Scudo Sports

Deore arka göbek milinde eğilme

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
286
Arkadaşlar dün bisikletimi görsel olarak muayene ederken Deore arka göbeğimin aşağı yukarı yönünde yalpa yaptığını gördüm. Bunun üzerine arka tekeri ve arka tekerleğin milini söktüm. Arka tekerleğin milinde eğilme olduğunu gördüm. Bu göbeği geçtiğimiz Temmuz ayında almıştım. O günden bugüne en fazla 700 km yol gitmişimdir. Sizlere soracağım soruya gelince: Deore göbekler 18 kg ağırlığnda bir bisiklet ile 83 kg ağırlığında bir binici için yeterince kaliteli değil mi? Eğer yeterince kaliteli değil diyorsanız XT çözüm olabilir mi? Umarım XT çözüm olmaz XTR alman gerekiyor diye mesaj çekmezsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum.
HEPİNİZE İYİ PEDALLER
 
Scudo
Bende deore göbekli bir jant seti kullanıyorum. Bisikletim 11,170 gr ve ben 73 kg'yim. Arka göbekte karıncalanma başladı. Ha sorarsanız bu göbeklerle en az herhalde 2500-3000 km yapmışımdır. Dağda da kullandım yolda da . Deore göbeği alırken seçimim ucuz oluşu idi. Fazla bir kalite beklentim yoktu.

Ama sizin sorununuza gelince o milin eğilmesi için ya yüksek bir yerden atlamanız lazım ya da sağlam bir çukura girmiş olmalısınız ki yaklaşık 101 kg gibi hiç de hafif olmayan bir ağırlığa maruz kalıyorlar.
 
@Berke ÖZTÜRKMEN

Sizin bisiklet ile birlikte toplam ağırlığınız 84.170 kg. Bana göre toplam ağırlık fazla değil. Buna rağmen 2500-3000 km de karıncalanma başladıysa ben bu Deore ye kaliteli diyemem. Zaten benim göbekte de 500 km dolmadan karıncalanma başlamıştı. O halde sizlere yeniden soruyorum. Bu şartlar altında XT yeterli olur mu, yoksa XTR den aşağısı kurtarmaz mı?
 
Selamlar..

Ben 110 bisikletim 14 kg.. Deore göbek tahminen 1000 km olmuştur.. Tümseklere ve çukurlara çok dikkatli ve yumuşak giriyorum.. Bir sorum olmadı şimdiye kadar..:D
 
donanım ustası arkadaşlar daha faydalı bilgiler verecektir ancak her iki kullanıcının da şikayetlerini okuyunca aklıma kullanım koşulları, bakım zamanları falan gibi konular geldi.

yani; göbeklerin zamanında yağlanması, basınçlı su ile bisiklet yıkayanların göbeklere özeni, göbeklerin su ile temas edip etmediği, hoplama-zıplama-çukur geçiş usulleri, bilya kontralarının uygun sıkılıkta olup olmadığı gibi..

yukarıda bahsettiğim faktörlerin hiçbirinin gözönüne alınmadığı bir XTR göbek de çok uzun ömürlü olmayacaktır.

konuya farklı yönlerden bakmakta fayda var.
 
@Tolga Ayla

O zaman bizim sorunumuz göbek kalitesizliği değil çukur ve tümseklere yumuşak girmememizden kaynaklanıyor. Ben aynı şartlar altında XT kullansam sorunu halledebilir miyim acaba? Çünkü çukur ve tümseklere her zaman yumuşak giremeyebilirim, sonuçta bildiğim yollar var bilmediğim yollar var.
 
@Murat CER

Cevabınız için teşekkür ederim ancak dağ bisikleti yarışlarında yanlış bilmiyorsam donanımlar full XTR oluyor. Adamlar saatlerce süren yarışmada sürekli olarak hoplayıp zıplıyorlar. Bu bisikletlerin XTR olan göbekleri nasıl dayanıyor.
 
Geri