Scudo Sports

Cyclocross beden seçimi yardım?

Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
73
Tepki
25
Şehir
ankara
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar almanyadan focus mares ax 3.0 yada ax 2.0disc aldirmayi planliyorum asagi yukari 300 € fark ediyor birde ankarada bulamadim maalesef o yuzden almanyayi tercih ettim orda yasayan bi arkadasim alip getirecek. Yalniz söyle bir sorun var boyum 171 bacak arasi mesafe 74 listelerden bakıyorum kadro boyum yol bisikleti icin 52-54, sehir bisikleti icin 48 gorunuyor ancak akmanyadaki satici erkeklere en küçük L (large) veriyoruz demis oda sanirim 56 yapiyor. Bende işkillendim biraz ordan getirtip ekimizde kalmasin cyclocrooslarda beden secimi farklimi acaba ozellikle focus serisinde nasil kullanan bilen varsa hangi beden almaliyim bi yardim ediverin lutfen.
 
Scudo
Ben hiç 1.71 boyunda Alman erkek görmedim. Ondandır muhtemelen :)
 
aynen arkadaşımda öyle dedi "burdakiler hep 2m toprağım ondan L verip yolluyorlar sanırım diyo" :) :) :) ee peki sehir kadrosu ölçüsü vermek gerek yoksa yolmu yoksa direk small mu :D bi alman kadar yokuz diye onların ölçülerine binmek zorunda değilizya :p
 
hakan bey ,
gökan toros dostumuz hem cyclo cross kullanıyor hemde yol kullanıyor boyu 1.83 ,her iki bisikletin üst boru uzunluğu 56 cm ama arka boru uzunluğu yani seleden ayna kola olan uzaklık farklı bu durumdan rahatsız olmadığını daha önce gökan dostumuz yineledi mukayese yapar isek ne çıkar ,sizin boyunuz kısa size 56 kadro olmaz tabi ,,bence 52-54 arası cyclo cross bike ..
 
Çok geç olmadıysa bende focus mares ax 2.0 kullanıyorum boyum 1.80(Kudret abi ile bende görüsmüstüm almadan önce) 54 kadro aldım gayet memnunum size de yardımcı olur belki
 
Lastik olcusu daha buyuk (28") olmasindan ve biraz daha rijit olsun diye cyclo cross secimizde yol bisikletinde kullandiginiz bedenin bir kucugu tavsiye ediliyor.Asagida benim bisikletlerimin yan yana resmi var, yol bisikletim Trek 56, Giant TCX ise M ( 54) beden, ama dikkat ederseniz ikiside ayni bedenmis gibi duruyor.
 
merhaba, yeni konu açıp foruma konu çokluğuna boğmak istemediğim için bu başlık altına yazayım dedim.
yukarıdaki yorumlarda 1.70lik boy için 54cm kadro boyu önerilmiş, başka bir arkadaş da 1.80 boyuyla 564 cm kadronun oldugunu söylemiş. acaba bu cyclocross bisikletler için bir tablo oluşturuldu mu? ben de cyclocross araştırıyorum 2.el almak için ama kadro boyu konusu henüz netleştiremedim:( 1.70 boy ve 77cm bacak içi boyuna sahibim. yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler:)
 
Ben yeni aldım. Cube cross race 172 / 77 cm. 53 kadro aldım. Ancak arazide de sürerim dersen önerim 51 kadro.
 
Her tarzın kadro / boy ölçü oranı nasıl farklıysa aynı tarzda/kategoride yer alan bisikletlerin de markalar arasında kadro / boy oranı farklı olabiliyor. Tavsiyem alacağınız "marka"nın sitesine girip size guide/ kadro boyu hesaplama tablolarını inceleyin. Bu tabloların kimisi vücut verilerinizi girdiğinizde otomatik olar kadro boyunu hesaplıyor, kimisinde ise tablo halinde ölçüleri veriyor.
 
@hakan büyükkaya

En küçük beden Large mı ? :) bırak bisikleti oradan pantolon bile bulamazsın o zaman :)
 
  • Beğen
Tepkiler: abvarat ve Serrchi
Ben de cyclo-cross kadro farkını merak ediyorum.
Bana da cyclo-cross bisiklet, yol bisikletinden bir numara küçük tercih edilmeli gibi geliyor.

Konuyu hortlatayım bakalım, belki birkaç görüş daha gelir.
 
@Ahmetgitar
Bir beden küçük alma durumu var ama cyclocross-yol farkından dolayı değil. Bisikletin kullanım amacına göre değişmektedir.

Bisikletin türü ne olursa olsun (yol, cyclocross, mtb) agresif kullanılacaksa bir beden küçük alınabilir. Eski MTB bisikletim M kadro idi. Şimdi kullandığım cyclocross ta M kadro. Şayet yol bisikleti alacak olursam onu da M seçeceğim. Zira amacım ulaşım olacak.
 
@Fatih Çetin haklısınız.
Ben de yol bisikleti kullanıcısıyım ve karayolunda aerodinamik pozisyona girip hızlı bir sürüş yapıyorum.
Ancak kışın süreceğim cyclocross bir beden küçük, hatta gidondan ekstra freni olandan olacak. Çünkü daha çok gezinti amaçlı, yağmur ve soğuk havada; düşük hızla kullanacağım.
 
Boy 173 iç bacak 74 cm 51 cm cannondale caadx (üst boru uzunluğu 53.5 cm) kullandım pek sorun olmamıştı. Focus geometrisi bilmiyorum ama 50-52 cm den büyük önermem . Hatta 52 cm bisikletin bile üst boru yüksekliği iç bacak uzunluğunuzdan fazla olabilir. Bir diğer husus aynakol boyu. Ben cyclocrossta ve yol bisikletinde uzun sürüşler sonrası bacağımı diziden geriye büktüğümde uyluk arka tarafına kramp giriyordu. Şu an sadece yol bisikleti var ama aynakolu 170 mm den 165 mm ye değiştirip seleyi yükselince kramptan kurtuldum.
 
@Ahmetgitar
Gidonda ekstra frenlerin bana göre avantajından çok dezavantajı var. Bunları da göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Tabi bunlar benim şahsi fikrim.

Tek avantajı sürüş pozisyonunu değiştirmeden frenleme yapabilirsiniz.
Dezavantajları

-Gidonun üstünde aparat bağlamak için yer azalıyor (ışıklandırma, zil, km saati vb)
-Gidonun üst kısmından tutulduğunda dik bir pozisyon oluyor ve frenleme şiddeti ayarsız olur ise taklaya gelebilirsiniz.
-Ekstra ağırlık demek

Focus'un cyclocrosslarında ek fren yok diyebiliyorum. Cube cyclocross'un bazı 2014 modellerinde vardı.
 
@Fatih Çetin

Bir dönem cyclocross kullanıcısı olarak harici fren kolları hakkındaki görüşlerinize kısmen katılıyorum.

Kolların gidon üzerinde kapladığı yer nedeniyle ışıklandırma bağlantısı için 8 takla atma zorunluluğu oluşuyor, fazladan ağırlık da cabası.

Ancak dik ve tehlikeli inişlerde kalçayı daha geriye atmaya imkan vermesi sayesinde daha iyi kontrol sağladığını düşünüyorum. Ayrıca performans odaklı olmayan laylom sürüşlerde dik tutuş pozisyonunda elinizin altında fren oluşu da gayet konforlu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
@Sadettin Z.

Başta da belirttiğim gibi şahsi fikirlerim sadece :)

Ağırlık konusuna takılan biri değilim. Zira cyclocross'a verdiğim parayı yol bisikletine harcasaydım 8 kilo ağırlığa yaklaşabilirdim. (Kullandığım bisiklet pedallı 9,40 KG)
Fakat kullanmayacağım bir özelliğin ekstradan 200-250 gram ağırlık yaratmasını istemem.

Ani frenlemede şu şekilde güvenli olur diye düşünüyorum.

Kalçayı geri atmak+yatış pozisyonu > kalçayı geriye atmak+dik oturuş > dik oturuş.

Kalçayı ne kadar geriye atarsak atalım dik pozisyonda olduğundan dolayı ani frenlemede vücut ister istemez öne doğru gitmeye devam edecektir.

Sonuçta laylaylom sürüşte bile yeri geldiğinde insan takla atabiliyor. Ki başıma gelmiş bir durumdur. Ama etrafta tehlike yaratabilecek bir durum yoksa gidon üstü fren kullanımı rahattır.
 
Herhalde doğru ve yanlış diye bir şey yok. Yoksa her şey standart olurdu.
Mesela ben yol bisikleti kullanan biri olarak ikinci bir bisikleti cyclocross alıyorsam bunda gidon freni olsun isterim. Çünkü yol bisikletime göre biraz daha farklı bir kullanımı yapacağımdır.
Ancak tek bir bisikletim olsaydı ve bu da cyclocross olsaydı o zaman ek ağırlık istemez, sürüş vb olarak daha bir yol.bisikleti tarzında kullanırdım. Kısacası, bisikleti nasıl kullanacağımız aksesuar tercihlerine de yansıyor.
Yine de @Sadettin Z. ve @Fatih Çetin yorumlarınızdan çok şey öğrendim.
Teşekkürler...
 
Geri