Scudo Sports

Deore - Sora - Tiagra - hangisini seçmeliyim?

Mirsad G

Üye
Kayıt
12 Haziran 2012
Mesaj
38
Tepki
0
Şehir
Kayseri
Selamlar. Trek FX 7.3 kullanıcısıyım ve bisikletimin komponentlerini değiştirmek istiyorum komple ancak hangi sete geçiş yapacağım konusunda kararsız kaldım. Sora sisteme geçiş yapmayı düşündüm ama 2'li crank sistemi kullanmak istemediğim ve şu an 3'lü sistem de mevcut olmadığından Sora'yı elemek zorunda kalıyorum gibi. Tiagra ve Deore arasında kaldığımda da Tiagra daha yüksek olan 30/39/50 dişli oranlarından dolayı bana daha cazip geliyor. Burada kafama takılan bir şey var, sırf Crank setteki dişli oranlarından dolayı set tercihimi değiştirmeli miyim? Şu anki sette aynakol diş oranları 28/38/48 iken, Deore sette bu rakam 26/36/48.

Ancak FX'te zaten 2. viteste ben genel olarak çok kolaylık yaşadığım için 2. yaprakta daha düşük dişli oranı olan bir sete düşmek istemiyorum. Merak ettiğim bir diğer husus ise, Tiagra sete geçiş yaptığım takdirde fren sistemini kadroya bağlı Bontrager Nebula Çamurluk'tan dolayı kullanamayacağım, dolayısıyla Tiagra V-Fren sistemi devre dışı kalacak. Artık onu Deore serisinden bir modele yükseltirim diyorum. Bir de Tiagra'ya geçiş yaparsam ön vites kolu olarak ne kullanabilirim? Zira FX'te düz gidon bulunduğu için orijinal vites kollarının benim için bir işlevselliği söz konusu değil. Mesela Deore LX serisi vites kolları kullansam vites geçişlerinde sıkıntı yaşar mıyım?

Bu hususlar dışında Deore setin benim için avantajı ise, (M591 Aynakol kullanmayı planlıyorum), hem maliyetinin biraz daha düşük olması hem de stok olarak zaten Deore arka aktarıcı kullandığımdan ötürü maliyetin bu sayede biraz daha düşecek olması. Bu konuda fikirlerini paylaşmak isteyen arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum. Ayrıca benim unuttuğum, gözden kaçırdığım ve sormak istediğiniz noktalar varsa sorabilirsiniz. Herkese iyi geceler dilerim.
 
Scudo
Selamlar Mirsad,
Eğer SORA komponent almak istiyorsan Shimano'da 3'lü aynakol seçeneği var. Bisikletin için uyumlu tüm SORA komponent model no'larını listeye ekledim, listedekileri görünce TİAGRA ve DEORE LX'den vazgeçebilirsin :) karar senin. Konudaki diğer sorularınada duruma göre cevap verebilirim.
- Aynakol FC-3503 / 9 vites-üçlü (50-39-30D)
- Ön değiştirici FD-3503-B/F / 9 vites-üçlü
- Arka değiştirici RD-3500-SS veya GS
- Vites kolları SL-3503 / 9 vites-üçlü
- Kaset dişli CS-HG50-9 / 9 vites
- Çift milli fren gövdesi BR-3500 (yeni süper linear tepki sistemi)
- Fren kolu BL-3500

 
Bence Deore ye geçmelisin.
 
Ayna kolda 30 a ne gerek var? Zaten hafif bir bisikletin var 34 -50 ayna kolla rahat edersin. Etmem diyorsan 32 -11 ruble tiagra icin uygun. Size bir de ornek gostereyim soylediklerime guvenebilmeniz icin. Quick speed 4 tiagra. Bence bu tarz bisikleti, dag tarzina cevirmek yanlis. Yol tarzina cevirmek daha mantikli. Canondale deki ornekte 50-34 aynakol 28-12 ruble full tiagra kullanilmis. Bu bisikleti denemistim gercekten farki hissedeceksiniz. Ben neden bunca yil kucuk dislide cevirmisim diyeceksiniz. Hic farketmez hangi egim oldugu. Emin olunki 34 te de cok rahat donecek o pedal.
 
Trek fx serisi için yol bisikleti donanım takacağıma yol bisikletine geçiş yapardım. Yol bisikletinin tadını vermez.Sadece orta ve tekerlek göbeklerinin daha akıcı serisini takardım.Lastikleri daha ince yapardım. Üzerindeki donanım Trek fx için yeterlidir.
 
Arkadaşlar cevaplar için öncelikle çok teşekkür ederim.

Gürkan Bey,
Bisikleti şehir içinde ulaşım için sürekli kullanıyorum, şehir merkezinden evime dönerken yol tamamen yukarı eğimli, bazı durumlarda sürüş esnasında dinlenmek için 28'li dişliyi kullanmak durumunda kalıyorum. Keza iş yerinden dönerken de yol tamamen benim aleyhime eğimli (Buradaki eğim çok daha fazla diyebilirim), bir kez olsun flat ground'a düşmüyor yol, sürekli yukarı doğru pedal çeviriyorum. Ani eğimli yerlerde 28'li dişli zaruriyet arz ediyor. Dolayısıyla 2'li Crank konusunda biraz tedirginim. Sorarsanız denediniz mi diye? Açıkçası denemedim, ancak bulunduğum il dolayısıyla deneme imkânım da pek yok. Dolayısıyla hiç bilmediğim bir ufka yelken açmaktansa, 3'lü de kalmak benim için biraz daha mantıklı geldi. Bilmem, yanlış mı düşünüyorum? Bir de bu 2'li crank sistemlerde vites geçişleri arası nasıl oluyor? Yani vitesler arası pedal ağırlıklarında ani değişikli oluyor mu? Bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim.

Gok,
Belimden rahatsızlığım bulunduğu için yol bisikletlerinin geometrisi bana pek uygun değil. Keza elimdeki X-Caliber'i ilk kullandığım zamanlarda da, MTB dizaynından dolayı belimden sorun yaşadım ve gidon boğazını değiştirmek zorunda kaldım. Dolayısıyla yol bisikletinin bel sağlığım açısından uygun olacağını ne yazık ki, düşünemiyorum.

Şu an aklımdaki sistem Tiagra 4603. Deore'den vazgeçtim sanırım, bisikletin biraz daha akıcı ve seri olmalısını istiyorum. Son iki soru olarak, Sora ve Tiagra arasında kalsaydınız kesinlikle Tiagra almalıyım der miydiniz? Okuyup araştırdığım kadarıyla Tiagra'ya geçiş yapmam çok daha iyi sanırım. Ayrıca 30/39/50'li aynakola önereceğiniz ruble hangisi olur? 11-25 almayı düşünüyorum ama çok ağır gelir mi sizce? Aşağıda sırası ile Tiagra 50/34 Crank ve 11-25 Ruble, 50/39/30 Crank ve 11-25 Rube, mevcut 48/38/28 ve 11-32 Rubleli setin karşılaştırmalarını koydum. 11-25 ile pek sıkıntı yaşamam gibi duruyor.
 
Ben seni anladim kardes. Şimdi bak sana su sekilde anlatayim secenekleri. Ozellikle senin bisikletinde 3lu ayna kola gerek olmadigini tekrar vurguluyorum. Dedigim gibi bisikletin hafif 2li ayna kolda daha da hafifleyecektir.

Birincisi bacak gücüne guveniyorsan
36 -46 fsa omega cross aynakol ve tiagra 28-12 ruble. (Burda kadansin cok degismemesi on planda. Daha cok flat ve bozuk yollarda kullanilir.) (Bu benim kullandigim ki: Dag bisikletiyle zor ciktigim yokuslari bununla daha rahat ve hizli cikiyorum tabi bisiklet dag bildiklerinden 4 kilo daha hafif.)

ikincisi 34-50 tiagra aynakol 28-12 ruble bu yol bisikleti oranidir hem inisli hemde yokuslu guzel yollar icin idealdir.

Ucuncusu 34-50 tiagra aynakol ve 32-11 ruble. buda bacak gucum zayif yokuslarda kadans dusuyor ceviremiyorum diyorsan. (Nasil bir yokus cikiyorsan artik.) 34/32 dag bisikleti oranina yakin oluyor farkettiysen. Duz yolda bu enerji kaybettirecektir bu oran Kadans araligi fazla.

Benim onerecegim sana 2inci oran olacaktir. Korkmana gerek yok herkes cok rahat tirmaniyor yokuslari bu oranla. Zaten verdigim ornektekinin aynisi. O bisiklet canondale sehir bisikletlerinin en pahali modellerinden birisi. Canondalenin boyle bir hata yapmasi da mumkun degil.

Bu arada kac km kullandin bilmiyorum mevcut sistemini ama 3000km+ ise zincir ve ruble de kesinlikle degismeli. Yeni aynakolda eski zincirle chainsuck olma olasiligi cok yuksek

Saygilarimla.
 
Hocam peki cross chaining olayı nasıl oluyor 2x10'lu sistemlerde? Küçük aynakol dişlisinde bütün ön vitesleri kullanmak mümkün mü mesela? Aynakolda küçük dişliden büyük dişliye geçince de, pedal birden çok ağırlaşmıyor mu? 2'li Crank konusunda çok tecrübesizim malesef.
 
Hocam, rublenin ustten 3 disini 1. Aynakol disi ile ve alttan 3 disini 2. Aynakol disiyle kullanabiliyorsun. Ortasını ortak bi sekilde iki aynakol disiylede kullananilirsin. Bu arada tiagranin normal duz gidona takilabilen kolu var. Oyle asiri bir agirlasma yok 1 den 2 ye gecerken. zaten soyle bi mantik var yokuslu yollarda 1i kullaniyorsun 1 ile beraber ilk 7 disi kullanabiliyorsun kadansi normal tutarak. 2 yi ise duz yolda ve iniste kaptirmak icin kullaniyorsun. Yol sartlari degistiginde 50 yeterli oliyor. 50 ile de son 7yi kullanıyorsun. Kirmizi isikta falan aynakolu 1e gecirmene bile gerek yok rubleyi 4 e aliyorsun cok raha kalkisini yapiyorsun.

Arkadadim aslinda su gunumuzde 1×11 sram sistemlerin shimano alfine 11 sistemlerin 10 numara sistem sayildigi donemde, 2×10 sistemi 3×9 sistemle kıyasladığımızda anlam veremiyorum. Ama dinlediğini ve arastirma yaptigini gorerek tebrik ediyorum. Eskiden dedeler ilk vitesli bisikletler ciktiginda da single speed en iyisi diyorlardi. Ama biz biliyoruzki vitessiz bisiklet dusunulemez. Kusura bakma kafani karistiriyorum ama alfini de bir dusun ))
 
:) Tamam üstad, onu da araştırayım bir. Ancak şunu düzeltmek istiyorum, Tiagra 4603 set 3x10 sistem. Single Speed bisikletleri çocukluğumuzda nasıl sürmüşüz, ben de hayret etmiyor değilim :)
 
Elimde olan Sedona 410 bisikletimden yola geçiş yapacağım. Maksimum 2300 sularında bütçem var. Bu fiyatlara 4600 Tiagra'lı CR052 ve XRS030 gibi modeller var. Yaklaşık 3, 4 yıllık bisikletler. Yine aynı fiyatlara CR042 gibi 2017 model R3000 Sora'lı bisikletler de var. Tabi bunların karbon maşaları olmuyor gördüğüm kadarıyla. Bu iki grupsetin karşılaştırılmasına internette İngilizce olarak 1-2 kaynak buldum fakat pekte anlayamadım. Ben de buraya yazayım dedim hal böyle olunca. Eski Tiagra mı yeni Sora mı?
 
Geri