Disk fren illa ki sürter! (mi?)

gurkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ekim 2004
Mesaj
816
Tepki
1.236
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
İsim
Gürkan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Diğer
@TRD8138

2. Nesilden kastınız nedir , kampanayı kastedmiyorsunuz degil mi?
 
Scudo

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
@gurkan

Bazı arabalar da (kampanayı kastetmiyorum kampana disk fren sistemi değildir kampana kamapanadır ucuz arabaların arkasında olan fren sistemidir) kapalı disk fren sistemi var disklerdeki fren balataları iyi bir mühendislikle pislikden mümkün oldukça saklanmış vede daha az ses çıkarıyor böyle kötü durumlarda ayrıca sürtme söz konusu değil...Otomativ mühendisi değilim frenin detaylı bir şekilde nasıl çalıştığını bilemiycem.
 

gurkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ekim 2004
Mesaj
816
Tepki
1.236
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
İsim
Gürkan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Diğer
Otomotiv endüstrisinde çalışıyorum(mühendisim), 2. nesil olarak adlandırılabilecek kapalı bir disk fren sistemine rastlamadım. Ayrıca dediğiniz sistem 2 kez frene basmakla temizlenecek pisliği önleyelim derken disklerin ısınmasına, fren performansının ciddi manada düşmesine sebep olur. Bir fotoğrafını ya da hangi markanın bu sistemi kullandığını gösterebilirseniz araştıralım, öğrenelim bizlerde.
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
@gurkan



Tofaş Şahin marka önünde kullandığı disk fren sistemi ile çok üst sınafa çıkmaya da gerek yok Honda-Civic,Fiat Punto gibi binek orta sınıf arabalara bakarsanız gözle farkı anlamazsınız ama bende zaten yazımda ''mühendislikle pislikden mümkün oldukça saklanmış demişdim .Örnekleri ilerleyen günlerde artırım fotaraflı şekilde.Dediğiniz gibi 2.nesil yok diyelim ben bir tarafımdan uydurdum!O zaman arabalar,motorlar yağmurda bizim gibi sırılsıklam oluyor hemen hemen aynı kire disk rotarlarımız ,fren sistemlerimiz maruz kalıyor mu? Bunda hem fikir miyiz? Malesef ben şahin ve bisklet frenleri haricinde hiç bir arabada yağmurda kulağını sahır edecek şekilde frenden ses geldiğini bilmem?Hani kapatırsak ısınır mühendislik olarak sorun çıkarır.Beki bizim biskletlerde arabayla arasındaki fark ne? Aynı etkenlere maruz kalıyoruz vede hemen hemen arabada kullanılan frenle bizim 400 euro malzememiz aynı fiyata ve yapıya sahip diyelim fren sistemlerimiz bizimkiler sorun çıkarıyor amanormal bir şekilde ama arabalarda sorun çıkmıyor ne kadar enteresan. Ayrıca sizin değiniz iki kez frene basmakla düzlicek sesi fren balatalarına yollarda mazot lekesi, eksoz gazından çıkan yağlar araba balatalırna suyla karışıp gelirse ben hiç zannetmiyorum iki kere frene basıp geçeceğini çünkü fren balataları bunları adeta emiyor.Tekarar nesil falan yok diyelim yine ben yanıldım mühedis değilim ya yanıldım! Sizin mantığınıza göre uzay mekiği (uçağa beziyenler varya şu delta kanatlı olanlar dünyaya uçak gibi dönenler seramik disk fren kullanır kapalı açık aklına gelecek herşey vardır üstünde) bide Ferrari disk fren yapısıyla,şahinin disk fren yapısı aynı hiç değişmemeiş gelişmemiş biraz elektronik ekleyip sürmüşler piyasa.

@gurkan

Örnek en üst sınıf Seramik disk fren.
Otomobil fren sistemlerinde kullanılan seramik diskler frenleme sırasında yüksek ve sabit bir sürtünme düzeyi sağlar. Disk frenler sayesinde frenlemede ısı sorunu kalmaz ve hem fren mesafesi azalır hem de fren gücünde ısınmadan kaynaklanan azalma olmaz.

Karbon seramik fren diskleri geleceğin otomobil fren teknolojisi açısından çok önemli bir yere sahiptir. Formula 1 araçlarında da kullanılan seramik diskler 1999 yılında Porsche trafından geliştirildi. PCCB (Porsche Ceramik Composit Brake) adıyla anılan sistem yüksek performanslı lüks otomobillerde kullanılmaktadır.

Seramik disklerin özellikleri şunlardır:

.Daha çabuk soğur. Yüksek ısıya dayanıklıdır.
.:boese157: Toz tutmaz, normal frenlerden daha az ve açık renkte toz üretir. Bu nedenle toz tekerleklere ve disklere yapışmaz.
.:boese157: Fren sesini azaltır.
Konforlu bir sürüş hissi verir.
Daha güçlü frenleme sağlar. Duruş mesafesini kısaltır.
.Aracın kontrolünü kolaylaştırır.
.Normal disklere göre %50 daha hafiftir.
.Normal disklere göre 4 kat daha dayanıklıdır.
:boese157: .Islak kuru tüm yol koşullarında daha dayanıklı ve performanslı frenleme sağlar.
.:boese157: 16000 C sıcaklığa kadar dayanıklıdır.
.:boese157: Balatalar suyu emmediği için ıslak yollarda son derece güvenlidir.
Seramik disklerin dezavantajı pahalı ve az bulunan bir sistem olmasıdır

Merak etme kendi arabamdakinide yazıcam ?

@gurkan

Bak çeşit çeşit fren sistemi varmış 2.nesil,50.nesil benim ve senin bilmediğin nice sistemler.

Elektro Hidrolik frenler (EHB)
Sisteminde, fren pedalı bir tel sistemi ile aracın elektronik beynine bağlanır. Pedalın görevi yine aynı. Aracı durdurmak... Ama bu kez fren pedalına basış hızınız ve çokluğunuza göre, sistem ne kadar acil bir fren gereksinimine ihtiyaç olduğunu anlıyor. Elektronik fren beyni bu ve diğer araç bilgilerini birleştirerek her tekere gerekli fren kuvvetini hesaplıyor. Gerekli fren basıncı, merkezi hidrolik ünitesinde oluşturuluyor. Eğer elektrik sisteminde herhangi bir hata ortaya çıkarsa, direkt olarak yedek hidrolik fren ünitesi devreye giriyor.

Günümüzde araç fren pedalına uygulanan mekanik kuvvet, servo fren ve ana merkez üzerinden fren hidroliği sayesinde hidrolik kuvvet olarak tekerlere iletilir ve frenleme gerçekleşir. Geleceğin fren sistemlerinden Elektro-Hidrolik Frenlerde, fren pedalına uygulanan kuvvet, pedal hareketini algılayan bir sensör sayesinde sürekli gözlemlenecek ve buradaki değişiklik elektronik beyin ünitesine iletilecektir. Burada hemen şu konuyu daha geniş olarak açıklamakta yarar var: yeni sistemde fren ayak pedalına uygulanan kuvvet, sadece fren yapılması gerektiğini sisteme haber veren bir ön uyarı şeklinde olacak. Başka bir deyişle, günümüz frenlerinde pedal kuvveti direkt olarak fren gücünü oluşturmakta idi, fakat yeni sistemde pedal kuvveti sadece sürücünün aracın frenleme tertibatını harekete geçireceği bir ön işaret olacak. Elektronik beyine ulaşan bu frenleme bilgisi, araç içerisindeki bir elektro-motorun, beyinden gelen mesajla devreye girmesini, aracın durdurulabilmesi için fren gücünü üretmesini ve yine fren hidroliği vasıtası ile aktarılan güç sayesinde aracın durdurulmasını sağlayacak.Geleceğin frenlerinde de fren hidroliği kullanılacak, fakat buradaki en büyük fark, fren hidroliğin çalıştığı alanın çok fazla daralacak olması. Günümüzde fren pedalından hemen sonra tekerlere kadar büyük bir alan içerisinde fren güç iletimini sağlayan fren hidroliği, gelecekte yeni Bosch dizaynı ile sadece elektro-motor ve tekerler arasında güç iletimini gerçekleştirecek.Bu da gelecekte Konvensiyonel sistemlerle karşılaştırıldığında daha güçlü, daha emniyetli ve kontollü frenlemeyi mümkün kılacak.

EHB sistemi ağırlığı önemli ölçüde azaltılmış, daha küçük bir montaj alanı gerektiren ve servo fren içermeyen bir sistem. Ek olarak, araca montajı da modüler fren sistem dizaynı sayesinde çok daha kolay. Her tekerde bulunan fren kuvvet modülasyonu ile kombine olarak çok hızlı çalışması nedeniyle optimum fren mesafesinde ve güvenilir frenleme sağlıyor. Böylece EHB, frenleme esnasında otomatik olarak fren gücünü artırırken, buna paralel olarak frenlemenin doğurduğu fiziksel etkileri de azaltıyor.EHB, sürücüye yardımcı olan diğer birçok tamamlayıcı sistemle de birlikte çalışabiliyor. Örneğin, acil frenleme esnasında fren kuvvetini çok seri artıran ileri fren destek sistemleri veya yokuş aşağı sabit hızda inmeyi sağlayan sistemlerle birlikte çalışabiliyor. ACC (Adaptive Cruise Control) sisteminden başlayarak trafik navigasyon sistemlerine kadar araç üzerindeki diğer tüm sistemlerle bir şebeke sistemi kurarak haberleşebiliyor.Sürücü için minimum frenleme kuvveti, titreşimsiz ve ayarlanabilir hafif bir fren pedalı duygusu sağlaması ve frenlemenin son derece sessiz gerçekleşmesi sürüş rahatlığını artıran çok önemli bir faktör.Ayrıca EHB çok daha yüksek emniyet koşulları sağlıyor. Aracın tüm sistemlerinden gelen bilgiyi anlık olarak değerlendiren ve frenleme parametrelerini aracın o anki pozisyonuna, yol şartlarına göre belirleyen bu sistem gerçekten geleceğin araçlarına büyük bir güven sunuyor. EHB sistemi konvensiyonel fren sistemlerinden sonra kullanılacak birinci nesil fren sistemi. İkinci nesil ise EMB Elektro Mekanik Fren Sistemleri.

Bide sizin için gidip Bosch Otomotiv dizayna sorucam nasıl bir sistem kullanıyorsunuz diye.

Sonra mümkün olursa fotoraflarıyla birlikte yayınlıycam.

Daha neler neler varmış!

Geleceğin frenleri
ABS, ASR ve FDR [değiştir]Sistem bir otomobilde ilk kez 1967 yılında İngiliz üretici Jensen tarafından hayata geçirilmiştir. Günümüzde trafik güvenliği açısından önemli katkılar içermekte ve kritik fren anlarında aracın direksiyon ve sürüş güvenliğini sağlamaktadır. Anti-Patinaj Sistemleri (ASR)1987 yılında piyasaya sürülmüştür. ASR sistemi ilk kalkışta ve hızlanmada, tahrik tekerleklerinin aşırı dönmesini engelleyerek, aracın güvenli hareketini sağlar. Bu sistemin diğer kısaltılmış adı ingilizce anlamından dolayı ETC (Electronic Traction Control) olarak da bilinir. Araç Dinamik Kontrolü (FDR)Her türlü sürüş anında güvenliği sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde FDR sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler. Bu sistemin diğer kısaltılmış adı ingilizce anlamından dolayı VDC (Vehicle Dynamic Control) olarak da bilinir.FDR sisteminin can noktası olan devir sensörü havacılıktan alınmış ve modernize edilmiştir. Son yıllarda bu üç farklı sistem bir ünitede topladı, bu yeni sistemi ESP (Elektronik Stabilite Sistemi) olarak adlandırdı. Bu sistem sayesinde sürüş güvenliği daha da artırıldı. Bu sistemin diğer bir avantajı da düşük maliyeti nedeniyle, sadece yüksek sınıf otomobillerde değil bundan böyle orta sınıf araçlarda da standart olarak bulunacak olması.

Fren sistemlerinde yaklaşık bir asırdır kullanılan konvensiyonel yapıya son vermek için çalışmalar yapılıyor. Bu yeni sistemler EHB (Elektro Hidrolik Fren Sistemleri) ve EMB (Elektro Mekanik Fren Sistemleri) olarak adlandırılıyor. Bunlar sayesinde gelecekte, elektronik sistemler ve dolayısıyla sadece teller vasıtası ile bir aracı durduracağız. EHB (Elektro Hidrolik Fren Sistemleri), DaimlerChrysler ile birlikte ortak bir proje olarak başlatılmış ilk proje.


Konvensiyonel fren Otomobili yavaşlatmak veya durdurmak için fren pedalına basarız. Konvensiyonel fren sistemlerinde fren pedalına uyguladığımız kuvvet, fren pedalı kolunun uzunluğuna göre 3/1 oranında artırılarak servo frene aktarılır. Hidrolik çalışma prensiplerine göre bu kuvvet 50 katı artırılır. Hidrolik fren yağı sayesinde direkt teker frenlerine iletilen bu kuvvet, aracın durması için fren balatalarına baskı yapar
 

gurkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ekim 2004
Mesaj
816
Tepki
1.236
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
İsim
Gürkan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Diğer
Çok güzel kopyala yapıştır yapmışsınız ama ben hala sizin söylediğiniz 2. nesil kapalı disk fren sistemini görmedim.Bu yazdıklarınızın hepsi kaliperi tetikleyen sürücü emniyeti ve duruş güvenliğini sağlayan sistemler. Brenbo nun F1 inden porsche ya da ferraride kullanılan frenlere kadar hepsinde küçük dizayn değişiklikleri hariç bir kaliper ve tekere merkezden bağlı bir disk vardır.. Meraknız varsa gelin fabrikada size hepsini üzerinde anlatıp, açıklayalım.

"Japonların aklına nasıl gelmemiş arabalarda kullanılan kapalı 2.nesil disk frenlerin sistemini getirmek alkıllarına nasıl gelmemiş" Şu akıllara gelmeyen fren sistemini görmek istiyorum ben soru açık, data kirliliği yapmayalım. Diskin hammaddesini değiştirmek, yada abs modülü ile servonun bastığı yağı kademeli ve kesikli göndermek gibi değişiklikler mi kasteddiğiniz. En ucuzundan en pahalısına rotor değişiklikleri de bunu sağlıyor. Abs modülü ve sensörü takmayı mı başaramamış yoksa Japonlar? Ağırlık sebebiyle olabilir mi? Servo kullanımı, mekanik ya da hidrolik fren olması zaten bisiklette aşina olduğunuz terimlerdir diye düşünüyorum.


ASR , ETC, FDR VDC , ESP bunların hiçbirinin ilk mesajınızda ortaya attığınız savla hiçbir ilgisi yok bunları yazınıza neden koyduğunuzu cevabını da merakla bekliyorum.

Ben bunları merak etmiyorum hergün 100lercesinin montajını yerinde izleme imkanına sahibim zaten, saçma sapan kışkırtmaya yönelik mesajlar yazmamanızı öneririm. Sonuçta hepimiz olgun aklı başında insanlarız ya da en azından çoğumuz öyle...


2. nesil kapalı diye adlandırdığınız diski dış ortamın etkilerinden koruyan herhangi birr sistem görmedim duymadım, otomobil freni de balata disk arasına kum girmesiyle yüksek ses çıkarabilir. (En pahalısı dahi olsa)

Talihsiz bir durum yaşamışsınız anlayabiliyorum ama bunlara gerek yok.

İyi Günler Dilerim.
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
@gurkan

Kopyala yapıştır yapmışsın diyorsun ben size yazdım mühendis olmadığımı herhalde size detaylı bilgiyi kendi disk fren çalışamarımdan yazacak değilim.Ayrıca benim yazdığımı bile okumamamaşsınız ben size diski dış çevreden görüyor demedim ;disk fren balatalarını koruyor dedim.
Ben sizi anlamak da zorluk çekiyorum!
Şu mantığına hayret ediyorum Otomobil freni de balata disk arasına kum girmesiyle yüksek ses çıkarabilir demişsiniz bide aralarında çok az fark var demişsiniz. Land Rover Discovery 3,Volkswagen Touareg vs..bu tarz arazi araçlarında ağır koşullarda deneniyor hiçibirinin frenine kum kaçmıyor. Geşilmiş araçlarla şahin marka bir araba aynı disk yapıya sahip mi? Bu mümükünmü dür? Bana diyorsiniz ki bana fotorafını göster siz şimdi bana yanılıyorsun deyip aralarında hiçibir fark yok deyip al işte fotorafları diyebiliyormusunuzda ben size iç aksamını nasıl çalıltığını gösteriyim. ASR , ETC, FDR VDC , ESP niye koydunuz derken bilgimiz olsun diye koydum 2.nesil disk fren sisteminin elektronik kısmını onların altında anlatmış.Bizim bisikletlerde kullanılan disk frenler XTR,XT,SLX,LX bunlarda aynı mantıkla çalışıyor ama niye bilinmez benim SLX hidrolik disk frenim çıt çıt ses çıkararak sorun çıkarıyor ama XTR,XT sorun çıkarmıyor dediğiniz gibi aralarında küçük bir üretim farkı var SLX de kaliper bir birine vida ile bağlı XTR de XT de bunlar tek parça esneme yapaması SLX göre mümkün değil burdan o küçük dediğiniz farklılıklar büyük sonuçlar doğurduğunu görüyoruz.
 

gurkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ekim 2004
Mesaj
816
Tepki
1.236
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
İsim
Gürkan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Diğer
Herşey bir yana zaten olmadık bir konuya dalmışsınız, benim bisikletimde kullandığım disk frenlerimde sürtme sorunu yok(gerekli ayarları yaptıktan sonra), ve yağmur çamurda da gürültü yapmıyorlar. Olayı doğru noktadan yakalayamıyorsunuz, bisiklete otomotivden fren seçmeye çalışacağınıza disk ve balata setinde iyi bir seçim yaparsanız sorun ortadan kalkacaktır. Sürtmeye gelince de eminim çok kısa bis süre içerisinde nasıl ayar yapılacağı ve kalıcı olması için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğreneceksiniz. Yazılarınızdan bunu kolayca halledebilecek kapasitede olduğunuz sonucunu çıkardım haddim olmayarak.
 

gurkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ekim 2004
Mesaj
816
Tepki
1.236
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
İsim
Gürkan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Diğer
İkinci bisikletimde kullandığım Avid 3 lerde de iki parça kaliper kullanılıyor o ses gelmiyor üretim sırasında yeterli torkta sıkılmamış olabilir kılavuz çekilirken ya da tornada içerde çapak kalmış olabilir kullanılan vida tedarikçiden üretim hatalı gelmiş olabilir hata modlarını incelerseniz birçok risk var ortada tabiki sizin sorununuz olduğu gerçeğini değiştirmez ama bu sadece 2 parçalı sistemden de kaynaklanmaz. XT frenlerimde frene basıp çektiğimde çıt sesi geliyordu sorun adaptördeydi söküp montajı tekrar yaptım sorun kalktı. Bu size gelen üründe bulunan bir montaj ya da üretim hatasıdır, tüm modele mal edilemez.

Mühendis olmaya gerek yok dairesel bir ypı dönüyor ve frene basıldığında belirli noktaya sabitlenen iki adet durdurucu daireye yapışıyor. Bu yapı kapaqlımıdır, balata ıslanmaz mı kum kaçamaz mı? Bu sorularının yanıtı ben vermiycem eminim ki bulabilirsiniz ve merak ediyorsanız evet bir suv un da balata ile diskinin arasına kum tanesi kaçıp gürültü yapabilir. İyileşme olacaktır ve olmalı tabiki ama nesil değiştirecek bir durum yok, ya da bu kavramar bizde çok farklı. Yeni nesil disk freni dediğinizde ben çok daha köklü bir değişiklik beklerim. Sandığınız gibi izole bir sistem yoktur, zaten nasıl olabilir bir kısım dışarıda ve sürekli kapalı dediğiniz sistemin içinden geçiyor, fotoğraf istemişsiniz tabi koyarım, isterseniz hafif ve orta ticari araçlarında knuckle, disk , kaliper fotoğraflarını gönderirim özel olarak. Biliyorsunuz ağır yükler taşındığı için en çok geliştirilmesi gereken sistemler bunlar.

Brenbo F1
http://farm3.static.flickr.com/2027/2468541798_2189427daa.jpg

Bosch
http://www.autogasnews.com/lpghaber/www2/uyeresimleri/lpg262172557.jpg

Fotoğraf bulunamadı.

Bakın teknoloji olarak yeniden eskiye gidiyorlar mekanik çalşıma olarak (malzeme kaitesi ve işçilik olarak farklar olabilir) hemen hemen aynılar. Değişik teknolojilerle destekleniyorlar, birçok yerden kopyaladığınız gibi fakat hiçbiri bizim konumuz değil.

Tamamen izole pislikten etkilenmiyecek bir sistem arıyorsanız eskiye kampanaya dönebilirsiniz, çocukluğumdan bu tip bisikletleri hatırlıyorum.

Yakın olsaydınız beraber incelerdik frenlerinizi belki bir çözüm bulabilirdik.

İyi Günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
@gurkan

Tamam dır usta alıp koymuşsunuz resimleri.Bende aralarındaki farkları bulup ustam size dönmeyece çalışacam.Biraz ateşil bir tartışma oldu.Bide 2.nesil falan bıraktım. Bizim disk frenleri seramik yapısınlar ucuza çıkar arabadaki pahalı elektironik sistemler olmayacağı için çok çok pahalı olmaz.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@ TRD8138

Yaşadığınız çıt çıt sesi Freninizin SLX olmasında değildir... Yıllarca çift parça kaliperli sistemler kullandım en pahalısından en ucuzuna kadar, hepsinde zaman zaman belirsiz sesler, ötmeler yaşadım...

Bisikletlerde kullanılan disk frenler konuda geçen otomotiv sektöründeki frenlere göre çok basit kalacak sistemlerdir... ( Pad ayarı vs yi teknolojiden saymıyorum ben pek) Ve arabalarda kullanılan havalı fren disklerinin nasıl üretildiklerini biliyorum (Renault marka bütün taşıtların havalı fren diski üretimi Türkiyede yapıyor bu arada ) ebatları ölçüleri ve tasarımları hataya en az izin verecek şekilde ve esnemeye imkan vermeyecek şekilde tasarlanıyor...

Fakat bisikletlerde 3mm kalınlığındaki çelik diskler ve bunların tekerleğe bağlantı sistemleri en büyük sıkıntıyı ve seslerin temelini oluşturuyor... Bu sebeple bütün firmalar artık esnemeyi azaltmak ve durağanlığı korumak için iki parçalaı diskler üretme yoluna gidiyor... Çünkü rotor ve bağlantı sistemleri geliştikçe ses problemleri azalıyor...

Sizin bisikletinizden gelen ses de;

Eğer kaliperden geliyor ise balatalarınız üretimi sırasındaki toleranslarının uç noktasında olup frenleme esnasında haraket etmesinden, yada rotorun tam bağlanamamasından,

Kollardan geliyor ise gene üretim sırasında içerde kalmış olabilecek çok küçük ebattaki bir çapak yada birikmiş tozdan kaynaklanıyordur...

Bu arada isterseniz önümüzdeki ay aynakolumu sermik kaplatmaya yollayacağım ispanyaya istediğiniz renkte kaplamayı rotorlarınıza yaptırabilirim...

Ama Maliyetinin üç haneli dolarlar seviyesinde olduğunu söyleyeyim baştan...
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
@Hasan Çağrı

Usta dediğin gibi yine iki paraça olup sıkıntı çıkarmayan sistemleri ben de gördüm ama yapı olarak ve kullanılan malzeme olarak gözle gürülür bir şekilde kullandığım SLX den iyiler ben XT ve XTR yi deniyerek söyledim yani shimamo arasında bir kıyaslama yaptım ve aklıma en mantıklı sebeb bu kaliperleri biribirine bağlıyan vida geliyor çünkü başka bir yerden gelse XT ve XTR dede olur iç yapısı onlara çok benziyor araba gibi olmadığı için içini göre biliyorum.Bide hocam sen niye İspanyaya gönderiyorsun seramik kaplatmak için uzay mekiklerinde kullanılan seramik bizde üretliyordu ve bunu inan Discovery Chanel kanalında izlemiştim onlar söylüyordu. Bence onu bir araştıralım ülkemizde muhakkak yapan birisi vardır atalarımız birkere bu seramik işiyle çok uğraşıyordu biz onlardan daha iyiyizdir bu konuda adım gibi eminim.
 

Sedat YUKARIÇUKUR

Daimi Üye
Kayıt
17 Temmuz 2009
Mesaj
355
Tepki
330
Şehir
Fatih / İstanbul
Bisiklet
Kron
İyi bi ayar yapılırsa eğer sürtme gibi bir sorun olmuyor. Kadro değişmi sonrası arka discte hafif bir sürtme olmuştu. Üsteki iki alyanı acıp yerını yenıden ayarladım sorun ortadan hemen kalktı.
 

Baran Özkan

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2010
Mesaj
399
Tepki
158
Şehir
istanbul-büyükçekmece
aynı sürtme sesi bendende geliyor deli oluyorum.. arka disk ten geliyor ve rotları tutan yani hidrolik yağının olduğu şeyi(adını tam bilemiyorum ama kadroya bağlanan şey) onun kadroya bağlanan vidalarını gevşetince yada sıkınca sürtme sesi geçiyor 3-4 gün..:D tabi hafiften sürtme sesi geliyor ama b uduyulmuyor bile çok sessiz bi ortam olması gerek duymak için.. ama bu performansa bu sesi duyabilirim:)
 

chanik chang

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2018
Mesaj
138
Tepki
252
Yaş
40
Şehir
istanbul
İsim
emre
Bisiklet
Sedona
Sanırım bu mevzu benim ömrümü yiyecek. Bisiklet olayında yeni sayılırım, işin teknik kısmından ise neredeyse hiç anlamıyorum. Bugün 2 saat diski ortalamaya çalıştım ama sürtüyor yine sürtüyor. Eser miktarda belli belirsiz sürtüyor ama yine sürtüyor ki ben obsesif insanımdır. Taktım mı takarım. Şimdi kara kara düşünüyorum acaba hidrolik diski söküp v frene mi dönsem diye. Ok disk performansı güzel, basınca lak diye durduruyor ama güzel güzel kaymak asfaltta giderken ön tekerden gelen o ses yok mu? İste o an hayat duruyor.