Scudo Sports

Dahon kararsızlığı

çamurluklar ve arka taşıyıcı toplam 870gr fazladan yük bindiriyor,

Lastikler zaten ıslak zeminde yol almaya pek uygun değil , söküledebilir gibi duruyorlar,

Bu arada ben de sürekli aynı rotada geziniyorum, rastlaşırsak pedallarız :)

@osman öksüz
 
Scudo
@ozan çamurluklar pek tarzım degil, sevmiyorum genelde. Hele katlanırlara çamurlukluk hiç gitmiyo bence de. arka bagajı genelde kullanıyorum ama. bisiklet yeni olunca hemen bi parcalamayim dedim, camurliluklarin altinda tozluklar vardi onlari kestim hemen zaten ;)
benim de rota genelde orası salı günleri ve haftasonu bir gün ordayım genelde. ama bundan sonra farklı yerleri de kwsfetmek istiyorum. ilk hedef Üsküdar - anadolu feneri arasi. beraber pedallamaktan keyif alırım. bi ara haberlesim netleşebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: 0zan
Vısc gerçekten 18 vites olması nedeniyle uzun sürüşlerde avantaj ama kadro mu d8 de gerçekten çok daha estetik.Dün bisikletin yanına çömelip 5 dk baktım orasına burasına yavvv.
Çok pahalı bir seçenek ama heralde Mu SL görünüş olarak hem de hafifliği ile en iyi kombinasyon.

Bu arada gidon borusunun katlayınca arada kalması sizce avantaj mı yoksa dezavantaj mı?İçeride kalınca daha kompakt oluyor ama katlanması biraz zor oluyor.Ya metal aksamlar birbirine sürtüyor ya kablolar engel oluyor.Çoğu zaman mıknatısları kavuşturamıyorum ne yazık ki.Bromptonlar ne kadar pratik oysaki.Tabi dahonun bazı modelleri de değişik katlanma mekanizmasına sahip denemek lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Otto_man
@ÇND aynı vites mu d8 de olsaydı benim tercihim de ondan yana olacaktı sırf bu yüzden çok arada kalmıştım. mu sl hafif bisiklet olduğu söyleniyo ben pek beğenmedim onu.
Gidon borusu arada kalmıyor. arada kalan model kullanmadım ama şu anki halden memnunum çizilme veya mıknatısları kavuşturamama problemi olmadı hiç.
 
uploadfromtaptalk1447865138925.jpg Çamurluklar çıktı. Bu arada km. sayacı için 20" 1.35 lastik için ebat ölçüsünü 148.5 cm.olarak kullanabilirsiniz. en doğru değer bu.
 
Bisikletiniz hayırlı olsun iyi günlerde binin. Sele sarı mı? alırken çok kararsız kalmıştım en sonunda siyah aldım :) @osman öksüz
 
  • Beğen
Tepkiler: Otto_man
Teşekkürler. Evet sele bal rengi diye geçiyodu sanırım. Ama bu bisikletle pek uymadı. bakalim çare bulucaz artık. Sentetik olmayan doğal deri boyası iş görür mü bilmem. Brooks seleyi geri alacak elimizden bu gidişle.

@UnHoly
 
Bence boya olayına girişmeyin zamanında botlarım için olan denememde botlar çöp oldu :( boya zamanla kusuyor dalga dalga oluyor. Selem siyah olduğu için anlaşılmıyor ama eşimin selesi kırmızı yaklaşık 100km bindikten sonra rengi dönmeye (kararmaya) başladı zamanla rengi koyulaşıp daha güzel duracaktır. Brooks lar eskidikçe güzelleşiyor sizinkide gayet güzel duruyor. . .@osman öksüz
 
  • Beğen
Tepkiler: Otto_man
Evet biraz araştırdım genelde olumsuz yorumlar var boya konusunda. 2 senedir kullanıyorum renk biraz koyulasti eski haline göre. @UnHoly
 
Merhaba visc d18 hk. ilk izlenimlerimi yazmıştım. Bugün itibariyla (6.gün) toplamda 120 km. yaptım. Düzenli olarak gebze-eskihisar güzergahında gidip geldim. Eskihisar feribot iskelerine inen meşhur virajı iniş var bazen orayı kullanıyorum bazen de daricanın içinden iniyorum. Bilenler vardır sağlam rampa çıkış ve inişli bi güzergah. Önceleri aynı güzergahı tur bisikletimle de düzenli gidip geldiğim için sağlıklı yorumlama imkanım oldu.

Öncelikle söylemek istedigim visc d18 beni şaşırtmaya ve mest etmeye devam etti. Tur bisikletimden kesinlikle daha akıcı ve seri.Daha önceden rampa çıkış performansıyla alakalı okuduğum yorumlarında etkisiyle pek bi beklentim olmamasına rağmen rampa çıkış performansı tur bisikletime göre daha iyi veya kötü diyemem en ufak bi fark hissetmedim bunu da vites sistemine bağlıyorum. Eskihisara inişte 60 lı hızlara ulaşınca biraz tedirgin etti beni bu anlamada tur bisikletinde yaşamadigim tedirginliği hissettim bu da 20" lastik kaynaklı diye düşünüyorum. İnişte frenleri de epey bi test etme imkanim oldu. Üzerinde dahon amblemi olan firen bacakları ve pabuçlarını da bu bisikletin kalitesine yakıştıramadım açıkçası. İlk degistirecegim parçalar bunlar olacak ama pabuçların değişimi öncelikli olacak. Bu arada orjinal selesini de test etme imkanim oldu gayet güzel rahat bir sele 30 km.lik turlarda ağrı sızı yaşamadım, uzun tur performansını daha denemedim.Tekerlerin 20 " olmasından kaynaklı psikolojik olduğunu düsündüğüm beni şaşırtan [emoji3] diğer bi durum da km. sayacinda tur bisikletimle aynı hatta daha iyi değerler elde etmem oldu.

Sonuç olarak katlanır bisiklet almayi düşünen alacak arkadaslara önerim; eğer daha önceden aktif şehir-tur veya yol bisikleti biniciyseniz ve farklı şehirlere gidip turlar yapmak fikrindeyseniz 7-8 vites sistemleri sizi kesmeyecektir 18/20 viteslere yönelmelisiniz. 20 vites üzeri vites sistemleri ise hıź amaçlı vitesler olduğundan katlanırda mantıksız olduğunu düşünüyorum, zaten o hızlara bu bisikletle çıkmak sizi güvensiz hissettirecek. Eğer amaç sadece sakin kullanımlı rampasiz veya hafif rampalı kısa turlarsa 7/8/9 vitesler fazlasıyla tatmin edici.
Bur seçimi yapmak size kalmış.

Bunlar da bugünki turdan kareler,
uploadfromtaptalk1448277329104.jpguploadfromtaptalk1448277380657.jpguploadfromtaptalk1448277428535.jpguploadfromtaptalk1448277490477.jpguploadfromtaptalk1448277563578.jpg
 
Çok iyi etmişsin, en guzeli hızlı ve doğru karar vermek. ben hazirandan beri visc d18 arastiriyorum. haziranda temmuzda gelecek, temmuz geldi agustos dediler, eylül oldu gelmedi. haziranda verdiğim ön siparişi iptal ettim dahondan vazgeçtim ternlere bakayim derken tesadüfen bi de baktım sahibindende aynı gün ilan verilmiş. nasip o guneymis. sizin de nasip bugüneymis hayırlı olsun sevindim adınıza, keyifli günlerde kullanın.
@Yusuf'san
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
Çok teşekkürler @osman öksüz inşaallah hayırlı olur.

Şaka bir yana yakın zamanda olmasa da ilerleyen yıllarda kamplı uzun turlara çıkmak için Fuji Touring hayalim vardı.
Ancak yaklaşık bir buçuk senedir katlanır kullanıyorum ve inan her geçen gün katlanıra daha fazla bağlandığımı hissediyorum.
O yüzden Fuji den vazgeçip uzun turlara da bununla çıkmaya karar verdim. Karar vermemde de vites sayısı beni teşvik etti. Bendeki 7 vitesli vybe modeliyle bile kendi çapımda epey performans yaptığımı düşünüyorum. Visc D18 le bakalım nasıl olacak.
Allah herkese istediği bisikletleri nasip etsin vesselam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Otto_man
Pişman olmayacaksiniz doğru seçim, keyifli pedallamalar... Bir ayrıntılı inceleme de sizden bekliyoruz. Hem halihazırda katlanır kullanıcısısınız karşılaştırmalı inceleme iyi olacak.
@Yusuf'san
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
Selam,
Bende bugün baktım baktım ve sonunda Vitesse D8 aldım, mango yoktu klasik siyah modeli. :)
Ön ve arka aydınlatma için Moon ufak aydınlatmalar vardı onu taktık, şimdilik başka birşey almadım.

Akşam teslim alacağım, bu arada Visc D18 modeli vardı, gerçekten çok güzel bir makina.
Ben MTB kullanıyorum aslında, bunu biraz eşim, biraz arabanın bagajında dursun diye aldım.
Yalnız ilerde Visc kervanına katılabilirim, gerçi fiyat sağlam ama gerçekten çok güzel bir model.

Konuyu akşam baştan sona okuyacağım, bu arada Dahon'un bir ana konusu varsa paylaşırsanız oraya bende dahil olayım.

Herkese keyifli gezmeler!
 
  • Beğen
Tepkiler: Otto_man
@Tolga Uşaklı hayırlı olsun d8 iniz. Keyifle pedallayın. Visc kullanıcısı olarak tavsiye ettiğimi belirtmek isterim. Ancak uzun turlar veya performans yapmayacaksaniz amac kisa turlarsa visc şart değil d8 de fazlasıyla tatmin edecektir.
 
@osman öksüz ben normalde MTB ile hafta sonları yaklaşık 50 km'lik turlar yapıyorum, ortalama %6 eğim seviyesinde 7 - 8 km tırmanış içeriyor bu parkurlar. Nefesimin yettiği kadar çıkıyorum arkadaşlarla, biraz kafa dağıtıyoruz.

Açıkçası Dahon ile bu tarz bir olaya soyunmam, Dahon'u bisiklete günlük hayatımda daha çok yer vermeyi hedeflediğimiz için aldım.
Eğer planladığımız gibi başarırsak ikinci bir katlanır daha almayı düşünüyorum, onu biraz daha üst model düşünebiliriz.

Bakalım zaman neler gösterecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Otto_man
İyi günler herkese.
Haftaya alacağım katlanır bisiklet için yardıma ihtiyacım var. Ancak katlanırla ilgili bilgim yok.
Bundan önce yol bisikletleri kullandım. Bu haftadan itibaren şehir değiştireceğim ve kendi bisikletimi uzun bir süre boyunca yanıma alamayacağım için katlanıra ihtiyacım var. Haftaiçi Tuzladan Kadıköye. Haftasonları tuzladan ortaköye gideceğim. Genel olarak düz bir güzergah. Katlanırda aradığım özellikleri önceliğe göre sıralamam gerekirse :
1 - toplu taşımaya entegre
2 - bagaj yeri olan
3 - 20" ve çamurluk yeri
4 - ön aktarıcı takabileceğim bir model
Diğer kriterler çok gerekli olmasada ilerisi için rahatlık sağlayabilir.
5 - sanırım gidon yükseltme yeri sorun oluyor tek parça olanlar daha sağlıklı olacak gibi.
6 - bazı modellerde ingiliz anahtarı yardımıyla açılıyor bazılarında quick release var ?
Bütçem 2000 fazlası çok zorlar.
Teşekkürler
 
Geri