Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

Granfondo Çeşme'nin gerçek bir deney ortamı olduğunu düşünüyorum.Sıcak asfalt, soğuk asfalt, punchy yokuşlar, klasik yokuşlar, uzun düzlükler,çapraz rüzgarlar, kuyruk rüzgarları, kafa rüzgarları her şey var.Devamlı bu organizasyona katılarak hem başkalarıyla karşılaştırma yapabilir hem de yıllar içindeki gelişiminizi görebilirsiniz.Ak koyun-kara koyun; bisikletçi-luppocu tüm ayrımları görebileceğiniz gerçek bir test ortamı.

@Burak B. Sizi de Granfondoda görmek isteriz.Hem çok keyifli hem de çok güzel bir sosyal sorumluluk projesi :harika:

Bu arada 3 seneden beri katıldığım bu organizayondaki sonuçlarıma göre ben kendimi tam bir ''luppocu'' olarak görüyorum:D
Yine de her sene istikrarlı olarak derecemi geliştiriyorum
ilk kez geçen sene katıldım. katıldığım ilk bisiklet organizasyonu olduğu için tek hedefim de zaman sınırı içinde bitirebilmekti... öncesinde sadece 1 kez 100k üzeri sürüş yaptığım için hedef koyamadım...
parkuru da ancak strava üzerinden inceleyebildim...
4 saat 10 dakika 'da bitiririm diyordum... 4 saat 9 dakika 50 saniyede bitirmişim..
çok güzel bir etkinlik oldu benim için... ben de luppocu kategorisinde miyim? (sanki onun da bi altında gibiyiz :p )
 
Scudo
Eray Hayta geldi birden gözümünüm önüne 😆

@Burak B. ısınmadan nasıl bir tırmanış bu alpe.d'huez falan mı yinede ortalama yüksek. Kondisyonunuz bayağı düşük sanırım.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Burak B.
Yokuşlarda gücümün yettiği vitesi ayarlamaya çalışırım. Olmadı ayakta pedallar biraz daha zorlarım. O da olmadı iner yürüye yürüye tırmanırım, gücümü toplayınca binerim bisikletime kaldığım yerden devam :)

Çok da kasmamak lazım sanki?
 
Eray Hayta geldi birden gözümünüm önüne
Finlandiya topoğrafik olarak çok yükseltiye sahip bir ülke değil.Fazla yüksek dağları da yok.Yoksa Finlandiya'da dağ olsaydı emnim ki başka dağlara benzemezdi tıpkı Fin Karbonu gibi.Bunu gören Eray da 10 kmlik dağ yolunu 15 dakikada çıkıverirdi.Niye çünkü bisikleti Fin Karbonundan yapılma Merida idi.:snzdglsn::D

Bu arada tüm luppoculara gelsin :harika:

IMG_20200418_115802.jpg
 
Son düzenleme:
Benim zararımı kim karsilayacak. Dün kendi bisikletimi verip uzerine 15000 tl sayarak tarmac aldım. Pazartesi ort 35 le devebagirtani cikmak icin sabirsizlaniyordum. Hayat hepimize eşit davranmıyor hem fiziksel olarak hem de maddi olarak. @hamlet2006 hocam ve ben balkonlu fanilerdeniz mesela.😁 Selam ve dua ile.
 
Yokuşlarda gücümün yettiği vitesi ayarlamaya çalışırım. Olmadı ayakta pedallar biraz daha zorlarım. O da olmadı iner yürüye yürüye tırmanırım, gücümü toplayınca binerim bisikletime kaldığım yerden devam :)

Çok da kasmamak lazım sanki?

Aynen öyle.. Hem de bisikletçilerin sertleşen bel kasları ileride sorun çıkarmasın diye ara sıra yürümeleri tavsiye ediliyor. Ne güzel işte..
 
Herkes maaşlı çalışan.. ama sınıfı var, çalıştıgım sağlık firmasındaki doktorlard maaşlı çalışan ama şartlar daha hafif ve daha esnek.. Bazı arkadaşlarım benden nerdeyse 2 katı kazanıp hafta içi 5de çıkıp cmt-pzr tatil yapıyorlar.. O yüzden bende maaşlı çalışanım vs olayına pek yanaşmıyorum. Şans işi bu.
Hocam burada bütün bir forum size iyi niyetli olarak bir şeyler anlatmaya çalışıyor, siz de inadına trollüyorsunuz galiba. Yani nasıl bir bakış açısı var!
Çalıştığınız yerdeki doktorun sahip olduğu imkanı sizin imkansızlığınızla karşılaştırmak!?
Bu düşünce şekli her zaman beni kızdırmıştır!
Ben ne yaşıyorsam bunun sorumlusu benimdir. Benden daha çok çalışanlar değildir!
O doktor o rahatlığa ulaşabilmek için neler neler feda etmiştir! Kafa patlatmış, yıllarını 4 duvar arasında ders dinleyerek çalışarak geçirmiştir vs vs...
Belkide o, hayatında bunları yaşarken siz kordon boyunda fing atıyordunuz ?!
Neyse konu sizin performansınızdan sapmasın.
İsterseniz o 400wattları 10dk boyunca göremezsiniz belki ama şimdiki performansınızı kat kat artırabilirsiniz yeter ki isteyin ve istedikleriniz için BEDEL ödeyin 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: fensinn
@Bigpatron Eray hayta kim diye baktım, fin karbonlu adammış :D Evim yokuşun dibinde, kapıdan çıkar çıkmaz rampa zaten. on 34- arka 28 dişlide iken hızlı kalkış yapmam gerekiyor, yoksa denge bozuluyor. Koşarak hızlanıp bisiklete atlayacak halim yok :D İzmir yeterince rampalı şehir zaten, bu yuzden tırmanış bisikleti aldım. Kondisyon düşük olsa haftada 6 gun nasıl bineyim? korona öncesi iş donuşu 45 dk durmadan nabız odaklı pedal çevireyim? Sabah işe gelip bisikleti omua alıp 9 kat merdiven çıkıyorum.. demek benim vucut böyle.. Çok merak ettim cidden, çevremde bisikletçi hiç arkadaşım yok. Arkadaşlarım hepsi araba ve yarışmotor meraklısı malesef.
 
@hamlet2006 hocam ve ben balkonlu fanilerdeniz mesela.😁

Benim balkon artık ''Cumba'' statüsüne çıktı.Unicef tarafından koruma altına alınacak.

Çok merak ettim cidden, çevremde bisikletçi hiç arkadaşım yok.

Ben olurum.
İzmir'de oturuyorum.Yokuşun başından sonuna kadar 10 tane luppo, 8 tane hurma ,5 tane enerji barı yiyebiliyorum, yine de yokuşun sonunu yürüyerek çıkabiliyorum.
Kullandığım bisiklet uzun yol dayanıklılık bisikleti ama uzun yol yapamıyorum.Allah da bana böyle bir küsur vermiş.Bugünlerde pantolonumu bırak çuvala bile sığamıyorum.En büyük vasfım ve merakım klavye başı 10 parmak goygoy yapabilmek
Yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim

Selam ve yokuş ile
 
@BerkEvren olayı aydınlatmış sanırım :) yoksa ben arkadaştan bir tt rekoru bekliyordum. %4 eğimde 35le giden eğimsiz bir yolu 45 ile alabilir , genelde solo yapılan sürüşlerde ve bu tip hızlarda rüzgar en önemli faktördür ama bunu sözü bile geçmediğine göre arkadaş rüzarı da yarıp geçebilme yeteneğine sahip sanırım :)
 
Benim balkon artık ''Cumba'' statüsüne çıktı.Unicef tarafından koruma altına alınacak.



Ben olurum.
İzmir'de oturuyorum.Yokuşun başından sonuna kadar 10 tane luppo, 8 tane hurma ,5 tane enerji barı yiyebiliyorum, yine de yokuşun sonunu yürüyerek çıkabiliyorum.
Kullandığım bisiklet uzun yol dayanıklılık bisikleti ama uzun yol yapamıyorum.Allah da bana böyle bir küsur vermiş.Bugünlerde pantolonumu bırak çuvala bile sığamıyorum.En büyük vasfım klavye başı 10 parmak goygoy yapabiliyorum.
Selam ve yokuş ile
Hopa'dan İzmir'e, İzmir'den Dinar'a, İzmir'den Bozdağ'a gidip, çıkışlarınızı bilmesem beni de yiyeceksiniz.😏
Dipçe: burada "yiyeceksiniz" sözü "kandıracaksınız" anlamında, anlamı güçlendirmek için söylenmiştir.🤪 Açık sofra teklifi değildir
🤣
 
Açık sofra teklifi değildir
🤣

Batırırım adamı.Saksı değilim ben milli yiyiciyim.:eek:
________________________________________________________________________________________________________________
Yokuş çıkmak için elektrikli yol bisikleti alasım var.
 
@Cemal Ç. Demek Team Dinar in yarış taktiği buymuş. Yarış öncesi : bu sene de hazirlanamadik, göbek falan filan " ile rakibi gevşetmek sonra rampada bam bam 😆😅😄🤣😂
@Burak B. forumdaki samimiyet sebebiyle bir sıkıntınız varsa herkes yardımcı olmaya çalışıyorken , eğer akıllarına yatmayan bir şey varsa da inceden hayırdır? deniyor. Ne sizde ne de diğerlerinde kötü niyet olduğunu sanmıyorum. Beraber gülüp geçelim. Önümüzdeki antrenman, commute, tur, .. planlari neyse onlara bakalım. Hemen hemen hepimiz aynı otobüseyiz zaten. Kimimiz ayakta, kimimiz oturarak, kimimiz sırtını direğe yaslamış sadece o kadar. Zaman ve para imkani oldukca da bir şekilde yaşamın tadini çıkarmaya çalışanlar. Siz de ev işyeri ulaşımını antrenman fırsatı olarak görmüşsünüz . Kararliliginiza bravo diyorum. Ama iş çıkışı , daha idman amacına yönelik sürüş yapabilseniz daha çabuk fayda sağlarsınız gibi geliyor.
Sağlıcakla pedallayın.
 
ben @Burak B. nin bu ufak! abartılarının arkasında bisiklete duyduğu sevgiyi görüyorum...adam 20 arpasuyu içtim, 20 sevgilim var demiyor...bisiklet performansını abartıyor...varsın abartsın..ben ona inanıyorum...ha, kimsenin de ona olan sevgi saygısından şüphem yok...yanlış anlaşılmasın..
 
Siz de ev işyeri ulaşımını antrenman fırsatı olarak görmüşsünüz . Kararliliginiza bravo diyorum. Ama iş çıkışı , daha idman amacına yönelik sürüş yapabilseniz daha çabuk fayda sağlarsınız gibi geliyor.

Başka türlü bisiklete binmek mümkün değil.. sadece haftasonu binilse hiçbir anlamı kalmazdı. Yol bisikletide almazdım :) Ev-iş arası antreman fırsatına dönüştürdüm dediğiniz gibi.. Çalıştıgım firmanın 3 hastanesi var, bana ihtiyaçları hangi şubedeyse oraya pedallarım. En sevdiğim güzergah tınaztepe, küçükyalıdan tınaztepeye çok güzel tırmanış oluyor ve iyi bir sabah antremanı oluyor. 3.şubesie bayraklıda, orası çok düz guzergah esas dayanıklılık antremanı o zaman oluyor, ara vermeden 40dk pedallıyorum. 4 mevsim bunu devam ettiriyorum, yollar buz tutmadıgı sürece.. Bu haftadan itibaren iş dönüşlerinde antremana başlıyorum, hedef hafiflemek, iş stresi üzerinden atmak..

ben @Burak B. nin bu ufak! abartılarının arkasında bisiklete duyduğu sevgiyi görüyorum...adam 20 arpasuyu içtim, 20 sevgilim var demiyor...bisiklet performansını abartıyor...varsın abartsın..ben ona inanıyorum...ha, kimsenin de ona olan sevgi saygısından şüphem yok...yanlış anlaşılmasın..

Güzel bir noktaya bastım Hakan bey :D Bisiklete duydugum sevgi, hanımı kıskandırdı.. Benden daha çok ilgileniyorsun demezmi :D
 
Dideral kullanıyorum ben de aynı şekilde zorlanıyorum yokuşlarda.
 
Denk gelip okuyan arkadaşlar bilir, Giant Tcr vardı öncesinde ve dişli oranları ön34arka30 şeklindeydi. Günlük rotamda %8-%15 arası eğime sahip Kocabel Rampası var..Giant'la kadansım bazı yerlerde 45 e düşüyordu. Malumunuz 45 çok düşük bir rakam dizlere binen yük açısından. Yokuş kadansıyla ilgili yaptığım araştırmada, örneğin 1 saatlik bir sürüşün 5-10 dakikasında bu kadanslara inilebileceğini ama daha uzun zorlamaların zararlı olacağını öğrendim. Ayrıca genel bir kanı olarak yokuş ortalama kadansı minimum 60 denilmiş. Burada da arkadaşlar sağolsunlar yanlış yaptığımı açık yüreklilikle dile getirdiler...İşin başka bir boyutuda "yüksek kadans=düşük ağırlık, düşük ağırlık= bol antrenman" ikilemi..Yokuş çıkarsam güzel yakıyorum, ama sağlıklı tırmanış için kadans tutturmalıyım..
İlk olarak yine bazılarınız okumuştur, arka aktarıcımı, rubleyi, zinciri değiştirip "extender" takarak ön 34 arka 40 oran yakalama düşüncesi hakim oldu, Giant' ı seviyordum. Tüm malzemeler alındı..Hala yolda olan var. Ancak tur planladığım için başka kriterlerde devreye girdi ve yol bisikletinden tur a dönüş yaptım...30 vites düşünürken 27 vites temiz bir specialized denk geldi ve takas yaptık. Dişli oranları ön26 arka32...Bu rakam öncekine göre çok daha makul ve yeterli olsada tur sırasında daha dik yokuşlar olabileceğini, çantalarla 15 kg daha ağır olacağımı düşünerek, maliyetinin de fazla olmayacağını farkedince ruble değişimine karar verdim. arka 11-36 oldu.
Dün bisikleti ilk kez test ettim son haliyle...32T de 50-55 , 34 te 55-60, 36 da 60-65 kadans yapıyorum..Buraya kadar güzel aslında ama şunu farkettim, 65 kadansla çıkarsam kendimi iyi hissetmiyorum, bacaklarım boşlukta dönüyor gibi oluyor (düz yol kadansım 80 olup hiç böyle hissetmesemde ). Oysa 34, hatta 32 de bacaklarıma daha çok yük binsede daha rahatım, kaslarım böyle daha az ağrıyor, yani zorlamak daha iyi hissettiriyor. Halbuki kadans 50?..Giderken farkettim durumu 34 le çıktım. Dönüşte test etmek adına direk 36 başlayıp bitirmek istedim..Ama neden bilmiyorum 45 kadansla zorlayarak çıktığım dönemden daha yorucu oldu..Hatta durmayı bile düşündüm rampada..Hızda aslında arttı, 5.5, 5.8 de gezinirken 6 ların altına nadiren düştü..
Ben 26x36T ile 60+ kadansla çıkarken neden 34x30T 45 kadansa göre daha çok yoruldum? 😁..
 
Geri