Scudo Sports

Crosmax slr jant seti - bilen arkadaşlar ya da kullanan arkadaşlar mümkünse

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Mesaj
661
Tepki
722
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar şu meşhur crossmax slr jant seti hakkında gerçekten ciddi bilgisi olan arkadaşlar bana fikir verebilir mi ? Bu jant setini kullanan ve agresif sürüp ya da yarışa giren iyice zorlamasına rağmen dayanıklıdır diyen arkadaşlar var mı ?

Akord etme sıkıntısı var mı , yedek parçaları var mıdır ? Acaba rulman setini skf takıp idere etmek mümkün mü bir de flibber arızası olsa ne yapıyorsunuz ?

Önerir misiniz tüm yönlerini düşününce... Yoksa 1.4 kg yerine 1.6 kg ağırlındaki bir jantı mı toplamak yerinde olur ? Ne diyorsunuz beyler ?
 
Scudo
Akort vs. Beklentin olmasın. 2015 crossmax SL Pro Tubeless jant seti aldım. Tekniği iyi olan birisi bu jantlara kolay kolay zarar veremez.
 
2013 ve 2014 modelleri çok güzeldi ve çok kullanan arkadaşlarım vardı. Genelde benim duyduğum şikayetler eski modellerde arka jantın göbekte tırnaklar vardır. Tırnak kaçırması vs. tarzı şeyler çok duydum. Genelde göbek şikayetleri duydum. Evet akort gibi bir şansı yok. Çünkü jantın kendisi buna izin vermiyor. Esneme payı yok gibi birşey. Söyleyebileceğim çok fazla bişey yok. Ama benim duyumlarım ve aldığım son ürünle birlikte 2013 2014 2015 modeller gerçekten güzel. Model için yorum yapabilmemiz için detaylı fotoğrafları varsa atarsan iyi olur. Birde görüntüye çok kanmamak lazım. Ne kadar kusursuz da gözükse bazen içindeki ufacık bir sorun hemen fark edilemeyebiliyor. Bunlar çok özel jantlar. Ve bildiğin gibi pahalılar. 1600 gramlık jantlar alsan bence hiçbirşey kaybetmezsin.
 
Valla bende biraz oyle dusunuyorum aslina bakarsan bir mtb nin en azindan kendi adima 10.5 -11.0 kg arasinda olsa yetiir bana... Daha once 9lara dustum inan hic zevk almadim makina ruzgarda bile rahatca etkileniyordu el birakmak bile sikinti oluyor. Her dakika cikista yapmiycam sonucta gereksiz israfda etmek istemiyorum parayi. Ama jantin surtunmesi fazla. Bu nedenle ilk ivme hareketi icin hem hafif jant getekir, hem surtunmesi dusuk bir sey daha zevkli bisiklet keyfi verebilir...

Peki bu 1.8 kg lik crossone jant setine ne diyorsun. Youtubeda iki tane video bulabildim ve sanki fren yapinca abuk sabuk fren esneme yuzunden ses veriyor gibi bir izlenim edindim.... Maviccrossone 26 jant icin ne diyorsunuz sizce uzun yillar goturr mu akiskanlik dayaniklilik gibi konularda sizce nasil ? @MustafaOnderATiK
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Mavic crossmax lar lüks işi zaten. Yarış koşmayacaksan almak pek gereksiz geliyor bana. Benim zamanımda ilk aldığım jant kasnakları rigida grizzly idi. Gerçekten güzellerdi. Sonra mavicin başlangıç seviye modellerini yıllarca kullandım. Bence bunları bu kadar sorun etme. Tekniği iyi olmayan ve afedersin bisikleti hayvan gibi süren tipler var. Bi sorun çıkınca malzemeyi kötülerler. Ben bunu saçma buluyorum. 2011 yılında aldığım kron xc 5000 karbon bisikletimde full xt set vardı. O kadar antreman yaptım yarış koştum batı karadenizi pedallayarak geçtim. Olimpiyatlara da gittim. 4 yıl boyunca bir kez bile arka aktarıcının vites telini hiç değiştirmedim. İnsanlar ne adam gibi kullanmasını becerebiliyor ne de bakımını yapabiliyor. Ama en ufak sorun yaşadıklarında tamam bu kötü. Saçma bunlar. Gönlün neye ısınıyorsa git onu al ve kullan. Önemli olan aldığın zevktir. Emin ol.
 
Crossmax SLR, bakımları düzenli yapıldığında evladileyik bir jant setidir.

Yapmanız gereken periyodik bakımlar:

- Ortalama her 1500 km'de arka göbekteki flibber'ı söküp, temizleyip yağlamalısınız. Kullanım şeklinize göre 10.000 km'de flibber'ın değişmesi gerekebilir.
- Ortalama her 5000 km'de, ön ve arka göbeklerdeki rulmanların greslerini yenilemelisiniz.
- Ortalama her 40.000 km'de rulmanları değiştirmelisiniz. Uygun ölçülerdeki herhangi bir marka rulman kullanabilirsiniz.

Tüm bu bakımları, basit tamir aletleri ve yağları kullanarak kendiniz yapabilirsiniz. Internet üzerinde yazılı-görüntülü birçok kaynak mevcut. Sadece rulman değişimi biraz zahmetlidir ve özel aparat gerektirir; ama jant setinin ömrü boyunca rulman değiştirmenize gerek olacağını zannetmiyorum.
 
@MustafaOnderATiK seninle aynı düşünüyoruz.... Bu malzemelerle atlanırda araziyede girilir zıplanır yeri gelir yeri gelir tekere gelir yeri gelir uçurumdan aşağıya atlarsın ama arada şu fark var... Her şey açısına kuralına hassiyetine uygun yerine getirilir o sınırlarda zorlanır ve gereken bakımlar arıza olmadan ya da jant seti için konuşursak rulman dağılmışsa o yatak yenmeden önce ya bakımı yapılmalı ya da rulman değişmeli gerekenler zamanında yapılmalı. Millet mesala şu fren sistemlerinde bile alıyor yıllarca aynı hirdolikle idare ediyor bir kere demiyor bu benim canımı taşıyor bana performans lazım bu daha iyi çalışsın bir bakım yapiyim demiyor... Bugüne kadar bisikletçiye toplasan 5 defa gittim ta 2005 senesinden bu yana ... Onun dışında hiç gitmedim.

O nedenle bu jantları bilen birine sormak istedim. Bütün yabancı siteleri okudum ama Türkiyede ikinci el alacağım için bir endişe kapladı. Hemde bu jantların crossmax slr alırsam yarış koşmıycam bişy koşmycam şimdilik sadece millet vaybe dedirtmek için alacak biri değilim.

son olarak sana bşy sorucam önder. şimdi bu mavic crossone var bir adet sanırsam rulman yatak yine... Ne diyorsun alsak bunun bakımı kolay olur mu ? 1.8kg yaklaşık ağırlık hafif değil ama benimkilerden hafif sayılır. Eğer toplarsam 1.6kg lik jantı 880 tl e falan toplayabiliyorum token göbekle...

Sence bu fabrika ürünü mavic crossone 26 inç 1.85 kg lik jant mı
Yoksa toplama mavic jant çemberi,token göbekler rulmanlı, dt swiss revo tellerden oluşan 1,6 kg lik 880 tl tutan toplama jant mı ????

bide şu videolardaki ses nedir
 
Rulman göbekten bugüne kadar 1 kere sıkıntı yaşadım. Choosen göbeklşydi. 2013 te olimpiyatlara gitmeden önce antreman yaparken soluklanmak için bir durakta durmuştum. Yol çok geniş olduğu için ve güvenli şerite sahip olduğu için bisikleti yere yatırmıştım. Adamın teki geldi bisikletin üzerinden geçti. Üzerine tartışma küfür tehdit işittik. Neyse ilk zamanlar sıkıntı yaşamadık ama 2-3 ay sonra jant göbeği sesler çıkartmaya başladı derken bi açtırdık. Tırnak kaçırmaya başlamış işlev yapmıyordu. Değiştirdik.

Bunun dışında göbek konusunda ben hiç bir sıkıntı yaşamadım. Buralarda bir ton bakım öyküleri görüyorum. Ben bisikletimi düzenli temizleyip yıkamak havasını vurmak ve yağlamak dışında hiçbirşey yapmıyorum inan.

O yüzden bakımı kolaymı sorunu cevaplayamıyorum. Temiz tut dikkatli kullan hiçbirşey olmaz. Çok hoplayıp zıplama merakında yoksa hiç bişey olmaz

Videoyu izledim ama bişey anlayamadım. Ben işitme engelli bisikletçiyim. Kusura bakma
 
Verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Mavic 'in kendi sitesinin yayınlarına da baktım... Km değerleri ve yapılacak en zorlu bakımını bile anlatmış o da 5 dk sürmüş zaten :) Sizinde verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Bunları kullanıcam... 1000 bilsende bir bilene her zaman sormak gerek. Gerçekten teşekkür ederim...
 
Geri