Scudo Sports

CYC 02 Apex alacağım ve ilk defa drop bar'a geçeceğim.Çekiniyorum ?

Ozan Güneri

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
846
Tepki
2.454
Şehir
Krumovgrad /Bulgaristan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu güne kadar hep Mtb kullandım.Bu gün itibari ile bisikletimi sattım.Bununla birlikte bisiklet arayışına girdim.Aklımda hep bir cyclocross vardı.CYC 02 gözüme hoş gözükmeye başladı.Ancak hiç drop bar ve 28'' jant bisiklet kullanmadım.Aklımdaki sorular ;
1.Drop bar ve yola yakın geometri kullanımda yorucu oluyormu ?
2.Cyclocross kadro ölçüsü yol kadrosu ile aynımıdır yoksa farklımıdır ?
3.Cyc 02'nin üzerindeki 11-23 ruble yokuş çıkmakta kişiyi zorlarmı ?
İLgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Scudo
1. kişiye göre değişir. kadroya göre değişir. fit'e göre değişir. ama kısaca cevap vermek gerekirse yorulmanın sorumlusu dropbar olamaz.
2. yine kadrosuna göre değişmekle birlikte farklıdır. cyclocross disiplininde daha dik bir oturuş pozisyonu esastır.
3. kesinlikle zorlar. üst dişlisi 30 veya 28 olan bir rubleye geçmeniz yerinde olur. o bisiklete 23 ruble koyanın kafasını merak ediyorum. :D

aslında bunların hepsi teferruat.

tek dikkat etmeniz gereken kadro boyu. çok iyi araştırıp öyle karar verin.

cyc02 apex için söyleyebileceğim tek şey, salcano'nun tavsiye edebileceğim 1-2 modelinden birisidir. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
MTB gidonu, kolların daha geniş açıda durarak kolların esnemesini kolaylaştırmak amacıyla geniş yapılıyor. Yol gidonu ise 15-20cm daha kısa, dolayısıyla kollarınız daha gergin duracak. Sert inişlerde kollarınızda bir ağrı oluşturur. Ama cyclocross ile sert iniş olmayacağı için sıkıntı yok.
Cyclocross gidonunda birçok tutuş pozisyonu var. Yol koşullarına göre pozisyonunuzu değiştirmenize olanak tanıyor ve daha büyük rahatlık sağlıyor.
Geometri konusunda da, MTB kadar dik durmadığınız için rüzgarla savaşınız daha az olacaktır.

11-23 ruble, 34lük aynakol ile yokuşlarda süründürür. 22'lik aynakola sahip bir MTB'de aynı dişli oranı 5. viteste sağlanıyor. Teker çapının büyüklüğünü de hesaba katarsanız, 6. viteste yokuş çıkmak gibi bir şey oluyor.
 
Abim bende şuan Carraro cr race 052 var. Bundan önce Bianchi Speed 1000 kullanıyordum. İlk sorunu cevaplayabilirim sadece. Bisiklete bindiğiniz birkaç sefer biraz yorucu oluyor sıkıntı çekiyorsunuz. Hepsi alışkanlıktan ötürü geliyor. Kadroya, o hafifliğe, frenlerin yapısına alıştığınız vakit hiçbir problem yok, herşey daha keyifli hale gelmeye başlıyor :)
 
Geri