Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

Denk gelip okuyan arkadaşlar bilir, Giant Tcr vardı öncesinde ve dişli oranları ön34arka30 şeklindeydi. Günlük rotamda %8-%15 arası eğime sahip Kocabel Rampası var..Giant'la kadansım bazı yerlerde 45 e düşüyordu. Malumunuz 45 çok düşük bir rakam dizlere binen yük açısından. Yokuş kadansıyla ilgili yaptığım araştırmada, örneğin 1 saatlik bir sürüşün 5-10 dakikasında bu kadanslara inilebileceğini ama daha uzun zorlamaların zararlı olacağını öğrendim. Ayrıca genel bir kanı olarak yokuş ortalama kadansı minimum 60 denilmiş. Burada da arkadaşlar sağolsunlar yanlış yaptığımı açık yüreklilikle dile getirdiler...İşin başka bir boyutuda "yüksek kadans=düşük ağırlık, düşük ağırlık= bol antrenman" ikilemi..Yokuş çıkarsam güzel yakıyorum, ama sağlıklı tırmanış için kadans tutturmalıyım..
İlk olarak yine bazılarınız okumuştur, arka aktarıcımı, rubleyi, zinciri değiştirip "extender" takarak ön 34 arka 40 oran yakalama düşüncesi hakim oldu, Giant' ı seviyordum. Tüm malzemeler alındı..Hala yolda olan var. Ancak tur planladığım için başka kriterlerde devreye girdi ve yol bisikletinden tur a dönüş yaptım...30 vites düşünürken 27 vites temiz bir specialized denk geldi ve takas yaptık. Dişli oranları ön26 arka32...Bu rakam öncekine göre çok daha makul ve yeterli olsada tur sırasında daha dik yokuşlar olabileceğini, çantalarla 15 kg daha ağır olacağımı düşünerek, maliyetinin de fazla olmayacağını farkedince ruble değişimine karar verdim. arka 11-36 oldu.
Dün bisikleti ilk kez test ettim son haliyle...32T de 50-55 , 34 te 55-60, 36 da 60-65 kadans yapıyorum..Buraya kadar güzel aslında ama şunu farkettim, 65 kadansla çıkarsam kendimi iyi hissetmiyorum, bacaklarım boşlukta dönüyor gibi oluyor (düz yol kadansım 80 olup hiç böyle hissetmesemde ). Oysa 34, hatta 32 de bacaklarıma daha çok yük binsede daha rahatım, kaslarım böyle daha az ağrıyor, yani zorlamak daha iyi hissettiriyor. Halbuki kadans 50?..Giderken farkettim durumu 34 le çıktım. Dönüşte test etmek adına direk 36 başlayıp bitirmek istedim..Ama neden bilmiyorum 45 kadansla zorlayarak çıktığım dönemden daha yorucu oldu..Hatta durmayı bile düşündüm rampada..Hızda aslında arttı, 5.5, 5.8 de gezinirken 6 ların altına nadiren düştü..
Ben 26x36T ile 60+ kadansla çıkarken neden 34x30T 45 kadansa göre daha çok yoruldum? 😁..
Tam da bu sebeple bisiklet antrenmanı yaparken kadans ve nabız sensörleri kullanılır. (Veya bir üst seviyede power metre)
Kadans fiziksel olarak ortaya koyduğunuz bir hareket ve arttırmanız için dişli oranlarından yardım alabiliyorsunuz. Ama tam bu esnada gerekli enerjisi sağlamak için çalışan vücut nabzı arttırıyor. Yorulma - sürüşte kesilme - duvara toslama gibi durumların önüne geçmek için nabzı dizginlemiş olmak, takip etmek önemli. Nabız dün akşam yediğiniz ağır bir yemekten, onlarca yıldır aldığınız kolestrolden, susuzluktan, sinirden vb sebeplerden artabilir. Bu sebeple nabzı eğitmek kadansı oturtmak veya korumaktan daha sıkı bir antrenman ve beslenme disiplini ister. Yani yorulmamanızı sağlayacak şey nabız, beslenme ve kondüsyondur. Keşke sadece kadansla çözülebilseydi :)
 
Scudo
@BerkEvren Hocam size kalsa burdakilerin yarısı bisiklete binmemeli..😁..Hayır ben neysede dün dönüşte karşıdan bir ağabeyle selamlaştık 60 üstüydü yaşı muhtemelen ve sanmıyorumki kocabeli elinde çıksın..Ben günlük 100 km yapabiliyorum, bu km de gain 700 + olabiliyor..yokuşlarda elime almadım 9 aydır...
Bu sebeple nabzı eğitmek kadansı oturtmak veya korumaktan daha sıkı bir antrenman ve beslenme disiplini ister. Yani yorulmamanızı sağlayacak şey nabız, beslenme ve kondüsyondur.
İllaki..
Ama bakın, bir yere beton döktünüz mü hiç bilmiyorum..Ben döktüm, çok. Beton dökmek için kum, kireç, çimento ve su dan oluşan harcı hazırlamak gerekir..Hepside 50 kg lık torbalar..Bunların hepsi önce su katmadan karıştırılır ki homojenlik sağlansın. Akabinde yanardağ krateri gibi açıp ortaya su akıtılır. Sonra sürekli bu -suyunda ilavesiyle- iyice yapışkan koyu hale gelmiş balçık sürekli, zerresine kadar ıslanacak kadar karıştırılır. Her kürek 5-10 kg gelir kürek ağırlığınıda katarsak..bunu onlarca kez tekrar etmek gerekir..Elle yapılması inanılmaz güç ve kondüsyon gerektirir..Dışardan bakınca öyle görünmez, zira inşaat işçileri bunu çok kolay gibi yaparlar..
Bunu neden detaylı anlattım...İnşaat işçileri kollestrol, nabız, tansiyon bilmezler...Vücutlarını dinlerler...Doğru açıyı, kürek tutuş tarzını, pozisyonunu bulup devam ederler, bunu akşama kadar ve günlerce yapabilirler..Bacak kaslarını kesinlikle bir bisikletçiden daha yoğun kullanırlar, ayrıca tüm bedenleriyle çalışırlar..
Yani yapılan iş sonuçta bacak kaslarını çalıştırmak, bacaklarımız sadece çalışır, bisiklet mi, harç mı koşumu diye bakmazlar...Zaten bisiklet bu kadar efor gerektirse koşmaktan daha az kalori yaktırmazdı...
Profesyonel değilim, iddiam yok..Ama yanlış yapıyorda olsam -ki bence öyle değil- yapabiliyorum. İnşaat işçisi mantığıyla, fazla irdelemeden..😁
 
.İnşaat işçileri kollestrol, nabız, tansiyon bilmezler...Vücutlarını dinlerler...
Ama kas yapıları sağlamdır ve kondisyonlulardır. Bu sebeple x bir kişi kadar yorulmadan yaparlar. Bu örnekten yola çıkarsak inşaatta çalışan işçi bir çok bisikletçi gibi tüm hafta yan gelip yatıp bir gün efor sarfetmez. Hemen hergün kaslarını çalıştırır. Bahsettiğim nabız eğitimi, kondisyon işi bununla alakalı. Haftalık 3 gün sürüş yaparsanız bir ay içinde karşılığını alırsınız mesela. Ama sadece haftada bir gün sürüş yapıp her hafta menzil arttırmak verimli olmayacaktır.

Haftalık iki sürüş rutini üzerinden gidelim.
1. Durum;
1. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 75 Km
2. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 75 Km
3. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 100 Km
4. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 150 Km

Aylık 400 Km sürüş var elimizde.

2. Durum;
1. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km
2. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km
3. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km
4. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km

Aylık 400 Km sürüş var elimizde.

Bu iki sürücüden 2.si çok daha az yorulacak, 2. nin nabzı çok daha iyi durumda olacak ve sonraki ay yapacakları 200 km'lik sürüşte 2. çok daha rahat sürecek. Sürüşten sonra da muhtemelen daha hızlı toparlanacak ve sonraki pazartesi aynı şekilde sürüşlerine devam edecek. İlk durumdaki sürücü ise 200'lük sürüş sonrası muhtemelen sele ve gidon boğazı bakmaya başlayacak internetten :)

(Bu örnek çok farazi ve kaba taslak ama derdimi anlatabilmişimdir umarım)
 
@BerkEvren hocam bu iş "az ve sık mı yemeli, 2 öğün sağlam yeyip öğün dışı hiç yememeli" gibi oldu..😁
Aslında ben "kasların daha seyrek ama çok kasılmalarının, daha yumuşak ama seri kasılmalarına göre daha az ağrıyabilecekleri" gibi bir durum sözkonusu olabilirmi onu merak etmiştim..Hani tepeyi çıkıp inişe geçtiğimizde pedallamadığımız sürece ağrı hissetmek gibi, bu sadece bende mi oluyor bilmiyorum..İnerken , belki rüzgarın etkisiyle ani soğumalarından, ağrı oluyor. Çıkarken de sanki yorulmak, nabız değil ama bu ağrı öyle düşünmeme sebep oldu, zira sürekli pedallamayı kesme ve selede pozisyon değiştirme hissi oluyor..Düzde asla yok..Belki sele yükseklik ayarı..Spd pedal sonrası sele yüksek kaldı..Diz izdüşümünü pedalın ortasına getirmek içinde seleyi max geri çektim..
 
@BerkEvren hocam bu iş "az ve sık mı yemeli, 2 öğün sağlam yeyip öğün dışı hiç yememeli" gibi oldu..😁
Aslında ben "kasların daha seyrek ama çok kasılmalarının, daha yumuşak ama seri kasılmalarına göre daha az ağrıyabilecekleri" gibi bir durum sözkonusu olabilirmi onu merak etmiştim..Hani tepeyi çıkıp inişe geçtiğimizde pedallamadığımız sürece ağrı hissetmek gibi, bu sadece bende mi oluyor bilmiyorum..İnerken , belki rüzgarın etkisiyle ani soğumalarından, ağrı oluyor. Çıkarken de sanki yorulmak, nabız değil ama bu ağrı öyle düşünmeme sebep oldu, zira sürekli pedallamayı kesme ve selede pozisyon değiştirme hissi oluyor..Düzde asla yok..Belki sele yükseklik ayarı..Spd pedal sonrası sele yüksek kaldı..Diz izdüşümünü pedalın ortasına getirmek içinde seleyi max geri çektim..
Özellikle sağlam tırmanışlardan sonra bir anda pedal kesip iniş yapmamanızı tavsiye ederim. Aynı şekilde yüksek efor sonrasında da bir anda durup kenara çekmemek lazım. İnerken ufak ufak pedal çevirmeye devam etmek, fırlamış nabzın kontrollü şekilde düşmesine, kasların da soğumasına, kendine gelmesine yardımcı olacaktır. Bu sebeple bir çok sürüşte durup, mola verirseniz yolun kalanı daha sancılı geçer. Kaslar çalışmayı durdurunca yorgunluk ve ağrı başlar. Hareketi yavaşta olsa devam ettirmek işe yarayacaktır.
 
@HakanAydn Abi uzun süredir sürüyorsun, kaslarını dinlendirmede ve soğuma ısınma olaylarındaki korelasyonu sağlayamıyorsun galiba diyecektim@BerkEvren yazmış aynısını.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@HakanAydn Abi uzun süredir sürüyorsun, kaslarını dinlendirmede ve soğuma ısınma olaylarındaki korelasyonu sağlayamıyorsun galiba diyecektim@BerkEvren yazmış aynısını.
İşte strava vs kayıtlar bu sebeplerle çok faydalı oluyor. En azından bir kişinin aylık - yıllık sürüş kayıtlarına bakıp idman hatalarını, çeşitli sorunlarının sebeplerini anlayabiliyorsunuz.
 
Ama kas yapıları sağlamdır ve kondisyonlulardır. Bu sebeple x bir kişi kadar yorulmadan yaparlar. Bu örnekten yola çıkarsak inşaatta çalışan işçi bir çok bisikletçi gibi tüm hafta yan gelip yatıp bir gün efor sarfetmez. Hemen hergün kaslarını çalıştırır. Bahsettiğim nabız eğitimi, kondisyon işi bununla alakalı. Haftalık 3 gün sürüş yaparsanız bir ay içinde karşılığını alırsınız mesela. Ama sadece haftada bir gün sürüş yapıp her hafta menzil arttırmak verimli olmayacaktır.

Haftalık iki sürüş rutini üzerinden gidelim.
1. Durum;
1. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 75 Km
2. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 75 Km
3. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 100 Km
4. Hafta: Pazar - Cuma Boş Gün / Cumartesi 150 Km

Aylık 400 Km sürüş var elimizde.

2. Durum;
1. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km
2. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km
3. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km
4. Hafta: Pazartesi 25 Km / Çarşamba 25 Km / Cumartesi 50 Km

Aylık 400 Km sürüş var elimizde.

Bu iki sürücüden 2.si çok daha az yorulacak, 2. nin nabzı çok daha iyi durumda olacak ve sonraki ay yapacakları 200 km'lik sürüşte 2. çok daha rahat sürecek. Sürüşten sonra da muhtemelen daha hızlı toparlanacak ve sonraki pazartesi aynı şekilde sürüşlerine devam edecek. İlk durumdaki sürücü ise 200'lük sürüş sonrası muhtemelen sele ve gidon boğazı bakmaya başlayacak internetten :)

(Bu örnek çok farazi ve kaba taslak ama derdimi anlatabilmişimdir umarım)

bu kadans olaylarını ilk duyup araştırdıktan sonra, sırf tempoya alışmak için sürüşler yaptım...
3-4 sürüş, düşük hız ama 80-90 arası bir kadans ile tamamen düz bir yolda (bunun için de veledroma gittim) 1'er saatlik sürüşler...
kadans ölçerim olmadığı için, saniye hesabı ile kendim sayarak yapmıştım bu idmanları. Ama 3-4 idmandan sonra, Artık bacaklar o çevirme hızını algılamaya başladı. otomatik o devirde çevirmeye başladım...
sonrasında da normal sürüşlerde farkında bile olmadan o kadans ile sürmeye başlıyorsun, yokuşlara geldiğinde de vites ayarı ile o devir sayısını kolayca ayarlayabiliyorsun...
kadans ölçeri aldığımda gördüm ki, normal sürüşlerde (interval çalışmaları veya anlık sprtintler hariç) 90 kadans ( +- 5) gibi geçiyor sürüşler... vücut artık o devire alışıyor...
tam dediğiniz gibi, hafta içi 25km lik (1 saatlik) hedefe yönelik çalışma ile çok daha iyi gelişiyoruz...
2 haftada kadans işi otomatikleşebilir. Sonrasında 2 hafta nabız kontrolü için planlı sürüşler yapıp vücut nabız kontrolüne alıştırılabilir...
 
@necmeddin Pandemi öncesi 10 kilodan fazla vermiştim. 2 ayda fazlasını aldım..E etkiliyor haliyle, 1 hafta düzenli antrenmanla bakalım ne olacak..
@BerkEvren hocam sağolun verdiğiniz kıymetli bilgiler için...
Bugün suyumuzu tam içeceğiz, karbonhidrad aldık, bisiklet ayarlarını güncelledik, Ride with gps yükledik. Hedef Akyaka kavşağı..🙂
 
@BerkEvren hocam, bugün yokuş değil ama genelde olan durum ilgi çekici, fkir almak istedim. 80 km toplam yolun ilk 40 km si normaldi, sonraki 20 km motivasyon düşüklüğü, bitme hissi. 60 km den finish'e kadar tekrar motivasyon yükselmesi. Hatta bu son 20 km bacaklar hiç durmak istemedi..45.km 2 gofret ve buzlu çay aldım, zira aç hissettim. Bir 15 km yine isteksiz gittim. Sonrasında rüzgara karşı sürsemde vücut yılmadı.. Yediğimin 45 dk da etki etmesi mümkün müdür? Diet yapmak adına şeker kullanmıyorum birkaç aydır..Ekmeğide az yiyorum..Antrenman öncesi almak gerekir mi? Su içiyorum, hem öncesi hem yolda..Ama az yiyorum...
 
Denk gelip okuyan arkadaşlar bilir, Giant Tcr vardı öncesinde ve dişli oranları ön34arka30 şeklindeydi. Günlük rotamda %8-%15 arası eğime sahip Kocabel Rampası var..Giant'la kadansım bazı yerlerde 45 e düşüyordu. Malumunuz 45 çok düşük bir rakam dizlere binen yük açısından. Yokuş kadansıyla ilgili yaptığım araştırmada, örneğin 1 saatlik bir sürüşün 5-10 dakikasında bu kadanslara inilebileceğini ama daha uzun zorlamaların zararlı olacağını öğrendim. Ayrıca genel bir kanı olarak yokuş ortalama kadansı minimum 60 denilmiş. Burada da arkadaşlar sağolsunlar yanlış yaptığımı açık yüreklilikle dile getirdiler...İşin başka bir boyutuda "yüksek kadans=düşük ağırlık, düşük ağırlık= bol antrenman" ikilemi..Yokuş çıkarsam güzel yakıyorum, ama sağlıklı tırmanış için kadans tutturmalıyım..
İlk olarak yine bazılarınız okumuştur, arka aktarıcımı, rubleyi, zinciri değiştirip "extender" takarak ön 34 arka 40 oran yakalama düşüncesi hakim oldu, Giant' ı seviyordum. Tüm malzemeler alındı..Hala yolda olan var. Ancak tur planladığım için başka kriterlerde devreye girdi ve yol bisikletinden tur a dönüş yaptım...30 vites düşünürken 27 vites temiz bir specialized denk geldi ve takas yaptık. Dişli oranları ön26 arka32...Bu rakam öncekine göre çok daha makul ve yeterli olsada tur sırasında daha dik yokuşlar olabileceğini, çantalarla 15 kg daha ağır olacağımı düşünerek, maliyetinin de fazla olmayacağını farkedince ruble değişimine karar verdim. arka 11-36 oldu.
Dün bisikleti ilk kez test ettim son haliyle...32T de 50-55 , 34 te 55-60, 36 da 60-65 kadans yapıyorum..Buraya kadar güzel aslında ama şunu farkettim, 65 kadansla çıkarsam kendimi iyi hissetmiyorum, bacaklarım boşlukta dönüyor gibi oluyor (düz yol kadansım 80 olup hiç böyle hissetmesemde ). Oysa 34, hatta 32 de bacaklarıma daha çok yük binsede daha rahatım, kaslarım böyle daha az ağrıyor, yani zorlamak daha iyi hissettiriyor. Halbuki kadans 50?..Giderken farkettim durumu 34 le çıktım. Dönüşte test etmek adına direk 36 başlayıp bitirmek istedim..Ama neden bilmiyorum 45 kadansla zorlayarak çıktığım dönemden daha yorucu oldu..Hatta durmayı bile düşündüm rampada..Hızda aslında arttı, 5.5, 5.8 de gezinirken 6 ların altına nadiren düştü..
Ben 26x36T ile 60+ kadansla çıkarken neden 34x30T 45 kadansa göre daha çok yoruldum? 😁..
Sizi bu konuda uyarmıştık. 50 kadansla yokuş çıkan biri güçle çıkıyordur. Çevirmek nabız ve yüksek oksijen kapasitesi gerektirir. Sizin sıkıntınız antrenmansızlık. Bu belki bir sene alacak ama sonunda istediğiniz sonuca ulaşacaksınız. Bence artık ruble ile oynamayın ve bu şekilde kendinizi zorlamadan devam edin.
 
🐹 hamster gibi Daha çok çevirmekten :)
 
  • Kızgın
Tepkiler: HakanAydn
@selim82 Özür dilerim, bir daha yapmam..😆🤣😁...Şimdide mahkemeye ver, yarın yine bineceğim, senin inadına 30 kadans yapacağım..🤣😂😂😆
En azından ben biniyorum...70 km 80 km 650-700 gainler 19-20 ortalamalar benim için güzel...Yapana saygı duyarım, yapmayanda yapsın...🙂
@Baybora Terbiyeni takın..
Yok ben bu gidişle soru filan sormuycam...4000 km yaptım 10 ayda üstelik 2 ayı pandemi..Yeni başladık ok ama 15 yaşında bisikleti dün almış muameleside yapmayalım olur mu? Ya da izin verelim bunu hocalar yapsın. Abartmayalım, saygılı olalım..Hamster ne? la havle...
 
Dideral kullanıyorum ben de aynı şekilde zorlanıyorum yokuşlarda.

Dideral kalp ritmini yavaşlatacaktır. Bu spor yaparken önerilen bir şey mi? Sonuçta ihtiyaç olduğu için kalp ritmi artıyor. (ben de ara ara kullanıyorum Dideral. Sinüs taşikardim var ve anksyite sorunum. O yüzden merak ettim.)
 
Dün bisikleti ilk kez test ettim son haliyle...32T de 50-55 , 34 te 55-60, 36 da 60-65 kadans yapıyorum..Buraya kadar güzel aslında ama şunu farkettim, 65 kadansla çıkarsam kendimi iyi hissetmiyorum, bacaklarım boşlukta dönüyor gibi oluyor (düz yol kadansım 80 olup hiç böyle hissetmesemde ). Oysa 34, hatta 32 de bacaklarıma daha çok yük binsede daha rahatım, kaslarım böyle daha az ağrıyor, yani zorlamak daha iyi hissettiriyor. Halbuki kadans 50?..Giderken farkettim durumu 34 le çıktım. Dönüşte test etmek adına direk 36 başlayıp bitirmek istedim..Ama neden bilmiyorum 45 kadansla zorlayarak çıktığım dönemden daha yorucu oldu..Hatta durmayı bile düşündüm rampada..Hızda aslında arttı, 5.5, 5.8 de gezinirken 6 ların altına nadiren düştü..
Ben 26x36T ile 60+ kadansla çıkarken neden 34x30T 45 kadansa göre daha çok yoruldum? 😁..

Ben sana hep diyordum hatırlarsan.Bacakların tembel ve işin kolayına kaçacaklar ,yüksek kadans çevirmeyip hep büyük vites seçeceksin demiştim.

Antrenman yapa yapa yüksek kadansa alışabilirsin.
 
@hamlet2006 O yöndeyim evet, bugün son 20 km çok iyiydi, pandemi öncesi gibi..Kilo da vermeliyim, hem diet hem bisiklet zor..🙁
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@HakanAydn Ağabey,
Ben de yokuşta yüksek kadans yapamayanlardandım. Hep yüksek vitese geçip, kendimce yüksek tork yapmaya çalışıp bir an önce yokuşu bitirmeye çalışıyordum. Bu yaptığım düşük kadans da dizilerime yük bindiriyordu. @Süper Dede Mümtaz Ağabey, bacaklarımın tembel olduğunu işin kolayına kaçtığını söylemişti. Düzlüklerde düşük viteste ritmik şekilde yüksek kadans yaparak bu sorunu baya bir çözdüm. Mümtaz Ağabey sana da bir reçete yazar.
 
Dideral kalp ritmini yavaşlatacaktır. Bu spor yaparken önerilen bir şey mi? Sonuçta ihtiyaç olduğu için kalp ritmi artıyor. (ben de ara ara kullanıyorum Dideral. Sinüs taşikardim var ve anksyite sorunum. O yüzden merak ettim.)
Güzel bir noktaya değindiniz, doktorum ağır spor falan yaparken kullanma demişti ben el titremesi için kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ucube
Güzel bir noktaya değindiniz, doktorum ağır spor falan yaparken kullanma demişti ben el titremesi için kullanıyorum.
Ben de danışayım doktoruma. Nabız ölçer olacaktır bende daima ama paranoya da var bende sağlık anksiyetesine bağlı olarak. Abartmak da istemiyorum :) dikkat edelim yine de. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: brky1905
Geri