Scudo Sports

Continental 4 Seasons patlak sorunsalı

ToroMir

Sadece Bisiklet
Kayıt
11 Nisan 2013
Mesaj
435
Tepki
1.914
Şehir
Kayseri
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Continenental 4000S II, Michelin Pro 4 Endurance tan sonra patlak direnci daha iyi olduğunu düşündüğüm Continental 4 Seasons lastiğe geçtim ancak ne hikmetse çıktığım her sürüşte o kahrolası kamyon lastiklerinden çıkan incecik teller yüzünden patlak yaşıyorum.

Sürüş yaptığım yol Kayseri-Sivas arasındaki yol. Oldukça sıkça kamyonlar tarafından kullanılan bir yol. Ancak her sürüşte yanımda bulunan partnerim Schwalbe One kullanıyor. Benim tekerimde gelmesine rağmen onda bir sorun yok. Ben de ilk seferlerinde tesadüf diye düşündüm ama artık üst üste gelen 5. patlak fena halde asabımı bozdu.

Artık düşünce fantazilerine girmeye başladım. Acaba 4 season un dişli yapısı mı çekiyor bu telleri. Zira Schwalbe One tamamen dümdüz bir yapıya sahip. E madem her turda patlıyor bu zıkkım o zaman elimdeki 4000S II yi takayım da patlaklar zoruma gitmesin. En azından daha hızlı bir lastik kullanmış olurum. G0002M2M.jpg

schwtyrf211_1_zoom_2.jpg schwtyrf211_1_zoom_2.jpg
 
Scudo
Aynı lastiği kullanıyorum. Cam kırığı ve dikenli çalılardan geçtim çok defa ve sorun yaşamadım. Ama bu kamyonlardan düşen teller konusu farklı tabi. En iyi patlak koruma yöntemi gözü yolda tutmak. Özellikle şehirler arası yollarda çok ilginç şeyler oluyor yol kenarlarında.
 
@BerkEvren O kadar küçük ki meretler, baksan da göremiyorsun. Hatta patlak lastikten çıkardığım tel elimden düştü. O yolu sık kullandığım için alıp kenara atayım da tekrar beni bulmasın dedim ama ayağımın dibine düşürdüğüm teli bulamadım. Ancak eminim bir sonraki antremanda o beni bulur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrikagan16
şans işi. bir gün içinde beraber sürdüğümüz bir arkadaşa hiçbir şey olmamışken benim lastiğimin 3 kez patlamışlığı var. 1 ön 2 kez de arka.
basınç 100 psi altında olursa patlama ihtimali artıyor. ama tel lanet bir şey, çok ince olduğu için lastik üzerine uyguladığı basınç, kesit alanı düştüğünden artıyor. sıkıntısı burada.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
4 seasons hiç patlatamadim. Schwalbe pro one'i 4 kere patlattım, pro 4leri de hiç patlatamadim.

Biraz tesadüf biraz da belki o kamyon lastiği teli lastiğin içinde kaldı ve bir kaç defa daha patlattı... Siz lastiği tamamen söküp içini iyice acele etmeden kontrol edin bakalım hala patlayacak mı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@hashus1099 Haklısınız. Şans faktörü önemli. Her antreman öncesi lastik havalarını 115 e çıkarır öyle çıkarım. Bir de muska faktörünü deneyeceğim :)
 
Deniz bari sen açmasaydın öyle sallı mallı bir başlık. okumuş adamsın boru değilsin yahuuuu.
 
@Ozan k. Bu kadar sık patlak sayesinde 4 Season gibi sert bir lastiği bile elimle söküp takabilecek kuvvete eriştim. Her patlakta itina ile kontrol ederim lastiğin içini. Artık kısmet.

@mehmetsunu Sorun sal' da değil bizde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Deniz Baklacı evet kısmet, bir de lastik eskidikce daha kolay patlıyor. Benim pro ine'lsr eskidi şimdi habire patlar oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ToroMir
Continental'ın sorunu şu: lastiğin tamamı aynı hamurdan yapılıyor. Bunun bir takım avantajları da var ama Türkiye yollarına uygun değil.

Diğer firmalar ise bu seviyedeki lastiklerde 2,3 hatta 4 farklı hamur kullanıyorlar. Schwalve One gibi lastiklerin sırtı (yola değen kısmı) çok daha sert bir hamurdan yapıldığı için tel, cam kırığı gibi şeyler genelde lastiğe hiç girmiyor. Bunun dezavantajı frenlemede yol tutuşunun biraz daha kötü olması ve lastiğin aşındıktan sonra şeklini kaybedebilmesi. Lastiğin omuz (normalde yola değmeyen, virajda bisikleti yatırınca yere temas eden bölümü) kısmı daha yumuşak hamurdan yapıldığı için virajlarda yol tutuşu kaybı pek olmuyor.

Ayrıca Continental'ın kullandığı hamur sırt için yumuşak kalsa da yanak (lastiğin janta yakın, yola hiç değmeyen kısmı) için çok sert. Lastiğin takoz gibi olmaması için bunu lastiğin yanağını çok ince yaparak dengeliyorlar; bu yüzden özellikle GP4000S, taşa falan çarptığınızda yanağın yarılmasına çok meyilli bir lastik.
 
Bildiğim kadarıyla bu lastiğin içerisinde patlak koruması olarak tellerden bir koruma mevcut. bu teller lastiğin eskimesiyle birlikte zamanla içeriden sivrilmeye başlıyorlar ve iç lastiğe zarar veriyorlar. Daha önce GP 4 season lastik kullanmadım fakat standart Grand prix lastiklerde başıma gelmişti. bahsetmiş olduğun tellerin asfalttan temas ile zarar verdiğine eminsen bu söylediklerimi dikkate alma, fakat böyle bir durum olabilir diye bahsetmek istedim. @Deniz Baklacı
 
  • Beğen
Tepkiler: ToroMir
Ben lastik patlamasının tamamen şans olduğunu düşünüyorum :) Kasım 2016 da topladığım bisikletimin lastikleri Continental Grand Prix 4000s, 1 kere patladı daha :)
 
@Aynakoldan ses geliyor Malesef her seferinde o dışarıdan saplanan teli çıkarıyorum tekerden. Yani olağan şüpheli kamyon lastiklerinden çıkan teller.

Ayrıca 4 Season lar dişli olduğu için tellerin batmasını kolaylaştırıyor diye de düşünüyorum. Bir kaç sürüş de 4000S II leri deneyeceğim. Bakalım şans yüzüme gülecek mi:)
 
@Deniz Baklacı
Şu teller demek kamyon tekerlerinden düşüyor. Benim patlakların da yüzde sekseni bu tellerden olmuştu. Kamyondan düştüğünü bilmediğim için, ben bunları zımba teli sanıyordum, ve "ulan bu telin şu yolda ne işi var" diyerek anlam veremeyerek sövüyordum.

Durup dururken düşmüyordur heralde bu teller eski lastiklerden dökülüyordur. Kamyon lasitklerine de yol üzerinde denetleme yapılsa ve eski lastik kullananlara ceza verilse belki böyle saçma bir sorunumuz da kalmaz.
 
@07yusuf Keşke dediğiniz gibi olsa da pek iyimser gördüm sizi. Adam kamyon lastiğini yolun ortasına bırakmış gitmiş. Ya da kaplama dedikleri koca lastik çıkmış yolun ortasında duruyor ancak sağ olsun kamyoncu abiler inip onu kenara çekmekten bile aciz. Herhangi bir kamyoncuya bu tellerden bahsetsek bizi levye ile döverler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 07yusuf
Geri