Geronix
Aktif Üye
- Kayıt
- 12 Temmuz 2020
- Mesaj
- 165
- Tepki
- 152
- Şehir
- Istanbul
- İsim
- Muhammet
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Corelli
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Merhaba. Corelli Markasınını ucuz bisikletlerini görmüşsünüzdür. Eğer almak isteyen olursa Rehber Niteliğinde bir inceleme yazmak istedim.
1- Lastikler ve Jantlar
Mitas'ın Ocelot modeli kullanılıyor. Çok çabuk eriyen bir lastik. Bisiklet 1 yılını tamamlamadan değiştirmeniz gerekebilir eğer düzgün kullanmazsanız.
Jantlar ise Corelli'nin üst markasına yani Korel'e ait Dacron marka Çift Duvarlı Jant. Güzel ben beğendim. Ama sanki Bisiklet Piyasasında en üst kaliteymiş gibi 6061 Aliminyum yazması çok garip geldi.



2- Fren Sistemi
Yanlış bilmiyorsam Sypo diye bir markanın modelini kullanıyor. Mekanik Disk olarak geçiyor şimdi "Ay bu ne Hidrolik adamdır" ve "Keşke V Fren alaydın" diyenler gelmeden söyleyeyim. İsteyerek aldım. Hidrolik Fren çok pahalı diyorlar. V Fren ise ucuz. Ama ben bütün yazıları okudum herkes en kötü Mekanik Disk diyor. Ama bulabildikleri tek kötü yanı Tel kullanması. Tel kullanıyor koparmış mış. Ben niye görmedim kopan Fren Teli? V Fren ise genelde 2. güzel ama V Fren ise ucuzluktan kazanıyor Fren testinde "Çok iyi kesinlikle alın" diyen pek duyamadım? Hidrolik ise pahalı olduğundan tercih etmedim ama bu bisikletin iyi yani 3 Fren tipinide desteklemesi. İstersem Hidrolik istersen Mekanik istersem V Fren takabilirim. Snoop 3 V Fren kullanıyor ve aynı bisikletler. V Fren yuvası var yani. Memnunum. Gayet iyi tutuyorlar azıcık daha sıkmak gerek ayarını ama bu haliyle bile harika.

3- Maşa
Önde bir tane var. Markasını bilmiyorum ama Dacron'dur. Çalışmıyor çok az çalışıyor. Yağlamak gerek diyorlar ama bilmiyorum. İleride bakarım şu an memnunum ama uzun süre sürünce bileklerimde ağrı oluyor bunu Amortisör'e bağlıyorum.
4- Gidon
31.8mm Gidon var yazana göre. Güzel ama ilk aldığımda kaydı ve boyası çizildi. Sonra çizilen yer paslandı. Tabi vida gevşemiş alyan anahtarı ile düzelttik oldu.

5- Fren, Vites Kolları ve Elcikler
Güzel. İş görüyor ben beğendim.
Eski bisikletimden sonra Elcikler mükemmel geldi. Sanki 20 Yıl Tofaş direksiyonu kullanmışımda sonra Mercedes S serisine binmişim gibi.
6- Kadro
Güzel. Ama boyası çabuk kalkıyor. Yani şöyle diyeyim, bir taş vs. çarpınca ya da ağır çizilince hemen boya gidiyor aliminyumu görüyorsun. Yazıları, Desenleri falan güzel. Şeklini çok seviyorum bir de. Tam telefon koymalık yer var Kadroda.

7-Suluk, Ayaklık, Pedallar
Güzeller. Suluk için ve Ayaklık için vida yerleri var. Suluk yakında yani giderken su içebilirsiniz. ( Yapmanızı önermem.
), Pedallar hoş. Kalitesiz Plastik ama iş görüyor. Bana göre pedal pedaldır. 
8- Sele
Çok rahat. Yumuşak malzemeden yapılmış. Eski bisikletimde 3 saat biniyor 3 gün oturamıyordum bunda öyle bir sorun yok. Uzun kullanımlar için güzel. Ayrıca üzerinde "SADDLECORELLİ" yazıyor. İlgilimi çekti. Tabi bunu yazacaklarına daha düz bir sele koyup onun yerine daha iyi parçalara yönelebilirlerdi. Ama ülkemizde bisiklet seçerken görünüşe özellikten daha çok dikkat edenler olduğu için yapmaları gerekirdi.
9- Aynakol
Karbonfiber görünümlü güzel bir şey.

10- Vites Sistemi
Arkada Shimano Tourney önde Dacron kullanıyorlar. Arka vites geçişleri güzel biraz kemikli sanki ama bence daha güzel. Bazende vites değiştirdiğini hissetmiyorsun. Çok garip ama seviyorum ya. Ön vites ise off... Ayarı bozuk ve yapılmıyor bir türlü. Çok gıcık. Ama buna da şükür.

11- Sürüş ve Konfor
Güzel. Ben sevdim. Çift amortisörlü dandik çelik kadrolu ağır güçsüz bilinmedik dandik parçalara sahip bisikletimden buna geçince tabi eşekten inip ata binmiş gibi oldum. Çağ atladım bu bisikletin tadını 2000 liralık bisikletten alamadım. Gaza basında gidiyor yani bisiklete biniyorum hemen süresim var bisiklet sür beni ak yollarda diye bağırıyor. Konfor konusunda ise 2 Amortisörlü bisiklet çukurlarda falan daha rahattı tabi. Bu da rahat ama o sürüş keyfi olunca konforda çok kaliteli oluyor. Selesi çok rahat zaten bu yüzden harika. Şu an inanılmaz sürme isteği geldi.
12-Tasarım,
Bir bisikletin tasarımı neyse bu da o. 2 Tekerlek 1 Zincir.
13- Alınır mı?
Fiyatına göre bence rakipsiz denebilecek bir model. En son rakibi Kron XC100 vardı galiba ama bu özellik olarak daha iyi gibi geldi bana. Ayrıca önemli olan hangisinin iyi özellik barındırdığı değil hangisini sevdiğin. Ben bu bisikleti beğendim aldım. Ama şöyle bir sorunu var, İşçilik berbat. Yani alacağınız zaman kesinlikle kontrol edin jantlarını, vidalarını vs. Sonra birdenbire jantınız çıkabilir.
( Az kalsın başıma geliyordu.
) , Gidonunuz kayabilir, Aktarıcınız kopabilir ( Tamam uçtum. ) veya başka bir sorun yaşayabilirsiniz.
14- Son Sözler ve Final
Özet geçersem, 1300 TL paranız varsa ve işimi görecek bir MTB arıyorum diyorsanız bence en iyi modellerden birisi. Genellikle asfaltta kullanıyorum. Şimdi bana "Neden Yol-Şehir bisikleti almadın" diyebilirsiniz ama 3 nedenim var. 1. Nedenim buranın yollar kötü. 2. Nedenim ben araziye gireceğim. Çamura, ormana gireceğim. Şimdi diyeceksiniz bununla ormana girilir mi? Tamam bu bisiklet hakiki bir Dağ bisikleti denemez. Bir Range Rover değil ama en azından Dacia Duster oluyor. Dacia Duster arazi kabiliyeti konusunda kötü bir araba değil biliyorsunuzdur umarım. Neyse, 3. Sebep ise acemi olmam. Yani hayatım boyunca kaç kere Dağ bisikletinden başka bisiklete bindim onu bile bilmiyorum. Yol bisikleti alırsam ne yaparım, parçaları nasıl falan emin olamıyorum. Hem bol bol MTB tecrübemde var. Şimdi Acemiyimde risk almayayım. Bende isterdim daha iyi bisikletleri ama buna şükür.
İncelemem bu kadardı. Eğer beğendiyseniz ne mutlu bana. Hepinize iyi Forumlar.
1- Lastikler ve Jantlar
Mitas'ın Ocelot modeli kullanılıyor. Çok çabuk eriyen bir lastik. Bisiklet 1 yılını tamamlamadan değiştirmeniz gerekebilir eğer düzgün kullanmazsanız.
Jantlar ise Corelli'nin üst markasına yani Korel'e ait Dacron marka Çift Duvarlı Jant. Güzel ben beğendim. Ama sanki Bisiklet Piyasasında en üst kaliteymiş gibi 6061 Aliminyum yazması çok garip geldi.



2- Fren Sistemi
Yanlış bilmiyorsam Sypo diye bir markanın modelini kullanıyor. Mekanik Disk olarak geçiyor şimdi "Ay bu ne Hidrolik adamdır" ve "Keşke V Fren alaydın" diyenler gelmeden söyleyeyim. İsteyerek aldım. Hidrolik Fren çok pahalı diyorlar. V Fren ise ucuz. Ama ben bütün yazıları okudum herkes en kötü Mekanik Disk diyor. Ama bulabildikleri tek kötü yanı Tel kullanması. Tel kullanıyor koparmış mış. Ben niye görmedim kopan Fren Teli? V Fren ise genelde 2. güzel ama V Fren ise ucuzluktan kazanıyor Fren testinde "Çok iyi kesinlikle alın" diyen pek duyamadım? Hidrolik ise pahalı olduğundan tercih etmedim ama bu bisikletin iyi yani 3 Fren tipinide desteklemesi. İstersem Hidrolik istersen Mekanik istersem V Fren takabilirim. Snoop 3 V Fren kullanıyor ve aynı bisikletler. V Fren yuvası var yani. Memnunum. Gayet iyi tutuyorlar azıcık daha sıkmak gerek ayarını ama bu haliyle bile harika.

3- Maşa
Önde bir tane var. Markasını bilmiyorum ama Dacron'dur. Çalışmıyor çok az çalışıyor. Yağlamak gerek diyorlar ama bilmiyorum. İleride bakarım şu an memnunum ama uzun süre sürünce bileklerimde ağrı oluyor bunu Amortisör'e bağlıyorum.
4- Gidon
31.8mm Gidon var yazana göre. Güzel ama ilk aldığımda kaydı ve boyası çizildi. Sonra çizilen yer paslandı. Tabi vida gevşemiş alyan anahtarı ile düzelttik oldu.

5- Fren, Vites Kolları ve Elcikler
Güzel. İş görüyor ben beğendim.

Eski bisikletimden sonra Elcikler mükemmel geldi. Sanki 20 Yıl Tofaş direksiyonu kullanmışımda sonra Mercedes S serisine binmişim gibi.
6- Kadro
Güzel. Ama boyası çabuk kalkıyor. Yani şöyle diyeyim, bir taş vs. çarpınca ya da ağır çizilince hemen boya gidiyor aliminyumu görüyorsun. Yazıları, Desenleri falan güzel. Şeklini çok seviyorum bir de. Tam telefon koymalık yer var Kadroda.

7-Suluk, Ayaklık, Pedallar
Güzeller. Suluk için ve Ayaklık için vida yerleri var. Suluk yakında yani giderken su içebilirsiniz. ( Yapmanızı önermem.
8- Sele
Çok rahat. Yumuşak malzemeden yapılmış. Eski bisikletimde 3 saat biniyor 3 gün oturamıyordum bunda öyle bir sorun yok. Uzun kullanımlar için güzel. Ayrıca üzerinde "SADDLECORELLİ" yazıyor. İlgilimi çekti. Tabi bunu yazacaklarına daha düz bir sele koyup onun yerine daha iyi parçalara yönelebilirlerdi. Ama ülkemizde bisiklet seçerken görünüşe özellikten daha çok dikkat edenler olduğu için yapmaları gerekirdi.

9- Aynakol
Karbonfiber görünümlü güzel bir şey.

10- Vites Sistemi
Arkada Shimano Tourney önde Dacron kullanıyorlar. Arka vites geçişleri güzel biraz kemikli sanki ama bence daha güzel. Bazende vites değiştirdiğini hissetmiyorsun. Çok garip ama seviyorum ya. Ön vites ise off... Ayarı bozuk ve yapılmıyor bir türlü. Çok gıcık. Ama buna da şükür.

11- Sürüş ve Konfor
Güzel. Ben sevdim. Çift amortisörlü dandik çelik kadrolu ağır güçsüz bilinmedik dandik parçalara sahip bisikletimden buna geçince tabi eşekten inip ata binmiş gibi oldum. Çağ atladım bu bisikletin tadını 2000 liralık bisikletten alamadım. Gaza basında gidiyor yani bisiklete biniyorum hemen süresim var bisiklet sür beni ak yollarda diye bağırıyor. Konfor konusunda ise 2 Amortisörlü bisiklet çukurlarda falan daha rahattı tabi. Bu da rahat ama o sürüş keyfi olunca konforda çok kaliteli oluyor. Selesi çok rahat zaten bu yüzden harika. Şu an inanılmaz sürme isteği geldi.
12-Tasarım,
Bir bisikletin tasarımı neyse bu da o. 2 Tekerlek 1 Zincir.
13- Alınır mı?
Fiyatına göre bence rakipsiz denebilecek bir model. En son rakibi Kron XC100 vardı galiba ama bu özellik olarak daha iyi gibi geldi bana. Ayrıca önemli olan hangisinin iyi özellik barındırdığı değil hangisini sevdiğin. Ben bu bisikleti beğendim aldım. Ama şöyle bir sorunu var, İşçilik berbat. Yani alacağınız zaman kesinlikle kontrol edin jantlarını, vidalarını vs. Sonra birdenbire jantınız çıkabilir.
14- Son Sözler ve Final
Özet geçersem, 1300 TL paranız varsa ve işimi görecek bir MTB arıyorum diyorsanız bence en iyi modellerden birisi. Genellikle asfaltta kullanıyorum. Şimdi bana "Neden Yol-Şehir bisikleti almadın" diyebilirsiniz ama 3 nedenim var. 1. Nedenim buranın yollar kötü. 2. Nedenim ben araziye gireceğim. Çamura, ormana gireceğim. Şimdi diyeceksiniz bununla ormana girilir mi? Tamam bu bisiklet hakiki bir Dağ bisikleti denemez. Bir Range Rover değil ama en azından Dacia Duster oluyor. Dacia Duster arazi kabiliyeti konusunda kötü bir araba değil biliyorsunuzdur umarım. Neyse, 3. Sebep ise acemi olmam. Yani hayatım boyunca kaç kere Dağ bisikletinden başka bisiklete bindim onu bile bilmiyorum. Yol bisikleti alırsam ne yaparım, parçaları nasıl falan emin olamıyorum. Hem bol bol MTB tecrübemde var. Şimdi Acemiyimde risk almayayım. Bende isterdim daha iyi bisikletleri ama buna şükür.
İncelemem bu kadardı. Eğer beğendiyseniz ne mutlu bana. Hepinize iyi Forumlar.


