Scudo Sports

deore-slx-xt-xtr zincirler arasındaki fark nedir?

ömer yayla

Daimi Üye
Kayıt
10 Temmuz 2009
Mesaj
364
Tepki
74
Şehir
bursa
evat arkadaşlar bu zincirler arasındaki fark nedir hepsinin agırlıgı aynı aralarındaki fark nedir binen kişiler deoreden üst seviyeye geçen arkadaşlar veya bu konuda yogun bir araştırma yapmış arkadaşlar soruma cevap yazarlarsa sevinirim
 
Scudo
Selamlar,

Kaplama dışında bir farkları yok, XTR'da baklaların hem iç hem dış yüzeyleri kaplamalı, XT'de ise sadece dış yüzeyleri... Diğer grupları kullanmadım.
 
yani arda byük bi fark varmı xtr almaya deyermi gidişe etki ediyomu bunları soruyorum ne fark var aralarında xtr kaplama sayesinde aşınmamı azalıyo ne oluyo
 
Korozyona karşı dayanım artıyor. Geç paslanma-suya dayanım dışında hiçbir artısı yok. Sürekli ıslak havada kullanıyorsan vereceğin ekstra parayı düşünme. Ama böyle bir durumun yoksa performanslarında bir fark yok.
 
dogrusu yagmurda pek cok kullanmıyorum aradaki tek fark bumudur korozyon farkı yani gidişine performansa bi etkisi yokmu
 
Shimano zincirlere baktım ilk defa, hepsinin ağırlıkları aynı (enteresan), hepsi 9lu sistemde çalışıyor, sanırım farkları sadece kaplamaları. Kaplama ömrünü etkliler, belki sürtünme daha azalıyordur XTR a gittikçe.

Ben Sram kullanıyorum, nedeni ise quick link diye bağlantı elemanı var söküp çıkarmak daha kolay ve Shimano setler ile uyumlu. Arkada XT önce sram X 7 kullanıyorum zincirim Sram971 sanırım.
 
Sram'ın quick link, KMC'nin de missing link denilen, elle sökülebilen baklaları var. Çekiş sistemi temizliğini kolaylaştırıyor gerçekten. (Bir ara Sram kullanmıştım.) Şu anki zincirim Shimano olmasına rağmen hala bir quick linki tamir çantamda bulundururum acil tamiratlar için.
 
hiç bir fark yok diyebilirim, kullanım ömrüde size bağlı çaprazdan kaçınırsnız deore 5-6 bin km dayanır.
 
birde bir zincrin bitip bitmedigini nerden anlarız xtr var 7701 5000 km geçmiştir diye düşünüyorum tabi tahmini nasıl anlıyıcaz uzadı falan deniliyo bunu eliyle anlayanlarvar bir konu veya resim olan varsa sevinirim
 
Zincirin ömrünü kullanıldığı şartlar ve kullanıcının vites tercihleri gibi faktörler etkilese de, ortalama 1000-2000 km ömür biçilir ve 5000 km her şartta fazladır... Zincirin elle muayenesinin güvenilir olduğunu düşünmüyorum çünkü bahsedilen uzamalar %0.75 ve %1 gibi rakamlar ( %0.75'den sonra yenileme tavsiye edilir %1'den sonra dişlileri aşındırmaya başlar.) yani elle anlamak bana biraz hikaye gibi geliyor. Bu iş için yapılmış ölçü aletleri var. Ben Parktool'un CC-3'ünü kullanıyorum.
Özetle; alet dişlilerin arasına oturuyor ise zincir uzamıştır, sığmıyor ise daha uzamamıştır.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim sarı
@M.Cilasun Bayülgen

bu dediginiz aletten görmüştüm bunlardan bulabilecegimiz bir yer varmı acaba
 
Geri