Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

disk fren vs v fren

posynomial

Üye
Kayıt
7 Şubat 2006
Mesaj
4
Tepki
0
Merhaba,

Disk frenin v frene göre avantajlarını ve varsa dezavantajlarını merak ediyorum. Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa cevaplarınızı merakla bekliyorum.

Teşekkürler
 
Scudo

forumun arama motorunu kullanırsan fazla beklemssin bence ama...
 
Şimdi epey bi detaylı yazılar yazmıştım bir başlıkta. Arama yaparsan bulursun. Bulamazsan yine bildir biz de arayıp buraya da aktaralım ;)
 
arkadaslar merhaba posynomial arkadasimizin sorusunun cevabini ben de merak ediyorum arama yaptim ama bulamadim bu konuda daha önce bilgi veren arkadaslardan tekrar yardim istesek ayip mi etmis oluruz acaba zira bu aralar bisiklet almak isteyen acemi bir bisiklet tutkunuyum.
 
fark basitce:
v break in hafifligi vs. disc frenin durdurma kabiliyeti
(bu konu hakkinda yazilcak cok sey var ama bence genel fark bu)
 
Disk frenin en büyük avantajı çamur, yağmur vs.den etkilenmemesi. Ayrıca hidrolik sistemler için farklı çaplardaki pistonlar sayesinde katlanarak kalipere ulaşan frenleme gücü. Tabi V-frenler de oldukça hafif kalıyor disklerin yanında. Ancak çok uç sistemlerde ağırlık artık iyice düştü (Bkz. Hope Mono Mini, Magura Marta SL vs), fiyatlar da iyice uçtu tabi ki :D.
 
arkadaşlar disk frenlerde hafifledi demek istiyorum ilk olarak sözüme başlarken tamam çok uç noktalar var hatta v-frenden hafif olanlarda var Halil'nin dediği gibi fakat herhangi bir paralel baskı fren kullanan arkadşın frenleri her halukarda bir lx hidrolik yada avid juicy5 ile yaklaşık olarak aynı ağırlıkta olacağını ve aradaki performans artışının ağır olsa bile (oda en fazla 300gr) gerçekten çok fazla olduğunu hatırlatmak istiyorum...
 
en önemliside tekerleği kitlemeden durdurabilmesi...
bilmiyorum benim disk frenler böyle:rolleyes:
 
hyr önemli olan gerektiği anda zaten tekerleği kilitlemek için min gücü sarfederek gidonu daha çok kontrol altında tutabilmektir...Yani lastiğin kilitlenmesi kötü bişey değildir bazı parkurlarda lastiği kilitlemeden inemessiniz mesela...
 
gerekirse evet ön freni kaydırmassın ama gerektiğinde kilitlemen önemlidir yani kesin ve yavaş dönüşlerde ben arkamı savurarak döneme mesela ön fren kitlemese...
 
İşin içine yüksek performanslı teknik kullanım girdiği zaman frenlerin dozajlama kolaylığı çok önemli. Yeri geldiğinde her iki fren de kilitleyebilmeli ;).
 
ben v-fren den disk frene geçtim, kankamın dediklerine tamamen katılıyorum, xt hidrolik kullanıyorum paralel baskı vfrenler le çok fazla 1 ağırlık farkı yok olsa bile gösterdiği performans bunu rahatlıkla karşılıyor ayrıca hidrolik yağ sayesinde kolların hassaslığı ve frenlerin rahatlığı cabası...
en büyük avantajı ise çamurda ve ıslak koşullarda çok iyi performansla çalışıyor olması ayrıca çamur yarışlarında kadro ve amortisörün üstünde vfren bacaklarından dolayı o bölgelerde çamur toplanması yaşanıyor (bkz yalova 2005) onun içindirki ben hidrolik frenin taraftarıyım ama mekanik alacaksanız uğraşmayın hiç v break daha iyi tutar, gene de en önemli şey düzgün ayar, çağrının fren ayarı o kadar iyiki xtr v-break leri muamın deore hidrolik frenlerinden daha iyi tutuyor... tercih sana kalmış
 
hidrolik disk kullanıcıları,mekanik diskin papucunu dama atmış gibi...haksızlık bu
yakında hava takviyeli disk fren çıkarsa hidrolik diskinde kimse yüzüne bakmayacak...
burada en önemli şey söylenildigi gibi:düzgün ayar...
 
bence yakında çift diskli hidrolik fren sisteminide bisikletlere koyarlar...teknoloji çok çabuk büyüyor
 
bu aşamadan sonra bisikleti ağırlaştıracak hiç bir ekipman yönüne gitmezler adamlar dh bisikletlerini bile hafifletmeye çalışıyorlar....
 

benimkide mekanik.
ama ön fren ötüyo bi türlü kesemedim. :(
önerin olabilir mi? ayar sorunu mu acaba diyeceğim ama padler rotora paralel ve sürtme olmayacak şekilde taktım. daha nasıl bir ince ayar olabilir ki?
bu çok sinir bozucu bişey yaa..
 
Fren pabuçlarını sök ve krem Cif ile ovalayarak temizle. Daha sonra alkol ile (saf alkol bulamassan kolonya da olabilir) diskin her iki yüzeyini de temizle. Balatalar ve disk kuruduktan sonra da monte et :). Genellikle keser ötmeyi bu işlem ;).
 

aynen halil dostumun dediği yöntemi uygula..
ayrıca ötmeyi kısmende olsa balata kaliteside etkiliyor...:rolleyes:
 
Back