Scudo Sports

dış lastiklerle anlaşamıyorum

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.740
Tepki
1.426
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
arkadaşlar, şu dış lastiklerle başım belada.:(

markadan mı hatalı kullanımdan mı bilmiyorum, zamanla yan yüzeyler sanki bir yere sürtmüş de aşınmış gibi oluyor (özellikle jantın içine giren kısmın hemen üzeri). sonra ipleri falan çıkmaya başlıyor ve en sonunda da bir delik açılıyor. tabi deliğe gelen iç lastik kesilip patlıyor.

bu tarz aşınmalar neden kaynaklanır? mesela zararlı kimyasallar var mıdır lastiği bozan (yağ, mazot, vb)? yada aşırı mı (yada az mı) şişiriyorum? fren sürtmesi de olabilir ama fren ayarlarımı neredeyse her binişte kontrol ediyorum, problem yok.

yada lastiğin kalitesi mi düşük de böyle?

bir de ilginçtir, hep arka teker böyle oluyor. ön tekerde sadece eski bisiklette (bianchi aspid sf'in gri lastiklerinde) bir kere böyle bir problem çıkmıştı. ama onda da ön ile arkayı değişimli kullanıyordum (kaydırmadan kaynaklanan lastik aşınması nedeniyle).
 
  • Beğen
Tepkiler: nuriaktürk
Scudo
Basınçların yüksek olabilir. ben bisiklete ilk başladığım zaman biraz fazla şişirmişim iş yerinde durduğu yerde lastik dediğin yerden gümledi. insanlar bomba patladı sandılar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
frenler lastiğe sürtüyor olmasın.

birde benim basıma söyle bir sey geldi benimki disk olmasına ragmen lastik fren pabucu sürtüyor gibi yırtılmıştı. bu olayda söyle olmuş jantda olan seritin bir yerinde hata varmış bende havayı az basdıgım için dış lastik jantın içine biraz daha fazla girmiş o kısımda ve jant dış lastiğimi kıymış
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
peki basınçtan kaynaklanıyorsa bunu nasıl aşarız?

ince sibop lastikte basıncı nasıl ölçebiliriz? bazı pompalarda basınç ölçer var, ne dersiniz?


lastik kesik olarak değil de, iplikleri çıkması şeklinde aşınmış görünümde. yani janta sıkıştığını zannetmiyorum.
 
Ben ince sibobun üstüne araba sibobu aparatlarından takıp göstergeli tabancayla şişiriyorum ama doğruluğundan şüpheliyim.
 
bu aparatları nasıl buluruz? bisikletçilerde falan var mıdır?

bir de: bu dış lastik iyice açılınca atılmalık olur herhalde?

şimdi bir müdahale yapsak ömrü biraz olsun uzar mı acaba? daha 1 yılını doldurmadı da...
 
lastikleri iyi oturmadığın zaman ve fazla hava bastığın zaman lastik yere temas ederken jantın üstünde hareket eder yani jantın üstünde dönebilir buda yanakların gerilmesine ve aşınmasına sebep olabilir... lastiklerine ne çok fazla nede az hava basmalısın... Az hava basarsanda yanaklara daha çok yük bindiği için yanaklarda aşınma olur... Ama en önemlisi lastiklerin iyi oturtulmasıdır...

Onun dışındada lastiğinin kötü kalitesiz olma ihtimalidir yada hatalı üretim...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
özellikle önce çok az şişirip janta oturmasını kontrol ediyorum, sonra iyice şişirip tekrar bakıyorum. ama galiba fazla şişiriyorum.

ya aslında ben direkt markayı vereyim: piranha pro 2.0 dış lastik kullanıyorum.

bunlar iyi midir genel olarak? kullanan var mı?

bir de bu basınç olayı yok bende, elle kontrol ediyorum hep. sağlıklı ölçüm için bana bir alet önerseniz?
 
çağrının söyledikleri doğru bir ilavede ben edeyim hava şartlarından da kaynaklanır sık sık ıslanıp kuruması iplerin sertleşip kırılmasına sebeb oluyor tavsiyem ipli lastik kullanmaman uzun ömürlü olmuyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Evet o ıslanıp kuruma olayıda baya önemli ayrıca o markayı çok az duydum öle çok iyi lastikleri var diyemiycem malesef...
 
lastiğin markasında işey yok bence
bende çok uzun bir süre kullanmıştım
ancak o marka lastikler biraz eskiler beklemiş olmalarından
kaynaklanan bir sorun olabilir
bide nuriaktürk ün dediği gibi fren lastiğe sürtüyor olabilir
çooook düşük ihtimalde olsa jantların 2.0 lastik için dar geliyorsa
lastik ilginç bir şekil almak zorunda kalır bu durumdada söylediğin
durum oluşabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
frenleri ve jantın (özellikle iç ve kenar kısmını) dün akşam iyice kontrol ettim arkadaşlar, orada bir problem yok. ama galiba çağrı'nın dediği gibi dönme olayı var biraz (galiba). bu dönme olayını nasıl aşarız peki? montajda bir püf noktası var da bilmiyor olabilirim...

ıslanıp kuruma olayı çok fazla oluyor. kışın karda, baharda yağmurda biniyorum. bindikten sonra da kapalı yere alıyorum, hızlı sayılabilecek bir kuruma oluyor. dediğinize göre bu da etken, artık dikkat ederim.

e artık michelin gibi lastikler baya bir övgü topluyor okuduklarım kadarıyla, bir dahaki sefere de bunlardan tercih ederim.

biraz acele ettim galiba alırken, eski olduklarını da bilmiyordum. araştırmak lazım önce dimi:)

ilginiz için teşekkürler
 
arkadaşlar tekrar merhaba

bir sorum daha olacak;
lastiğin ipli olup olmadığını nasıl anlayabiliriz? bisikletçi bilir ama netten inceliyorum bazen, anlamıyorum hangisinin ne tip olduğunu :(
 
Geri