Scudo Sports

Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu ''Tour of Turkey 2010''

yanlız ülke adına çok sevindim yurt dışında yaşıyan bir çok arkadaşımdan aldığım habere göre tur baya ses getirmiş inşallah seneye bizler daha ünlü bisikletçileri izleme fırsatı yakalarız belki federasyon türkiye adına en az 6 yabancı sporcu koştura bilirse belki lassa belki şeker olarak yabancı transferiyle bize daha fazla heyecan yaşatırlar
 
Scudo
yarış tam bir fiyasko oldu yaa kendi memleketimizde yeniliyoruz biz nasıl türküz ya atalarımıza yakışır olmalıyız
 
:) atalarımıza yakışır olmak için bisiklet yarışlarından evel yapacak çok çok işimiz var gelir dağılımı gibi ve bu liste en az 900 sayfadaha uzar.Herneyse bence gayet güzel bir organizasyondu yollar kötü olabilir ama düzelmicek birşey değil.Sonuçta çok güzel yerler gördük as yarışçılar gelmesede bu elemanlarda en az onlar kadar iyidir bence.Sonuçta 5 10 sene sonra bu elemanların isimlerini görücez hep.Yabancıların organizasyonlarındada sayısız hata oluyor kazada oluyor.Benim tek sevmediğim nokta turkuaz mayo olayı.Biz osmanlımıyız selçuklumuyuz oldu olacak padişah mührüde koysalarmış.Biz türkiye cumhuriyetiyiz rengimizde kırmızıdır son 3-4 senedir milli takımda turkuaz her şeyde turkuaz oluyor ben bunu protesto ediyorum.O alman çocukda grapelmi ne gerçekten çok iyi son çıkış nasıldıöyle adam motorsiklet gibi fırladı resmen.son 2 km dedim çıkmıyor son 1 km dedim çımıyor adam 700 metre kala fırladı ya.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali alper uyar
@derşan sezer
kesinlikle katılıyorum "turkuaz" rengi ege bölgesini temsil edebilir ama kırmızı rengi tüm türkiyeyi temsil eder, yarışın adı "tour of turkey" olduğunu göre kırmızı olmalı ya da tüm türkiyeyi temsil edebilecek bişi olmalıdır..
 
@hellawaits

hiç alakası yok dostum,
Çinli sporcunun yaptığı tamamen sportmenlik dışı bi olaydı, 3 lü şekilde giderken öndeki 2 İtalyan sprocu sürekli değişirken Çinli arkada yatarak öne hiç geçmedi ve diğer 2 sporcu baya bi tepki verdiler. Rüzgardan ortak paylaşım yapmayarak tabiri caiz ise Ayıp etti :D

Feyzi Açıkalın dan öte Levent Özçelik tam bir facia, Bende Feyzi bey i çok eleştirdim ama inanın o da olmasa Levent Özçelik tam çuvallayacaktı.
 
Arkadaşlar Tur ve parkur son derece güzeldi.antalya etabındaki kaza için en öndeki sporcunun dikkatsizliği gayet açık ve net örünmektedir..virajın keskin olması tabii buna bir etken olabilir ama yarış öncesi tüm sporculara ve idarecilerine verilen brifingte parkur ile ilgili konular adım adım metre metre bilgi mahiyetinde verilmiştir...şayet türkiye turundaki parkur için berbat kelimesi kullanılacaksa öncelikle,,Pazar günü eurosporttan Bizim türkiye turu ile aynı saate denk gelen"AMSTEL GOLD RACE" YARIŞINI SEYREDENLER GÖRMÜŞTÜR..berbat parkur nasıl olurmuş.daracık sokaklar,yol kenarındaki park edilmiş ve çekilmemiş araçlar,motorize ekipler ile bisikletciler arasındaki yol kapma yarışı,bence berbat kelimesinin önde gideni idi,,parkur berbattı kelimesi kullanılacaksa o yarışında iyice bir seyretmenizi tavsiye ederdim...ve yarışçılara gelince A KLASS yarışçılar,yarışın şampiyonu Jilberg,andy ve frenk schlek kardeşler,cadel evans,gibi ünlü yarışçılarda o berbat parkurda ecel terleri döktüler...Hiç kimseyi kast etmeden şunu belirtmek istiyorum..Hepimizin kendine göre düşünce ve yorumları vardır.her yorumda her kesin kendine göre haklı taraflarıda bulunmaktadır..speaker spiker gibi çinli sporcunun kötü yönde eleştirilmesi kimimize göre normaldir.ama benim kendi düşünceme göre çinli sporcu,üzerine düşen görevi fazlası ile yaptı,sonuçta kendisine verilen bir taktik vardır kesin,,onun yapması gereken sponsor firmasının reklamını kameralara ön tarafta tutabildiği kadar uzun tutmaktı,,ekmeğini yediği yerin kılıcını salladı sonuçta iyi veya kötü ve bundada başarılı oldu tabiki,Çekme ve çekilme olayına gelince o andaki pozisyonda çoğumuza göre yanlış bir tavır sergilemiş olabilir ama Bu işin birde kapasite meselesi olduğunu unutmamak gerekir..kapasite meselesi ön plana çıktığı zaman,hiç kimsenin önde çekmesi veya arkada deryarda yatması gibi durumlar zoraki ve cebren verilen kararlar değildir.arkada yatıpta finişi bekleyen bir çok sprinter vardır çünkü işleri budur..Kimse kimseyi önde çekeceksin diye zorlayamaz..tren gibi koca gurubu önde çekenede ayrıyeten bir madalya takmazlar..(Ant ve idarecisi dışında taktik harici verilen bir karar ise sporcu insiyatifinde)Takımların domestikleride bellidir,favorileride,,akıllı yarışçıların çalışmayan sporcular içinde bir çok teknik ve taktik çalışmaları muhakkak vardır.. sonuçta,Kimilerine göre yanlış bir davranışta olsa,onca zorlukla geçen turun son Km.lerine kadar gelebilen bir sporcu için taktikten önce dürüstlük ibaresini kullanmamız yanlış olur kanaatindeyim..Tüm Bisiklet camiasına öncelikle geçmiş olsun,Bir turda böylelikle bitmiş oldu..Dilerim seneye A KLASS sporcularında katılımı ile güzel bir tur heyecanı yaşarız.Turun 2000 km olması ve ARMSTRONG,CONDATOR,SCHLEK KARDEŞLER,EVANS,CAVENDISH,TOM BOONEN,GİBİ İSİMLERin katılması gerçekleşse bu tur tadından yenmez..Farklı bir açıdan bir konuda(Her ne kadar adı Uluslar arasıda geçse,katılanlar kulüpler)Türkiyeninde Bu tür turlarda Milli takım formatını Kulüplere yönlendirerek daha çok türk sporcusu katılmasını sağlaması,hem türkiyedeki başarılı kulüp sporcularının gelişimi hemde,tura katılan türk sporcu sayısının artmasına neden olacaktır.Kulüp bazında olduğu için takviye alınan yabancı sporcularında turda bir türk takımından boy göstermesi mümkün olabileceği gibi,bu olay sponsorlarınıda seyirci olan türk halkınıda sevindirecektir.
 
Bir TUR daha geldi geçti. Her sene üzerine koyarak devam edeceğini düşünüyorum. Vatandaşlar da artık daha da TUR 'u benimsemeye başlamış ki son gün podyum ve son 10 km de gördüğüm seyirci manzarası süperdi.
Antalya finişindeki kazayıda ben kaza olunan virajın düzenlemesinde yapılan bir hataya bağlıyorum. Çünkü çok geniş bir virajdan dar bir viraja toplu dönüş var, ve dar yola dönüş sırasında bir de üzerine çapraz konulan bir bariyer varki en öndeki bisikletçi bile çarpmamak için fren yaparak düşmeyi tercih etti. Bence viraş girişi ve sonrası aynı genişlikte olması gerekir. Ama genel olarak yollarımız, doğamızi tarihimiz süper ötesi , kamera çekimleri harika, ülke tanıtımı çok daha güzeldi. Umarım çok daha fazla takım ve iyi bisikletçiler bundan sonraki senelerde TUR 'umuzda görürüz.
 
Yol kalitesi konusunda yapılan eleştirilerin bir kısmına katılmıyorum . Yurtdışında bizim turdan daha kötü parkurlarda yarışlar olduğunu gördüm .Bizim turunda özelliği "mıcırlı asfalt yol" olsun .Sanki Andre Greipel , Vuelta'da hep otoban asfaltında yarıştı. Paris-Roubaix , arnavut kaldırımlıysa ;bizimkisi de böyle olsun.

Tur , bence geçen seneye göre daha güzeldi. Gelecek senelerde inşallah daha iyi olur. Ancak mutlaka federasyonun spor yetiştirme konusuna eğilmesi lazım. Bir şekilde klup sayısı artırılmalı . Özellikle Ege ve Akdeniz gibi iklim koşulları daha uygun olan bölgelere yatırım yapılmalı.

Bu arada , Skil Shimano'lu Japon Doi benim en beğendiğim sporcu oldu.
 
Bitime 800m kala böyle bir viraj olursa millet bodoslama girer zaten :) Hani kabahat yarışçı da diyeceğim ama burada kaybedilen zamanın telafisi pek mümkün olmazdı. Ben de olsam riske atıp hızlı girerdim galiba.. Televizyondan gördüğüm kadarıyla virajın mühendislik olarak çok parlak olmaması da olaya tuz biber ekti. Finishin yerini daha akıllıca düşünebilirlerdi ama olan oldu artık. Ciddi bir sakatlık olmaması sevindirici. Tur bence genel olarak başarılıydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Arkadaşlar bence bu tür turlara katılan sporcular her türlü hava ve yol koşullarına hazırlıklı olmak durumundalar.
Yok yol mıcırlıymış yok viraj sertmiş de düştük gibi bir savunma hakikaten komik olur.
Sanmıyorumki kimse onlarara kaymak asfalt ya da virajsız yol taahhütünde bulunmamıştır.
Neticede bunlar profesyonel yani bu işten ekmek yiyen sporcularsa en iyisini biliyor olarak kabul etmek durumundayız ve dolayısıyla yarış öncesi etap detaylarını en iyi şekilde bilmek durumundadır.
Tıpki ehliyetli soförün ehil soför olarak tüm kuralları ve aracını kullanmayı bildiği gibi.
O virajdaki düşmelerin tamamen sporcuların heyecan, ihtiras ve agresifliğinden kaynaklandığını düşünüyorum çünkü sonunda para vardı.
Olay tamamen gül ve diken olayı, parayı sevenler bariyerlere de katlanmak zorunda.
 
Bariyerlerin olması eleştirilecek bir konu değildir. Fakat bariyerlerin yanlış kullanılması eleştirilecek bir konu olabilir.

O bariyerler olmasa Allah korusun o sporcu yolun dışına doğru alıp başını gidebilirdi. Ciddi yaralanabilirdi. Seyircilere bodosloma girebilirdi. Gerçi bu haliylede bir iki kişi bariyerlerin altında ezilme tehlikesi yaşadı ama Allahtan ciddi bir durum yok.
 
etap birincilikleri ve genel klasman sıralamasında iyi bir yer edinmenin kazançları neler? anladığım kadarıyla genelde ya genel klasman hedefleniyor ya da belirli etaplar..
bir de arkadaşlar son etabı kaçırdım.. trtnin tekrar yayınlarıyla ilgili bilgisi olan var mı :)
 
ben yarış anında ve özellikle yarışın sonunda artık beyinlerine giden kan miktarı iyice azalmışken ve o kadar hırsla vicutlarında kalan son enerjiyi sonuna kadar harcarlarken parayı düşünebileceklerini tahmin etmiyorum,ya da a ne güzel yer, tur bittikten sora karımı çocuğumu çoluğumu alıp buralara tatile geleyim diyebileceklerini...

Çok keyifle tüm etapları seyrettim..

saygılar.
 
tur çok güzeldi. 8 günlük harika yolculuk bitti. 365 gün bekleyeceğiz artık.
 
@tolgayalcin

Değerli arkadaşım,

Bu sporcular profesyonel yani bu işten para kazanıyorlar.
Sizinde ifade ettiğiniz o kadar hırs yapmalarının en büyük nedeni finish deki o para.
Seneye para ödülünü kaldırsınlar bakalım kaç tane takım ve sporcu gelecek.


Sevgili Şevket Şahin,

Bariyerler neye göre yanlış sizce?

Ayrıca UCI kurallarına göre finish noktasından önceki ve sonraki belli bir mesafe bariyerler ile güvenlik altına alınmalı(yanlış hatırlamıyorsan finish öncesi 1500 m finish sonrası 500 m) ve sporcu da bunun bilincinde ona göre yarışmalı.
 
@ali alper uyar

kusura bakma dostum ama
bahsettiğin yarış Paris-Roubaix yarışı olmasın?
Ayrıca Htc-Columbia takımı Birleşik Devletler patentlidir.
 
Bariyerlerde bir yanlışlık vs. falan yok.

Tour de France'de yol kenarındaki polise çarpıyorlar.Buna ne demeli?

Polisin orada ne işi var?

(link)

Abdujaporov "Taşkent Terör "

Champs Elysees(Şanzelize),etap 22, 1991

(link)

Bir de "Very Best of Tour de France Crashes" bakın!

Yol ortasında seyirci mi ararsın!

(link)

Kendimizi kötülemeyi bırakalım artık!
 
@Şevket Şahin

Yavaşlatan asfalt, mıcır, lastik bariyerleri unuttunuz. İyice sağlama alalım biz işimizi. :)
 
@taner-ince

Eleştirilerini makinalı tüfek gibi yapmışsın fakat yazım ve imla konusunda sınıfta kaldın !! Bu konuda ilkönce kendini eleştirebilirsin.
Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu 5 x 2 = 10 saat canlı yayın (ortalama) süren bi anlatımı içeriyor. 10 saat sürekli yayın yapmak kolay değil. Yorumcular konusunda hemfikiriz ama yerine gelen başka birini eleştirmeyeceğimiz ne malum?
 
Geri