Scudo Sports

Deore' ler kalite kalite mi ?

Kıvanç Pürtelaş

Daimi Üye
Kayıt
31 Mayıs 2010
Mesaj
204
Tepki
93
Şehir
İstanbul-İzmir
Bisiklet
Orbea
Deore vites sisteminin kullanıldığı bisikletlerde 24 ve 27 vites seçenekleri görüyorum.
Yani arka arttırıcıda 8 veya 9 dişli bulunuyor.Her ikiside deore' nin.
Bunlar arasında kalite farkı mı var ?
 
Scudo
Fark yoktur.

Deore arka vitesi 8 ve 9 V uyumludur. Ama sadece arka vitesi. Vites kolları ve rublesi sadece 9 V uyumludur.

Eski yıllarda 8 V uyumluydu geçtiğimiz son yıllarda bu sayı 9 oldu.

Yine bir bilgi

biliyorsunuz Alivio 8 vites uyumlu. 2011 yılında 9 V uyumlu oluyor. Diğer donanımlar ise 10 V uyumlu oluyor.
 
@ulas

V- dişli sayısını ifade ediyor galiba.

arak aktarıcım deore ve 8 dişli ondan merak ettim.
bir sorun yok o halde kalitesi açısından(arka deore aktarıcımın).

Peki 8 li arka deore aktarıcısı yerine 9 lu deore arka aktarıcısı kullanmak, daha mı pahalıya mal oluyor ?

Cevabın için teşekür ederim :in:
 
Deorelerin hepsi aynıdır. Arka vites hem 9 lu hem de 8 li uyumludur. Yani aslında sizin bisikletinizin üzerindeki 9 vitey uyumludur.

V Arka rublenin diş sayısı anlamına geliyor.
 
O zaman şöyle açıklayayım.
Arkada 8 dişlim var, bunu 9 dişliye çıkarmak masraflımıdır ve faydası çok oluyor mu?
Değiştireceğimden değil de merak ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Sadece arka dişli sayısını artırmak yetmiyor. Bunun için

zincir
vites kolları
aynakol
bazen arka göbek
ve ruble değişmesi gerekiyor.

Sistemin komple 9 lu sistem olması gerekiyor.



Arka vites

xtr,xt,slx ve deore olabilir.

Sadece 9 vites uyumlu donanımlar

xtr, xt, slx ve deoredir
 
@Kıvanç Pürtelaş

dostum once arka aktarıcın ıle baslayım aktarıcıda bır ayar cıvatası var vıtes r-l ayar cıvatasından ayrı olarak daha kalın mekanızmanın en son ınecegı noktayı belırlıyor bunun ıle 8 lı yada 9 lu sısteme gore en alt dişliye ınmesını saglıyorsun yanı 8 lıdede calıstırırsın 9 ludada hatta ayar yerı musade ederse uzunlugu 7 lıye bıle ındırırsın deore arka aktarıcıyı. 9 luya cıkma masrafını soruyorsan rublen değişecek zıncırı degıstırecek ve vıtes kolların degısecek dolayısıyla fren kolunda degısecek ve bunlarıda mınımum deore yapacagın ve ruble ıle zıncırı sıfır alman gerektıgınden oldukca masraflı neden dersen 8 lı sıstem ıle 9 lu sıstem arasında cok buyuk bır fark yok zıncır dişli hesaplarına gırersen bızım 24 vıtes dedıgımız olay aslında 13-14 vıtes cıvarı 27 dedıgımız ıse 14-15 cıvarı bır vıtes oluyor bu kadarcık bır fark ıcın 100-200 lıra harcamanın anlamı varmı orasıda senın maddı durumun ıle keyfıne kalmıs bısıkletı nasıl ortamda kullanıyorsun yarışlara katılacakmısın bunlar da onemlı eger tur gezı amaclı kullanıyorsan ben sana soyleyım hıc boş yere masrafa gırme bısıklettekı sürüş kalıtesını ve guzellıgını etkıleyen en onemlı faktör lastık ve jant kalıtesı ıle fren kalıtesı onların sevıyesını yukseltmen bence vıtes sayını yukseltmenden cok daha hayırlı.Tabı bunlar benım şahsi görüşlerim bir başkasına göre durum daha farklı olabılır.
 
Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekür ederim.
Yok değiştirmek istemiyorum arka dişliyi, sadece deore' ye hem 8 li hem 9' lu sistem olarak rastladığım için fikir edinmek istemiştim.
İleride de değiştirmem zaten.En fazla gider yol bisikleti alırım daha iyi.
Gezi için kullandığım için vitesler yeterli, performans odaklı bir kullanıma girmeyeceğim zaten.
 
Geri