Scudo Sports

deore mi alivio mu?

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Scudo
Sanırım burada komple vites sisteminden bahsediyorsun ? Deore model olarak tabiki aliviodan üstün. Alivio 8 li sistem. Deore 9 lu sistem. Deore daha kaliteli. Ama dayanıklılık konusunda benim çok fazla bir bilgim yok. Deore kullanma şansım olmadı. Alivio'nun vites-fren kolunu kullanıyorum sadece onlar da çok kaliteli ve ben memnunum...

Bir de nerede kullanacağın da etkili olur seçiminde... Daha detaylı bilgi verebilecek arkadaşlarımız var. Onlar da cevap vereceklerdir. ;)
 
Soru aslında cok mantıklı deil bence ama urumunu anlıyorum zamanında buna benzer soruları bende soruyodum....
Sorunu şöyle acıklasam yeterince faydalanacagına inanıyorum.
Ben su an alivio set kullanıyorum simdiye kadar arızalanan tek kısmı ayna kol (ve bu benim sucum) bir cok kez sert yerlecre carpyım ve su an atlama yapıyo (z,nc,r deistirmedigimden dolayı) ama sunuda belirtmem lazım yüksek viteste kuma saplandınızmı yada bir yokusa geldiginizde viştes düsürmeye kalktınızmı cok cabuk yamuluyo disliler belirtmem gerekir..
Vites grubu için alivio agresif kullanmayacaksan ve vitesleri cok fazla zorlamazsan en az 3 sene tıkır tıkır calısacagına garanti vereblirim (ben biraz hor kullandım pimler bosluk yaptı tam verşm alamıyorum) frenleri karsılastırırsam pabucundanmı kaynaklanıyodur nedir bilmem ama deore alivio ya büyük bir fark atıyo. Vites fren kolarında deore-alivio arasında ahım şahım bir fark oldugunu söyleyemem.Her iki kompenentin göbekleride contalı ve normal kullanımda arıza cıkaramadım (hatta n-biraz hor kullanımda bile)(alivio için konustum) deore icinse su an arkadas kullanıyo e dogal olarakta onlar da güzel göbek ama yeni aldıgı için kesin bi yorum yapamıcam ama aklında bulunsun diye söylüyorum baska bir forumun baslıgında bir kullanıcı ne kadar bakım yapsamda arka deore göbegim cok cabuk daıldı dedi (belki üretim hatasıdır veya kullanıcı kaynaklı olabilir veya cevre sartları kötü olabilir bilemicem)
Hımm ön otomatiktede aralarında cok bürük bir fark yok.orta göbek içinse deore actalink oldugundan dolayı alacagın ayna kola göre deisiklik gösterecektir.

Toparlamak gerekisre lafı eger birz performansı iyi olsun bisikletin paramda yeterli derecede diyosan deore full al.Yok ben bisikleti cok zorlamam paramda fazla deil diyosan alivio al.Yok benim param az ama birazda performans kullanmak istiyorum diyosan fren bacakları arka otomatik ve ayna kol (beraberinde orta göbek) deore diger parcalar alivio olsun derim.
bol pedallar.....
 
  • Beğen
Tepkiler: can demir
Kullanım alanların nerelerdir? Bütçen nedir? Hangi parçalar için satın almayı düşünüyorsun? Komple set mi alacaksın? Bisikletinin diğer parçaları nelerdir? Daha çok soru var da :) Genel anlamda bilgi verirsen çok daha verimli yanıtlar alırsın... ;)
 
benden tek bir yorum vites değiştiricileri hakkında: ön değiştiricisi çok iyi bir parça, nisbeten ucuz olduğu için tavsiye edilir, ben çok antrenmanlı olmadığım için ön değiştiriciyi fazla kullanıyorum ve epey kilometre olmasına rağmen problem çıkartmadı. Alivio arka değiştiriciyi ise 2 ayda kırdım. doğrusu çok dayanıklı bir parça değil. ben olsam Alivio arka değiştirici pek tercih etmem.
 
arkadaşlar birde deorenin önde 2 dişli olduğunu bunun 3lü olarak üretime başlanacağı gibi birşeyler duydum bilgisi olan var mı...durum nedir?

saygılar

Said E.
 
yok böyle birşey ;)

aslında yeni bir trend var XC bisikletlerinde önde 36/22 oranlı iki dişli kullanıyorlar. Truvativ'in çok tatlı bir modeli var. Herhalde birisi bunu duymuş sonra deoreyle falan kafası karışmış. Shimanonun 2 dişli dağ komponenti çok az var.
 
bir sorum var arkadaşlar??

bu deore'nın 9'lu kasetinin en alt dişlisinde kaç tane diş bulunmakta acaba??? bi aydınlatır mısınız??şimdiden gani gani tşkler
 
Shimano 9'lu dağ bisikleti rublelerini 34-11 ve 32-11 olarak üretiyor. Yol / yarış bisikletleri için de en ufak ruble dişlisi 11. ;)
 
Bence kompenanat olarak alıvıo ve deore kullanım acısından aynı kalıteye sahıbler..
fazla fark goremıyorumm sadece deore bır ust sınıftır alıvıo ya gore.. ben bır fark goremedım..
 
eh madem öyle o zaman deoreyi veya alivioyu kaldırsınla rneden aynı teknolojiyi iki isim altında satsınşlarki?
Arkadasım hiç bir fark göremezsen sunu bil deore aynakolda octalink ve hollowetch var ayrıca yeni dizayn vites fren kollarıda mevcut 2006 kompenentinde....
 
yine konu dönüp dönüp bisikletten beklentilere geliyor...
bana değil alivio-deore, acera bile yeterli oluyor..sen bisikletten beklentilerini tam olarak ortaya koyamadığın sürece buna keskin sınırları olan cevaplar almak zorlaşır...
 
LX ve XT nin de adının başında DEORE ibaresinin bulunduğunu hesaba katarsak Deore'nin nasıl bir geçiş sınıfı olduğu açıkça görülür. Zaten yeni teknolojilerin tümü (Hollowtech, Octalink. Hatta hidrolik disk frenler de Deore ile başlıyor...) zamanla Deore seviyesine kadar iniyor... Ancak Alivio ve altında buna hiç rastlamadım... Hem bakın Shimano Deore seviyesinin tanımı için ne demiş ; High-performance components for serious cycling fun Yüksek performans terimi ilk kez Deore'de geçiyor... Bence önemli bir ayrım ;)

http://www.bikeonline.pl/images/logo_lx.gif
http://www.paul-lange.de/bilder/shimano/logo/Logo_DEORE-XT.gif
 
Teşekkür ederim Canavar arkadaşım ;)

Bu arada benim elime geçen, bisikletle ilgili ilk ciddi broşür/katalog/mecmua olduğu için gözüm gibi baktığım 1993 SCOTT kataloğunda daha da güzel bir detay farkettim. PRO RACING adını verdikleri bir modelde XTR komponentler kullanılmış. Tam isim olarak da Shimano Deore XTR yazıyor.

Offtopic : Aynı yıl (1993)te ilk defa Morishima - Magnum marka / model 20"jantlı, 6 vitesli Shimano Tourney donanımlı, cantilever frenli bisikletimi aldığım gün ki sevincimi düşündüm de. Acaba XTR lı bi Scott'um olsa o zaman neler olurdu... :D
 
elimde 1990 lı model bisan marka bisiklet var fabrıkadan full alvıo set var ve hala tıkır tıkır çalışıo bence o mu bumu demek yerıne nasıl bakmalı bakımını nasıl yapmalı veya nasıl kullanılmalı denılmeli
 
8 yıl aradan sonra :)
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri