Scudo Sports

compagnolo vs sram/shimano ? Lütfen yardım!

Kayıt
13 Ağustos 2013
Mesaj
110
Tepki
38
Şehir
manisa
Bisiklet
Trek
merhaba, bisiklet topluyorum ve vites-fren sistemi için önümde iki seçenek var:
1. vites-fren kolları: sram rival
ön-arka değiştirici: sram rival
aynakol(50-34) ve ruble: shimano 105 (ultegra olabilir)
fren bacakları: shimano ultegra (duraace olabilir)
2. vites-fren kolları: campagnolo veloce
ön-arka attırıcı: campagnolo xenon
aynakol(50-39): campagnolo centaur (aynakol chorus'a yükseldiği takdirde 1200 lira fiyat artıyor?!)
ruble: campagnolo xenon
fren bacakları: xenon veya veloce
-sram/rival setin fiyatı az bir miktar daha yüksek. campagnolo setin fiyatı sadece aynakol centaur'dan chorus'a yükseldiğinde 1200 lira yükseliyor. chorus almam gerekli mi, centaur aynakol, bir sram rival, bir shimano 105 kadar iş yapamaz mı? 1200 lira az değil nerdeyse diğer tüm komponentler kadar ediyor. campagnolo set kullanan abiler yardımcı olurlarsa sevinirim, shimano/sram set kadar etmez mi, yoksa, campagnolonun bu alt seviye kompnentleri shimanonun orta seviyeleri kadar var mı? Sadece campy setin daha hafif olabileceğini tahmin edebiliyorum, bu da benim önemsemeyeceğim kadar az olacak, 100-200 gram fark da olsa çok önemli değil
-sram/shimano setin fren bacaklarını ultegradan duraace'e yüksetmem çok gerekli mi, duraace fren kullanmamış, ve daha iyi fren performansı isteyen biri olarak duraace gerekir mi? ya da frenlerdeki upgrade yerine aynakoldaki upgrade daha mı iyi olur, ultegra ve duraace kullanmadım, aynakoldaki değişiklik nasıl etkiler bisikletin dayanıklılık ve performansını, duraace aynakolun çok hafif olduğunu biliyorum ama bu çok elzem değil, hatta ultegra ve 105 arasında çok bir fark yoksa 105 almayı düşünüyorum,
-para benim için önemli, çünkü jant setime ayıracağım, ama akar kısmın performansından da olmak istemiyorum
forumseverlerin yardımına ihtiyacım var, alt seviye olsun campagnolo mu olsun yada aynakolun iyi olsun, ultegra olsun, diğer kısımlar sram olsun mu diyorsunuz?
 
Scudo
bu arada centaur aynakol 53-39, ben compact 50-34 olmasından yanayım çünkü yokuş yukarı yol fazla bulunduğum yerde, ama satıcının elinde başka yok, bu sorunu rubleyi 11-28 yaparak çözebilir miyim, 53-39 ve 11-28 beraber randımanlı olur mu, bu konuda karar veremedim.
 
2-3 saatlik sürüşten sonra 50/34 bile zorlayabilir. Dünyanın en üst turlarında bile ancak 53/39 kullanıyor. Bu yarışlarda gördüğümüz bisikletçiler domesticleri bile 200 km mesafede 40/45 km ortalama yapabilen bisikletçiler.
 
eğer fiyat sizin için önemliyse veya rekabetçi bir şekilde bisikleti kullanmayacaksanız bu arada topladığınız kadro da çok üst düzey bir kadro değilse, bence tüm grupseti tiagra veya rival alın. performansda ki ufak farklar üst seviyeye gittikçe orantılı olarak fiyata yansımıyor.
 
sora tiagra 105 ve son olarak rival kullandim

sorayi kesinlikle onermem
tiagra 4500 kullanilabilir ama soradan.birazcik iyi
tiagra 4600 arka aktarici zincir ön aktarici ve fren ayaklari 105 den neredeyse hiccc farki yok zincirdeki deliklere varana kadar ayni ön aktaricida tipkisi denebilir fren ayaklarida 105e denk kalitede 105 ruble olarak ve kollar olarak tiagradan önde.

gelelim srama heryerde shimanonun önde olmasinin sebebi yol bisikleti kullanicilarinim shimanoyu daha yogun kullanmasi srami tanimiyor olmasi elindeki mala yogurdum eksi muamelesi yapmamasi
sram kollariyla kesinlikle ve kesinlik önde doble tap teknolojosi cok rahat ve ergonomik kollar shimanolara gore kucuk avuc ici kadar shimano frenleri asla kavrayamamistim ama sram kollar muhtesem teller icerden.geciyor
aynakolu rijitlik bakimindan 8.sirada yer aliyor ilk 3 canpagnolo sram red duraace 7900-7800 sram force arkasindan rival geliyor ultegradan ve bircok aynakoldan.rijit kemik gibi 7075 aliminyum.hemde 105 den hafif
ön aktarici 105 7-8 dis gorurken rivalde 9 dis goruyor yani 18 vites kullaniyorsun
zinciri 105 den pek farkli degil ama hafif rublesi 1070 ruble basli basina ölüm makinasi her disde 4 yiv var yivler gecisleri saglar zincir.yivlere gelir ve degisim saglanir 105 de guzeldi ama sram rublesi buyuleyici arka aktarici burayi iyi oku arka aktaricinin makaralari rulmanli uzerinde kocaman.rulley diye yazar.ama 105 ler ve ultegralar arkli kovan misali bir sistem.var kapaniyor ve makaralar donuyor pekiya pislik dolunca elimle zor donderiyordum haftada bir temizliyordum onlari rivali daha.hic temizleme geregi duymadim rivalde fren
ve son olarak rival ultegradan hafif.duraace 7900 den 100 gram agir diye.biliyorum belki7800 olabilir ama ultegra6700 den meredeyse 300 gram hafif
dayaniklilik konusunda soylentiler var ama sram kullanicilarinin soylentileri degil dedigim.gibi shimano kullanicilari %80 o yuzden %80 105 al diyecekler sana ama bana kalirsa ultegrami rivalmi dersen rival derim
ha bu arada.105 surus esnasinda.hirilti yapar rival su gibi sessizz.
 
Burhan bey çok teşekkür ederim, komponentleri bir zaman kullandığınız ve tecrübe sahibi olduğunuz belli, benim de bir süredir merak ettiğim hususlardı bunlar, diğer cevaplayan arkadaşlara da teşekkür ederim
campy kullanan yok mu?? :)
 
bende sram rival set, aynakolumu ise force kullanıyorum ve memnunum. ancak arkadaşlarımda sram red var kollar çok hızlı..
 
arkadaşlar vites sisteminin kolları beyindir.
yani kollar ne emrederse aktarıcılar ona hizmet eder ve yerine getirir
tam emin olmamakla birlikte
red kollar rival aktarıcılara emir verse o setten bir red performansı alırsınız en kötü ihtimalle force setten daha iyi performans alırsınız
tabi aktarıcılar geçişler konusunda ruble zincir ve ayna farklı bir boyut
 
ben campy kullanıcısıyım. öncelikle şunu belirtiyorum. arka aktarıcı olarak xenon'u bi kere kafandan siliyorsun kardeşim. alırsan 1.5 aya patlar. çok dayanıksız modeol xenon, zaten campagnolo xenon'u dayanıksızlığından dolayı 2009'da üretmeyi durdurdu, veloce'yi en aşağı ürünü olarak konumlamdırdı. ya veloce ya da centaur olsun arka aktarıcın. bence centaur. benim xenon gövdesinden kırılınca (evet gövdesinden, tam ortadan 2ye ayrıldı!) gittim centaur aldım 75€ya merlincycles'tan. o kadar da pahalı değil.

diğer komponentler; ön aktarıcı veloce, aynakol fsa gossamer, frenler fsa gossamer ve fren-vites kolları xenon. ön aktarıcıdan (veloce) memnunum. lakin xenon vites kollarını önermiyorum. ben memnun değilim. zorlamak gerekiyor vites değiştirmek için, dibine kadar basmak gerekiyor. yani bir tempo tutturmuşum stabil güzel gidiyorum aero pozisyonda örneğin, vites değiştiricem, resmen pozisyonumu bozmam gerekiyor yani böyle şey görmedim. baya kötü açıkçası. bir kere kollar metal değil, kauçuk. oran kaybediyor baştan. ben de param olunca değiştireceğim kolları.

bunun dışında sram kullanmadım hiç, karşılaştıramayacağım bu yüzden.

umarım yararlı olmuştur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: EsQaRe
teşekkür ederim yorumlarınız için
sram rival set düşünmekteyim şu aralar, campagnolo komponenetler arasında mantıklı bir seçim yok gibi yukarıdaki yazdıklarımda,
hayırlısı artık
 
Shimano duraace, Campagnolo chorus, ve veloce/centour lari kullaniyorum. Campy.deki en mantıklı modeller veloce ve centour dur. Eğer tüm parçalar bunlardan oluşacaksa hiç düşünmeden Campy. Evet xenon lar hiç iyi değil ama bir iki parçayı veloce lar ile değiştirmen çok maliyetli olmaz. Campy. nin veloce'den Chorus (dahil) modeline kadar olan bir serisini düşünmeden alabilirsin. Aynı fiyatlara alabileceğin Shimano ve Sram muadillerinden çok daha kaliteliler çünkü. Tek sıkıntısı Campy uyumlu arka jantseti kullanma zorunda kalman ve malesef özellikle burada seçenek hiç yok gibi..
Yalniz yukarlara çıkmaya başladığında ortalık fazla şenlikli bir hal almaya başlıyor. Son dönemlerin Record ve özellikle super record unu fazlaca fantastik ürünler olarak görüyorum. Bu grupta da duraace, özellikle 9000 serisi, ve 2013 modelm Sram Red ler daha mantıklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: EsQaRe
@Güney Tuncer
Katılıyorum.
Tüm seti Campy Veloce veya Centaur yaparsanız hem Rival'a yakın performans alırsınız hem de yıllarca dayanır. Jant seti problem yaratabilir ama birçok üretici (DT Swiss, Easton, Zipp vs.) değiştirilebilir freehub gövdesi satmaya başladı, yani rubleye takılan kısmı değiştirerek jant setini Campy veya Shimano/SRAM uyumlu hale getirebilirsiniz.
Yokuşlar korkutuyorsa üçlü aynakol(Shimano ve Campy için) veya 11-32 WiFli ruble(SRAM için) de düşünebilirsiniz. 50-39-30 aynakol ve 11-28 rubleyle hem inişlerde taşıyacak, hem de düz duvara tırmanacak vitesiniz olur. SRAM'de ise 50-34 aynakol ve 11-32 rubleyle benzer bir dişli oranı yakalayabilirsiniz.
Bu arada ben Shimano 105 grup kullanıyorum ve çok çok memnunum, seçenekleriniz arasına eklemenizi öneririm. Freni, rubleyi vs. Tiagra alarak fiyatını birazcık indirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: EsQaRe
Geri