Scudo Sports

Çukurova Bisiklet Evi

Bisikletin kurulum ve teslimi için gittiğimde hediye kask da isteyeyim mi?


  • Toplam katılım
    23
  • Anket kapanışı .
@hauy
Gaint da yakıyor. Size de hayırlı olsun. 2 teker üzerinde dengeyi kuralı 34 sene olmuş. 34 sene çokça bisiklet nadiren ben, taşıdık birbirimizi bir bakıma derdimizi. Keyifle.
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms ve hauy
Scudo
@mehmetlevent Gian tı ben almadım diğer arkadaşımız almış .
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms
@hauy
Bir giant ım olmuştu. Xtc. Güzel kadrolar dır giantlar. Dağ bisikletini bıraktım. Sattım. Pişman değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms
@mehmetlevent
dağ bisikleti sürmedim hiç.
bisiklet çok zengin bi spor.Zengin derken maddi açıdan değil barındırdığı türler açısından. Çok güzel bişey yani bu açıdan herkes illaki birinde kendini buluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms
Hayırlı olsun bende 1.5 aylık Giant fastcity kullanıcısıyım son derece memnunum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms
@muhyt
Merhaba teşekkür ederim. İnşallah uzun yıllar kullanacağım, ben de o niyetle bu marka modeli tercih ettim.
Önde maşanın çatalının hemen üstünde 3 adet delik var biri tam karşıda diğer sağda ve solda ancak bunlar sepet için mi bilmiyorum.

https://s15.postimg.io/l2kgolmln/20160827_083319_HDR.jpg

@mehmetlevent
Teşekkür ederim. Maşallah size. Daha nice seneler taşımaya devam o zaman. Bize de tecrübelerinizden faydalanmak düşer. :)

@ömerözeren
Teşekkürler. Sana da hayırlı olsun güle güle kullan. Sizinkisi tam şehir bisikletiymiş çamurluğu sepeti vs her şeyi üzerinde :)

---
Bu arada şu haliyle bisikleti tartmadım yani net kaç kg bilmiyorum ama seneler önce demir-çelik kadrolu dağ bisikletim vardı ondan sonra bu gerçekten çok çok hafif geliyor.
 
@hsngrms
Benim şehir bisikleti 13 kilo ama kadro büyük olunca kuş gibi geliyor :)bu benim ki :)
IMG_20160728_195300.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: hauy ve hsngrms
@ömerözeren güle güle kullan. Aynen ben zaten konu başında dediğim gibi bu boyuta göre full aksesuarlı 15 kg altında olsa bana yeter, ben kg takıntılı değilim zaten sadece gereksiz ekstra ağırlık taşımak istemem.

Ön farın çok hoş geldi gözüme, marka model nedir nerede satılır, şarjlı mı pilli mi, ne kadar süre dayanıyor? Yakın zamanda far-stop alacağım biraz bilgi verirsen sevinirim.
 
@hsngrms
Hocam ön far trelock ls350 i-go sport diye geçiyor üstünde geldi kendi aksesuarı olarak aydınlatması karanlıkta 100 metre ilerideki evi aydınlatır tutunca... pilli bende şarjlı pil aldım nette 30 35€ falan ön arka set halinde bide USB kablosu veriyor ama benim cihazda girecek yer bulamadım herhalde arka stop için o benim arka stop olarakta başka marka takmış fabrika..
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms
Merhabalar.

Bugün önce Çukurova Bisiklet Evine uğradım ön vites ayarını yaptırdım, ön viteste 1den 2ye geçişte sorun vardı (evde kendim yapmayı düşündüm araştırdım sök tak işine girmeden deneme yaptım ama olmadı, sök tak işine girseydim ve yapamasaydım o arada bisikletçi kapanacak ve pazar gününe kalacaktı bu yüzden vakit kaybetmek istemedim direkt bisikletçiye gideyim dedim. Orada vitesi yaptırdıktan sonra bir bardak soğuk sularını da içip :D yola koyuldum ve biraz gezdim. Şimdi bunlarla ilgili birkaç paylaşımda bulunacağım.

Öncelikle yola çıkmadan bisiklet üzerinde yaptığım yakın çekimleri paylaşıyorum. Çekimleri kolay yapabilmek için bisikleti vitrinin üzerine çıkarmıştım bu sebeple fonda tablo, ilaç falan garipsenmesin. :hihi:

20160917_123321_HDR.jpg 20160917_123621_HDR.jpg 20160917_123851_HDR.jpg 20160917_123947_HDR.jpg 20160917_124049_HDR.jpg 20160917_124317_HDR.jpg 20160917_124349_HDR.jpg 20160917_124438_HDR.jpg

Çekimleri yaptıktan sonra bisikleti koyacak standım olmadığı için aklıma ütü masası geldi onun standını kadronun üst boşluğuna soktum ama bisikletin kadro geometrisi orada düzgün durmaya uygun olmadığı için bir elimde sürekli gidonu tutarak dengeyi sağlamam gerekti. Neyse sorun olmadı o şekilde ön vites telinin gerginlik ayarını yapmaya çalıştım ama ne denediysem olmadı. Sonra androiddeki Bike Repair programını açtım orada her türlü tamiri ve bakımı resimli anlatıyor (İngilizce) baktım sök tak işi var, dedim bugünü heba etmeyeyim gideyim İsmail abi yapsın sonra rahat rahat gezeyim.

Dediğim gibi de yaptım ve Çukurova Bisiklet Evine gittim İsmail abi bisiklete bindi böyle bir bakayım dedi. 2 dk sonra geri geldi tamam dedi. Bu tür basit ayarları kendin yapabilirsin dedi nasıl yapacağımı anlattı sağ olsun. Ben de internetten araştırdığımı ama işe yaramadığını söyleyince bisiklete binmeden anlayamazsın dedi. Hatırlarsanız burada da bir arkadaş evde yaptığı ayarın bisiklete binince değiştiğini söylemişti. O sebeple mantıklı geldiği söyledikleri. ;)

Neyse oradan çıktım ve 15-20km kadar gezdim (turladım diyemiyorum turcular kızar diye :agla:) Adanayı bilenler için söylüyorum T.Özal-PTT Caddesi-Hayal Park-Mavi Bulvar-80. Yıl Bulvarı-İsmet Atlı Bulvarı-Türkmenbaşı Bulvarı-Çevre Yolu-Dr.Sadık Ahmet Bulvarı-Fuar Alanı ve oradan U dönüş ile tekrar Turgut Özal Bulvarı.
Henüz Strava vs kullanmadığım için kayıt yok, GPX formatında kayıt yapan uygulama var ama GPS açmadım şimdilik kayıt aldığıma değecek bir mesafe aldığım yok. :rolleyes:

Bir iki resim çekeyim dedim de aşağıdaki resimlerde görebileceğiniz gibi telefon kameramın gece çekimlerinde ne kadar kötü olduğu hatırlayınca hevesim kalmadı, zaten gittiğim yerler şehrin içinde öyle güzel bir manzara da pek yoktu. Yinede bir şeyler ekleyim dedim aşağıda

20160917_191640.jpg 20160917_191702.jpg 20160917_191953.jpg 20160917_195245.jpg

Şuan nar suyu-havuç suyu karışımı içerek evde dinleniyorum. Bir yandan da uzandığım yerden kablosuz klavye mouse aracılığı ile projeksiyonlu dev ekranda foruma bakınıyorum. :D Birazdan güzel bir film izler sonra da yatarım.

---

Bu arada ön vitesi muhtemelen Bike Repair programında yazdığı şekilde komple elden geçireceğim çünkü biraz sıkıntıya soktu beni.

* 2den 1e düşürmek isterken farklı farklı zamanlarda 3 defa zincir attı maalesef. (Birinde otobüs durağının önünden geçiyordum dik yokuş çıkmış yorulmuştum vites küçülmedi zır zır sürtüyor sonra çat diye attı millet kimbilir ne düşünmüştür :uzgnm:)
* Tabi elimi yağa bulaştırmadım ön vitesi tekrar 2 yapınca zinciri kendisi yukarı alıyor o arada 1e atınca 1de kalıyor yani düzeliyordu.
* Zincir atma durumunu sadece yokuş yukarı vites atmaya çalıştığımda yaşadım.
* 1den 2ye geçiş başta tamamen düzeldi sanmıştım fakat; düz yolda yağ gibi olurken yokuş aşağı inerken vites büyütmekte sıkıntı yaşadım.

Vitesin yokuş aşağı ve yokuş yukarı olması sebebiyle düzgün tepki vermemesi normal mi? Bilenler bir yol gösterirse sevinirim.

---

Öncekiler ve bu sürüşüm ile birlikte bazı şeyler daha iyi oturmaya başladı kafamda.
* Mesela 3lü aynakol gereksiz geldi. 2'li aynakol olsa yokuş çıkarken 1i yokuş inerken 2yi kullanmak yeterli olur benim için. Düz yolda ise sakin sürerken 1, hızlanmak istediğimde 2 yine yeterli olacaktır.
(Şuan kondüsyonum olmadığı için ve beni fazlasıyla yoran 8kg göbeğimden dolayı yokuşların sonlarında ön vitesi 1e atmak zorunda kalıyorum fakat 1e atınca da pedalı daha fazla çevirmem gerektiği için yorgun ve kasılmış bacakla kadans yapamıyorum. Yani aynakolda 1.dişli olmasa da olur alışırım...)
* Bunun yanında şuan 8li olan rublenin 10-11 olması daha iyi olurdu çünkü 8lide ön vites 2deyken arka 4ten 5e geçişte sertlik çok fark ediyor arka vites sayısının artması ve bu geçişin daha yumuşak olması lazım.

Bir konu da disk frenler. İyi ki almışım diyorum. Yukarıda yazdığım gibi hep cadde ve bulvarlarda olunca trafiğin içerisindeydim. Her çıkışın bir inişi olduğundan hızlı ve keyifli anlarım da oldu ve bu anların keyifli kalmasında disk frenin etkisi büyük, ön arka aynı anda hafif sıkıp sonra yavaşladıkça daha sert sıkıyorum çok kısa mesafelerde bile kaydırmadan etmeden durabiliyorum.

Ufak bir macera da oldu tabi ama frenden değil kendimden dolayı. Yokuş aşağı baya hızlı indim tam yokuşun bitişinde ışık var yeşil yanıyordu yavaşlamadım tam ışığa yaklaşıyordum önce sarı sonra kırmızı oldu. Fren yapsam ışıkların hizasını geçerdim muhtemelen ama yinede durabilirdim disk olduğu için. Fakat fren yapmadım devam ettim, tabi bekleyen araçlar yola doğru çıktı farım falan var ışıl ışılım ama aldırış etmediler ben de çarpmamak için sol şeride araba var mı diye bakmaya bile fırsatım olmadan geçmek zorunda kaldım. Arkada kırmızı yandığı için solda araba yoktu ama benim yaptığım saçmalığı biri arabayla yapıyor olsa o an sol şeritte beni ezmeyi bekliyor olabilirdi. Bundan sonra yeşil de yansa hızlı girmeyeceğim ışıklara. :)

Bir de bugün değil ama daha önceden yine yokuş aşağı hızla giderken acil fren yapmam gerekmişti o zaman daha ön freni hafif sıkmaya bile alışmamıştım o yüzden önü sıkmaya korktum ve sadece arka frene asıldım tabi arka teker direkt kaymıştı o an refleksif olarak arka frene pompalama yaptım kaymasın diye arabadan bir tecrübeydi aslında neyse sonra yeteri kadar yavaşlayınca ön frene de bastım böylece aniden karşıma çıkan araca çarpmadan durabilmiştim. O gudümsüz karşıma çıkınca sol şeride geçememiştim çünkü yaptığım ilk iş arkama bakmak olmuştu ve soldan gelen vardı ve benden daha hızlıydı tek çarem durmaktı. O anda da iyiki disk frenim var demiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisikletli Gezgin
@hsngrms öncelikle hayırlı olsun... Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.

Bisikletinize biraz daha alıştığınız da bir çok ufak tefek arızasını kendiniz çözebilir durumda olacaksınız. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: hsngrms
@hsngrms bisikletiniz çok güzel güle güe kullanın L kadro cm olarak ne kadar üzerinde yazıyormu acaba..
 
Adana da bisiklet alabileceğimiz(yol bsikleti scott, merida vs) iyi bir mağaza var mı?
 
Geri