M.A.Y.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 22 Kasım 2010
- Mesaj
- 606
- Tepki
- 485
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Diğer
Merhaba. Umarım paylaşmak istediğim bilgilerle faydalı olabilirim.
Son 1 aydır türünün sayılı örneklerinden Dahon Jack 26 jant katlanır bisiklet kullanıyorum. Uzun zamandır ilgilendiğim bir modeldi fakat aklımda soru işaretleri vardı. Ön tek dişlinin dezavantajını çok hissedermiyim, katlama mekanizması sorun çıkarırmı, üzerindeki donanım kalitelimi, sürüş keyfi nasıldır, beni taşırmı
(1.85 boy 95 kg) v.s. v.s.
Şu ana kadar 200 km yol yaptım ve çok pişmanım, keşke daha önce alsaydım..
Bisiklet U.S.A. malı (tabii ki kadronun altındaki küçük etikette Made in Taiwan yazıyor
)
Ağırlık 12.9 kg
Üzerinde gelen lastikleri (Schwalbe Big Apple 26x2.00) patlamaya dirençli, yol tutuşu çok iyi ve ciddi manada konfor sağlıyor.
Ön dişli tek, arka 7 dişli. Arka değiştirici Sram x4. Bir önceki bisikletimdeki (Trek fx 7.2) Shimano Alivio'ya kıyasla kalite olarak eşit diyebilirim. Birbirlerinden farkı; Sram geçişlerde daha hızlı ama biraz sarsıntılı, Alivio Sram'a göre biraz yavaş ama daha sessiz ve geçişler yumuşak.
Fren sistemi ProMax (bu markayı daha önce duymamıştım) müthiş! Frenler zımba gibi. İlk sürüşümde dakka bir gol bir kaza tehlikesi atlattım, frenlere asıldım ve abartmıyorum bisiklet 95 kg kiloma rağmen neredeyse beni üzerinden atıyordu.
Sonuç olarak vites ve fren donanımı beklediğimin ötesinde kaliteli.
Ayarlı gidon boğazı sayesinde gidon yüksekliği ayarlanabiliyor. Bu özellik eski modellerde yok.
Sürüş kalitesi çok çok iyi. Harika bir akıcılığı var.
Ön dişli oranı o kadar iyi ayarlanmış ki (38T), ne yokuş çıkarken ne de hız yapmak istediğimde eksiklik hissetmedim.
Amortisörsüz olması ve hafifliği yokuş çıkarken avantaj sağlıyor.
Düz yolda 40 km/h üstü hızlara biraz zorlanarakta olsa çıkabildim.
Ulaştığım max hız 54 km/h. (yokuş aşağı)
Yokuş çıkarken ve bozuk zeminlerde hafif "çıt çıt" şeklinde sesler duyabiliyorsunuz. Sonuçta katlanır bisiklet mucizeler beklememek gerek.
Katlanması oldukça kolay. Emniyet kilidini kaldırıp maşayı çekince ikiye bölünüyor. Sol tarafta ön ve arka jant göbeğine yakın kısımdaki mıknatıslar, katlayınca birleşiyor ve katlı halde durmasını sağlıyor.
En sıradışı özelliği sele borusunun aynı zamanda pompa oluşu.
Küçük bagajlı hatchback model arabaya katlandıktan sonra dış taraftaki 1 pedalı sökmek suretiyle sığıyor.
En güzel tarafı nereye gidersem gideyim arabanın bagajına koyup götürebiliyorum. Ayrıca evde az yer kapladığından eşimle papaz olmaktanda kurtuldum.
Bu bisikleti almadan önce uzun yıllar Kadıköy'de bisiklet mağazası olan güvendiğim bir abiye Dahon'u sordum; "bakım yaptırmak için 30 yıllık bir Dahon getirdiler, sadece zincirini yağladık ve gönderdik" diyince Dahon'un kalitesinden emin oldum.
Ben bu bisikleti çok sevdim. Çok kaliteli keyifli bir sürüşü var. Henüz toplu taşıma araçlarında "denemeye" fırsatım olmadı ama sorun yaşayacağımı sanmıyorum.
Aşırı yüksek performans beklentiniz yoksa ve ağır arazi koşullarında kullanmayacaksanız bu bisiklet 7 / 24 / 365 / ömür boyu
keyifle kullanılacak kalitede.
Dahon Jack ile ilgili sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olmak isterim.
Umarım DAHON TUR GRUBU'nu kurarız. :in:
Bol pedallı günler.
Saygılarımla
Son 1 aydır türünün sayılı örneklerinden Dahon Jack 26 jant katlanır bisiklet kullanıyorum. Uzun zamandır ilgilendiğim bir modeldi fakat aklımda soru işaretleri vardı. Ön tek dişlinin dezavantajını çok hissedermiyim, katlama mekanizması sorun çıkarırmı, üzerindeki donanım kalitelimi, sürüş keyfi nasıldır, beni taşırmı
Şu ana kadar 200 km yol yaptım ve çok pişmanım, keşke daha önce alsaydım..
Bisiklet U.S.A. malı (tabii ki kadronun altındaki küçük etikette Made in Taiwan yazıyor
Ağırlık 12.9 kg
Üzerinde gelen lastikleri (Schwalbe Big Apple 26x2.00) patlamaya dirençli, yol tutuşu çok iyi ve ciddi manada konfor sağlıyor.
Ön dişli tek, arka 7 dişli. Arka değiştirici Sram x4. Bir önceki bisikletimdeki (Trek fx 7.2) Shimano Alivio'ya kıyasla kalite olarak eşit diyebilirim. Birbirlerinden farkı; Sram geçişlerde daha hızlı ama biraz sarsıntılı, Alivio Sram'a göre biraz yavaş ama daha sessiz ve geçişler yumuşak.
Fren sistemi ProMax (bu markayı daha önce duymamıştım) müthiş! Frenler zımba gibi. İlk sürüşümde dakka bir gol bir kaza tehlikesi atlattım, frenlere asıldım ve abartmıyorum bisiklet 95 kg kiloma rağmen neredeyse beni üzerinden atıyordu.
Sonuç olarak vites ve fren donanımı beklediğimin ötesinde kaliteli.
Ayarlı gidon boğazı sayesinde gidon yüksekliği ayarlanabiliyor. Bu özellik eski modellerde yok.
Sürüş kalitesi çok çok iyi. Harika bir akıcılığı var.
Ön dişli oranı o kadar iyi ayarlanmış ki (38T), ne yokuş çıkarken ne de hız yapmak istediğimde eksiklik hissetmedim.
Amortisörsüz olması ve hafifliği yokuş çıkarken avantaj sağlıyor.
Düz yolda 40 km/h üstü hızlara biraz zorlanarakta olsa çıkabildim.
Ulaştığım max hız 54 km/h. (yokuş aşağı)
Yokuş çıkarken ve bozuk zeminlerde hafif "çıt çıt" şeklinde sesler duyabiliyorsunuz. Sonuçta katlanır bisiklet mucizeler beklememek gerek.
Katlanması oldukça kolay. Emniyet kilidini kaldırıp maşayı çekince ikiye bölünüyor. Sol tarafta ön ve arka jant göbeğine yakın kısımdaki mıknatıslar, katlayınca birleşiyor ve katlı halde durmasını sağlıyor.
En sıradışı özelliği sele borusunun aynı zamanda pompa oluşu.
Küçük bagajlı hatchback model arabaya katlandıktan sonra dış taraftaki 1 pedalı sökmek suretiyle sığıyor.
En güzel tarafı nereye gidersem gideyim arabanın bagajına koyup götürebiliyorum. Ayrıca evde az yer kapladığından eşimle papaz olmaktanda kurtuldum.
Bu bisikleti almadan önce uzun yıllar Kadıköy'de bisiklet mağazası olan güvendiğim bir abiye Dahon'u sordum; "bakım yaptırmak için 30 yıllık bir Dahon getirdiler, sadece zincirini yağladık ve gönderdik" diyince Dahon'un kalitesinden emin oldum.
Ben bu bisikleti çok sevdim. Çok kaliteli keyifli bir sürüşü var. Henüz toplu taşıma araçlarında "denemeye" fırsatım olmadı ama sorun yaşayacağımı sanmıyorum.
Aşırı yüksek performans beklentiniz yoksa ve ağır arazi koşullarında kullanmayacaksanız bu bisiklet 7 / 24 / 365 / ömür boyu
Dahon Jack ile ilgili sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olmak isterim.
Umarım DAHON TUR GRUBU'nu kurarız. :in:
Bol pedallı günler.
Saygılarımla


