İyi günler sevgili bisiklet severler. Birkaç haftadır uğraştığım işi bugün bitirdim.. Öncelikle yardımları için birkaç kişiye teşekkür edeceğim. Orhanalkaya nickli Orhan Abi'ye, jantlar konusunda verdiği bilgiler için. Seda Bisiklet- Birol Ustaya jantı ördüğü için, ve Bornova Özge bisiklete son toplamada yardımcı olduğu için; doğukanaksu adlı kişiye, ne balık tuttuğu ne de balık tutmayı öğretmediği, hiçbir şekilde yardımcı olmadığı için teşekkürlerimi iletirim.
Öncelikle sizlere biraz bisikletimden bahsetmek istiyorum. Ben 16 yaşındayım, 11 sene, evet 11 sene önce bir hurdacıdan 5 liraya aldığımız bu pinokyo'yu ( belki pinokyo değil de sindirella olma ihtimali de var ) yıllar önce boncuk mavisine boyadık, orjinal rengi ise pembe idi. Ayrıca kendisi ilk bisikletim, emektar dostumu çürümeye bırakmak istemedim. Boyumdan dolayı bana da pek gitmediği için annem kullansın diye toplamaya karar verdim. İşleri çoğunlukla tek başıma yaptığım için her evrede fotoğrafını çekemedim. Ayrıca ilk işim olduğu için pek profesyonelce olmadı ama olduğu kadar artık..
Öncelikle boyasını çıkarmak için polisan'ın boya sökücüsünü kullandım.Şimdiye kadar kullandığım ilk ve tek boya sökücü ama fena değildi- işimi gördü. Boyasını çıkarırken;
http://m1309.hizliresim.com/1f/n/svgmf.jpg
Boyasını çıkarmam 2 günümü aldı. Çift kat boya olduğu için ve alttaki boya farklı bir şekilde atıldığı için bir türlü boya çıkmadı. Boyayı tamamen söktükten sonra iyice zımparaladım. Bu arada boyayı çıkarmadan 3-4 saat zımpara yaptım, işlemi hızlandırdığını düşünüyorum.
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svgqw.jpg
Birkaç kere zımparaladım ve astar esnasında sorun çıkarabilecek yerleri elimden geldiğince kazıdım. 2 kat ve krem-beyaz karışımı gibi güzel bir astar attım.Her kat astardan sonra 1 gün güneş ışığı altında kurumaya bıraktım. İlk kat astarı attıktan hemen sonra;
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svgt7.jpg
2. kat astar güneş altında;
http://l1309.hizliresim.com/1f/n/svgxf.jpg
Bu astar da güneş altında bir gün kuruduktan sonra, Marshall'ın hammerite serisi sprey boyaları ile 3 kat boya attım. Her boya katı arasında 1 gün bekledim. Kullandığım boya çekiçlenmiş gümüş grisi idi, çok sexy bir ismi var değil mi? Fiyat- performans olarak ise, beklediğimin çok üstündeydi. Paslı yüzeye atılabilmesi, astar istememesi ve 8 yıl koruması gibi çok iyi özellikleri var. Cidden memnun kaldım ve hepinize öneririm. Burada ise boya atıldıktan sonra güneş altında beklerken;
http://l1309.hizliresim.com/1f/n/svh1z.jpg
galiba boyanın 3 katı kururken;
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svh3f.jpg
bu boya işleri ile uğraşırken, bu bisiklet için farklı bir şeyler yapmak istedim. Çok fazla emek verdiğimi düşünüyordum ve sadece şekil ile değil- işlevsellik ile de hakkını verebilecek bir şey olsun diye düşündüm ve gizli silahımı sipariş ettim. 2 gün sonra ise elimdeydi..
http://m1309.hizliresim.com/1f/n/svhgl.jpg
Kargomu aldığım gün doğru Birol Usta'nın yanına gittim. Sağolsun; 1 gün sonra jantları aldım. Evet nexus 7 göbek taktırmıştım.
http://m1309.hizliresim.com/1f/n/svhhl.jpg
Göbekleri taktıktan sonra, göbeğin içindeki milin dönmesini engelleyen sarı renkli bir parçayı piyasada bulamadık.. Bende normal kontra göbeğe döndüm ve karşınızda pinokyo bisikletin son hali..
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svhjm.jpg
Bisikleti bitirdikten sonra birkaç saat sürdüm. Zevkliydi, keskin dönüşler yaparken biraz savruldum açıkçası ama gayet hızlı, dengeli olmuş. Kontra fren'in verdiği duygu bambaşka bir olay zaten. Ne diyeyim, iyi ki klasikler var ve bugünlerde bunlara binebiliyoruz. Zamanında bunları yapmış ustalarımızın ellerinden öperim. 40 yıldan daha eski bir alet tıkır tıkır çalışıyor...
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Öncelikle sizlere biraz bisikletimden bahsetmek istiyorum. Ben 16 yaşındayım, 11 sene, evet 11 sene önce bir hurdacıdan 5 liraya aldığımız bu pinokyo'yu ( belki pinokyo değil de sindirella olma ihtimali de var ) yıllar önce boncuk mavisine boyadık, orjinal rengi ise pembe idi. Ayrıca kendisi ilk bisikletim, emektar dostumu çürümeye bırakmak istemedim. Boyumdan dolayı bana da pek gitmediği için annem kullansın diye toplamaya karar verdim. İşleri çoğunlukla tek başıma yaptığım için her evrede fotoğrafını çekemedim. Ayrıca ilk işim olduğu için pek profesyonelce olmadı ama olduğu kadar artık..
Öncelikle boyasını çıkarmak için polisan'ın boya sökücüsünü kullandım.Şimdiye kadar kullandığım ilk ve tek boya sökücü ama fena değildi- işimi gördü. Boyasını çıkarırken;
http://m1309.hizliresim.com/1f/n/svgmf.jpg
Boyasını çıkarmam 2 günümü aldı. Çift kat boya olduğu için ve alttaki boya farklı bir şekilde atıldığı için bir türlü boya çıkmadı. Boyayı tamamen söktükten sonra iyice zımparaladım. Bu arada boyayı çıkarmadan 3-4 saat zımpara yaptım, işlemi hızlandırdığını düşünüyorum.
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svgqw.jpg
Birkaç kere zımparaladım ve astar esnasında sorun çıkarabilecek yerleri elimden geldiğince kazıdım. 2 kat ve krem-beyaz karışımı gibi güzel bir astar attım.Her kat astardan sonra 1 gün güneş ışığı altında kurumaya bıraktım. İlk kat astarı attıktan hemen sonra;
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svgt7.jpg
2. kat astar güneş altında;
http://l1309.hizliresim.com/1f/n/svgxf.jpg
Bu astar da güneş altında bir gün kuruduktan sonra, Marshall'ın hammerite serisi sprey boyaları ile 3 kat boya attım. Her boya katı arasında 1 gün bekledim. Kullandığım boya çekiçlenmiş gümüş grisi idi, çok sexy bir ismi var değil mi? Fiyat- performans olarak ise, beklediğimin çok üstündeydi. Paslı yüzeye atılabilmesi, astar istememesi ve 8 yıl koruması gibi çok iyi özellikleri var. Cidden memnun kaldım ve hepinize öneririm. Burada ise boya atıldıktan sonra güneş altında beklerken;
http://l1309.hizliresim.com/1f/n/svh1z.jpg
galiba boyanın 3 katı kururken;
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svh3f.jpg
bu boya işleri ile uğraşırken, bu bisiklet için farklı bir şeyler yapmak istedim. Çok fazla emek verdiğimi düşünüyordum ve sadece şekil ile değil- işlevsellik ile de hakkını verebilecek bir şey olsun diye düşündüm ve gizli silahımı sipariş ettim. 2 gün sonra ise elimdeydi..
http://m1309.hizliresim.com/1f/n/svhgl.jpg
Kargomu aldığım gün doğru Birol Usta'nın yanına gittim. Sağolsun; 1 gün sonra jantları aldım. Evet nexus 7 göbek taktırmıştım.
http://m1309.hizliresim.com/1f/n/svhhl.jpg
Göbekleri taktıktan sonra, göbeğin içindeki milin dönmesini engelleyen sarı renkli bir parçayı piyasada bulamadık.. Bende normal kontra göbeğe döndüm ve karşınızda pinokyo bisikletin son hali..
http://r1309.hizliresim.com/1f/n/svhjm.jpg
Bisikleti bitirdikten sonra birkaç saat sürdüm. Zevkliydi, keskin dönüşler yaparken biraz savruldum açıkçası ama gayet hızlı, dengeli olmuş. Kontra fren'in verdiği duygu bambaşka bir olay zaten. Ne diyeyim, iyi ki klasikler var ve bugünlerde bunlara binebiliyoruz. Zamanında bunları yapmış ustalarımızın ellerinden öperim. 40 yıldan daha eski bir alet tıkır tıkır çalışıyor...
Okuduğunuz için teşekkür ederim.


