Scudo Sports

Disk Fren Gerekliliği

V fren kullanıyordum ne yaptıysam yeterli performansı alamadım, jantlarımın da anasını ağlatması cabası, daha önce arkadaşın dediği gibi benim jantımda da kanallar var, deore lx v fren kullanıyordum. Her ayarını mükemmel de yapsam pabuçlar jantı resmen liğme liğme ediyor ve pabuçların içine alüminyum parçaları girip çemberi daha da çiziyordu. En sonunda jant setini kurdururken zaten disk uyumlu göbek almıştım. Hidrolik disk e geçtim. Öyle anlatıldığı gibi az bir fark yok, çok büyük fark var. Kuru havada asfaltta kullanıyorum, kuru havada da fark çok bariz. Kendim montaj yapmama rağmen bir sürtme ses yapma durumu da yaşamadım. Aynı v freni benim bisikletimden söküp eski bir peugeot mtb ye taktım, orjinali cantileverdı ve çok zayıftı frenleri, şimdi zımba gibi yani anlıyamıyorum. Bence jantın tutunma yüzeyinden çok fark ediyor. Bence tırtıklı kanallı yüzeyi olan çemberler iyi olmuyor, ya da benim lx in pabuçları ile uyum sağlamadılar. Şimdi taktığım bisiklette eski tek katlı rigida alüminyum jantlar var, arada yine çok büyük fren performansı farkı var.

Konuya gelirsek, gerekli midir ?

Bütçe varsa denemeden gerek yok denmemeli. Arada kuru havada fark yok deniyor ama üst seviye v fren ile alt seviye disk fren arasında mı fark yok yoksa orta seviye v fren ile orta seviye disk fren arasında mı fark yok. Fiyat farkı tabii olarak olacaktır.

Yeni bir çember ve jant dizdirme masrafını da hesaba katınca ben mecbur kaldım değiştirmeye, memnun olanlar da muhakkak vardır. Öncelikle bence her ikisini de deneme imkanı varsa deneyip ona göre karar vermek.
 
  • Beğen
Tepkiler: destina korucu
Scudo
Geri