerin buyuk rotor kullanmalarinin amaci daha iyi tutmasi degildir zaten 4 pistonlu firen var 140lik rotor bile cok iyi tutuyo. ayni capta farkli bi rotor kullana bilirsiniz. avid in rotorlari soguma konusnda gayet iyiler ve en onemlisi bir rotor ne kadar isinirsa o kadar az tutar. isindikca yuzeyi kayganlastiriyo.
bunu her frende deniyebilirsin. benim juicy 7 lerde oyleydi temizleyip yakiyodum duman cikmaya baslayinca hic tutmuyodu dumani goruncede birakiyodum 10 dk sonra buz gibi oluyodu sonrada kola dokundun mu kilitliyodu.
tavsiyem cif ve bulasik sungeri ile pad ve rotorlari temizle sonrada iyice yak. baktin isininca pek iyi tutmuyo frenin avid se 185 lik rotor tak eger baska bi marka ise 160 lik veya 185 lik avid tak. isinma oranini dusurmus olursun.