Scudo Sports

Decathlon ve servis çıkmazı

Corsaidream

Aktif Üye
Kayıt
31 Ekim 2017
Mesaj
106
Tepki
124
Yaş
29
Şehir
Ankara
İsim
Eren
Bisiklet
b'Twin
Selamlar. Yaşadığım konu yaklaşık Nisan ayının tamamını kapsayan bir sorun ve halen çözülmüş değil. Sahip olduğum bisiklet 2. el ve bisikletin faturasına ve diğer belgelerine sahibim. Bisiklet bana martın sonlarına doğru ulaşmıştı. Yani Nisan ayında bisiklete sahip olmadım. Her neyse, bisiklet bana geldi tek sorunu fren performansı ve rotorların eğri olmasıydı, idare edebilecek şekilde elimle düzelttim geri kalanını da daha sonra genel bir bakımda servise yaptırırım diyordum ancak fren performansından memnun olmadığım için bisiklete güvenip kapsamlı bir tura çıkamadım.

Bisikletin fren bakımını yaptırana kadar en azından küçük turlar atayım dedim ve yaptım ilk defa 27 vitese sahip bir bisikletim olduğu için ara ara 27. vitese aldığım ve sürdüğüm oldu.Evet, buraya kadar her şey normal. :) 11 Nisan günü bisikleti evime çıkarttım ve fren balatalarını söktüm güzelce balata temizleme spreyi sıktım ve zımpara ile temizledim. Yağ çözücü ve balata temizleme spreyi ile de rotorları olabildiğince temizledim ve bisikleti dışarıya çıkarttım yaptığım testte frenlerın performansı fark edilir bir şekilde artmıştı :cool: ve artık bi tur atabilirim demiştim keşke demeseydim. :suspus:

Hazırlığımı yaptım ve bisikleti sürmeyi başladım yokuş tırmandıktan sonra sıra yolun devamında ki inişe gelmişti vitesi 27'ye aldım ve hızlandım bir yerden sonra pedalı çevirmeyi kestim ve bir anda zincirden sesler gelmeye başladı bir de ne göreyim arka aktarıcı olması gerektiği gibi durmuyor, kendisi epey ileriye atmıştı ve korkunç bir açıyla duruyordu hemen durdum. Bisikleti inceledim ve bir sorun yoktu. Daha sonra yavaş yavaş hızlanıp vitesi 1!e kadar aldım. Evin önüne geldikten sonra biraz daha süreyim dedim bir sorun varsa anlarım düşüncesi ile arka vitesi 4'e aldıktan sonra çapraz olmasın diye orta vitesi 2'ye aldım ve zincir aktarıcıya takıldı zincirin altta kalan kısmı ise çatal ile krank dişlilerinin arasına girdi ve temas ettiği bölgede ki boyayı ve alüminyum yüzeyi yedi (baya zincir şekli çıkmıştı).

Burada anlattığım olaylar olmaması gerektiği bir anda olsaydı sonum ölüm veya sakatlık olabilirdi hepimiz biliyoruz ki bisiklette en ufak dikkat bile önemli. Bisikleti sürmedim ertesi günü hemen Ankara Ankamall decathlon'a götürdüm. Frenleri konuştuğumda ise orada bulunan personel facebook da falanca grupta 2. el fren alabilirsin dedi ve kan beynime çıktı ben bir gün önce yaşadığım olay hayatıma mal olabilecek iken bu arkadaş bana 2. el parça almamı tavsiye ediyor...

Daha sonra zincirin yediği yeri gösterdim ohoo bisiklette çiziğe takmayacaksın bak benim bisikletime seninkinden daha beter dedi, evet bisikletle güzel bir iniş yaptıktan sonra düşseydim bende o çiziği görünce üzülmezdim ve hatıra olurdu orası aynı bir konu.. Neyse , arka aktarıcının yaptığı şeyi söyledim shimano altus serisinde normal dedi burada sıfır bir bisiklet ile denesek aynısı olur dedi. 12 Nisan günü bisikletimi götürdüğümde personelin ilgisi aynı bu şekilde idi bu nasıl bir çalışma adabıdır?

Neyse dedim ve bisikleti teslim ettim. Günler geçti ve haftada en az bir en fazla üç defa olmak üzere gittim ve durumu sordum bana her gün ayrı telden çaldılar ve afedersiniz ama beni salak yerine koymayı dahi denediler. Hayes Radar'ın balatalarını soruyorum bana RR 520'de kullanılan balataları gösteriyorlar, ben bir müşteriyim ben servise gidip çalışanlara bilgi öğretmek ile zorunlu değilim eğer balataları önceden sökmeseydim inanıp mağazadan veya internetten bu balataları alıp mağdur kalacaktım.

19 Nisan günü bisiklet atölyesi ekip lideri bana bisikletin Cuma akşamı hazır olacağını söyledi, Cuma günü oldu geçti bisikletimın hazır olmasını bırakın arkadaşlar bisikletime el dahi sürülmemişti, daha sonra 21 Nisan'da tekrar mağazaya gittim ve en sonunda bisikletlerin bakımını yapan personeli görme lüksüne sahip oldum lüksüne diyorum çünkü sürecin başından beri kendisi ile yüz yüze gelemedim .Bisikletin yarına hazır olur dedi ancak söylediği gibi olmadı...

23 Nisan'da tekrar rotamı mağazaya çevirdim ve bisikletim hala asılı ve ilgilenilmemiş durumda sarkıyordu.O gün mağazada gerçekten yardımcı olmak isteyen bir çalışan vardı ve durumu ve süreci anlattığımda VLG ile görüş dedi (onlara eğitim veren personel) Eğitim amaçlı İstanbul'a gittiğim için süreçle ilgilenmedim ve 28 Nisan'da vlg ile görüştüm bisikletin bulunduğu mağazada çalışmadığı için pek bir şey yapamayacağını söyledi ve yaşadığım durum da bana yapılan tavrı hoş bulmadı. Dün gece nihayet Ankara'ya vardım ve bugün mağaza müdürü ile görüştüm, atölye ekip liderine ulaşmaya çalıştı ulaşamadı geldiği zaman bizzat ilgileneceğim dedi (olayı anlattım yapmacık mi gerçekten mi bilmiyorum ama bana hak verir gibi bir tavrı vardı.)

Aradan 2 saat falan geçti mağazaya geldim ve günlerdir asılı ilgi görmeyen bisikletim nihayet ilgi görüyordu ancak ekip lideri bisikletinin zinciri değişmiş bol geliyor ve arka aktarıcı bu yüzden öyle yapıyor dedi. Sanki tüm sorunum problemim buydu ve ben inatla bana karşı yapılan tavrı dile getirmeme rağmen olayı çarpıtıp sen bu bisikletten memnun değilsin fatura bilgilerini ver paranı iade edelim ama sana bu bisikleti ben satmam yenisini de vermem dedi. Ben bisikletten değil D0ecathlon'dan soğudum diye üstüne basa basa söylememe rağmen inatla yukarıda söylediklerini söyledi ve bu arada ben dedim ki bisikletime bu güne kadar el sürmediniz isteyince el sürüyorsunuz anlamında bir cümle söylediğimde ise ''bisikletini istersem 20 gün burada tutarım 21 gün olmadığı sürece bir sorun yok'' dedi.

Decathlon bakkal bisikletçisi değil global ve profesyonel bir mağaza ve serviste ki çalışanın dediğine bakar mısınız ? Yani ben bu arkadaş ile kanka veya akraba olsam oracıkta bana yeni bisiklet verebilir, veya bisikletimi bu kadar süre değil de 1 günde bile bakımını yaptırtabilirdi. Gözümün önünde hem ekibini savundu hemde beni haksız yere çıkartmaya çalıştı. Bisikleti vlg'nin olduğu mağazaya yönlendirdim , tek umudum bu aslında. Bisikleti aldığım kişinin dediğine göre bisikletin değişen parçası yok zaten geçtiğimiz haziran yılında alınmış bir bisikletin niye zinciri değişsin ki?

Yazım uzun oldu okuyacaklara özür dilerim, olaya objektif olarak bakılması için olabildiğimce detaylı yazmaya çalıştım. Siz siz olun servis ile işiniz olduğunda video veya sesli kayıt alın.
Son olarak sizlerin tavsiyesi nedir?

Ve bu arada biliyorsunuz ki B'twin kadrolar ömür boyu garantili şimdi bu bisikletin zincir kısmının yediği yerden illa ki paslanacak ve bir gün olur ya oradan çatlar veya kırılırsa ne olacak ? Ben bisikleti götürünce arkadaşım burada ki boyanın hali ne bu senin hatan derlerse ne olacak ? akla deli deli şeyler geliyor.
 
Scudo
Bazen düşünüyorum 'bisikletimi decathlondanmı alsam' (daha yok bisiklet) tekliyorum böyle yazıları okudukça. Siz yine iyi dayanmışsınız bana aynı şekilde laf yapsalar sondaki gibi iki burna bir çeneye üç yumruk hediye etmiştim.
 
Gerçekten decathlonda bisiklet bölümündeki insanların çoğunun bir problemi olduğunu düşünmeye başladım
 
iki hafta önce Decathlondan alışveriş sayfasını kapattım ben. bir daha çok elzem değilse oradan alışveriş yapmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Yaşadığınız sorun sinir bozucu.Ben olsam bisikleti kafasına geçirmiştim öyle konuşanın.Btwin almayı düşünüyordum ilerleyen zamanlarda.Ben de böyle sorunlar yaşayabileceksem almamakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Bence gidip kişinin müdürüyle konuşmalısınız. Müdürünün öyle bir tavır takınmayacağını düşünüyorum. Şikayetvar.com dan da yazın bu olanları. Hatta biraz araştırırsanız daha üst mertebe insanların mail adreslerini bulabilirsiniz, onlara kesin yazmalısınız. Bulursam mailleri buraya yazayım.

Özelden yazdım hocam mail adreslerini, oraya bakar mısın bi?
 
Yalnız ankamall decathlonda gerçekten çok ilgisizler. Birşey soruyorsun tersliyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Corsaidream
Arkadaşlar bisikletin zinciri 80 liraya decathlon'da önceden değiştirilmiş. Yani bugün kendimi frenleme sebebim zincirin değiştirildiğini söylemeleriydi ancak zincir de decathlon mağazasından temin edilip takıldığına sevindim , çünkü zincir decathlon garantisi altında.

@Ahmet Bilge Kaan AKIN Zaten nöbetçi müdür ile görüştüm lakin yanlış hatırlamıyorsam atölye lideri ileri geri konuşurken yani '' ben istersem senin bisikletini 20 gün tutarım burada'' dediğinde arkamdaydı diye biliyorum tek yaptığı şey susmak oldu.
 
ankara ankamalldan 1 aydan fazladır vites kolu bekliyorum, garantisi dolmadan(4 ay kaldı) gelir inş
 
@Owlknife Bisiklet orada mı ?

Bugün yine rezillik izleri devam ediyor . Dün söylediklerine göre bugün bisikletim Mamak şubelerinde olacaktı. Şimdi oradayım, sagolsunlar bisiklet atölyesi yaşadığım haberi hep duymuşlar. VLG yani Melih beye yaşanan durumları bisiklet üzerinden anlattım ve yaşanan olayı fiziksel bir şekilde gösterdim zincir ile alakası yok dedi rublenin arkasında bulunan şeffaf plastikten olabilir dedi (tabi o teknik adını söyledi. Ankamall mağazası belli ki hem söz tutamıyor hemde yalan yanlış disiplinsiz bir sekilde çalışıyorlar rezillik gerçekten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Owlknife
@Corsaidream Hocam geçmiş olsun. Yazdıklarınızı okuyunca şaşırdım gerçekten. Şöyle ki: Benim Geotech marka MTB ve katlanır bisikletim var. Ucundan kıyısından yol bisikletini de tecrübe etmek için ikinci el bir Triban 500 aldım geçen sonbahar. Satın aldığım kişi bisikleti Kentpark Decathlon'dan satın aldığını fakat faturaları bulamadığını söyledi, ben de üstelemedim. Ocak ayında bisikletin sol STI kolunda (Microshift marka) bir sıkıntı oluştu. Aynakol dişlisinde zinciri normal bir şekilde 3. dişliye alıyor fakat 2'yi atlayıp direkt 1. dişliye indiriyordu. Her zaman gittiğim Etimesgut'ta Güven Bisiklet'e bıraktım önce. Usta, kol içindeki bir dişlinin kırıldığını söyledi. Ben de Kentpark Decathlon'a götürdüm. Maksadım nasılsa elimde garanti belgesi olmadığı için sol kolu, maksimum 150 TL olmak kaydıyla değiştirmek. Üstünde bir fiyat çıkarsa Çin'den sipariş etmeyi düşünüyordum. Microshift marka STI takımı en ucuz Aliexpress'te bulmuştum çünkü. Önce atölye çalışanlarından biri ile muhatap oldum. Sorunu ve bisikleti nasıl aldığımı, elimde garanti belgesi olmadığını anlattım. Arkadaş, ekip şefleriyle görüştü. Duyabildiğim kadarıyla bazı serilerde sol kolda sıkıntı olduğunu garanti kapsamında değiştirmelerini söyledi ekip şefi. Konuştuğum kişi tekrar yanıma geldi ve satın aldığım kişinin mail adresini verebilirsem garanti kapsamında kolu değiştireceklerini söyledi. Veremeyeceğimi, zira telefonunu kaydetmediğim için kendisine ulaşamayacağımı söyledim. Tekrar ekip şefiyle görüştü. Yine duyabildiğim kadarıyla benim Decathlon kaydım üzerinden işlem yapmalarını söyledi. Böylece bisikleti servise bıraktım.

Sanırım üç hafta sonra arayıp bisikletimin hazır olduğunu söylediler. Claris marka STI takmışlar (Sağ taraf Microshift ama sorun değil benim için); üstelik fren, vites vs. bakım ve ayarlarını da yapmışlardı. Ben bisikletin sorununu paramla gidermek niyetindeyken bedavaya gerekli her şey yapılmıştı.

Sonuç olarak sizin yaşadıklarınız ile benim yaşadıklarım birbirinin tam zıddı şeyler. O yüzden şaşırdığımı söylemiştim yukarıda. Sanırım mağazadan mağazaya ve yetkiliden yetkiliye değişiyor. Sizin muhatabınız bir müşteri kaybetmeyi, benimki ise bir müşteri kazanmayı seçmiş. Tekrar geçmiş olsun.
 
@FARGO Ne yazık ki aynı dediğiniz gibi , Melih beyde bana keşke buraya getirseydin önce dedi, benim aklımda böyle bir senaryo yoktu bisikleti oraya götürürken yeni bisiklet alayım gibi bir düşünce dahi yoktu. Her gün bana yalan yanlış şeyler söylenmese , bisiklet 21 gün değil 40 gün dursa yine bana sorun yaratmazdı.
Hem bisikletimin kadrosu garantili parçadan dolayı zarar görecek hemde saçma sapan bir müşteri-çalışan iletişimi kurulacak böyle bir dünya yoktur olamazda .
 
Bende ankara ankamallden ciddi sekilde mutluyum :D benimle gayet ilgilendiler her gittigimde
 
@Desertiger adamına göre mi davranıyorlar acaba :D
Güncelleme
Az önce mağaza ile görüştüm aktarım yapacak araç Mamak Şubesine gitmediği için gönderim yapamamışlar, mağazanın ilgisizliği ile alakalı değilmiş, bunu da düzeltmek istedim.
 
@Corsaidream tabiki bırakmadım, kullanıyorum bisikleti vites kolunun içerideki çentiği kırıldı, bu 2 oluyor 3 olursa iade hakkım var oyalıyolar üstüne düşeyim az aslında şimdi aklıma geldi
 
Arkadaşlar yaklaşık 2 saat önce Ankamall dan müşteri ilişkileri müdürü aradı , bisikletimin hazır olduğunu söyledi. Bisikletimin frenleri çok çok çok daha iyi olmuş ve balatasi değişmiş, yaşanan sorunlar giderilmiş Melih beye çok teşekkür ediyorum mağaza çalışanları arasında çok fark var .şikayetçi olmadığım halde maşayı bile temizlemişler konuyla ilgilenen herkese teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Decathlon un genel olarak bisiklet hakkında yeterli eğitimleri yok. Tilt 120 yi almadan önce İzmittekine gittim, orada kendim inceledim baktım. port bagajı sordum, uyumlu değil dedi. aldım elime baktım uyuyor. sonra araştırdım evet uyuyor.
Aracım olmadığı için internet üzerinden sipariş verdim, vermeden önce whatsapp müşteri hizmetlerine bisikletin üzerinde park ayağı ve zilin olup olmadığını sordum, yok dediler. ama mağazada ki bisikletlerde vardı dedim, görsellik açısından konulmuştur dedi. Peki diyip ayrıca onları da sipariş verdim. Sonra ürünler geldi, bi baktım bisiklet üzerinde aynı aksesuarlar var, geri iade ettim.

Bisiklette pedal boşluğu var ve arka fren performansından memnun değilim. Mesaj attım site üzerinden. illa size mi getirmeliyim yoksa Sakarya da bir bisikletçide kontrol edebilir miyim dedim. Benden fotoğraf istediler. Pedal boşluğunun ve arka fren performansını nasıl fotoğrafını çekeceğim bilmiyorum :D
 
Sizlere tavsiyem mağazaya gidip cevabını kesin bildiğiniz sorular sorup mağaza çalışanlarını sınayın zaten yanlış bilgi veriyorsa doğrudan elemenızı tavsiye ederim , o hataya ben düştüm bana günlere mal oldu.
 
Geri