Scudo Sports

Dahili Furç

csumerkent

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2008
Mesaj
223
Tepki
43
Şehir
istanbul
Merhaba ben bisikleti alırken furç olayında pek deneyimli diildim çeşitleri hakkında bilgi sahibi diildim sonuçta aldıım corratec expert modelinde dahili furç varmış internette araştırdııma göre dahili furç pekte ii bişi diilmiş hatta zamanla kadroya zarar veriomuş.Benim sorum bu konuda bilgisi olan varmı ne kadar hor kullanmayla böyle bir durum ortaya çıkar.Yani downhill yapmıcam sonuçta aletle ama iki kaldırımdan atlamaylada kadronun aşınması söz konusuysa çok yanlış bi seçim yaptım demek
 
Scudo
Corractec'lerde 3-5 kez kaldırımdan atlamayla kadroya zarar veremezsiniz. Eğer öyle zarar görüyor olsaydı Corratec, Corractec olmazdı. Ufak tefek de olsa o atlama zıplamalar dağ bisikletlerinin özünde vardır. Furç konusunda birşey diyemeyeceğim, bilgili arkadaşlar gerekli açıklamayı yaparlar. Ama bence bir avantajı şaft borusu çok kısa olan amortisörleri dediğiniz tip kadrolarda kullanabiliyorsunuz. Diğer tip furç sistemi olan kadrolarda furç eklentileri kadronun furç kısmındaki uzunluğun artmasına neden oluyor. Kısa şaft borulu amortisörlerin de bu kadrolarda kullanılamamasına yol açıyor. Umarım açıklayabilmişimdir..
 
Dahili furç sistemine sahip kadrolar için, rulmanlı furç takımları mevcut,
Kaçkardan almıştım ve kullanıyorum;
bilyelerin direkt kadroya oturduğu sisteme göre kadroya daha az
zarar verir ve daha uzun süre sorunsuz kullanılır olur diye düşünüyorum.
 
dahili furç olsun olmasın her türlü hor kullanma en iyi bisikletlere bile zarar verebilir bu yüzden bisiklet dünyanın en sağlam bisikleti dahi olsa normal şartlar dahilinde kullanmak lazım.
 
@Atacan

Diğer furç tipinin de rulmanlı olanları mevcut. Sadece dahili sistemlere özgü bir durum değil yani...
 
Cevaplarınız için teşekkürler biraz içim rahatladı neco furç takımı var üzerinde ama rulmanlımı bilmiyorum
 
Neco'ların hem rulmanlı hem rulmansız tipi de mevcut yanılmıyorsam. Açmadan öğrenemezsiniz.
 
@Mehmet Keten

Dağ bisikleti yanılmıyorsam biraz hor kullanıma yönelik :).
Normal olarak bozuk yol şartlarında, arazide kullanılıyor; tüm parçaları
sürekli değişen kuvvetlere, yüklenmelere, darbelere maruz kalıyor.
Burada da zaten hangi sistem daha sağlam ve uzun süre dayanır onu
tartışıyoruz, tavsiyelerde bulunuyoruz.
 
Aslında hor kullanım derken ben oturupta bisiklete ii bakmamak yada xc bisikletiyle trial yapmaktan bahsetmiyorum sadece ne kadar bozuk yola yada ne kadar zıplama hoplamay dayanır demek istedim yani sonuçta furç ön taraftan gelen tüm darbelere maruz kalan bir parça bunu dahili yapmak onu değiştirememek anlamına gelir fakat az parça ve daha sağlam olma avantajı var die biliyorum
 
@csumerkent

Rulmanlı biraz bakımdan zaman kazancı, dayanıklılık getiriyor, kadronun üzerinde
sürekli hareket eden bilyeler olmadığından daha az aşındırıyor.
Klasik tip bilyeli kullanıyorsanız yapacağınız boşluk varmı yokmu kontrol etmeniz,
yağını temizliğini eksik etmemeniz. Trial downhill da yapmıyorsanız bakımı yerindeyse
XC sınırları içinde corratec kadroya bişey olmaz. Kullanılan kadroların yarısı dahili furç,
dikkate değer derecede dezavantajı olsa zaten bu kadar yaygın olmazdı.
 
Entegre furç takımı yani rulmanlı ve kadroya çakılı değil direk rulmanlar çıkıyor.Bu sayede bakımları daha kolay oluyor.Standart rulmanlılar ise zaten kadroya bakınca anlaşılıyor daha uzun bir yapıya sahip onlar ise direk kadroya çakılıyor ve özel aparatla montaj ve demontaji yapılıyor yani bakım konusunda pratik değil.Kadroyu aşındırma konusunda bişey diyemem ama bende standart kullanıyorum ve bazı inişlerden sonra ses yapıyor bi süre sonra geçiyor.Bakım aparatı çok pahalı olduğu için bakım yapamıyorum ve şu anda en çok su alan alt rulman paslı durumda.Bunlarla uğraşmak aparatlara para ödemek yerine direk furç çevirici adında satılan furçlar var onlardan alın derim.
 
Geri