Scudo Sports

Decathlon'un işlevsiz pazarlama stratejisi

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.804
Tepki
2.046
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Geçenlerde bir tane yağmurluk aldım, ürün bedenen olmadı.Geldiği gün geri gönderdim, aynı gün değişim oluşturdum. Yenisinin bana ulaşması 11 günü geçti.(cumartesi pazarda dahil)
En son geçen hafta bir tane kask ve gözlük siparişi verdim, geçen perşembe halen ürün çıkmadı.
Whatsuptan yazın diyorlar, ilk sorun için yazmıştım. Yazdıktan sonra -o değişim oldu- bir ayı geçmesine rağmen bakıyorum hiçkimse dönüş yapmamış oradan.Önceden canlı destek vardı, yarısı bot yarısı müşteri temsilci hizmeti vardı o da kaldırılmış.Arıyorum, banddan standart sözleri dinletiyorlar. Yani muhattap bulacağın bir adam çıkmıyor karşına. Şikayet ediyorum, birisi dönüş yapıyor, bilmem canlı destekte sorun var çalışmıyor, değişim ünitesinde sorun var yetişmiyor.En sonra kargolama bölümde sorun var, kargolar çıkmıyor diyordu. Nedir bu arkadaş, madem kapasite mevcut taleplere yetmiyor, büyümeye gidin, Amazondan ürün geçsem çoktan geleceği zaman sürecinde adamlar kargo çıkartamıyor.Anlamıyorum,bu kadar sorun yaşadığı zamanda mı alışveriş yapmışım yoksa hep olan şeyler miydi? En sevmediğim şey gereksiz beklemek, son siparişimde gelsinde, zorunda olmadıkça, bu işleri düzeltmedikçe alışveriş yapmayacağım ordan.

Yine bir Decathlon mağdurluğu, geçen cuma gelen mtb kilit pedal ayakkabısı beden uymadığı için bir büyüğüyle değişim için yine aynı gün gönderilmesine rağmen halen değişim ürünü yola çıkmış değil.Ürün ellerine pazartesi geçti,bu kadar yavaş çalışan bir sistemin ne önemi kalıyorki...N11 üzerinden alınan bir ürün bile satıcıya ulaşır ulaşmaz aynı gün içinde değişimi sağlanıyor.Dersenizki aynı miktarda ürünle mi çalışıyorlar? Orası beni bağlamaz, satış kapasiten artmışsa,bu kapasiteyi karşılayacak tedbirlerinide almak zorundasın. Sanki yurtdışından ürün alacak gibi bekliyoruz kaç gündür...
 
  • Beğen
Tepkiler: FoldingRider
Scudo
@-Skynet- böyle durumlar yaşamamak için mümkünlüğü var ise gidip mağazalarından almak , deneyerek almak. Daha iyi olur düşüncesindeyim. İlk defa böyle bir sorununu duydum,öğrenmiş oldum. teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@yoldakigenc Dostum adama en yakın decathlon şubesi Samsunda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Karadeniz bölgesinde sadece 1 tane mağaza varmış o da Samsun'daymış.
(link)

Problemin asıl çıkış noktası mağazalarının kolay ulaşılabilir olmaması, yani her ilde olmaması. İstanbul'da yaşayan biri olarak internet sitelerinde bir ürün beğendiğimde, gidip deneyebileceğim 3-4 tane bana yakın mağaza var. Bu da beden sorunları yaşanması ihtimalini çok çok düşürüyor.

Sipariş geçip problem yaşadığınız ürünlerin hepsi giyim ürünleri: Kask, ayakkabı, yağmurluk. Her ne kadar beden tablolarına göre sipariş veriyor olsanız da ayak yapımız, taraklı olup olmaması, parmaklar, bilek kalınlığı, taban farklılığı gibi pek çok bireysel farklılık söz konusu. Aynı durum kask için bile geçerli. Kafa yapılarımız çok farklı. Alın bölgesinden alınan kafa çevresi ölçüsüne göre kask siparişi veriyoruz tamam da kafa şekillerimiz çok farklı. Kimimizin alın bölgesinde şişlik var, kimimizin kafasının arka kısmı daha şiş, kimimizin kafası düz, kimimizin daha yuvarlak, yani çok çok farklı kafa yapılarımız var. Birine mükemmel uyan bir kask, aynı kafa ölçüsüne sahip başka birine mümkünü yok uymayıp, rahatsızlık verebilir, kafasına oturmayabilir. Ceket zaten çok problemli. Kol kısmı, omuz kısmı, göbek kısmı, yaka kısmı, bunlardan biri bile hoşumuza gitmese içimize sinmiyor doğal olarak. Acaba bir beden küçüğü ya da bir beden büyüğü nasıl dururdu üzerinde diye düşünmeden edemiyoruz.
Giyim ürünleri alışverişinde deneyip almak bu yüzden çok önemli. Fakat ilk başta bahsettiğim gibi Decathlon henüz her ilde yok, hatta karadeniz bölgesinde sadece 1 ilde var. E fiyatlar da piyasaya göre uygun. Nasıl olacak bu iş? :) İşte diğer problem de buradan kaynaklanıyor. Decathlon Türkiye pazarına gireli beri adeta evrim geçirdi arkadaşlar. İlk açıldığında mağazada 700, 900 serisi ürünler, üst seviye ve pahalı ürünler, kalitesi gerçekten yüksek ürünler, sporculara özel ürünler vardı. Fakat özellikle İstanbul Forum, Marmara Forum, Mall of İstanbul gibi çok büyük AVM'lerin içine açtıkları mağazalardan gördüler ki, bu ürünler sezon sonu indirimine girmeden satılmıyor :cool: Bunu 2016 yılının sonunda anladılar ve satış stratejilerini tamamen değiştirdiler arkadaşlar. Artık Türkiye'ye bırakın 700, 900 serisini, 500 ve 300 serisi ürünleri bile gelmiyor. Çoğu ürün 100 serisi, yani en düşük seri. Çünkü bu seri satılıyor. 20 liraya tayt! 20 liraya hava alan tişört, 20 liraya eşofman, 50 liraya ayakkabı. Çünkü haftasonu AVM müşterisi bunları alıyor arkadaşlar. Biz belki pek farkında değiliz ama, haftasonu mangal yapan tayfanın üzerinde bile quechua marka ürünler görüyorum artık. Özellikle sırt çantaları, eldivenler, bereler, şapkalar. Hepsi çok yaygın. Çünkü artık Decathlon sporculara değil, halka yöneldi :D Yani Decathlon'un bu ucuz ve alt seviye, ama yine de spora spesifik ürünlerine yoğun bir talep söz konusu. Emin olun günde binlerce kalem ürün sipariş geçiliyor ve hepsi ucuz ürünler. Haliyle yetişemiyorlar. Canlı desteği kaldırmalarının sebebi de bu, kargoların gecikmesinin sebebi de bu, müşteri temsilcisinden cevap alamamanızın sebebi de bu. Hemen şimdi bir Decathlona uğrayın ve eğer haftaiçiyse koca mağazada 2 kasiyer vardır, biri reyonlara destek verir, öteki kasada durur. Reyonlarda da toplamda 5-6 personel vardır. Yani tüm mağazada depo dahil, malkabul dahil, güvenlik dahil, yönetici dahil belki de 10 personel vardır arkadaşlar. Benzer personel "azlığını" internet siparişini hazırlayan grup için de düşünebilirsiniz. Çağrı merkezlerinde 100'lerce personel çalıştığını düşünmüyorum. Gerçekten az personel ile döndürmeye çalışıyorlar çünkü tüm hizmet sektöründe bu geçerli. Emin olun ki, eskiden sadece bisiklet reyonuna bakan, işe alınırken de sadece bisiklet reyonuna bakacağı söylenen personel artık hem koşu reyonuna, hem paten reyonuna, hem balıkçılık, hem okçuluk hem de bisiklet reyonuna bakıyor :krktm: Durumları sandığımız kadar iyi değil. Geçen Carousel mağazasında bisiklet reyon görevlisini sordurdum danışmadan, çayda olduğu söylendi. Yani sadece 1 personel var o reyona bakan arkadaşlar. 2 personel yok. O personel haftalık iznini kullandığı gün, bisiklet reyonuna belki de kasiyer birisi, geçici olarak bakıyor.

Çünkü şirket beklediği karı edemiyor. Üst seviye ürünleri artık getirmiyor, çünkü sezon sonuna kadar o 249 liralık 900 serisi tayt satılmıyor. Ne zaman sezon sonu 119 liraya düşüyor, o zaman satılıyor :cool: Getirmiyorlar doğal olarak.

Decathlon'un halkın geneline ne derece ciddi hesap ettiğini anlamak için, lütfen AVM içinde bulunan bir Decathlon mağazasına haftasonu gidin :D Resmen salı pazarı arkadaşlar. Teyzeler, amcalar, çoluk çocuk. Ürünler yerlerde, reyonlar komple yere inmiş. Emin olun o an mağazadaki 300 müşterinden sadece 30 tanesi düzenli olarak spor yapan insanlar. Geri kalan 270 müşterinin sporu zaten AVM gezmek :D

Resmen içimi döktüm ama, Decathlon'un artık bir nevi sporun BİM'i olduğunu, üst seviye hizmet, hızlı hizmet vaad etmediğini, sadece kurumsal ve büyük bir şirket olduğunu ve bu sebeple iyi fiyattan, sürümden kazandığını anlatabilmek adına uzun uzun yazdım. Bu arada geçen gün BİM'deyim (evet utanmadan söylüyorum, BİM'e gidiyorum, hiçbirimiz itiraf etmiyoruz ama hepimiz gidiyoruz :D ahah) tek kasa çalışıyor, 9-10 kişi kuzu kuzu bekliyoruz. En arkaya bir adam geldi "bi kasa daha açsanıza kardeşim" dedi. Tam o esnada sırada bekleyen istisnasız tüm müşteriler aynı anda kafalarını çevirip adama öyle bir bakış attık ki, adam sus-pus oldu ve kuzu kuzu sırasını beklemeye devam etti :D hahaha Ne kasası kardeşim sen burayı karfur sandın galiba! :islik:
 
Artık yeni trend bu, özellikle yabancı sermayeli şirketlerde. Aynı işi daha az kişiye yaptırmak.
Eleman yapamıyor mu, yetişemiyor mu, nasılsa bırakıp gidiyor. Yerine yenisini koyup aynen devam :(

upload_2018-9-27_15-22-2.png
 
Bilemiyorum hocam,ister pahallı ürünlerden az satsın ister ucuz ürünlerden çok satsın. Bu onların satış stratejisi, müşteri müşteridir. Gerekiyorsa 10 tane tam zamanlı çalışan alacağına 20 tane part time çalışan alıp sistemin düzenli işlemesini sağlamalılar. Biz diyormuyuz, ürün elimize geçince parasını vereceğiz diye?İki tıkla para aktarılıyor ama kargolama,değişim,iade işlemlerine gelince mousenin tuşu bozuluyor... Bu durum 3. defa oluyor bende. Diğer ikisi bir yıl önce yaşanmıştı,son durumsa daha yeni oldu.Kilit pedalı aldım bir haftadır yatıyor,daha deneyemedim bile....
Keşke her ilde şubeleri olsa ama yok.Koskoca Karadeniz bölgesinde bir tek Samsunda var. Otobüsle 3-4 saatlik yol...Aslında bu tür ürünlerde yol basit, alacağın üründen 3 beden alıp, diğer ikisini iade etmek ama işte...
 
  • Beğen
Tepkiler: yoldakigenc
@Serkan Mıstınoğlu abi olay tamamen söylediğin gibi. Aynen katılıyorum. Ama bunu yapan bence kendileri oldu bi nebze. Üst seviye ürünlerde doğru reklam ve pazarlama stratejisi ile devam etseydi. Sezon sonu tarzı 249’dan 119’a indirmek yerine ufak çaplı 20-30 lira indirim yapıp üst seviye ürünleri saklasaydı. Pazar mantığına hiç bulaşmadan devam etseydi müşterileri ve sattığı mallar şuankinden çok farklı olabilirdi.

Bence burada zoru görünce çabucak pes edip ‘la biz niye ucuz satıp sürümden kazanmıyoz ki’ kafasına bürünmeleri herşeyi başlattı. Sonrası da şuan ki hali aldı. Müşterilerine göre ürün skalası, hizmet kalitesi değişti. Yoğunluk ve iş yükünden dolayı memnun edemediği personelinin memnuniyetsizliği işe yansıdı. Sonuç olarak iyice mantara bağladılar.

He biz bu saatten sonra yırtınsak boşuna. Yanlış anlaşılmasın hala ışık var hala umut var. Satış olarak değişim sağlayıp bazı şeyleri halledebilirler ama o kafa yok bence yönetim kadrosunda. Bu sene nasıl olduysa yazlık taytta direk 900 getirdiler mesela ama onlarında baskıları kötüydü oldukça. O bile beğenilmeyen baskıdan dolayı Türkiye ‘ye alınmış olabilir içten içe. Organize olabileceğimizi bilsem hep beraber ayrı ayrı hesaplardan yazıp çizelim ürün talep edelim diyeceğim de oda zor gibi:)
 
@lealtad

Belki de defolu ürünler seçilip bize gönderildi :snzdglsn:

@lealtad

Hiç sanmıyorum Hüseyin, fransa sitesinde bizim 10 katımız kadar ürün var abartmıyorum :(
(link)
(link)

Adamlar da haklı öte yandan, Decathlondan 27.000 liralık bisikleti kim alır bizde :D Mağazada buna teyzeler amcalar biner :eek:

zaa.png

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad
Geri