"
1-29” bisikletlerde tekerlekler daha kolay döner ve engelleri daha kolay aşabilme imkanı verir. 29″ Lastiğin çapı daha büyük olduğu için, herhangi bir engele yaklaşma açısı 26″ lastiğe göre daha düşüktür bu da engelin daha kolay geçilmesini sağlamaktadır. Dolayısıyla daha büyük lastikler hâliyle daha konforlu bir sürüş sağlar.
2). Dönüş direnci söz konusu olduğunda da 29” tekerlekler avantajlıdır. Daha büyük tekerleklerin dönüş direncinin daha düşük olduğu bilinen bir gerçektir.
3).29″lik lastik, kum gibi yumuşak yüzeylere 26″e göre daha az batar, dolayısıyla bu tür yüzeylerde, 29” tekerlekli bir bisikleti kullanmak, 26″ bisikleti kullanmaktan daha kolaydır.
4).29“lik teker 26 “lik tekerden daha fazla bir alanla zemine temas eder bu nedenle virajlar daha kolay alınır ve arka tekerin boşa dönme oranı daha azdır.
5).29”lerin dikkat çeken geometrisinde özel olarak ağırlık noktası alçak konumlandırılmıştır. Bu büyük tekerin olumlu etkisini daha da arttırmaktadır. Kullanıcı sanki bisikletin üzerinde iki tekerleğin arasında oturduğu hissine sahiptir.
Dezavantajları:
1).Minyon yapılı kısa boylular için uygun değil ve atak olduğu da söylenemez. Hızlanırken, büyük ve biraz daha ağır tekerleri döndürmesi için, sürücünün daha fazla enerji harcaması gerekiyor.
2).Büyük tekerler, kadro ve teker arasındaki boşluğu daraltıp mümkün olan maksimum yaylanma payını kısıtladığından, 29-inç’in “fully” yani ön ve arka amortisörlüsü yok. Sadece önden amortisörlü olan “Hardtail” modeli var.Dar yollarda, 26-inç’ler biraz daha avantajlı.
3).Daha kaliteli /pahalı jant seti istemesi.
4). 26"jant ve lastikleri her yerde bulmak mümkünken 29" ler sadece belli başlı yerlerde bulunuyor.
Not: 29" Jant yoktur.29'' bisikletlerin jantları bildiğimiz 28'' tir. Fark 29'' bisikletlerin lastiklerinin daha geniş yanaklı olmasıdır.Mesela 29er olarak bilinen jantların çapı 28" dir. Ancak jant genişliği standart 28" jantlardan daha geniştir. " alıntıdır.
bende çok araştırmıştım bu konuyu 29 er diyorum ben