Continental lastiklerle ilgili yorumlar gerçekten şaşırtıcı ve "mit" olmaya doğru gidiyor forumda.
Bahsedilen 8 bar altı kullanımda patlamalar vs. ilginç. Eğer 70kg. üstü bir sürücü iseniz lastik havanızı en az 8bar da tutmanız şart zaten çünkü clincher
lastikler az havada her zaman jant kesme problemi ile karşılaşırlar, marka ne olursa olsun.
Eğer sıkça lastik patlatıyorsanız:
1- Lastik havasını yüksek tutun ( önerileni geçmeden)
2- Hafif olsun diye 80gr. altı iç lastik kullanmayın, latex lastiklerden kaçının.
3- Kullanmadığınız zamanlar lastik havanızı indirin ( tamamen değil).
4- İç lastiğinizi takarken pudralayın ve iç lastiğin doğru yerleşmesine dikkat edin.
5- Kullanmadığınız zaman bisikleti direk güneş alan yerlerden sakının, lastiklerin
en büyük düşmanı güneş ışığıdır, ultraviole ışınları lastiği bozar ve gevretir.
6- Lastik satın alırken aldığınız internet sitelerini dikkatli seçin,
" bargain deal" lardan kaçının çünkü bazı satıcılar zamanı geçmiş bayat lastikleri
toptan kapatıp satıyorlar. Lastiklerinizi o markanın distrübütörü olan sitelerden alın.
Bir zamanlar ve hala balkan (eski doğu bloğu) ülkelerinden gelen çok ucuz fakat bayat lastikleri Türkiyede pazarlıyorlardı.
Gelelim Continental lastiklere; Ben Conti Grand Prix serisini 15 yılı aşkın bir süredir kullanıyorum, ve oldukça sert koşullarda, arazide, kışın yağmurda, kısaca her koşulda kullandım son derece memnunum.
Şu anda Conti Grand Prix 4000 kullanıyorum, yaklaşık 500km. oldu son derece iyi bir lastik. Benimle antremana gelen arkadaşlar bilirler, Kabataş-Sarıyer arası yollar pekde öyle kaymak gibi değildir, araziyi aratmaz.
Continental Grand Prix'lerle birlikte tavsiye edeceğim diğer lastikler ise:
Michelin Pro 2-3, Hutchinson fusion 2, bunlar gayet iyi lastiklerdir.
Top perfonmans yarış lastikleri ( Vittoria open corsa -Veloflex - Vredestein ) genelde yüksek ilmik sayıları (300TPI-thread per inch) nedeniyle 8-9 bar hava kaldırırlar ve ilmiklerde ipek iplik kullanıldıkları için yan yanakları çok sağlamdır ve ağırlıkları 180-200gr. a kadar düşer (clincher).
Natural compaund (rubber) kullandıkları içinde yol tutuşları çok üstündür fakat dezavantaj olarak bu 70-100$ arası lastikler çabuk aşınırlar, 2000 km. yi zor çıkarırlar, tıpkı yarış motorlarında kullanılan lastikler gibi.
Bunu niye anlatıyorum; Continental, Michelin, Hutchinson gibi markalar ömrü uzun lastikler üretirler ( 4000-5000km. max) fakat top perfonmans yarış lastikleri kadar yol sürüş kaliteleri üstün değildirler, daha sert lastiklerdir ve havalarını indirerek yumuşatmaya kalkarsanız sıkça lastik patlatırsınız.
Not: eğer Conti Grand Prix 4000 kullanacaksanız, bu lastiklerin dönüş yönü yanlarında okla belirtilmiştir, buna dikkat edin çünkü yol tutuşunu etkiler.