Scudo Sports

Decathlon hakkında şikayet

Kayıt
10 Kasım 2012
Mesaj
29
Tepki
8
Şehir
hatay
Bisiklet
Salcano
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır bisiklete binen birisiyim.15 eylülde Decathlon internet sitesinden Rafal 720 27.5 bisiklet siparişi verdim.Ürün stokta görünüyordu herhangi bir sıkıntı olmadan satış işlemi gerçekleşti.Decathlon'daki üyelik sayfamdan sipariş oluşturma,stok onayı,satış onayı gibi adımların başarılı şekilde gerçekleştiğini gördüm.Sonrasında Decatlonu arayıp ürünle ilgili herhangi bir sorun olmadığı konusunda teyit aldım.Ürün teslimine 1 gün kala sms bilgilendirmesiyle ürünün stokta olmaması nedeniyle tedarik edilemediğini,istersem ücret iadesi yada farklı ürünler alabileceğimi ifade edildi.Müşteri hizmetlerini arayıp durumu sorduğumda stokta olmaması nedeniyle tedarik edemeyeceklerini ifade ettiler.Araştırmalarım sonucunda tedarikçi firma internet üzerinden satış yapmışsa satışı ürün stok sorunu nedeniyle iptal edememekte.Çünkü satış yapılmış tüketicinin ürüne ulaşmasını bir şekilde sağlamak zorunda.Tüketici yasasına göre dava açma hakkı doğuyor.18 gündür beni oyalıyorlar herhangi bir şekide bir yetkili bana ulaşıp durumla ilgili bilgi vermedi.Sizce hangi adımları izlemeliyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: NomadCRY
Scudo
@çetin ulutaş hocam vermek zorundalar diye biliyorum satış işlemi gerçekleşmişse. Ancak yine de bir hukukçuya danışmak lazım benimki de kulaktan doğma bilgi. Gerçek hayatta hukuk kuralları çok farklı işliyor :D
 
Günlerdir atlatıyorlar gibi aradağımda eşdeğer ürün yada yol bisikleti öneriyorlar ama benim istediğim dağ bisikleti.Bugün tam üç hafta olmuş olacak sipariş vereli bende yavaştan hukukçulara danışma niyetindeyim...
 
İnternette stoklar 12 saat öncesine aittir falan yazıyodu galiba öyle bişey hatırlıyorum ama koskoca firma da stok takip sisteminin bu kadar geç olması bu zamanda normal değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: çetin ulutaş
alışveriş sırasında satış onayı verilmiş. ürünün tedarikçisi kendisi, fabrika doğrudan ona çalışıyor, aynı bisikleti ya da o türden daha üst model bir bisikleti o fiyata vermek zorunda olması lazım bu durumda diyor mantığım.
 
Tamamen haklisiniz ona bir sey demiyorum ama ben olsam para iadesi isterdim, hic ugrasmazdim. Cunku eger bisiklet stogu kalmamissa o bisikletin tekrar ithal edilmesi ve stoklara girmesi en az 2-3 ay surer. Decathlon cok sik ithalat yapmiyor anladigim kadariyla. Ozellikle kis aylarinda ne zaman gitsem raflar bombos oluyor, bazi urunler tukenmis oluyor ve bazen aylarca gelmiyor. Bu urunlere bir ornek: 32c ebatli 28" ic lastik. Bir baska ornek: tur heybeleri ve bagaj sistemleri. Iki senedir dikkat ediyorum da stoklar hep yaz aylarina dogru tazeleniyor ve butun kis onlar satiliyor. Simdi siz o bisikleti beklemeye kalksaniz tekrar gelmesi aylar surebilir. Daha da kotusu, artik uretilmeyecek bir model de olabilir. Malum bisiklet modelleri de her yil guncelleniyor. Stogu biten urunu tekrar uretmezler muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: çetin ulutaş
DECATHLON ürün siparişini yasal olarak yanlış olmasına rağmen tek taralı olarak feshetti.Gelen mailde kendi isteiğim üzerine iptal edildiği yazıyor.30günlük sürede ürünü temin emedemeycekleri için iptal edildiğini söylüyorlar.Konuyu yargıya taşımayı düşünüyorum.Ne dersiniz? Tüketici kanuna göre tamamen hatalı davrandılar..
 
@çetin ulutaş Satin alma sirasinda kabul ettigin sozlesmede boyle durumlar icin bir madde var miydi acaba? Saticinin, siparisi tek tarafli olarak iptal edebilecegini kabul etmis olabilirsin.

Rafal720 uzun zamandir stokta yok. yuksek ihtimal bir yanlislik sonucu olmayan bisikleti sattilar.
 
  • Beğen
Tepkiler: çetin ulutaş
tek taraflı sözleşme iptaline dair bir madde yoktu yanlış hatırlamıyorsam
 
decathlona mail atmanızı öneririm bende ciddi bir sorun yaşamıştım ve mail yoluyla çözdüm mailinizde sinirli ama kibar bir dil kullanmanız etkili oluyor
bu yol etkili olmazsa hukuki yollara başvurmanızı öneririm
ülkemizde hukuki yollar ne kadar çözüm getirir bu tartılır bence paranızı alabiliyorsaniz canınızı sıkmayın bence başka bir bisiklet arayın

geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: çetin ulutaş
Hatırlıyorum,
Biz eskiden daha anlayışlı insanlardık. Bu tüketici hakları zamazingosu bizi çok değiştirdi. Eskiden özürler kabul edilirdi. Artık edilmiyor. "Hakkım" deniyor, "vereceksin" deniyor. Tehdit ediliyor, isyan ediliyor, sinirler geriliyor.
Boşu boşuna...

Bir karışıklık olmuş olamaz mı? Firma paranızın üzerine mi çöktü? Hayır. Para iadesi de yapacaklar, farklı bir ürün de verebilirler. Neden oluruna bırakıp daha mutlu olmuyorsunuz? Belki bir hayır vardır :)

Son zamanlarda çok gerginiz, hepimiz :(
 
Decathlon sitesindeki sözleşmeden bir madde :

3.2. Turksport’un, (link) üzerinden vereceği hizmetler sınırlı sayıda olmamak üzere; Turksport’a ait (link) adresinde satışa sunulan ürünlerin; Üye tarafından bedeli ödendikten sonra, stok durumunun müsait olması halinde "yani sözleşmenin satıcıya yüklediği; malın teslim edilmesi" borcunun ifa edilebilir olması durumunda; taahhüt edilen sürede malın müşteriye kargo firması tarafından Turksport adına ayıpsız olarak teslimidir.

Benim anladığım stok durumu uygun olmadığında satıcının malın teslim edilmesi borcu olmadığı yönünde. Tabi bu madde Tüketici Hakları ile çelişiyorsa o zaman hükmünü kaybedebilir. Bir hukukçuya danışın.

Hakkınız olup olmadığını öğrenmek de hakkınız. Gerginlik belki gereksiz ama gevşeklik de gereksiz :) Hakkınızı arayınız
 
  • Beğen
Tepkiler: çetin ulutaş
Öncelikle konuya getirdiğiniz farklı bakış açıları için teşekkür ederim.Konunun buralara kadar gelmesini emin olun ben de istemezdim.Decatlona her türlü ulaşmaya çalıştım.Ama müşteri hizmetleri dışında kimse muhattap olmak istemiyor.En başında nezaketen arayıp durum hakkında küçük bir özür dileyebilrlerdi.Ama onun yerine önce stokta yok diye ürünü temin edemiyoruz dediler -ki bu tüketici haklarındaki konuyla ilgili maddeyle çelişmektedir-sonrasında farklı ürün alın ya da para iadesi yapalım dediler.Tabi bunlar yazılı olarak kısa mesajlar.Ben bunun tüketici haklarına aykırı olduğunu konuyla ilgili bir yetkiiyle görüşme ayarlamalarını istememe rağmen kimse iletişime geçmedi.Dün aldığım mailde SÖZDE isteğim doğrultusunda siparişim iptal edilmiş.Arayıp durumu sorduğumda stok nedeniyle tedarik edemediklerini yasal süre olan 30 günü geçirmemek için iptal edildiğini söylediler.Benim böyle bir isteğim olmadı deyince sistem mesajı deyip geçiştirdiler.Elbette anlayışlı olmak gerekir buna sonuna kadar katılıyorum.Ama bu anlayış tek taraflı ise,herhangi bir taraf kabahatini kabul etmiyor ise,tüketici olarak size saygı duyulmamışsa siz hakkınızı aramazsanız bu durumlar alışkanlık haline gelir.Yapılan yanlışlar devam eder gider.Stokta olmayan bir ürünü size satan sistemin doğruluğunu sorgulamak elbette hakkımız.Mahalle bakkalı ya da köşedeki bir büfe değil ki bu mağaza bu kadar büyük bir hata yapıyor.Para iadesi ürün temini bunların bir önemi yok.Önemli olan yapılan hatayı kabul etmeyip bir şekilde üzerini örtmeye çalışmak.Cebinizden para çıkmış ürün bakmayı bırakmışsınız mağaza elinde parayı evirmiş çevirmiş sonra ben yapamıyorum al sana paran demiş...Aradan geçen zamandaki kayıplarınızın bir bedeli olmalı..Maddi durumlardan bahsetmiyorum.Yılın en güzel zamanında spor yapamamanız,eşinizle dostunuzla zaman geçirebilecekken gözünüzün kargoda olması ya da konuyla ilgili sizinle gerçekten muhattap olacak müşteriyi gerçekten önemseyen bir mağaza telefonu bekliyorsunuz.Eskiden gerçekten anlayışlıydık,şimdi de anlayışlıyız şimdi tek fark biraz gözümüz açık yasalar açık...Hakkımızı aramazsak,yasaları işletmezsek nasıl hukuk devleti olacağızki...
 
@Serkan Mıstınoğlu
Kesinlikle katiliyorum onlarda insan cok fazla zorlamaya gerek yok sanki. Anlayis gosterirdim ben olsam.
 
  • Beğen
Tepkiler: çetin ulutaş
@çetin ulutaş bence al gitsin ne varsa :D Benim jantta sorun var muduruyle konusuyorum bu aralar Fransadaymis kadin o bakacakmis benim olaya da kadin mesajima cevap yazmadi dün, cok sinirlendim :D O yuzden alabiliyosan al gitsin fasist dekatlon :D
 
Açıkçası, tüketici olarak haklı olduğunuz bir yanınız olduğunu düşünmüyorum. Stok durumuna göre sipariş etme hakkı genelde her sözleşmede olan bir şeydir, Decathlon'dan uzak satış sözleşmesine bakmanızda fayda var.

Ha, şuna hakkınız var; 15 Eylül'de onlara ödemeyi yaptınız ve 30 Eylül'de hem hala siparişi ulaştırmayıp hem de ödemenizi iade etmedilerse paranızın değer kaybettiğine dair dava açabilirsiniz. Ama son zamanlardaki Dolar/TL paritesine bakarak -ekonomist değilim, çok üstünkörü bir bakış açısı bu- aslında TL'nin değer kazanmadığını dolayısıyla o 15 günlük süreçte de sizin paranızın değer kaybetmediğini ve hatta değer kazanmış olabileceğini düşünüyorum. Zaten o yola girerseniz de masraflı bir dava olacaktır.

Decathlon'a inanılmaz kızgınım, Rafal 720'yi zamanında 4000 TL'ye aldım ve 2 ay içerisinde fiyatı 3000 TL'ye düşürdüler ve aradaki farkı bana vermediler. Bu kadar büyük fiyat değişimi bu kadar kısa sürede yapılınca etik olarak o aradaki farkı almanın hakkım olduğunu düşünüyordum, yasal olarak hiçbir şey olmadığının farkındayım. Ama gelin görün ki sizin durumunuzda bence etik, yasal olarak bir şey yapmaları gerekmiyor. Rafal 720 tekrar girer zaten stoklara bir ara.
 
Tüketici haklarında bu konunun açık maddesi var.
MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.
(2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
(3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.
(4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.



işte hukuki dayanak...tüketici hakları mesafeli satış sözleşmesi...
 
konuyla alakasız ama decathlondan sipariş vermiştim aras kargo sağolsun kargoyu kaybetmiş. inceleme başlattık falan diyorlar ne yapabilirim bu konuda
 
Merhaba arkadaşlar,

3 gün önce Decathlon'dan 1349 TL'ye B'Twin Rockrider 540 aldım. İlk bisikletim diyebilirim.

Yalnız bisiklet askıda değildi.Sergide herkesin kullanımına açık olan bisikletti. Tekerlekleri bağlıydı yani kullanılmıyordu tabi.Bir çalışan askıda bisiklet olmadığını ve elllerine gelen bisikletleri kurup sergiye koyduklarını söyledi daha sonra bisikletin ayarlarını kontrol edip bana teslim etti.otoparka kadar biraz sürdüm pek bi sorunu yok gibi görünüyordu.Sadece frenler biraz ötüyordu frenleyince ayrıca eve gelince fark ettiğim gidon, gidon boğazına sıkı bir şekilde vidalandığı için gidonun boyasına biraz hasar vermişti.Bende ilk bisikletim olunca pek sesimi çıkarmadan aldım götürdüm eve
Şu ana kadar henüz tam anlamıyla test edemedim derslerden dolayı İlk tecrübem olduğu için bunlar normal mi bilemiyorum. Bir hevesle gidip o kadar para verip bu olayı yaşayınca üzüldüm açıkçası.

Sizce askıda olmayan ürünü alarak hata mı ettim? Yoksa fazla mı dert ediyorum?Birde Decathlon'un internet sitesinden alınca askıdaki bisikletleri mi gönderiyorlar?
Bu işte benden çok daha tecrübeli kişiler olarak fikirlerinize gerçekten çok çok ihtiyacım var. Sizce ne yapmalıyım? Lütfen mesajlarınızı esirgemeyin...

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz169
@bi'relax

para vererek aldığınız bir şeyin sizin için değerli olması son derece normal. ama biraz fazla sıkmışsınız canınızı. 2 kez bisiklet aldım ben decathlon'dan, ikisi de açıktaydı. ikisinden de son derece memnun kalmıştım. sonuçta bağlı duruyorsa bir problem olmaz. zaten bisiklette sizden kaynaklı olmayan bir problem varsa decathlon müşteri memnuniyetini sonuna kadar sağlayan bir firma.
 
Geri