Scudo Sports

Cyclocross ve Yol Bisikleti Farkları

andjustice4all

science rocks
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
237
Tepki
233
Şehir
İzmir
İsim
Doğu Mert A.
Bisiklet
KTM
Bu konuda düzgün Türkçe kaynak olmadığı için hem Google aramalarında hem de BF'da hızlı sonuç elde etmek bakımından bu işi bilen arkadaşlar bir şeyler paylaşırlarsa hepimiz için iyi olur diye düşündüm :) Benim bildiğim geometri ve teker kalınlıkları başlıca farklar fakat ne bu işin detayını ne de bunlardan başka bir fark biliyorum. Yani geometri farkı ne deseniz cevap veremem.

Tecrübeli, bilgili arkadaşlarımızın fikirlerini bekliyoruz.
 
Scudo
benimde zamanında incelerken dikkatimi çekenler

- kalın teker imkanı, bu özellikle disc fren ve V fren sayesinde mümkün oluyor.
- üst madde ile disc fren, hem önde hem arkada disc olan modelleri var
- geometri, boru uzunlukları, gidon boğazı ve gidon boynuzunun açısı
- arka teker - aynakol mesafesi
- pedal'ın yerden yüksekliği
- bagaj imkanı var bazı modellerde. bazı yol modellerinde de var aslında bu, tam bir fark sayılmaz.
- aynakolda 3 dişli oluyor genelde cx'lerde
- kablolama CX'lerde eğer içten değilse üst borunun üzerinden ve alt borunun altından oluyor. Çamurda omuzlayınca kablolar dolaşmasın diye böyle yapmışlar.
- ince teker takıp çakma yol bisikleti yapılabilme özelliği :)
 
  • Beğen
Tepkiler: andjustice4all
Yol bisikletleri tamamen yolda en hızlı şekilde gitmek için tasarlandığından kadro yapıları yani geometrileri de buna uygun şekilde düzenlenir. Yol bisikleti sizin hareketlerinize en hızlı şekilde tepki verebilmeli ve hız ihtiyacınızı tamamen karşılayabilmeli. Daha "kıvrak" olmaları için daha kısa teker mesafesine ve daha alçak "bottom bracket"a sahip oluyorlar. Yani yere daha yakın :) Cyclocross bisikletleri ise yola göre bu yazdıklarımın tersi şeklinde dizayn ediliyor. Cyclocross aslında yol bisikletçilerinin kışın da yarışabilmek için çıkardıkları bir yarış. Bu yüzden cyclocross her ne kadar yol bisikletine benzese de özünde bir çamur bisikleti olduğundan bir yol bisikleti kadar hızlı tepkilere ve hızlı gitmeye ihtiyaç duyulmayan bir yarış için tasarlanmış. Bu yüzden yol bisikletine göre vites oranları da çok garip kalıyor. Genelde 36/46 aynakol kullanılıyor. Yol bisikletlerinde ise 34/50, 36/52 ya da 39/53 genellikle görülen aynakol dişlileri. Aynı şekilde yol bisikletlerinde 23 ve 25'lik lastikler olağanken CX bisikletlerlerde 40mm'e kadar lastik kalınlığı görülebiliyor. Bu da arazi kullanımında dişli lastik takabilmek için bu şekilde tasarlanıyor. Bunun avantajı ise asfalt sürüşünde yol bisikletine göre daha kalın bir lastik yani daha düşük hava basıncı ve daha az darbe hissettiren bir sürüş oluyor. Dezavantajı ise yine hız.
Cyclocross bisikletler bu nedenle hız makinesi olarak tasarlanmadığından şehir içinde kullanacak kişiler için de cezbedici oluyor. Zira disk frenleri, çamurluk ve bagaj takabilme şansı ve kalın lastikleriyle şehir içi kullanımı için daha uygun oluyor.
 
Güzel konu. YOL vs CYCLOCROSS!

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/popcorn_yes.gif
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet POLAT
Yukarıda arkadaşlar gayet detaylı şekilde açıklamışlar, ilave sayılırsa jant seti ve göbeklerin darbe ve zorlamalara daha dayanıklı türde olduğunu belirtelim.
MTB serisi 29'er jantlar ve göbekleri cyclocross grubunda görmek mümkün.
 
Geri