Scudo Sports

Continental grandprix 5000 daha 100 km'de yandan balon

Metal06

Üye
Kayıt
6 Şubat 2019
Mesaj
55
Tepki
67
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Özcan
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
Daha 100km de yandan leblebi kadar baloncuk çıktı ve farketmemden 10dk sonra patladı. İyiki bisiklet üzerinde hızlı giderken olmadı.

Sanıyorum bir çukura girip çıkınca zedelendi ama çok sertte girmedim. İçinde de zefal patlak önleyici şerit vardı.

Tamiri güvenli olur mu acaba? Başına gelen var mı daha önce? 500TL lik lastik:kötü:

IMG_20200614_193752.jpg
 
Scudo
Ben bisiklet üzerinde gelen Hutchinson Equinox lastikleri kullanıyorum. Teker üzerinde (yere temas yüzeyinde) yaklaşık iki (2) cm yarık oluştu. Hala gidiyor.
Yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum.:hımm:
Sanırım sizin başınıza gelen üretim hatası olabilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Resimleri göremedim. İnternetimdemi sorun var bilmiyorum ama kaplama olur. Oto lastikçiler yaparlar. Garantili ise değiştirebiliyorsan değiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Resimleri göremedim. İnternetimdemi sorun var bilmiyorum ama kaplama olur. Oto lastikçiler yaparlar. Garantili ise değiştirebiliyorsan değiştir.

Malesef yurtdışından kuzen getirmişti. Garanti işi zor.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Cemal Ç.
Malesef yurtdışından kuzen getirmişti. Garanti işi zor.
Tekerin iç kısmından yapılan yama ya da iç tekerle belki sorun giderilir. Çok büyük görünmüyor hasar. Bir deneyin derim.
 
Tubeless versiyonunu 3500-4000 km oldu sanırım, kullanmaya devam ediyorum. Boyle bir sorun yaşamadım ama lastiğin yanlarından iplik gibi açılmalar oldu bende. Tedirgin etti beni ama sorun yaşamadım çok şükür. Internet üzerinden benimle ayni sorunu yaşayan çok insana rastladım arayınca. Belki sizin yaşadığınız sorun da yaygındır. Akıcılık olarak lastikten çok memnun olsam da bu gibi kalite sorunları yüzünden lastiğin ömrü bittiğinde tekrar gp 5000 almamaya karar verdim. Biraz daha yavaş lastik olsun ama kendimi güvende hissetmeyi tercih ederim.
 
@Metal06 Hocam 40 tonluk kamyonun lastiğini 4 yıl önce köşeye taktım. Yan tarafından avuç içi kadar kısım tamamen koptu. Kaplama yaptırdık 300 lira aldılar. Özel maksatlı bir araç olduğu için yeni lastik baya pahalıydı. 4 yıldır bir sorun yok. Önemli olan ben bunu yaparım diyen iyi bir usta bulmak.

Senin lastiğin resimlerini şimdi görebildim . İçini ferah tut taş gibi yaparlar. Tabi tercih senin. :harika:
 
Geçmiş olsun.. Tamiri mumkun olmaz, yüksek basınç oldugu için ne yapılırsa yapılsın, ordan pörtler.. Lastik tam şans işi.. Kıçı kırık maxxis detonatorleri 12000km kullandım sırtı kagıt gibi olmasına rağmen balon yapmadı. Fakat 350liralik schwalbe durano 2200kme balon yaptı.. Dun sabah işe giderken bisiklet yavaştan sekmeye başladı, noluyo lan dedim ön teker yalpalanıyor. Hemen durdum, ne goreyim yavaş yavaş büyüyor şişlik.. Hemen lastiği indirdim, yarı yarıya yavaş yavaş eve dondum. Şefime bilgi verdim, lastik balon yaptı, otobusede binemem, taksiye binsem taksi masrafı günlük kazancımla aynı :D İşyerime izin talebinde dedimki; Aracımın ön lastiği yarıldı, servis işlemleri için izin talep ediyorum ve kabul edildi :D bisiklet desem tiye almazlar müdür ve patron neyse..

İlk fotodaki kırmızı daire içerisine aldıgım bölgede iç tellerin koptugu belirtisi. pot yapmış, yokuş aşağı 70e yaklamışken patlasa...
ikinci fotodaki düz çizgi çektim anlaşılsın diye, lastik yandan yemiş gibi.. Acilen durano bulamadıgım için, en yakın bisikletçiden Lugano aldım.. Yurtdışından 1 takım durano siparişi verip gelene kadar, arka durano, ön lugano ile devam edicem :D
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-06-14 at 22.53.38.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-14 at 22.53.38.jpeg
    58,8 KB · Okunma: 114
  • WhatsApp Image 2020-06-14 at 22.53.39.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-14 at 22.53.39.jpeg
    64,8 KB · Okunma: 114
1500 km den fazla oldu GP5000 leri takali. Henuz bir sorun yaşamadım. Sisirdikten sonra yanaklari kontrol ediyorum genelde farketmeden bir sorun yasamamak adina.
Simdilik 28mm olanindan memnunum diyebilirim.
 
Benim 50 TL'lik Mitas'lar bile daha çok km yaptı hocam 500 TL'lik lastik bu şekilde hata vermemeliydi.

Üzüldüm açıkçası, size mi denk geldi yoksa parasının hakkını veremeyen bir lastik mi bilemiyorum ama daha yeni kullanilmaya baslanan bir lastiğin bu şekilde olmaması gerekiyordu.

Geçmiş olsun.
 
@Metal06 fotoğrafta lastikteki yırtılmanın büyüklüğü açıkça görülüyor, bisiklet dış lastikleri pek tamir edilebilir şeyler değil. Bence en iyisi değiştirmeniz olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Kilonuz kaç? contilerin kronik problemlerinden biri. Lastiği bu şekilde kullanmak büyük risk.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik
Ben de aynı lastiği kullanıyorum ancak şu ana kadar 1-2 kez patlak problemi yaşadım onlarda küçük deliklerdi. Hala kullanıyorum lastiği, 1000km'yi geçti. Bence lastik şans işi.
 
Bu şans işi değil maalesef. 10 kişiden 3-4 kişide bu problem yaşanıyorsa buna bir 'hata' diyebiliriz. Contiler genel olarak 80kg üzerindeki kişiler yarılma eğilimi gösteriyor ben de 6500km s4000 kullanmıştım (o zamanlar 85 kiloydum) ama sorun yaşamamıştım.

Conti için 1000km falan çok az. Bu lastik üst sınıf seviye bir lastik ve her şeyi iyi yapabilen bir lastik olarak lanse edildi. İyi bir patlak koruması , çok iyi bir sürtünme direnci ve iyi bir yol tutuşu var. Lakin 500 TL verip işi şansa bırakmak istemezsiniz.
 
Conti'de yanları da zırhlı olan Gatorskin, Gator Hardshell ve 4Season dışındaki tüm yol lastiklerinin yanakları yarılıyor malesef.
Hata falan yok, özellikle zayıf yapıyorlar. Kaba mıcırlı yola girerseniz lastiğinizi daha birinci kilometrede yarabilirsiniz :krktm:
 
Conti'de yanları da zırhlı olan Gatorskin, Gator Hardshell ve 4Season dışındaki tüm yol lastiklerinin yanakları yarılıyor malesef.
Hata falan yok, özellikle zayıf yapıyorlar. Kaba mıcırlı yola girerseniz lastiğinizi daha birinci kilometrede yarabilirsiniz :krktm:
Bir ekleme yapayım, yanakların zayıf olmasının sebebi bize adilik yapmak istemeleri falan değil :)
Bu lastikler için yarış lastiği tanımı yapıyor Conti. Asıl kullanım hedefi yarışlardır diyor. Bozuk yolda sürüş, uzun tur, trekking için dayanımı yüksek olan modellerimizden seçin diyor.
Bu yarış odaklı lastiklerde hafiflik ve üstün yuvarlanma direnci elde etmek için taviz verdikleri kısım da yanaklar. :naslyany:
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8 ve Cemal Ç.
Geri