Scudo Sports

Cyclocross yol bisikleti

Firochromis

Daimi Üye
Kayıt
21 Ekim 2006
Mesaj
305
Tepki
215
Şehir
Bolu
İsim
Fırat Çıngı
Bisiklet
Diğer
Merhaba,

Uzun süredir bisiklete ara vermiştim ancak yakın zamanda tekrar başladım. Bisikletim, Corratec Superbow 26” MTB türü bir bisiklet. Alırken arazi kullanımımın az olacağını biliyordum ancak kullandığım dönemde gördüm ki neredeyse hiç araziye girmiyorum. Şimdi yeniden başlarken bari doğru ekipmanla başlayayım diye düşünüyorum.

Bu noktada şöyle bir avantajım var, eşim de benimle birlikte bisiklete binmek istiyor ve ona uygun bir bisiklet arayışındayım. Eğer ikinci bisikleti kendime göre bir cyclocross alırsam, eşim bendeki Corratec Superbow'da idare edebilir. Superbow kadro yapısı gereği bayanların kullanımına uygun. Onun kullanımı zaten ayda bir kaç kere olacağı için temelde benim elimin altında iki bisiklet olur. Yom eğer kullanımı yoğun olursa (ki buna ayrıca sevinirim) o zaman mtbyi satıp ona uygun bir model alabiliriz.

Yakında Ankara'dan Bolu'ya taşınma planımız var. Buradaki kullanımım yine ağırlıklı asfaltta olacak ama malum, Bolu doğa şehri. Sadece asfalta da bağımlı olmak istemiyorum. Zaten, sadece asfaltta binmek için yola çıkınca bile karşınıza bozuk zeminler çıkabiliyor. Kullanımımın %90'ı asfaltta olacağı için, olabildiğince iyi asfalt performansı arıyorum. Burada yirmi dakikalık asfalt/bozuk yol kullanımından sonra ulaşabildiğiniz nefis park, göl, çamur vs. alanları var. İsteğim, bu alanlara ulaştıktan sona keyfime göre takılmak. Oltamı yanıma alıp Gölköy'e gitmek, orada çim/toprak karışık yerlerde istediğim noktaya ulaşıp, balık tutamayıp, balıkçıdan 2 lüfer alıp eşime hava yapmak. Hız meraklısı değilim, o yüzden yol bisikletiyle aralarındaki max hız farkı beni çok düşündürmüyor. Kaldı ki araziye girmemeyi tercih edersem yol lastiği takabilirim.

Bütün bunlar beni cyclocross a yönlendiriyor ama işin bir de maddi yönü var. Kullandığım MTB de Sram X.O vites donanımı, Magura Julie hidrolik disk fren, Fox maşa, Fulcrum jantlar var. Cyclocross için de hiç değilse Sram Rival, olabiliyorsa Force donanım istiyorum. Düşündüğüm bütçe dahilinde (2500TL) bu pek mümkün görünmediği için ikinci el almak istiyorum fakat cyclocrosslarda henüz geniş bir kullanım olmadığından ikinci el bulmak zor.

Yazdıklarımdan sonra iki sorum var:
  1. Cyclocross düşünüyorum diyorum ama bir yandan da hata yapmak istemiyorum. Daha önce mtb alırken de arazide binerim diyordum ama binmedim. Yazdıklarım ışığında yol bisikleti değil de cyclocross almak hata olur mu?
  2. Bir yarış kadrosu alsam, maşa değişikliğiyle cyclocross olarak kullanabilir miyim? Yarış kadrolarının fren yapısından dolayı çamur kullanımında dezavantajlı olduğunu biliyorum ama öyle aşırı çamura gireceğimi de sanmıyorum zaten. Yarış bisikleti olup cyclocross alanlar bu seçeneği hiç düşünmüyor mu?
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.

Bu arada başlığı tam yazmadan yollamışım. Eğer bir moderatör denk gelirse başlığı "Cyclocross mu Yol Bisikleti mi" diye düzenlerse sevinirim.
 
Scudo
Bence performanslı sürmüyüceksen ne cyclo al ne de yol bisikleti al. Bir tane şehir bisikleti al. 20-30 arası ortalamayla sürersin, istersen ağırlık falan da taşırsın. Cyclocrossla da olur bunlar ama ben derim ki şehir al. Dropbar işin içine girdiği zaman rahatlık bitiyor :)
 
Hocam 1. Sorunuza cevabım hata etmis olmazsinız 700*28 slick lastik alarak yola adapte edebilirsiniz. Yol bisikletlerinde 23-25 kullanıldığını göz önünde bulundurduğumuzda tek dezavantaj alacaginiz modele gore disk fren olur. O da agirliktan dolayı.
2. Soru ise yarış kadrosu rijittir. Esneme yapmaz ve ve vucudun hiz icin aerodinamik bir pozisyona getirecek geometridedir. Cyclocrosslarda geometri biraz daha MTB'ye yakın geometridedir. O yüzden yarış kadrosunu cyclocross yapmak bana mantıklı gelmedi. Arazide geometriden dolayi ve de rijitlikten dolayi sağlıklı olmayacaktir.
 
@Firochromis

Cyclocross lastiği yarış kadrosuna sığmayacağı için cevap hayır. Maşayı değiştirerek ne elde etmeyi planladığınızı anlamadım. Amaç disk fren takabilmek ise, öne taksanız bile arka çatalda disk freni takacak yer olmadığı için bu mümkün değil.
 
öncelikle şunu deyim: cyclocross harika bir bisiklet türüdür. alırsanız asla pişman olmazsınız. mtbden hafiftir yola göre daha dayanıklıdır(yerine göre)
fakat kendi şahsi görüşüme göre fixed ve yol bisikletini hiç bir şeye değişmem. yol bisikletinin tadını, duruşunu, zevkini bence hiç bir tarz vermez. maşa değişip cyc lastiği takma konusunu hiç düşünmeyin bile!!!! boşa masraf olur ve asla verimi vermez. üstelik yol kadrosuna cyc lastiği de uymaz. hem kalın tekerli olmasından dolayı hemde frenleri farklı
 
Hız önceliğiniz değilse cyclocross oldukça mantıklı.Pişman olup da yol alsaydım keşke diyeceğinizi sanmıyorum.Benim araziyle alakam yok ama istanbul yolları sağ olsun düşündürüyor yolu sattırıp cycloc Ross aldırmayı
 
2. el cyclocross aldım, sizin bütçenizin biraz üstü bir fiyata. üzerinde 700x33'lük tırtıklı lastikleri vardı, geçtiğimiz hafta asfalta özel 700x32'lik lastikleri taktım bisikletin performansı tam istediğmim gibi oldu. Yani hafif bozuk yollarda içim rahat sürüyorum aynı zamanda da asfalta çıktığımda bir yol bisikleti kadar olmasa da eski haline oranla oldukça performanslı sürebiliyorum. Yukarda bir arkadaşın da önerdiği gibi şehir bisikleti de düşünebilirsiniz. Ben zamanında tercihimi cyclocrossdan yana kullandım. Bugün hiç pişman değlim. 2. El piyasasında dediğiniz gibi çok seçenek düşmüyor o nedenle burayı ve sahibinden.com sitesini sık sık ziyaret etmenizi öneririm. İyi şanslar.

Bu arada sahibinden'de sizin bütçeye uyan bir kaç model var. Kadro boyu uyarsa bakın derim.
 
Bende yeni cyclocross tarzı aldım ve gayet memnunum hafif arazi yani toprak yoöda sorun çıkartmıyor 2500e de sıfır olarak carraro cr cx giro var tiagra donanım 105 arka aktarıcıyla birlikte yol kullanmadığım için farklarını bilmiyorum ama buna ince lastik takmak mümkünken yola kalın lastik takmak kadro izin vermeyeceği için mümkün değil şahsen ben öneririm alışınca gayet güzel bir tip
 
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim.

Dropbar mevzusu bir muamma, evet. Daha önce kullanmadığım için bişey diyemeyeceğim ama alışırım gibi geliyor.

Şehir bisikleti almak istemiyorum. Onun yerine mevcut bisikletimin lastiklerini inceltirim, yoldayken de maşayı kilitlerim ve ikinci bisikletimi eşime yönelik bir model tercih ederim. Sonuçta eşime bir bisiklet vermem gerekiyor. Cyclocross düşünmemin sebebi elimdeki mtbye farklı bir alternatif yaratmak. Bir cyclocross için eşimin karşısına çıkıp ikna etmeye çalışırım ama donanımı benimkinin yanından geçmeyecek bir şehir bisikletini alıp benimkini eşime vermek tuhaf olur ve değmez.

Başlığı açtığımdan beri mtbyi kullanmaya devam ediyorum ve yol bisikleti almamaya ikna oldum gibi. E5'in hemen dışına çıkınca bozuk yollar başlıyor. Tecrübeli olsam farklı düşünebilirdim aa bulunduğum noktada halen yol bisikletine cesaret edemiyorum. Sonuç itibariyle cyclo lobisine ben de yenik düştüm. :)

Eski başlıkları okuyorum ama tavsiye edeceğiniz modelleri duymak isterim. Sıfır almak için acele etmeyeceğim, kafama yatan bir 2. el bisikleti bekleyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
@Firochromis Sahibinden.com'da bütçenize uygun modeller var. Oradan gözünüze kesitirdikleriniz burada sorarsanız daha çabuk sonuç alabilirsiniz.

Dropbar konusunda da endişe etmeyin, ne zaman alıştığınızı bile anlamayaksınız. Düz gidona göre daha kısa mesafeli olduğundan ilk başta hareket kabiliyeti daha kısıtlı gibi gelebilir ancak farklı tutuş pozisyonları ile düz e oranla oldukça rahat edersiniz. Önemli olan doğru kadro boyunu tutturmanız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Firochromis
@Firochromis

Bir dönem mtb sahibi olup yol bisikleti mi alsam derken cyclocross'ta karar kılmış biriyim.

Öncelikle yol bisikletini sadece maşa değişimi ile cyclocross'a çevirmek çok zor. Sadece maşa değişimi ile olmuyor. Kadro arka çatal genişliğinin de müsade etmesi lazım. Ek olarak arka freni değiştirebilmek için kadroda pivot bağlantısı gerektirir. Ek pivot almanız lazım ki dayanıklılığını da test etmeniz gerekir.

STI vites kollarına ve dropbara alışmak gözünüzü korkutmasın. Tahmininizden de çok kısa sürede alışırsınız ve alıştıktan sonra vazgeçmeyeceğinizi düşünüyorum.

105 setli bir cyclocross işinizi fazlasıyla görecektir. Yeri geldiğinde 700x35 lastik ile araziye girersiniz, yeri geldiğinde de 700x25 lastik ile yolda akıp gidersiniz.

Cyclocrossta yol bisikleti gibi hız yapamazsınız. Fakat mtb gibi de hantal kalmaz.
MTB gibi ağır araziye girebilirsiniz. Fakat lastik kalınlığının yetersiz kalması ve sabit maşa sebebiyle rahatsız edici olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Firochromis
@Çağlar Çağlayan Ah hocam çok isterim LaPierre sahibi olmak ama o bisikletin fiyatı bana biraz fazla geldi. Arkadaşa maliyeti ne olmuştur bilemiyorum ama aşağıdaki bisikleti sıfır olarak 4200TL'ye alabiliyorsunuz zaten. İnternet fiyatı bu, pazarlıkla aynı fiyatı gelir muhtemelen.

(link)
 
Mevcut yol bisikletime geçmeden evvel İstanbul'un meşhur yollarını göz önüne alıp bir cyclocross edinmiştim. Bu sayede iki sınıf arasındaki farkları gözlemleme imkanına sahip oldum:

- Cyclocross kadro geometrisi yarış için tasarlanmış olup endurance yol geometrisine oranla daha konforsuz yapıdadır. Uzun yol yahut tur planınız varsa konfor beklentinizi düşük tutmanızda fayda var.

- Yeni nesil birçok cyclocross 46-36 yarış sııfı aynakol ile geliyor. Bu ne tırmanış için ne de hız için çok uygun bir oran sağlamıyor. Alacağınız bisikletin üzerinde 50-34 aynakol ve 11-28 gibi bir kaset olması başlangıçta işinizi epey kolaylaştırır.

- Parkur gereği cyclocross türünde cantilever sınıfı frenlerin yanında mekanik disk frenler de sıklıkla tercih edilir. Mekanik disk frenlerin giriş sınıfı modelleri ise baş ağrısından başka birşey değildir. Disk fren tercih edecekseniz kaliteli bir model olmasına dikkat edin.

- 29'er mtb sınıfı jantlar cyclocross maşaları ile uyumlu olabiliyor. Yol ve mtb sınıfları arasındaki göbek boy farkı nedeniyle istediğiniz her jantı alıp takamayabilirsiniz. Almadan önce dikkatle inceleyin.
 
@sahinatabey01 Haber verdiğiniz için teşekkür ederim. Kadro boyu bana uygun değil ne yazık ki.

@Sadettin Z. Bilgiler için çok teşekkür ederim. Bana (ve diğer arkadaşlara) daha fazla yardımcı olabilmek adına, hangi disk frenleri tercih etmek gerekir? Veya Cantilever daha güvenli bir tercih mi olur? Kilom yaklaşık 85 olduğundan ve biraz tırsık olduğumdan fren konusuna önem veriyorum. MTB'mi daha doğru dürüşt kullanmadan Magura Julie takmıştım.

Endurance tanımıyla daha önce de karşılaşmıştım. Önemli bisiklet firmalarının sayfalarını karıştırdım ama sadece Specialized ve Cannondale bu tanımda bisiklet sunmuş (diğerlerinde de olabilir ama Endurance diye bir başlık yok) Sizce bu ikisini de listeye ekleyeyim mi? Üzerlerindeki lastik ince gibi geldi bana:

(link)
(link)
 
@Firochromis Kadro ve maşa dışında neredeyse bisikletin fabrika çıkışlı halinden hiçbir parça yok. Tiagra yerine 5700 ve düzeyinde parçalar var vs. detayları yazıyor, tabii ki tercih sizin
 
@Çağlar Çağlayan Doğrudur. Açıkcısı yol komponentlerine ve özellikle Shimano'ya çok yabancıyım. İnceleyeyim tekrar.
 
@Firochromis fitness bike ihtiyaçlarınızı karşılıyor gibi. bu bütçeye iyi bir tane edinebilirsiniz. fitness in temel işlevi uzun süreler görece performanslı bir sürüş yapman bu sırada yükün bagajın varsa onu taşıman. yani şehirler arası turlarda ve günlük gezilerde veya antrenman yapmak için kullanabileceğin zevkli bir bisiklet türü. Çok yönlülük üzerinde diğer tüm bisiklet türlerinden öndedir, ama yol bisikletine bazıları biraz daha yakındır.

bir fitness alırsan muhtemelen bunu ileride yenge ile ortak kullanıp ara sıra pür performans yapmak için bir de yol bisikleti alırsın. (mtb'nin mesamesi okunmuyor...) (şu an bizdeki durum bu :))

bu arada @Sadettin Z. nin dişli sayılarıyla ilgili yaptığı açıklama altın değerinde..
 
@Firochromis

Cantilever sistemi pek çok durumda gayet yeterli performans sunar ve hafifliği ile öne geçerken çok dik inişler ve ıslak/çamurlu parkur sürüşlerinde avantaj disk fren sistemlerine geçer.

Hidrolik STI sistemi oldukça yeni ve pahalı. Genelde üst sınıf bisikletlerde görülmeye başlanan bu sistem için Shimano R785 tartışmasız mevcut en iyi çözüm.

Klasik STI kollar ile kullanılabilen hibrit hidrolik yol freni konusunda TRP Hy/Rd modeli ipi göğüslemekte. Bu serinin önceki modellerinde bulunan bazı olumsuzluklar tamamen çözülmüş durumda.

Tam mekanik disk frenlerde ise yine TRP markasının Spyre modeli öne çıkıyor. Aynı hidrolik frenler gibi çift yönden çalışan balatalar sayesinde sinir bozucu sesler en aza inmiş, performans bir hayli artmış durumda.
 
Geri