Scudo Sports

Dağ bisikletinde rigid (sabit) maşa kullanımı

Scudo
@Gökhan GÜNERİ

Forumda satan olursa şansına bulursun. E- bay de bir çok rigid maşa mevcut, bakmanı tavsiye ederim.
 
@Gökhan Toros

-En azından iyi bir markanın deoreli bir tur bisikleti 1.5-2 milyar. Mtb deki vites sisteminden yararlanabilmekte bir avantaj bence (En azından benim için :) ).
-Tur bisikletine göre biraz daha hafif olması ve bunun az bir maliyetle olması. (Konu başlığında biraz hesap yaptım)
-Sağlamlık (İyi tur bisikletleride mtb kadar sağlam gerçi)
-Lastik değişimiyle, arazide gezinebilme.
-Bir çok lastik kullanabilme seçeneği.

Yol bisikletine yazık zaten türkiye yollarında onu hiç düşünmüyorum :). Hele gece sürüşlerinde o incecik lastikle stabilize bir yolda ilerlemek bence güven verici olmaz zaten, yol bisikleti dendinmi kaymak asfalt olucak basıcan yahu :).
 
Sana fazlasıyla katılıyorum.Bende city bike dan vazgecip rigide yönelenlerdenim.Şu ebay den alısverıs olayıda kafamı kurcalıyo.Ben urun geldıgı zaman manısa da olucam yanı manısaya kadar gelıyor dımı.Birde 100 euroya kadar gumruge takılmıomus diolar bi bilgin varmı bu konuda ?
 
@Gökhan GÜNERİ

Duyduğum kadarıyla o sınır 150€ olmuş ancak bazı eski kafalı gümrükçüler 100€ dada sıkıntı çıkartıyormuş. Bu sorunu, iyi ingilizcen varsa satıcı adamla konuşup gönderirirken 100€ altı göstermesiyle anlaşıp çözebiliyormuşsun. Manisa'ya kadar ptt kargo getirir zaten, diğer kargolarda durum nasıl bilmiyorum.
 
arkadaşlar ben scott scale 10 kullanıyorum modifiye ederek en üstün markalı malzemeler karbon takarak ağırlığı 7.56 kg indirdim bende rigit maşa düşünmüştüm ama bu iş öyle olmuyor.yani teori pratikte işe yaramayabilir. işte hiç amortisörsüz araba gördünüzmü olmaz ve fizik kuralları zaten buna izin vermez.zaten araştırma ve geliştirmelerle amortisör ve yay denen şeylere ihtiyaç duyulmuştur .bisiklet yedek parça üreticileri amortisör üretimine hatırı sayılır zaman ve para harcarlar.siz bisikletinize rigit bir maşa takarsanız dağ bisikleti olmaktan çıkar.yoldaki en ufak çukurları belinizde hissedersiniz konfor bozulur eklem agrıları çekersiniz el bileklerindeki sinirler titreşimlerden uyuşmaya başlar uzun mesafe gitmeyede kalkarsan sık sık durup elini ve belini tutarsın.frenlemede amortisör şok emer ve fren mesafen kısalır.rigit maşada frenlemeye yardımcı olmaz.rigit maşanın tek artısı yokuş yukarı çıkarken esnemez ama amortisörde bunun için maşanı kitlersin.yani değişen bişe yok. sıfır düz asfalta hiç bir yer olmadığına göre rigit maşa takmanız tamamiyle bir fantazi dir.dünyanın en hafif bisikletleri bile amortisörlüdür.ayrıca amortisör lastiği yerede basar ve yol tutuş artar.en iyisimi sizler alın bir fox maşa yıllarca kullanın.ayrıca yanlış anlamayın ama kullandığız bisikletler kaç para ki hafifletmen için riğit maşa kullanıyorsunuz.sedona uzak doğuda kadrosu yapılan tırı vırı bir bisiklet markasıdır.iyi bisiklet biniorum diyorsan 5000-10000 euroyu masaya koyacaksın.ve 0.5 gramın hesabı yapılır.extralite,axlightness,tune,frm,schmolke,fcmk,thm vs dünyanın en kaliteli karbon üreticilerinin malzemelerini takacaksın.gerisi sıradanlıktır.
 
@alpay gökalp

Öncelikle ilgi ve tavsiyeleriniz için teşekkürler.

-Bu forum dostluk, sevgi, saygı, paylaşım ve yardımlaşmayı önde tutar.

- Sedona tırı vırı bir bisiklet markası değildir.

- Hiç bir marka ya da firmayı böyle karalamak doğru değildir.

- Trek dahil pek çok büyük bisiklet markasının kadro üretimi uzak doğuda yapılır, bu kalitesiz olduğu anlamına gelmez..

- Bisikletle ilgili modifiye ya da fantaziler kişisel olabilir, görüşler herkese göre değişir.

- Amortisör önemlidir, konfor ve kullanım kolaylığı sağlar. Ama amortisörsüz de pek çok bisiklet marka ve modeli vardır. Dediğiniz gibi olsaydı, yol/yarış bisikletleri hiç üretilmez ve kullanılmaz, düz maşalı tur bisikletleri tercih edilmezdi.

- Ben mesajımda düz maşayı deneyeceğimi, olmazsa kaliteli bir maşa alacağımı ve istenirse görüşlerimi buradan paylaşacağımı zaten belirttim.

-Önemli olan herşeyin başında olduğu gibi, sevginin kendisine de gerektiği gibi önce sevgidir.insandaki bisiklet sevgisi, bisikletçi ruhu ve bisikleti kullanması önemlidir. Herkesin çok yüksek bütçesi olmayabilir, herkes çok pahalı bisiklet kullanamayabilir ve bu şart ta değildir.

- Avrupadan gelen pek çok bisikletçinin çok pahalı bisiklet kullanmadığı, hatta düşük donanımlı, çelik kadrolu bisikletlerle uzun yollar yaptığı defalarca görülmüştür.

- Herşey için zaman ve tecrübe gereklidir, yaşanan acı olaylar, hayal kırıklıkları veya tutmayan hesaplar tecrübe olurlar ve bizler bu tecrübe hazinelerini gün gelince kullanır ve paylaşırız.

- Tecrübe ve düşüncelerinizi paylaştığınız için tekrar teşekkürler. İletişim ve doğru ifade kullanımı gerçekten çok önemlidir.

Selamlar
 
@alpay gökalp
Bir bakıma haklı sayılabilrsiniz ,ancak bilmiyorum takip ettinizmi ama ben ettim yada cevap yazmak içnmi yoksa türk markalarını küçümsemek için mi bu yazıyı yazdınız anlamadım.Ama o dünya markası dediğiniz markalarında amortisorsuz yani hybrid denilen bisikletleri var ve bu bisikletler türkiye'de de fazlasıyla satıyor.Ayrıca mtb sini rigid maşayla kullanan hem bu forumda hemde dünya üzerinde birçok insan var.En kötüsü bile olsa hiç denenmemiş bile olsa ,bu benim bir fantezimdir ,ve size dahil kimsenin türk markalarını küçümsemek (tırıvırı) hakkını vermez.Böyle yorumlar yapmayın lütfen yaaa ne yazıyım daha yani ,iki tane marka öğrenip...:boese157:
 
@alpay gökalp

Bende avrupa bisikletirini daha çok seviyorum (özellikle amerikan-alman) tasarımları olsn vs. daha prestijli geliyor. Ancak Türk bisikletleri onların yanında tofaşın kuş serisi gibi kalmaz tabi. İsteyen yerli malı kullansın isteyen avrupa, bu tercih meselesi, birine tırıvırı diyip atmak yanlış olur :).

Bu konu başlığındaki asıl amaç 0.5 gr. hesabı yada uçuk bisikletlerden mevcut değil, amacımız az bir maliyetle bisikletten koca bir 2 kilo atmak ve mtb yi melezleştirip yola adapte olmasını sağlamak.

Diğer anlattığınız süspansiyon konusu hakkında haklısını tabi, sabit maşayı stabilizde yolda kullanmak, bayır aşağı inmek zorluk çıkartıcak, tabi bu teknik ve vücudu alıştırmaklada alakalı. Kabaca 2 artısı var düz maşanın, oda bayır yukarı çıkmak ve 2 kilo atmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
bisiklet ve parçalar konusunda kendime oldukça güvenirim bakın sedonanın kadrolarında genellikle diğer dünyanın en iyi bisiklet markalarının kadrolarını taklit eder yani KOPYALAR örneğin ünlü alman markası CUBE dikkatlice kadroları karşılaştırırsanız bunu görürsünüz(yani cube markasının kadrolarını) bu yüzden sedona kadrolar göze hoş gelebilir.sedona ARGE çlışmalarına para harcamazlar bu firmalar KOPYACIDIR. ayrıca kadrolarda kullanılan malzemelerin kaliteside tartışmalıdır.diğer önemli bir hususta kadrolarda bir seride problem yaşanırsa firma o serileri geri çağırmaz yani elinde patlar.mesela easton ve cannondale bazı parçalarında problem yaşanabileceğinden dolayı fabrikaya geri çağırabilir hatta çağırmıştır.scott yeni scale 899 kadrolar kadroları geliştirmesi bir kaç yıl sürmüştür işte kısacası en basit ve ucuz yol KOPYACILIKTIR sedona kadrolarda diğer ünlü markaları KOPYALAR.neyse ben arkadaşıma yardımcı olayım madem riğit bir maşa istiyorsa arkadaşım sana önereceğim dünyanın en kaliteli titanyum kadro üreticisi LYNSKEY in internet sitesinden carbon rigit maşa(780 gr) 300 dolar+free shipping al ve uzun yıllar kullan.
 
@mustafa şükrü yıldırım

40 $ a mosso nerede satılıyor ?
 
Yahu insanlar bisikletine ne isterse yapar, önemli olan kullanıcının bisikletini sevmesidir.
ki sanırım bazılarımız bisikletini sevmiyor scott scale 10 var demiş ama bisikletim kısmın da cannondale yazıyor.
markalar firmalar konusunda bu kadar bilgi sahibi olmak ne kadar güzel, keşke bu bilgileri, acaba ne kadar az para harcayarak en güzel bisikleti yapabilirim diye kullansak. 5000 euro masaya koyup 7.5 kg bisiklet yapmak kolay
önemli olan minumum maliyetle maksimumu sağlayabilmek.
İşte o zaman ben bu adam işini biliyor derim...
Yazımda hatalar olduysa affola ama önüne gelenin de çıkıp burda yardımcı olmak yerine insanları küçük düşürücü konuşmalar yapması ve bisikletin kültür değerini düşürmesine pek seyirci kalamıyorum.
Sonuçta bisiklet insan gücüyle çalışan bir araç. Kilosu, şekli, pahası değil önemli olan, verdiği keyiftir.
Belki ben de çok iyi bildiğimi iddaa edebilirim ancak kullandığım bisiklet 24 vites ve en az 11 kg.
Ayrıca bana hiç de sıradan gelmiyor...
 
arkadaşlar kimseyi küçük düşürmüyorum sizin algılamanız öyle.hepimizin bisikletleri farklı marka ve model aralarında fiyat farklarında uçurum olabilir.ama sonuçta hepimiz insan olarak eşitizdir önemli olanda budur.saygılar.
 
@alpay gökalp

"...ayrıca yanlış anlamayın ama kullandığız bisikletler kaç para ki hafifletmen için riğit maşa kullanıyorsunuz.sedona uzak doğuda kadrosu yapılan tırı vırı bir bisiklet markasıdır.iyi bisiklet biniorum diyorsan 5000-10000 euroyu masaya koyacaksın.ve 0.5 gramın hesabı yapılır.extralite,axlightness,tune,frm,schmolke,fc mk,thm vs dünyanın en kaliteli karbon üreticilerinin malzemelerini takacaksın.gerisi sıradanlıktır."

Yukarıdaki bölüm ilk mesajınızdan alıntıdır.Bisikletinizi iyi günlerde kullanın.Ancak,ben de birşeyi merak ettim."Asgari ücretin Ocak 2011'de sadece 630 tl olduğu Ülkemizde ,bir mtb için 5000-10000 euro(10-20 milyar Tl)'lardan bahsedip,gerisi sıradanlıktır demek sizce ne anlama geliyor?"
 
@Sedat R.TOSUNOĞLU



@Sungur Çağırgan


Sizlere kesinlikle katılıyorum. Anlatmak istediklerimi çok güzel ifade etmişsiniz. Teşekkür ederim. En başta herkesin çok pahalı bisiklet alacak bütçesi olamayabilir. Açlık sınırında yaşıyan nice insan var malesef. Bence de mühim olan en az maliyetle en yüksek verimi elde etmek.
 
Geri