Scudo Sports

Dış Lastik 1.50 mi yoksa 1.35 mi?

Murat Orego

Aktif Üye
Kayıt
8 Ağustos 2009
Mesaj
124
Tepki
144
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Corratec
Selam.

Dağ bisikletim var ama işe gidip gelmek için kullanıyorum. Yani genel olarak asfalt üzerinde kullanıyorum. Aynı zamanda asflat da sahil yolu ve her taraf cam kırıklarıyla dolu.

O yüzden Schwalbe Marathon Plus 26X2.0 kullanmaya başladım. Fakat bu lastik hem dişli, hem çok ağır (1100 gr.). Ama patlamaya karşı inanılmaz dayanıklı.

Şimdi Marathon Plus'ın dişsiz versiyonunu alacağım. Ama 26X1.35 mi yoksa 26X1.50 mi alsam karar veremiyorum :S Siz hangisiniz tavsiye edersiniz?

1.35 diğerinden 100 gram daha hafif (2 lastik olunca 200 gram) ama 1.5'le daha iyi yol tutuş ve daha fazla konfor elde ederim sanırım.

Siz ne dersiniz?
 
Scudo
Türkiye şartlarında mtb için minimum 1.50 idealdir kanımca.1.35 te kullandım performans olarak inanılmaz oluyor ancak bir o kadarda dikkat gerektiriyor.
1.35 1.50 2.00 2.10 hepsini kullandım benim tavsiyem 1.50 olacaktır.
 
2.0" genislikten sonra 1.5" de, 1.3" de size konforsuz gelecektir.
Anladigim kadari ile daha cok asfalt surusu gerceklestirdiginiz icin, dissiz ve daha az surtunme direnci olan bir lastik almak istiyorsunuz. Bu acidan degerlendirildiginde 1.3" olcu onerebilirim.
Istediginiz model haricinde kojak'i da tavsiye edebilirim.
Hem patlama direnci fena degildir, hem de mevcut en akici tur lastiklerinden biridir.
Kojak'larla 1.5kg gibi ciddi bir yuku de elemis olursunuz...
 
  • Beğen
Tepkiler: ramon71
murat özel mesaj kutunu boşalt.mesaj gönderemiyorum.
 
Amac daha az yorularak daha cok yol katetmek oldugu icin konfor aramaya gerek yok. 1.35 mantikli olur. Ben bu aralar araziye girmedigim icin 2.5 Schwalbe lastikleri cikartip 1.35 taktim gayet memnunum :)
 
bende bu hafta 2.0 lık slik lastıgı sökup 1.5 taktım tamam cok akıcı guzel ama goruntu bıraz garıp geldı 1.35 i düşünemiyorum bile mtb de ince teker mtb nin ruhuna aykırı havasını bozuyor diye düşünüyorum 1.5 ın altına inme derim hatta aynı özelliklerde ağırlıklarda 1.5 den yukarı varsa onu tercıh et diye düşünüyorum.
 
bende sehir kullanmak için dış lastik bakıyorumda tavsiye edeceniz site var mı?
 
1.5 ve 1.35 arası karar verememiştim. Hutchinson Air Light 1.70-2.10 uyumlu iç lastiklerim vardı. 1.5'luk lastikle kullanabileceğim söylendi ama 1.35'e geçince iç lastikleri de değiştirmem gerekiyordu. Aklımda Schwalbe Marathon Race 1.5 Folding almak vardı, bu lastikler 385gr ağırlığındalar. Hiçbir yerde bulamadım. Maxxis Detonator alayım dedim, ama Maxxis Zenith 1.5 tam slick aldım. İlk kullanımda yoldaki her cam kırıntısından korkarak geçtim ama şu an 100km'yi aşkın yol aldım, herhangi bir sorun olmadı. Çok hafif stabilize yolda da kullandım yine bir sorun olmadı. Eski lastiklerim Rubena Flash 1.75 APS'ydi, bu lastiklere göre frenlemesi asfalt ve parkede bariz üstün seviyedeler. Islak zeminde de kullandım, kanalsız lastiklere göre slick lastikler sırt bölgeme daha çok çamur atıyorlar. Yağmurlu zemin için çok sık uyarı aldığım için yavaş sürdüm ve bir sorun olmadı. Slick lastikler ile asfaltta düz yolda 47 km hıza kadar çıktım. Lastikler inceldikçe kadroda garip duruyorlar. Önce 1.95 den 1.75 e indim şimdi de 1.50'ye. Bu haliyle biraz ilginç duruyorlar, 1.35 lik lastikler daha da ilginç duracaktır. Bence eğer bulunabilirse en iyi seçim Marathon'un Race versiyonları.
 
Arkadaşlar özür dilerim ama forumda sürekli karşılaştığım bir sorun bu. Mtb alıp sonrada araziye girmiyorum yolda kullanıyorum, nasıl hafifletip akıcılık sağlayabilirim.
Neden şehir bisikleti kullanmıyorsunuzki, ön maşanın ağırlığından da kurtulacaksınız, merak etmeyin öyle hemen yamulup paralanmıyorlarda, forumda birçok örnek var sırtına heybe vurup yüzlerce km. yapan:)

Bu konuyu seçmemin özel hiçbir nedeni yok, sakın yanlış anlamayın ama katıldığım turlarda bisiklet değişiyoruz bazen, aldığım tepki hep aynı, bu negüzel gidiyor, hızlıda:)
Birkaç arkadaşım değiştirdi bisikletini. Eğer gerçekten araziye girmiyorsanız, yada başka bir hesapla arazide geçirdiğiniz vakitle asfaltta geçirdiğiniz vakti bir toplayın yıl içerisinde ona göre bir değerlendirme yapın:) inanın şehir bisikletiyle(asfaltta) gitmeyi hayal ettiğiniz yerler hayal olmaktan çıkacak.

Hepinize keyifli sürüşler dilerim:)

Edit: Toprak yolda da kullanabilirsiniz, ben kullandım sorun yaşamadım:)
 
Bu tercih meselesi. Aslfatta kullandıktan sonra evime girerken son 8-9 merdiveni bisikletle de inmek istiyorum. Ya da parke kaldırımda giderken bazen tur içinde 3-4 kez asfalta uçmak da istiyorum. Frenleme esnasında ön çatal kilitli değilken öne kapanma hissi bile hoşuma gidiyor. Tur esnasında da bazen asfalttan çıkıp kestirme patikayı çıkasım geliyor. Bu yüzden dağ bisikleti kullanmak istiyorum. Şehir içinde de daha konforlu. Örnek olarak hem spor hem de ikinci bir arabanız varsa spor olan standart olarak sert süspansiyonlu olduğu için şehir içinde (İstanbul'da) yol konforu çok kötü durumda. Kullanım alanlarınız değil bir arazi aracı normal bir otomobile göre bile sınırlı. Bu yüzden ikinci araç olarak bana daha mantıklı geliyor. Yol bisikleti de benim tarzımdaki biri için 2. bisiklet olarak daha mantıklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
@bozokaydin

Bu tip kullanımdan hoşlanan vede bisikletlerinin bu yönünü kullanan arkadaşlara zaten bir lafım yok, sonuçta bu amaç için üretilmiş bisikletler;)
Örneğinizde geçen spor araba benzetmesinden ziyade, şehir bisikletlerini sedan bir arabayla eşleştirmek daha doğru olacak bence. Spor sınıfına yol bisikletleri daha uygun.
 
src sitesinde shwalbe marathon 1.5 siparişi verdim.. bekliyorum bakalım..
 
chainreactioncycles olacaktı.. crc yani..
 
Continental touring plus 1.75;

(link)


Bu lastiği nerden alabiliriz Türkiye'de fiyatı ne kadar acaba? yrd ltf.
 
@Şevket Şahin


Bence schwalbe marathon plus smart quard adından da anlaşılabiliceği gibi plus daha da korumaluı bir lastik.. tercihim bundan yana olurdu ..

Ne yazıkki bu lastikler türkiye'de çok faiş fiyatlarda satılıyor.
yurt dışı sitelerde daha ucuza bulabilmemiz mümkün.
Türkiye' de neden pahalı satılır bu lastikler :-((
Neden Türkiye' de bisiklet kullanıcı az olması piyasa neden ilerlemiyor neden fazla bisiklete rağbet yok doğru orantılı bunlar.Çünkü şu bir gerçekki bütün mtb kullanıcıları bir hışımla hevesle dağ lastiklerini belirli bir sürü dağ sürüşünden sonra asfalta geçince tırnaklı dağ lastikleri yere yapışıyor resmen ve çok yoruyor ve asfallata dişli lastik daha çok kayar ve virajlarda dişler kopmaya başlar.
Bundan dolayı slick lastik isteriz ve bir yandan da patlamayada korumalı olsun diye içimizde ki ses bizi schwalbe antipunctre sistem kevlar maddesi olan lastiklere yöneliriz.
Son olarak ta bizi düşündüren hem hız hem patlamayan acaba 1*75 mi 1*50 mi alsam yoksa kiloma göre 2.00 mı alsam deriz.
Bunların arasında gider gelirken siz tecrübeli arkadaşların nacizane deneyimleri sonucu ..
Mtb için schwalbe hangi modeli ve uzun yolda 1,75 mi uygun sorusunu kibarca yöneltiverelim tekrardan..
Teşekkürler saygılarımla..
 
Geri