Scudo Sports

Daha iyi nasıl yokuş çıkılır?

@felis911

Kesinlikle ve kesinlikle doğru.. tebrikler..
Her 20-30 dk. da bir sıvı, her 45-60 dk. da bir gıda almanın sürekli hazır kuvvet enerji açısından önemi kesin.. Biraz zahmetli ama, bu sayede sürekli bir sürüş keyfi de alırsınız..
Gürsel beyin ders notlarında da böyle yazar:D :D :D

Herkese selam..
 
Scudo
@Mantis

rumeli feneri yazicaktim yanlis yazmisim pardon.. rumeli feneri olucak.. sariyerden rumeli feneri yoluna doner donmez karsiniza cikan dik virajli rampalardan bahsediyorum
 
Arkadaşlar selam,

Dik bir rampanın başına gelindiğinde ;
Öncelikle uzunda olsa başka bir yol varmı diye araştırılır, sonuç olumsuzsa benim ne işim var burada diye hayıflanılınır.

Başka çare kalmadıysa , öncelikle Gürsel hocanın teknikleri , ardından Mesut hocanın nasihatları düşünülür ,hadi hayırlısı denilerek rampanın acılı kollarına atlanır.
Unutmadan, birdahada buradan geçilmez.

Şakası bir yana rampalar bisiklet sporunun tadı tuzu .
Uzun bir rampanın son birkaç metresindeki keyfi hiçbir şeye değişmem
 
@Mantis

Valla çok iyi bir zaman .. Bebek yokuşundan daha uzun bir mesafe sanırım.. Tebrikler..
 
Arkadaşlar.. Önceki yazıda bir eksikler hissediyordum zaten.. Ama yazının ilk bölümünü buldum işte:

Daha iyi Yokuş Çıkma Teknikleri

Bisiklet, insan enerjisini harekete çeviren bir araçtır, yani enerjinizi verimli kullandığınız ölçüde daha uzun mesafeleri daha kolaylıkla aşabilirsiniz. Enerjisini verimli kullanma yeteneğini geliştirmiş bir bisikletçi bunun en büyük yararını yokuş çıkarken görür. Uzun turların hemen hepsi önemli miktarlarda yokuş çıkmayı gerektirirler ki üstelerinden sadece güçlü olmakla değil, doğru teknikleri bilmek ve uygulamakla gelinebilir.

Bisikletinizi hafifletin; Tırmanma, esas olarak yerçekimine karşı verilen bir savaştır. Bisikletinizden ve ekipmanlarınızdan azaltabileceğiniz fazla ağırlıklar yokuşları daha kolay tırmanılır yapacaktır. Bisikletinizin herhangi bir parçasını değiştirirken veya yeni bir aksesuar satın alırken, “hafiflik” daima göz önünde tutmanız gereken bir özellik olmalıdır. Ve tabii, yokuşları bol olan bir turdan önce, size o turda gerekmeyecek her türlü ekipmanı ve aksesuarı bisikletinizden sökün.

Kendinizi hafifletin; Eğer fazla kilolarınız varsa, bisikletle yokuş tırmanma yeteneğiniz olması gerekenden daha düşük demektir. Sadece sağlıklı kilonuza düşerek bile veriminizi tahmin edebileceğinizden daha fazla arttırabilirsiniz.

Lastiklerinizi en üst basınç değerinde şişirin; İyi şişirilmiş bir lastiğin yol ile temas ettiği yüzey azalacağı için lastik ile yol arasındaki sürtünmeden doğan direnç de en aza indirilmiş olur. Böylece tırmanma verimliliğiniz artar. Tabii ki bu öğüdümüz asfalt ya da benzeri sert zeminli yollarda yapılacak turlar için geçerlidir.

Rüzgar direncinizi azaltın; Yokuş yukarıya oldukça düşük bir süratle tırmanırken bile aerodinamik bir sürüş pozisyonunun önemi vardır. Ayakta sürüş oturmaya, oturarak sürüş ise öne doğru eğilerek pedal çevirmeye göre daha az hava direnci yaratır. Aerodinamik bir pozisyonda pedal çeviren bisikletçi daha az enerji harcar, çünkü bisiklette ileriye hareketi engelleyen tüm etkenlerin içerisinde, vücudun oluşturduğu hava direncinin payı yaklaşık %70’dir. Rahat nefes alıp vermenizi de sağlayacak şekilde, seleye oturarak ve vücudunuzu iyice alçaltarak yokuş çıkın.

Yokuştan önce vites değiştirin; Zamanında vites değiştirerek pedal çevirme ritminizi bozmadan yol almaya devam ederken enerjinizi de en verimli şekilde kullanmış olursunuz. Vites değiştirmekte geç kalmanız ritminizi bozacak ve daha büyük bir arka dişliye geçmeye çalışırken, pedalın sertleşmesi yüzünden hızınızı önemli ölçüde düşüreceksiniz.

Kullanmanız gereken vitesi önceden tahmin edip zamanında değiştirerek iniş-çıkışlı bir turda daha başarılı bir bisikletçi olursunuz.

Küçük vitesle başlayın; Tırmanmaya, ihtiyaç duyduğunuzdan daha küçük bir vitesle başlayın. Bu, özellikle uzun yokuşlarda çok daha önemlidir. Başlangıçta rahatça pedal çevirmenizi sağlayan bir vites, yokuşun ilerleyen metrelerinde kaslarınızın ihtiyaç duyacağı enerjiyi korumuş olur. Yokuşun sonuna kadar aynı viteste, aynı ritimde pedal çevirebileceğiniz gibi, bir üst vitese bile geçebilirsiniz.

Başlangıçta büyük bir vitesle başlayanlar çabuk yorulup, vites küçültmek zorunda kaldıklarında, siz yanlarından geçip giderken onlar da sanki geri geri gidiyorlarmiş gibi görünürler.

Antrenörlerin yarışçılara verdiği şu öğüt, aslında tüm bisikletçiler için geçerlidir; Yokuş tırmanmanın prensibi daha küçük viteslere değil, daha büyük viteslere geçmektir.

Ayaktayken vites büyütüp, otururken küçültün; Ayaktayken, otururken olduğu kadar hızlı pedal çeviremeyeceğiniz için seleden kalkmadan hemen önce bir üst vitese (daha küçük bir arka dişliye) geçin. Pedal çevirme ritminizin yavaşlamasına rağmen hızınızda fazla bir değişiklik olmayacaktır. Aynı şekilde, oturduktan sonraki ilk pedalda vitesinizi küçültün (daha büyük bir arka dişliye geçin). Vites küçültmeyle birlikte hızlanan pedal çevirme ritminiz süratinizi koruyacaktır.

Ayaktayken bisikleti yanlara doğru sallayın; Pedala basmak üzere olan bacağınızın kuvvetini daha dik olarak uygulayabilmek için, ayaktayken bisikletinizi bir yandan diğer yana sallayın. Bir metronomun ritimsel hareketlerine benzeyen bu teknikle tırmanışı, daha doğal ve kolay bir hale getirebilirsiniz. Eğer uygun da bir vitesteyseniz, bu harekete neden? “pedalların üzerinde koşmak” dendiğini daha iyi anlarsınız.
 
Ben çok antrenmanlı birisi olmadığım için uygun dişlileri çok önemli buluyorum. Mesela yol bisikletimde önde 24 arkada 32 olan ¨Babaanne¨ vitesine attığım zaman üzerinden aşamayacağım yokuş pek olmuyor. Hızlı da olmuyor ama ne kadar yüklü olursam olayım tırmanıyorum. Dağ bisikletinde de bence kaset mutlaka 11-34 olmalı. Gerçi bunlar heralde yani denecek laflar oldu ama olsun.
 
Daha iyi nasıl yokuş çıkılır tavsiyelerine ekler;

-Bacaklarınıza ve tekniğinize konsantre olun; dairesel çevirin ve gücü mümkün olduğunca tüm pedal devrine yaymaya çalışın...
-ağırlık merkezini mümkün olduğunca öne kaydırın; öne eğilin, selenin mümkün olduğunca önüne oturun (aynı zamanda setback i az bir sele borusu kullanın), seleyi öne kaydırın (gerektiğince), bu yöntemler tırmanış (ve düz yol sprint) verimliliğini belirgin bir şekilde arttırır
-Uzun ve dik tırmanışlara saygı gösterin...
-Kendinize ve bisikletinize kilo verdirin :)
-Maşanızın lockout butununu kullanın ...
-Elleri, çenenizi, göğsünüzü kasmayın relax olun, nefesinize konsantre olun derin derin nefes alın...
-Uzun ve dik yokuşlarda uygun Tempo herşeydir, çok yavaş başlayın hızlı bitirin, Bunu aklınızdan çıkarmayın Tempo Her-şey-dir. Zorlayıcı bir yokuşun ortasında durup bisikleti ele alanlar güçsüzlük ve dayanıksızlıktan ziyade temposunu ve gücünü iyi ayarlamayanlardır...

Umarım faydası dokunur....
 
Bende bi keresinde Ispartadan Yazılı Kalyona bisiklet turu yapmıştım. Sürekli yokuş çıkmıştık ve zorluk yaşamıştım. Bunlardan biride fazla yüktü:) Arkadaslara söyliyeceğim uzun yola çıktıklarında fazla yük almamaları. Çünkü normalde daha az zamanda çıkacağımız yokuşu 2 kat daha yavaş çıkmıştık. Gürsel abiyede ayrica teşekkür ederim. :)
 
ben uzun yol yapıp eve dönüşte mutlaka bir bayır olur o yüzden ben bayır çıkarken eve gidip yemek yemeği düşünüyorum ve bayıra bakarız biraz daha gideyim diye kendimi tenkin edeyorum ve bayır bitiyor
 
Gursel,
Cok tesekkurler, eksiksiz herseyi anlatmissin. Ben burada oldukca uzun mesafeli daglari cikarken seni hatirlayacagim.
Benim uyguladigim metod ise eger yokus uzun ise mesela 15-20 km, muzik dinlemeyi tercih ediyorum yoksa o iki saat hep yokusa konsantre olmak insani biktiriyor. Ve genellikle onumdeki viraji degilde dagin en yuksek noktasina gozumu dikiyorum. En moral bozucu seyde tam tepede yokus bitti derken diger bir yokus serisinin daha ortaya cikmasi:mad:
Ayrica 5 gundur hic bir yokusu olmayan duz bir yoldayim, bugun 200 metrelik bir tepeyi tirmaninca kendime geldim.:)

Selamlar
 
izin verirseniz bi soruda ben sorayım yokuş çıkarken ne kadar ileriye bakıyorsunuz . sanki ben çok ileriye bakmayınca daha iyi çıkıyormuşum gibime geldi siz nedersiniz
 
gursel abi, gine cok degerli bilgiler yazmissin tesekkur ederim.

sahsen ben yokus cikmayi seven birisiyim, inmeyide cok seviyorum tabi :)
benim kendimce bir methodum var, ayak ritmimi hic degismemeye calisiyorum yokusun dikligine gore sadece vitesi degisip devam ediyorum, ama ayagim hep ayni ritimde nizami bir sekilde donmesini sagliyorum. nekadar dogru bilmiyorum ama daha iyi konsantre oluyorum ve yokusuda guzel bir sekilde cikiyorum :)

her yigidin yogurt yigisi farklidir tabi ama her yigit ayni yogurdu yer, gursel abinin dedikleri cok dogru herkes kendine bir yol cizebilir yokuslari cikma konusunda :)
 
Bacak kuvveti hızı belirler. Ritm(devir) sabit olsa bile vitesle beraber hız da düşer. ;)
 
@kochakan@hotmail.com


Benim için de tam tersi.Ben de ileriye bakınca daha iyi konsantre oluyorum pedal basmaya.Bunun yanında yokuş çıkarken aynı zamanda bir şarkı mırıldanınca sanki yokuş daha çabuk bitiyor:) İtalyanlar da bu yöntemi sık kullanırlarmış.
 
Bence en iyi yokuş görmediğin yokuştur:p . karanlıkta insan çoğunlukla nasıl biryere tırmandığının bile farkına varmıyor. birde ıssız yerlerde köpeklerin havlaması var tabiki, ama en zevklisi köpek kovalamaya başlayınca oluyor. İnsanın bacakları ve ciğerleri istemese dahi öyle bi çıkıyorki:D . Aslında durup köpeklerin gitmesini beklemek gerekiyor ama bütün köpekler bir değilki ...
 
Bu arada tabii ki daha iyi yoluş çıkmanın en iyi yollarından bir de daha fazla yokuş çıkmaktır ;) Becerinin, kabiliyetin tek yolu daha fazla tekrardır...
 
Arkadaşlar, bu konuda özet olarak size, eski bisikletçilerin bir deyişini yazmak istiyorum..
Onlar "binen gider" derlerdi..:)
Yani bu ne demektir..? Bu, antrenman demektir, daima bisiklet üstünde olmak, her fırsatta binmek binmek ve çalışmak demektir..Elbette binen gider, haftada bir binen de gidermiş gibi yapar..:) :D
Yine eskiden bir bisiklet arkadaşım vardı, çocuk bisikletle kuryelik yapıyordu..
Sabah kahvaltıdan önce alır bisikletini antrenmana çıkar, eve gelir duş alır, kahvaltı yapar, sonra yine atlar bisiklete işe gider, bütün gün pedal basardı..
Ehh evet, aynen tahmin ettiğiniz gibi, uzun yola çıktığımızda da bitmek tükenmek bilmeyen enerjisiyle hepimizi hayrete düşürürdü..
Demek ki neymiş ?
"binen gidermiş"
 
evim konum itibari ile bursa'nın yüksek kesimlerinde kaldığı için çoook dik rampalar var bazen çok zorlayabiliyor ama kesin çözümü megarange ruble almak oldu:D biraz fazla pedal çevirirsiniz ama yolun ortasında kesilmezsiniz en azından:D
 
@gürsel

helal olsun bu spor türkiyede cok geride kalmış 1 spor senin gibi buyuklerimiz bize önculuk etseydi oooo fransa gibi bike memleketi olurduk abi agzına eline saglık
 
Geri