Scudo Sports

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Abi görünce ne degisir ki her sey ortada ama bana salcano almak daha mantikli geldi masadan dolayi arka vites hallolur zamanla

Senin düşüncen hangisi
 
Scudo
Arkadaşlar acemiliğimi attığım ng 650mi bırakıp yeni bir bisiklet almak istiyorum.Bütçem 1600e kadar çıkabilir.Şu an bir carraro crx 1012 buldum maşası rst first platinumla değiştirilmiş 1200 diyor yanında suluk kafes kask eldiven ayakkabı spd pedal paça bandı gözlük falan da verecek sizce uygun mu hem olduğum ilde kargoyla falan da uğraşmayacam görüş ve tavsiyelerinizi bekliyorum
 
ilgilenirsen ben specialized hardrock sport satıyorum.Özel mesajdan fiyatı konuşabiliriz
 
kardeşim bence 1600 lira verebileceksen sıfır al. bisiklete ne olursa sendeyken olsun daha sonra üzülmezsin şurasu böyleymiş teker böyle olmuş falan diye. benim görüşümdür.
 
  • Beğen
Tepkiler: eleenorr
Şimdi bu bu şekil giyinir bu bu şekil... Baş örtü, gurban olduğum Allahtan gelmiştir. Ama fakat lakinki öyle değildir.
 
Mtb ile dağa çıkıyosan 26 inçler daha seri ve ataktır 29er deniyor bu tür mtblere jantlar büyük olduğu için sorun oluyomuş ve onu heryerde tamir ettiremezsin 26 inç Türkiyedeki resmi bisiklet modeli olduğu için :) her yerde 26 inç parçası bulursun ama 29er parçası bulamazsın :) bence 26 inç mtb için daha iyidir ama bence daha prolar ne der bilemem
 
"
1-29” bisikletlerde tekerlekler daha kolay döner ve engelleri daha kolay aşabilme imkanı verir. 29″ Lastiğin çapı daha büyük olduğu için, herhangi bir engele yaklaşma açısı 26″ lastiğe göre daha düşüktür bu da engelin daha kolay geçilmesini sağlamaktadır. Dolayısıyla daha büyük lastikler hâliyle daha konforlu bir sürüş sağlar.

2). Dönüş direnci söz konusu olduğunda da 29” tekerlekler avantajlıdır. Daha büyük tekerleklerin dönüş direncinin daha düşük olduğu bilinen bir gerçektir.

3).29″lik lastik, kum gibi yumuşak yüzeylere 26″e göre daha az batar, dolayısıyla bu tür yüzeylerde, 29” tekerlekli bir bisikleti kullanmak, 26″ bisikleti kullanmaktan daha kolaydır.

4).29“lik teker 26 “lik tekerden daha fazla bir alanla zemine temas eder bu nedenle virajlar daha kolay alınır ve arka tekerin boşa dönme oranı daha azdır.

5).29”lerin dikkat çeken geometrisinde özel olarak ağırlık noktası alçak konumlandırılmıştır. Bu büyük tekerin olumlu etkisini daha da arttırmaktadır. Kullanıcı sanki bisikletin üzerinde iki tekerleğin arasında oturduğu hissine sahiptir.

Dezavantajları:

1).Minyon yapılı kısa boylular için uygun değil ve atak olduğu da söylenemez. Hızlanırken, büyük ve biraz daha ağır tekerleri döndürmesi için, sürücünün daha fazla enerji harcaması gerekiyor.

2).Büyük tekerler, kadro ve teker arasındaki boşluğu daraltıp mümkün olan maksimum yaylanma payını kısıtladığından, 29-inç’in “fully” yani ön ve arka amortisörlüsü yok. Sadece önden amortisörlü olan “Hardtail” modeli var.Dar yollarda, 26-inç’ler biraz daha avantajlı.

3).Daha kaliteli /pahalı jant seti istemesi.

4). 26"jant ve lastikleri her yerde bulmak mümkünken 29" ler sadece belli başlı yerlerde bulunuyor.

Not: 29" Jant yoktur.29'' bisikletlerin jantları bildiğimiz 28'' tir. Fark 29'' bisikletlerin lastiklerinin daha geniş yanaklı olmasıdır.Mesela 29er olarak bilinen jantların çapı 28" dir. Ancak jant genişliği standart 28" jantlardan daha geniştir. " alıntıdır.

bende çok araştırmıştım bu konuyu 29 er diyorum ben
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet Yurt
@Ali Ç.

Jantlar büyük olduğu için ne sorunu oluyormuş?
O jantın farkı nedir niye her yerde tamir edilmiyor?
26 jant Türkiye'nin resmi bisiklet modeli ne demek?
Mesela 29 jantın hangi parçası her yerde bulunmaz?
 
Ben 26" kullandım ve şuanda 29er geçtim kullanıyorum kesinlikle 29er daha keyifli. Nedendir bilmiyorum ama daha güvende hissediyorum.

29er'den inip 26" bir bisiklete binince çok küçükmüş gibi geliyor. 29er başta kontrolü zor gibi gelse de alışınca sıkıntı yaşanmıyor. İlla sadece uzun boylular kullanacak diye bir şey yok her şey uygun kadro boyunda bitiyor. Ben 173cm boyum ile çok rahat kullanıyorum.

Arazide XC kullanım ve asfalt yolda kullanacaksan 29er en iyi tercih.

Çoğu 28"/700c lastikler uyumludur. ileride slick lastik takmak isterseniz sorun yaşamazsınız.
 
Arkadaşlar arazide normal asvaltta ve uzun yolculuğa göre uyum sağlıyacak 1000 tl civarında kaliteli bir bisiklet tavsiyesi önerebilrmisiniz tecrübeli arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim :)
 
Sağlam olsun istiyorsan TREK derim. Ömür boyu kadro garantili......
 
Dediğin markaya baktım hoşuma giden bu var sizce nasıl uzun yolculukda yapılır mı bu bisikletle ve ayrıca özelliklerini göremedim ben (link)
 
Beklentilerini tam bilemiyorum ancak sana ayırdığın bütçeye göre Sedona 720 yi önerebilirim. Fiyatı 600 dolar civarında gerçi şu aralar doların tavan yapmaya doğru gittiği zamanlarda yeni bir bisiklet almak ne kadar doğru olur bilemem sana tavsiyem ikinci ellere yönelmen daha kaliteli ve daha üst seviye modeller bulabilirsin..
 
İkinci el almak istemiyorum ya sıfır ilk sahbi ben olayım diyorum en fazla 1500 tl çıkabilirim bu ara da istanbulda oturuyorum ben gezmek amaçlı istanbul ilçelerini veya il dışını rahat gezebileceğim arazi yollarından da gitmeyi sevdiğim için bu isteklerime uygun bir bisiklet arıyorum (link) (link) (link) bu bisikletler hoşuma gitti doğrusu sizce nasılllar ve hangisi ?
 
trek alıcaksan 21 vıtes en alt sevıye sıfır trek 3500 fıyatına trek 4300 bulabılırsın çok daha ust donanım ıkıncı el
 
Trek daha iyi gibi ama sen yinede ikinci el olayını tekrar gözden geçir :rolleyes:
 
26 jant mı yoksa 29mu tercih edeceksiniz bilmiyorum ama eğer tercihiniz 29 mtb ise sedona 910 düşünün derim. Şu an bir sitede indirimli fiyatı havale ile 1082tl.
 
ewt trek alacam önerdiğin bir modeli var mı fazlada pahalı bişey olmasın 1300 tl civarı :)
 
Geri