Scudo Sports

Dağ bisikletine ince lastik takabilir miyim?

Scudo
@Wessaur
27.5 olsaydı onercektim ama 29 lar hakkında bir bilgim yok malesef :(
 
@Wessaur
29" için 1.75" seçeneği yok. Varsa da ben görmedim şu ana kadar. Ben genel bir yorum yaptım mtb'ler için. İç lastik konusundaki yorumum da sizin mesajınıza yanıttır. Rubena Flash kullanan çok vardı forumda. Güvenlik şeridi, patlak koruması vs. var. Ucuz bir lastik, ancak tutuş performansıyle ilgili sıkıntı çıkarabilir. Marka değilde bu model üzerinde yorum yapacak arkadaşları dinlemek lazım...
 
@Halil EROĞLU şu lastik var marka ve şekil olarak en çok hoşuma bu gitti. mesajla kalınlığı sordum 1.4 dediler.
(link)
 
@nbacıshaquılle Yol tutuşunu anlayabilmek için yumuşaklık dışında kontrol edilmesi gereken kriterler vardır. Öncelikle bakılması gereken şey lastiğin genişliği. Genişlik azaldıkça dönüş direnci de azalır, dolayısıyla yol tutuşu da aynı oranda azalır. Lastik dış yüzeyinin geometrik yapısı ve sıvı tahliye seviyesi ile frenleme esnasındaki sürtünme direnci de bu konuda dikkat edilmesi gereken noktalardandır. Ayrıca acaba lastiğin yapısı mı yumuşak yoksa pompalanan hava basıncı farkından dolayı mı yumuşak ve konforlu hissettiriyor orasını da iyi inceleyip emin olmak gerekiyor. Yoksa 40 TL'lik lastik ile 100TL'lik lastik arasında, "Şu daha yumuşak iyi yol tutar." gibi bir çıkarımla seçim yapmak bana pek mantıklı gelmiyor doğrusu...

@Wessaur "Bisikletimin jantı 29 inç" demiştin sanırım. Gösterdiğin lastik 28". Bu konuda ne düşünüyorsun?..
 
@Halil EROĞLU jantım 29 ama genişlik 622mm yani 700c oluyor o da. mtb lerde 29 diye geçiyor ama market stratejisi gibi bir şey sanırım. daha bilgili biri varsa daha iyi açıklayabilir kanımca.
 
@Wessaur Çapı 622 mm ise sorun yok. Jant genişliğine bakıp minimum lastik genişliğine göre hareket edebilirsin. Markadan markaya değişir...
 
Birlikte turlara çıktığımız bir abi, dediğiniz gibi dağ bisikletine ince lastik takmış. Çok iyi hızlanıyor, tavsiye ederim. :)
 
@Wessaur Michelin'e baktım 1.40" mış. Ben olsam MTB için daha önce de dediğim gibi bu genişlikte bir lastik takmam. Tercih meselesi. Kendime güvensem yola, lastiğe güvenmem...

@sungurtekin Sadece ilk etapta hızlanmaya yarar. Teker çapı aynı, aynakol, ruble aynı sürat miktarı da aynı. Sadece aynı mesafe için daha az yorulmuş olur, aynı güçle daha fazla yol gider. Saatte 40 kilometreyle giderken 70 kilometreyle gitmeye başlamaz yani...
 
@Halil EROĞLU
bu gidişle lastik almayacağım zaten :) çok memnunum performanstan ve bisikletten, 4 günde 600km gittim çokta yormadı; kilo, kondisyon ve beslenme sagolsun ama geçenki turda bi abi soktu aklıma şu ince lastik işini 2 gündür araştırıyoruz forumu da pert ettik :)
 
almayı düşündüğüm genişliğe karar vermedim henüz. (link)
 
Ben yanlış anlamışım, siz yine dağ için olan pürüzlü lastikleri kastetmişsiniz, bahsettiğim kişi düz yol lastiği taktırdı. :)
 
@Halil EROĞLU Yo yo kesinlikle 100tl lik lastikle 30tl karşılaştırmak haddime değil ben karşılaştırmayı yol tutuşundan değil de yumuşaklığından yaptım sadece. Ama rubena fiyatına başka sadece cst var ve o da nylon yazıyor üstünde ve semsert erimiyor ama yağmurda altında tutabilene aşk olsun.
 
29 MTB'leri hibrit olarak kullanmak çok mantıklı. Eğer araziye çok sık girilmiyorsa 700x35c gibi bir ölçü asfalt kullanımı için idealdir. 29x2.1'den 700x35c'ye geçince değişen sadece ağırlıktan ziyade, lastik basıncı attığı için yuvarlanma direnci, genişlik azaldığı için sürüklenme direnci azalıyor karakter olarak yol bisikletine yaklaşıyor diyebilirim. Bana da madem ince lastik takacaktın neden 29mtb yerine 28 tur, şehir bisikleti almadın diye sormuşlardı tekrardan yazayım.

1- İstediğin zaman dişli lastikleri takıp araziye, bayıra, dağa çıkabilirsin.
2- MTB kadroları şehir kadrolarından daha ağır olsa da benim gibi yüksek kg'lı arkadaşlar için daha sağlam, daha güvenlidir.
3- MTB'nin vites oranları tırmanışlar için avantajlıdır.
4- Tur bisikleti alıp 80mm travel kullanmak yerine, mtb'lerdeki 100mm amortisör çalışma mesafesi yine benim gibi kilolu arkadaşlar için daha uygun. İnişlerde, çukurlara girerken ve frenlemelerde bariz fark ortaya çıkıyor...
 
@uguryilmaz144 kaldırımlara atlamayı zıplamayı seven biriyim şehir bisikleti sıkıntı yaratabilirdi mtb var şu an ve zaten şehirde düz yolda sürceksem sadece yol bisikleti alırım akarım asfaltta şehir bence araya sıkışmış bir tür.
 
Cirkin durur; ne mtb dersin ne de road bike...Ikisi arasinda kalmis,cekimser derler:)
 
Geri