Scudo Sports

Cro Moly kadro ve alu sele borusu paslanma problemi

oguzh4n

Üye
Kayıt
5 Mayıs 2015
Mesaj
40
Tepki
40
Şehir
Adana
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Beldesan
Merhaba arkadaşlar 2. el olarak aldığım single speed bisikletimin kadrosu cro moly sele borusu alu. Alırken sahibi biraz söylemişti ama eşeklik bende açıp bakmadım. Açıp baktığımda üzüldüm biraz, aldığım adam kadronun cro moly sele borusunu aliminyum olması paslanmaya sebep oluyor gibi bişeyler söyledi bende biraz araştırınca forumda bunula ilgili birkaç şey okudum ama pası yapan her türlü nem ve su. Şimdi ben bu elimdeki sele borusunu ve özellikle kadronun içini nasıl temizleyebilirim ne tavsiye edersiniz wd 40 sıksam tabi bide zımparalamak felan gerekecek sele borusu neyse de kadro içini nasıl temizleyeceğim asıl problem burada. Sizin tavsiyelerinizi bekliyorum birde sele borusunu bundan sonra değiştirmelimiyim acaba bulabilirsem demir sele borusu taksam böyle olur mu tekrardan :). Son olarak bişekilde pası vs temizledik diyelim bu durumun tekrar etmemesi için neler yapmak gerekli ?. Aşağıya video ve fotoğrafını koyuyorum. Şimdiden teşekkürler yorumlar için.
 
Scudo
Video çekmeniz iyi olmuş, pas çok derinde gerçekten. Benim aklıma uzun bir sopa+bez+wd40 geliyor sadece o_O

Belki würth denenebilir. Güzelce kadronun içine sıkıp aşağı akmasını bekleyebilirsiniz. Bir süre bekledikten sonra pasları bayağı söker gibime geliyor
 
Son durumu da paylaşıyım wd40 ve bulaşık teli ile 1 dk lık ovmayla sele borusundaki pası temizleyebildim. Ancak baskı uygulayamadığım için kadro içine ne kadar uğraşsamda çok etkili olmadı baya wd40 ta sıktım aslında ayna kolu da çıkarmam lazım pisliklerin dışarı çıkabilmesi için. Birde tel fırça bulmayı deneyeceğim. Yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla genelde bu durum hep cro moly kadro ve alu sele borusunda oluyormuş aman böyle olanlar varsa güzel greslemeden kullanmayın. Peki şimdi benim bir sorum olacak arkadaşlar ben bu pası tamamen temizleyemez isem eğer gressleyip kullansam bu pas daha zarar verebilir mi kadroya ?
 
eline sprey boya veya galveniz al ve kadronun içini boya.
ayrıca seleborusunu taktıktan sonra sele keleçesinin oradan su girmemesi için silikon çek.
aluminyum oksit demiri paslandırır mı bilemiyorum fakat olmassa sele borusunu da boya
 
@halil halil Hocam galvaniz nedir ? :) Ayrıca pası sökmeden spreyle boyasam o boya tutar mı ki ?
 
@oguzh4n
otomobilden örnek vereyim,
otomobili diyelim ki yoldan geçerken baştan sona çizdin,
eğer araç galvanizli ise hiç paslanmaz,
ama galvanizsiz bir aracı çizdiysen 1 hafta sonra pas olur çizdiğin yer
galvanizli otomobillerde 15 sene boya garantisi olur.
 
WD40 uygulayın sonrasında sopanın etrafına bez takıp içini temizleyin ve ölece bırakın. Boya ya da başka uygulama yapmayın. Senede bir temizlerseniz sorunsuz kullanırsınız.
 
Geri