disk fren vs v fren

posynomial

Üye
Kayıt
7 Şubat 2006
Mesaj
4
Tepki
0
Merhaba,

Disk frenin v frene göre avantajlarını ve varsa dezavantajlarını merak ediyorum. Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa cevaplarınızı merakla bekliyorum.

Teşekkürler
 
Scudo

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.545
Tepki
4.773
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized

forumun arama motorunu kullanırsan fazla beklemssin bence ama...
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.271
Tepki
792
Şehir
Eskişehir & Didim
Şimdi epey bi detaylı yazılar yazmıştım bir başlıkta. Arama yaparsan bulursun. Bulamazsan yine bildir biz de arayıp buraya da aktaralım ;)
 

moria

Üye
Kayıt
23 Haziran 2006
Mesaj
22
Tepki
9
Şehir
Eskişehir
arkadaslar merhaba posynomial arkadasimizin sorusunun cevabini ben de merak ediyorum arama yaptim ama bulamadim bu konuda daha önce bilgi veren arkadaslardan tekrar yardim istesek ayip mi etmis oluruz acaba zira bu aralar bisiklet almak isteyen acemi bir bisiklet tutkunuyum.
 

beverly

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Nisan 2006
Mesaj
433
Tepki
291
Şehir
bursa
Bisiklet
Scott
fark basitce:
v break in hafifligi vs. disc frenin durdurma kabiliyeti
(bu konu hakkinda yazilcak cok sey var ama bence genel fark bu)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Disk frenin en büyük avantajı çamur, yağmur vs.den etkilenmemesi. Ayrıca hidrolik sistemler için farklı çaplardaki pistonlar sayesinde katlanarak kalipere ulaşan frenleme gücü. Tabi V-frenler de oldukça hafif kalıyor disklerin yanında. Ancak çok uç sistemlerde ağırlık artık iyice düştü (Bkz. Hope Mono Mini, Magura Marta SL vs), fiyatlar da iyice uçtu tabi ki :D.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.545
Tepki
4.773
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
arkadaşlar disk frenlerde hafifledi demek istiyorum ilk olarak sözüme başlarken tamam çok uç noktalar var hatta v-frenden hafif olanlarda var Halil'nin dediği gibi fakat herhangi bir paralel baskı fren kullanan arkadşın frenleri her halukarda bir lx hidrolik yada avid juicy5 ile yaklaşık olarak aynı ağırlıkta olacağını ve aradaki performans artışının ağır olsa bile (oda en fazla 300gr) gerçekten çok fazla olduğunu hatırlatmak istiyorum...
 

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
en önemliside tekerleği kitlemeden durdurabilmesi...
bilmiyorum benim disk frenler böyle:rolleyes:
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.545
Tepki
4.773
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
hyr önemli olan gerektiği anda zaten tekerleği kilitlemek için min gücü sarfederek gidonu daha çok kontrol altında tutabilmektir...Yani lastiğin kilitlenmesi kötü bişey değildir bazı parkurlarda lastiği kilitlemeden inemessiniz mesela...
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.545
Tepki
4.773
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
gerekirse evet ön freni kaydırmassın ama gerektiğinde kilitlemen önemlidir yani kesin ve yavaş dönüşlerde ben arkamı savurarak döneme mesela ön fren kitlemese...
 
  • Beğen
Tepkiler: duyguny

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
İşin içine yüksek performanslı teknik kullanım girdiği zaman frenlerin dozajlama kolaylığı çok önemli. Yeri geldiğinde her iki fren de kilitleyebilmeli ;).
 
  • Beğen
Tepkiler: duyguny

duyguny

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Mart 2005
Mesaj
595
Tepki
120
Şehir
Bostancı
ben v-fren den disk frene geçtim, kankamın dediklerine tamamen katılıyorum, xt hidrolik kullanıyorum paralel baskı vfrenler le çok fazla 1 ağırlık farkı yok olsa bile gösterdiği performans bunu rahatlıkla karşılıyor ayrıca hidrolik yağ sayesinde kolların hassaslığı ve frenlerin rahatlığı cabası...
en büyük avantajı ise çamurda ve ıslak koşullarda çok iyi performansla çalışıyor olması ayrıca çamur yarışlarında kadro ve amortisörün üstünde vfren bacaklarından dolayı o bölgelerde çamur toplanması yaşanıyor (bkz yalova 2005) onun içindirki ben hidrolik frenin taraftarıyım ama mekanik alacaksanız uğraşmayın hiç v break daha iyi tutar, gene de en önemli şey düzgün ayar, çağrının fren ayarı o kadar iyiki xtr v-break leri muamın deore hidrolik frenlerinden daha iyi tutuyor... tercih sana kalmış
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
hidrolik disk kullanıcıları,mekanik diskin papucunu dama atmış gibi...haksızlık bu
yakında hava takviyeli disk fren çıkarsa hidrolik diskinde kimse yüzüne bakmayacak...
burada en önemli şey söylenildigi gibi:düzgün ayar...
 

yavuz

Aktif Üye
Kayıt
23 Mayıs 2006
Mesaj
140
Tepki
94
Şehir
istanbul
bence yakında çift diskli hidrolik fren sisteminide bisikletlere koyarlar...teknoloji çok çabuk büyüyor
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.545
Tepki
4.773
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
bu aşamadan sonra bisikleti ağırlaştıracak hiç bir ekipman yönüne gitmezler adamlar dh bisikletlerini bile hafifletmeye çalışıyorlar....
 

Lancer

Daimi Üye
Kayıt
27 Mart 2006
Mesaj
235
Tepki
80
Şehir
Izmir / Bornova - Sakarya

benimkide mekanik.
ama ön fren ötüyo bi türlü kesemedim. :(
önerin olabilir mi? ayar sorunu mu acaba diyeceğim ama padler rotora paralel ve sürtme olmayacak şekilde taktım. daha nasıl bir ince ayar olabilir ki?
bu çok sinir bozucu bişey yaa..
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Fren pabuçlarını sök ve krem Cif ile ovalayarak temizle. Daha sonra alkol ile (saf alkol bulamassan kolonya da olabilir) diskin her iki yüzeyini de temizle. Balatalar ve disk kuruduktan sonra da monte et :). Genellikle keser ötmeyi bu işlem ;).
 

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara

aynen halil dostumun dediği yöntemi uygula..
ayrıca ötmeyi kısmende olsa balata kaliteside etkiliyor...:rolleyes:
 
Yukarı Alt