Scudo Sports

Crosstrail - Sedona 341 - Cross 1300 Hangisini tercih etmeliyim?

MuratAKSOY

Üye
Kayıt
2 Ekim 2012
Mesaj
27
Tepki
6
Şehir
Giresun
Bisiklet
Bianchi
Büyük çoğunluk şehir içerisinde asfalt yolda ve parke kaldırımda kullanacağım. (Evden işe- işten eve - bazen de gezinti için) Güzergahımda kaldırımdan inişler de mevcut. Limitim 1000-1200 arası. Hem sağlam, hem hafif hem de dayanıklı bir bisiklet istiyorum. Evladiyelik olsun :) Bir haftadır araştırıyorum. Aşağıdaki 3 bisiklet arasında kararsız kaldım. Tercihinizi sebepleriyle birlikte paylaşırsanız sevinirim.
(link)
(link)
(link)
 
Scudo
2 günlük crosstrail kullanıcısıyım.

gördüğüm kadarıyla sedona 27 vites ve full acera. maşası kilitlenebilir. elixir disk fren'e sahip.
keza ghost 24 vites arka attırıcı acera diğer donanım altus ve maşa kilitlenebilir.

donanım olarak bu iki bisiklet crosstrail'dan daha iyi. mantığınız göz zevkiniz hangisini seçiyorsa. tercih tamamen sizin kişisel zevkinize ve ihtiyacınıza göre değişir.

ben neden crosstrail'i seçtim ?

eğer bir bisiklette kadro uygunsa, istediğiniz zaman donanımda değişir, maşa da, sele de, jantta ;) herşey kadroda bitiyor. adı bile yeter : SPECIALIZED . kadroya bayıldım. kullanımına da. kron xc250'den sonra yağ gibi akan bir bisikletim oldu.

Evladiyelik istemişsiniz. bende öyle istedim :) ve specialized aldım.. bu kadroya yapacağınız her upgrade hakkını verecektir.
 
orcunkaralar, öncelikle ilgilenip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Crosstrail konusundaki düşüncelerimiz örtüşüyor. Crosstrail kaç kilogram acaba?
 
Başka değerlendirme yapacak olan yok mu acaba?
 
@MuratAKSOY

tartmak gibi bir şansım olmadı. nette de bu modelin ağırlığı yazmıyor. ancak disk fren modeli 14.36 kg. disklerin ağırlığını düşersek sanırım 12,5-13 kg civarıdır diye tahmin ediyorum.

haftasonu sürüş zevki yaşadığımdan kısaca değerlendireyim. bazı kıyaslamaları ancak eski bisikletim kron xc250 ile yapabileceğim.

bir kere sürüş inanılmaz akıcı. 26 janttan sonra 700c janta geçişte ufak bir sendeleme yaşıyorsunuz. gerek jantın büyük olması nedeniyle turun daha fazla olması gerekse dişlilerin 44/38/28 olmasından ötürü kron'da 3-7 vitesin verdiği hızı Crosstrail'da 2-5 viteste alıyorsunuz.
üzerinde gelen orjinal lastikler borough 700x45c . lastiğin yola basan kısmı slick lastik gibi dümdüz ancak yanları dağ bisikleti lastiği gibi dişli. bu da yolda akıcılığı engellemediği gibi toprak veya stabilize yolda tutuculuğu arttırıyor. lastiğin resmini buradan görebilirsiniz (link)

vites geçişlerinde bir sıkıntı yok. şıkır şıkır çalışan bir yapıda. arka arttırıcı Altus. fazlaca oynadım. herhangi bir takılma veya atlama söz konusu değil. şehir içi için gayet tatminkar geldi. bisikleti alırken acaba hiçbirşeyine dokunmadan komple alivio set'e mi çevirsem diye düşündüm. Aktif pedaldaki arkadaşlar hiç dokunma dedi. ömrü bitene kadar kullan hiç rahatsız olmayacaksın dediler. sanırım haklılar.

gidon elcikleri ergonomik yapıda. avuç içinizin bastığı kısım yükseltilmiş. ayrı bir konfor versede elde uyuşma gene de oluyor. bar-end şart :)

üzerinde suntour nvx maşa mevcut ancak kilitli değil. düz asfaltta gereksiz ağırlık olduğu düşünülsede sahil yolunda kullandığımdan ne kadar faydalı olduğunu sürüş sonrası maşanın ayaklarındaki yaylanma izlerinden görebiliyorsunuz. en az 6 cm salınım yapmış. sahil yolundaki çakır çukur yollarının vibrasyonunu komple kollarınızda hissetmekten iyidir. keşke kilitlenebilir maşa olsaymış diyorum.

böyle bir markanın bisikletinde beni birkaç nokta rahatsız etti.

fren bacaklarının dandirikten alaşım olması,
fren pabuçlarının sıradan olması (direk baradine pabuçlar ile değiştirdim) ,
sele mandalının quick release olmaması,
pedallarının dandik plastik ve kocaman olması,
park ayağının olmaması

bunların dışında bir kusur göremedim. bilakis park ayağı takmak için bisikletçiye gittiğimde gözler bisikletin üzerinde. herkesin dikkatini çekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuratAKSOY
Geri