Kusura bakmayinda
@Semih Cavdar arkadasimizin da dedigi gibi, siz gercekten okudugunuzu anlamiyorsunuz.
- Mesela yine sacma bir örnek, Wolfsburg ve Meksika.
Ikiside vw nin dogusundan beri oldu bitti VW üretim merkezleri dir. Siz meksika passati kullanin ben almaya ols bile arada fark göremesiniz. ikiside kaliteli üretim yapiyor ve ben hic bir yerde polonya falan kötü kaka demedim yanliz sizin demenize göre onlarda mi cakma diye sordum.
Saçma mı 🤣 wv Almanya da üretim yapmak varken ne diye Polonya gibi neredeyse Avrupa nın sınırında kalan bir ülkede üretim yapıyor? Yani ülkelerin büyük yatırım ve Sanayi firmaları maliyeti düşük tutmak için çaba gösteriyor olamaz mı?Evet,aynı düşünüyoruz buraya kadar anlaşıyoruz. Fransa dan far almak takmak varken ne diye Macaristan dan çıkan parçaları kullanıyoruz? Meksika üretimi mevzusu.. Bence Bi bakın aralardaki farklara.. Saç kalınlığı, donanım paketleri, hava yastığı sayıları, jant lastik opsiyonları.. Bunlar otomobilin sürüş ve güvenliğine doğrudan etki eden şeyler. Fark yok diyorsunuz.. Yahu passat arteon bile fabrika çıkışlı hatalarla dolu bir otomobil. Hem de vidasının puluna kadar ORJİNAL! Bunun da detaylarına netten bakabilirsiniz.
- Mesela OPEL amblemi görmek.
Degsik sekilde yeni gördüyseniz onu bilemem ama ben OPELin mesela bazi ülkelerde degsik amblemle kullanildigini 35 sene önceden bile biliyordum.
Değişik amblem derken? Vauxhall falan mı? Bunun konuyla ne ilgisi var? Sizin 35 sene önce biliyor olmanızın hele?
- En komigi de bu cümleniz olmus.
"Fakat şurda kendi söylediğiniz şeyle çelişiyorsunuz, farkında değilsiniz. Ucuz iş gücü diyorsunuz, pazar alanı diyorsunuz mesela."
Pazar alanini ben degil Cucci filimide gelini ve guccinin kendi söyledi.
Ucuz is gücü derken neyi kast ettim aceba. Polanya gibi uzak dogu gibi yerlerde is gücü ucuz ama oralarda bir insan 500€ aliyorsa kaliteli isci oluyor ve ona göre clisiyor arti merak etmeyin is gücü nekadar ucuz olursa olsun kalite kontrolü yine pahali ve deneyimli is gücleri yaptigi icin kalitesiz markaya zara verecek seyler firmadan cikmiyor.
Onlarin kalitei iscisi 500€ ve ayni isi yapan ayni zekada olan kisi almanyada 2000€ aylik aliyor. Ozaman adam üertimini neden diarida yapmasin.
Komik mi 😁? Neyi komik.. Evet, kendiniz çelişiyorsunuz.. Diyorsunuz ki, Polonya da kalite düşmüyor. Aynı sürüş hissiyatını alırsınız, farkı göremezsiniz demeye getiriyorsunuz. Tamam, ben de diyorum ki aynı firma Polonya için de pahalı, maliyeti yüksek üretim kararı alıp çinde, Endonezya da, vb uzak doğu ülkelerine pazarı taşıması normal değil mi? Kaldı ki, çin içinde de fabrikası var ve bu adamlar Çin malı vw yapıyor 😁? Yani? Onlar da mı orjinal? Hadi sizi kırmayayım, hadi onlar orjinal.. Bi bu bisikletler mi çakma oluyor? Trek, pinarello ve daha pek çoğu firma olarak itiraz etmiyor hatta orada üretiyor mallarını, çakma oluyor ama bir vw çakma olmuyor? Bence kabul edin, dünya piyasası Asya dan geçiyor. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının yaşadığı bir kıta ve merkezinden bahsediyoruz. Dünya ekonomistleri artık Çin hindistan ve taiwan dan çindistan olarak bahsetmeye başladı. Geçilen son yarım asırlık çağda, bu bölgedeki 500 milyondan fazla insan, orta gelirden orta üst gelir seviyesine yükseldi ve çinden korkulmasının sebebi, bu 500 milyonun ortanın altı ekonomik seviyedekiler için bir lokomotif oluşturacağı.. Bunu ekonomi üzerinden gerçekleştirdiler. Neticede siz istediğiniz kadar aşağılasanız, yerseniz, ezseniz de uzak doğu malları kapınızın önüne kadar geliyor , arka cebinize kadar giriyor. Traşınızı olurken, markete giderken, beyaz eşyanızı alırken farkında olmadan hayatınızı sizden önce işgal ediyor. Ancak burada hakkınızı vermem gerekiyor, kesinlikle orjinal bir karbon kadro başka, çakması başka. Ben çakmayı arzuluyor, yere göğe sığdıramıyor değilim. Fakat avaraj kullanıcısı olarak, gün gün takvim yapıp sezonun yarışlarını takip eden bir anlayışı taşımıyorum. Sadece imkanlar dahilinde kaliteli, orjinale eş değer, muadil bir karbon kadro alabilecek durumdayım. Ve denemek istiyorum. Aslında konunun özeti bu..
- Hayatınızda kaç tane karbon kadro gördünüz? Hiç denediniz mi?
Bu soruuza da cevap verirdim ama gerek görmüyorum. Sadece ben Cakma hic kullanmadim ve Orjinal kullandiklarimida sayamadim. Bu cevap olarak yeterlidir herhalde. Bu tür sorulari her önünüze gelene sormayin, herkes cakma pesinde olup cakmalari metedenlerden olmaz.
Ben size ve sizin hakkinizda kötü bir sey yazmadim, neden böyle tavir koydugunuzu da anlamadim.
Son olarak.
"bu arada bu üretici, siz dalganızı geçerken Avrupa standartları etiketini de ürünlere eklemekle meşgul"
O etiketle satisi nereye yapacak aceba. Mesela cakma ürünü biraki o etiketle cakmasini mesela almanyaya sokmaya calissa adamdan siringalyla kan alirlar.
Simdi artik size cevap vermem, taki okudugunuzu anlayana kadar.
Açıkçası size yazdıklarım da var yazmadıklarım da.. Kaç tane orjinal kadro kullandığınız, gerçekten umrumda değil ama kullanma deneyiminiz benim için önemli. Nedense o konudan söz etmiyor ama gucci den bilmem vw den oradan buradan çorba gibi yaptınız güzelim konuyu.. Aslında mesele çok belli.. Cyclocross bir bisikletim var (kimi mecralar sırf markasından binşahit göster cyclocross olduğuna diyorlar, hak veriyorum) ve yol bisikletine geçiyorum. Bu süreçte değiştirdiğim, ekleme çıkarma yaptığım şeyler oldu. Karbon jant, gidon, novatec göbekler, michelin dış lastik ve schwalbe iç lastikler, continental jant şeritleri, selle royal sele vs vs.. Sram red mekanik vites grup seti topladım şu an.. Bence konuşulması gereken ya da yönlendirme yapılacaksa buna göre alternatif sunulacak potansiyeller varken saçma sapan şekilde konuya linç gelmesi gerçekten de hoş değil... Satırlarca konu okudum, cevap yazdım bu forumda ama kimsenin yaptığı ile dalga geçmedim, aşağılamadım, kimseyi yermedim.
Son olarak bana cevap yazıp yazmamanız da umrumda değil. Sizden metanet bekleyecek değilim. Ama deneyiminiz varsa buyrun.. Zevkle okurum..