Scudo Sports

Dahon Kullanıcıları Kulübü

Yazılanları okuyunca sıfır bisiklet alınca ayarları vs kendim yapmaya karar verdim. Şimdi elimde ikinci el bisiklet var Aldığımdan veri herşeyini kendim yaptım . Yıkama yağlama vites ayarı Bide gevşeyen yerleri sağlamlaştırma .

Direksiyon oynuyor. Onu ayarlayamadım vaktim yoktu , onun için gitmeyi düşünüyordum vazgeçtim şimdi .
En iyisi gerçekten ben de yeni aldığım bisikleti götürmemeyi düşünüyorum artık. Ertesi gün gelin alın diyorlar. Zaten garantiyi başlatmak için gidecektim ama 3.ayda tekrar gidilmesi gerekiyormuş, ben o zaman İstanbul'da olmayacağım zaten bir anlamı kalmıyor eğer 3.ayda gidip göstermediğinde garanti iptal oluyorsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Scudo
Hiç sıfır bisikletim olmadığı için. O konuları bilemiyorum. Yalnız bisiklet alırsam kışın alırım yada yaz sonu . Bahar ve yaz bence bisiklet piyasası İçin yoğun oluyordur . Fiyat ve hizmet için daha avantajlı olur diye düşünüyorum .
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
Arkadaşlar merhaba. İlk kez bir şey yapıp daha dogrusu gerçekten ihtiyac olduğunu düşündüğüm bir değişiklik yapacağım bir bisikletimde. Dahon mu d9 bisikletin yokuş performansini beğenmiyorum. Bisiklet daha çok hızlanmak için yapılmış. Fakat buna gerek yok. 9.viteste hız için yeterli bana. O nedenle 53 dişli aynakolu 52 ile değiştirmem yokuşta çıkmamı hissedilir derecede kolaylaştırr mi ? Bi değişiklik tek başına yeterli mi? Aynakol değişince başka bir yerin değişmesine gerek oluyor mu? Bilgilerinize başvurmak istiyorum.
 
Arkadaşlar merhaba. İlk kez bir şey yapıp daha dogrusu gerçekten ihtiyac olduğunu düşündüğüm bir değişiklik yapacağım bir bisikletimde. Dahon mu d9 bisikletin yokuş performansini beğenmiyorum. Bisiklet daha çok hızlanmak için yapılmış. Fakat buna gerek yok. 9.viteste hız için yeterli bana. O nedenle 53 dişli aynakolu 52 ile değiştirmem yokuşta çıkmamı hissedilir derecede kolaylaştırr mi ? Bi değişiklik tek başına yeterli mi? Aynakol değişince başka bir yerin değişmesine gerek oluyor mu? Bilgilerinize başvurmak istiyorum.

Aynı vites sayısı için üretilmiş tekli aynakolun farklı diş sayısındaki biriyle değişiminde başka bir parçanın değişmesi gerekmez. Örneğin 9 vites için kullanılan, dolayısıyla 9'lu zincire uygun olan aynakol 6-7 vitesli bisiklet için üretilen aynakolla değiştirilmemeli.
53 ve 52 diş aynakollar arasında belirgin bir fark olmaz. 50 ya da 48 daha belirgin fayda sağlar.
Ruble kaçlık? Zaten olabileceğin en büyüğü değilse en büyük dişlisi daha büyük bir rubleye geçmek daha kolay yoldan daha büyük fayda sağlayabilir.
 
Aynı vites sayısı için üretilmiş tekli aynakolun farklı diş sayısındaki biriyle değişiminde başka bir parçanın değişmesi gerekmez. Örneğin 9 vites için kullanılan, dolayısıyla 9'lu zincire uygun olan aynakol 6-7 vitesli bisiklet için üretilen aynakolla değiştirilmemeli.
53 ve 52 diş aynakollar arasında belirgin bir fark olmaz. 50 ya da 48 daha belirgin fayda sağlar.
Ruble kaçlık? Zaten olabileceğin en büyüğü değilse en büyük dişlisi daha büyük bir rubleye geçmek daha kolay yoldan daha büyük fayda sağlayabilir.
Ruble 11-32
 

Ruble 32'li iken 53 aynakolla oran 1.65625, 52 aynakolla 1.625 (Pedalın bir tam turunda arka tekerlek 53 aynakolla 1.65625 tur, 52 aynakolla 1.625 tur dönüyor).
Ruble 34'lü yapılsa 53 aynakolla 1.5588.
Yokuş için rublenin 34'e büyütülmesi aynakolun 53'ten 52'ye düşürülmesinden daha avantajlı.
Aynakol 48'e düşürülebilirse, 32 rubleyle oran 1.5. Hem ruble 34 hem aynakol 48 olursa 1.4112.
Sadece rubleyi büyütmenin diğer bir avantajı da maksimum hızın etkilenmemesi.
 
Ruble 32'li iken 53 aynakolla oran 1.65625, 52 aynakolla 1.625 (Pedalın bir tam turunda arka tekerlek 53 aynakolla 1.65625 tur, 52 aynakolla 1.625 tur dönüyor).
Ruble 34'lü yapılsa 53 aynakolla 1.5588.
Yokuş için rublenin 34'e büyütülmesi aynakolun 53'ten 52'ye düşürülmesinden daha avantajlı.
Aynakol 48'e düşürülebilirse, 32 rubleyle oran 1.5. Hem ruble 34 hem aynakol 48 olursa 1.4112.
Sadece rubleyi büyütmenin diğer bir avantajı da maksimum hızın etkilenmemesi.
O halde ilk etapta bir ruble değişikliği yapayım. Memnun etmezse aynakol. Aslında bu oranları sağlayan veya yakın modellerde varmış. Keşke onları tercih etseydim.
 
Ruble 32'li iken 53 aynakolla oran 1.65625, 52 aynakolla 1.625 (Pedalın bir tam turunda arka tekerlek 53 aynakolla 1.65625 tur, 52 aynakolla 1.625 tur dönüyor).
Ruble 34'lü yapılsa 53 aynakolla 1.5588.
Yokuş için rublenin 34'e büyütülmesi aynakolun 53'ten 52'ye düşürülmesinden daha avantajlı.
Aynakol 48'e düşürülebilirse, 32 rubleyle oran 1.5. Hem ruble 34 hem aynakol 48 olursa 1.4112.
Sadece rubleyi büyütmenin diğer bir avantajı da maksimum hızın etkilenmemesi.
Rubleyi büyütünce peki zinciri de değiştirmek gerekiyor mu?
 
Rubleyi büyütünce peki zinciri de değiştirmek gerekiyor mu?

Rubleyi büyütmekten kastettiğim yine 9'lu olarak 11-32'den 11-34'e büyütmek. Kalınlık bakımından zincir aynı, uzunluk bakımından halihazırdaki durumu görmek lazım. Gerekirse 1-2 bakla eklenir ama gerekeceğini sanmıyorum.

O halde ilk etapta bir ruble değişikliği yapayım. Memnun etmezse aynakol. Aslında bu oranları sağlayan veya yakın modellerde varmış. Keşke onları tercih etseydim.

Değişiklikten önce arka attırıcının kapasitesinden emin olmakta fayda var. 34 dişi desteklemiyorsa uzatıcı eklemek ya da attırıcıyı değiştirmek gerekebilir. Resmi sitede Dahon arka attırıcı olduğu yazıyor, üst sınır yazmıyor ama bacağı yeterince uzun görünüyor. (link) hiç yazmıyor, (link)'deki bir satıcıda (link) olduğu yazıyor, onun kısa bacaklısının üst sınırı 32, orta bacaklısının 34, uzun bacaklısının 36 ama bacak boyu farklı yabancı sitelerin bazısında kısa, bazısında orta diye yazılmış. Kısa ise (link) kullanmak gerekir ama kullanılınca (link)'ya da çıkılabilir. Üzerindeki attırıcının kapasitesi yeterli değilse attırıcı değiştirmek daha garantili çözüm ama daha maliyetli tabii.
 
O halde ilk etapta bir ruble değişikliği yapayım. Memnun etmezse aynakol. Aslında bu oranları sağlayan veya yakın modellerde varmış. Keşke onları tercih etseydim.

Geçmişte 3x9v tur bisikletimde 11-32 rubleyi 12-36 ile değiştirmiştim yokuşlarda oldukça rahatlatmıştı tavsiye ederim.
Ruble değişikliği kesmezse 48t ya da 46t aynakol da denenebilir.

Şuan kullandığım Dahon Vybe D7 katlanır bisikletimde ise 52t aynakolu 48-38-28t üçlü aynakolla 14-32t rubleyi ise 14-34t ruble ile değiştirdim çok güzel oldu.
Trabzon ortamında çoğunlukla aynakolu 38 de kullanıyorum sadece tempolu uzun turlarda manuel olarak 48 e alıyorum.
Rubleyi büyütünce peki zinciri de değiştirmek gerekiyor mu?

Her iki değişimde de zincire bakla eklemek gerekmedi ancak geçmişte 2013 model Dahon Vybe C7A katlanırımda tam hatırlamıyorum ama 46 ya da 48 aynakol vardı onda da aynakolu değiştirmeden sadece rubleyi 14-34 ile değiştirmiştim ve zincire 4 bakla eklemek gerekmişti.
 
Son düzenleme:
(link)
@Spartiat bu uyumlu olur sanırım mu p9a
 
(link)
@Spartiat bu uyumlu olur sanırım mu p9a

Göbeğe takabilmek açısından uyumlu olur. Arka attırıcının modeli ya da 34t'yi destekleyip desteklemediği belli mi? Destekliyorsa her açıdan olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
IMG_20220720_181037.jpg
Göbeğe takabilmek açısından uyumlu olur. Arka attırıcının modeli ya da 34t'yi destekleyip desteklemediği belli mi? Destekliyorsa her açıdan olur.
Aktarıcı bu üstad. Bu arada rublede şöyle bir açıklama var; Freehub Gövde Uyumluluğu: Shimano MTB
Not: Shimano Road 11 vitesli ile uyumlu1.85 mm ara parçası
Bu arada 36t de buldum. Sizce 34 mü 36 mi almalı?
Göbeğe takabilmek açısından uyumlu olur. Arka attırıcının modeli ya da 34t'yi destekleyip desteklemediği belli mi? Destekliyorsa her açıdan olur.
 
Aldığım mu d9'u sonunda Kadıköy'de yetkili bir bayiye götürdüm kurulum için ama götürmesem de olurmuş. Vites ayarı bile yapmadılar, ufak bir kontrol ettiler. Sadece fren vidalarını ve pedalı sıkıp verdiler. Garanti belgesine de bir şey yazmadılar, faturası zaten garanti yerine geçiyor dediler (tam düşündüğüm gibi).

İnternetten aldığımı duyunca 100 lira kurulum ücreti vermeniz lazım dediler hemen. Ücretsiz kurulum yapmanız lazım, yetkili Dahon bayisi değil mi burası deyince mırın kırın edip tamam dediler. Fiyatını sordular ve piyasaya göre 3 bin lira altına aldığımı duyunca da ver yansın edip bunlar yüzünden para kazanamıyoruz, o aldığınız yeri şikayet edeceğim bayiliğini kaldırsınlar falan dediler. :)

Her neyse bisikleti teslim aldım 5dk bile sürmedi zaten ama orada fazla alan olmadığı için vitesleri tam deneyemedim. Bisiklet katlı haldeyken pek rahat sürüklenemiyormuş bu biraz üzdü. Vitesi de ayarlamadıkları için bazı viteslerde zincir sesi geliyor, sanırım vites ayarı yapmam gerekecek.
 
Aldığım mu d9'u sonunda Kadıköy'de yetkili bir bayiye götürdüm kurulum için ama götürmesem de olurmuş. Vites ayarı bile yapmadılar, ufak bir kontrol ettiler. Sadece fren vidalarını ve pedalı sıkıp verdiler. Garanti belgesine de bir şey yazmadılar, faturası zaten garanti yerine geçiyor dediler (tam düşündüğüm gibi).

İnternetten aldığımı duyunca 100 lira kurulum ücreti vermeniz lazım dediler hemen. Ücretsiz kurulum yapmanız lazım, yetkili Dahon bayisi değil mi burası deyince mırın kırın edip tamam dediler. Fiyatını sordular ve piyasaya göre 3 bin lira altına aldığımı duyunca da ver yansın edip bunlar yüzünden para kazanamıyoruz, o aldığınız yeri şikayet edeceğim bayiliğini kaldırsınlar falan dediler. :)

Her neyse bisikleti teslim aldım 5dk bile sürmedi zaten ama orada fazla alan olmadığı için vitesleri tam deneyemedim. Bisiklet katlı haldeyken pek rahat sürüklenemiyormuş bu biraz üzdü. Vitesi de ayarlamadıkları için bazı viteslerde zincir sesi geliyor, sanırım vites ayarı yapmam gerekecek.

Hayirli olsun. Güle güle kullanın.

Kurulum yapılırken başından sonuna kadar durdunuz mu ? Müsade ettiler mi ?

Bisikleti nerden nasıl aldığınızı buradan yada özel mesaj ile paylaşır mısınız ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
291680 dosyayı görüntüle

Aktarıcı bu üstad. Bu arada rublede şöyle bir açıklama var; Freehub Gövde Uyumluluğu: Shimano MTB
Not: Shimano Road 11 vitesli ile uyumlu1.85 mm ara parçası
Bu arada 36t de buldum. Sizce 34 mü 36 mi almalı?

Önemli olan kaç dişe kadar desteklediği. Bu mesajımda da yazdığım gibi attırıcının 32, 34 ve 36 diş destekleyen üç farklı boyu var. Üstünde bacak boyunun ne olduğuna dair bir işaret varsa oradan bulunur. Örneğin Shimano attırıcılarda bacağın iç plakasının tekerleğe bakan arka tarafında SS, SGS, GS kodları oluyor, kısa, orta, uzuna karşılık geliyor.
unknown.png


"Not: Shimano Road 11 vitesli ile uyumlu1.85 mm ara parçası" şeklindeki not başka bir üründen kalmış olmalı, CS-HG200-9 ile ilgisi yok o notun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
Hayirli olsun. Güle güle kullanın.

Kurulum yapılırken başından sonuna kadar durdunuz mu ? Müsade ettiler mi ?

Bisikleti nerden nasıl aldığınızı buradan yada özel mesaj ile paylaşır mısınız ?
Müsaade ettiler, gözümün önünde standa koyup dediğim gibi fren bacaklarının vidasını falan sıktılar, bi de pedalın vidasını sıktığını gördüm. Vitesi de hızlıca kontrol edip verdi.

Fren yapınca da çok fena jant sesi geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
...
Fren yapınca da çok fena jant sesi geliyor.

Pabuçları gevşetip arka kısmı öne kıyasla jant yüzeyinden biraz daha uzak olarak tekrar sıkmak lazım. Pabucun arka kısmına lastik takarak, ince bir kart sıkıştırarak ya da IceToolz gibi firmaların ayar aparatları kullanılarak yapılabilir.
Bunu o servis de biliyor tabii, sadece yapacak yerleri ağrıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
Bir tane işini iyi yapan bisiklet dükkanına denk gelmedim İstanbul'da. Birine gidip soruyorsun ertesi gün anca alırsınız diyor, öbürüne gidiyorsun hemen veririz diyor ama hiçbir şey yapmadan geri veriyor falan. 100 lira koparmaya çalışıyor bir de onlardan almamışım diye. Keşke götürmeseydim ama işte nerden bileyim sıkıntı çıkmasın diye kapalı kutu götürdüm. İş başa düştü gene. Vites ve fren ayarı yapmam gerekiyor. Şu freni tarif ettiğiniz şekilde ayarlamak için kaynak bir video varsa atabilir misiniz?
Çok teşekkürler.

Bu arada katlanır bisiklet ilk binişte epey hassas geldi. Ufak bir gidon dokunuşunda hemen dönüyor teker.

Çok edit yaptım, en alttan sorayım bunu da. Bu gibi ufak tefek tamir/ayar yapabilmek için gerekli aletleri siz nereden alıyorsunuz? Önerdiğiniz bir yer varsa bağlantısını atabilir misiniz?
 
...Şu freni tarif ettiğiniz şekilde ayarlamak için kaynak bir video varsa atabilir misiniz?...

(başlangıcı pabuç açısını ayarlama kısmında)

...Bu arada katlanır bisiklet ilk binişte epey hassas geldi. Ufak bir gidon dokunuşunda hemen dönüyor teker...

Benim sürerken huzursuz olduğum tek bisiklet türü.

...Bu gibi ufak tefek tamir/ayar yapabilmek için gerekli aletleri siz nereden alıyorsunuz? Önerdiğiniz bir yer varsa bağlantısını atabilir misiniz?...

Belli bir yerden almıyorum ama tamamını internetten alıyorum. İhtiyaç oldukça alet bazında önerdiğim model ve aldığım/alınabilecek yer verebilirim ama toplu bir liste zor olur.
Mutlaka bir alyan seti, mümkünse iyi bir marka ve bir ucu yuvarlak olanlarından alın. Mesela en çok kullandığım set bu: (link)
 
Geri